naxos ja taormina

(Luettu 1307 kertaa)

091172

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
naxos ja taormina
« : 10.01.2008, 21:38:41 »
HEI! naxosta ja taorminaa ei voi koskaan kehua liikaa. AIVAN  MAHTAVA paikka!!! kävin siellä ensimmäisen kerran vuonna -87 ollessani 14-vuotias. menimme sinne sisareni kanssa autolla. siitä asti olen siellä käynyt. joka kesä piti päästä sinne 2 viikoksi heinä-elokuun vaihteessa. (silloin siellä on todella kuumaa ja kosteaa, kerran retkelle lähdettäessä oli 50 astetta mittarissa). kävin naxosissa 6 kertaa ja sitten matkoihini tuli 17-vuoden tauko. kun sain 5 ihanaa lasta... nyt keväällä -07 pääsin lähtemään sinne uudestaan!!! mietin etukäteen millaista siellä mahtaa nyt olla... Kaikki oli kuin silloin ennen. olimme naxosissa touko-kesäkuun vaihteessa. kun menimme catanian kentältä naxosiin satoi vähän vettä, mutta se loppui heti hotelliin päästyämme. ja koko viikon paistoi aurinko!!! oli tosi ihana viikko. kävimme keskiviikkona taorminan markkinoilla ja vanhalla teatterilla. (niin olin matkalla 9v tyttäreni kanssa) kävelimme 7 tuntia. aika suoritus? teatteriin maksoi sisään 6e. sieltä on kyllä aivan ihanat maisemat alas naxosiin. joskus silloin ennen menin taorminaan linja-autolla ja kävelin alas. mutta nyt menimme ja palasimme linja-autolla. (matka edes takaisin aikuiselta maksaa 2,70) lauantaisin markkinat on naxosissa ja siellä riittää katseltavaa ja ostettavaa. itse ostin esim. ison, hienon matkalaukun jossa on pyörät alla 28e. lapsille (14,12 ja 9v tyttärilleni) kauniita, muodikkaita puseroita 3,50e/kpl. Ja todella kauniita ja edullisia koruja. (joita kaikki ystäväni ihailevat, ja pyytävät tuomaan seuraavalta matkalta..) viikko meni nopeasti ja kotiin ei meistä olisi halunnut lähteä kumpikaan. pakkohan se oli. kun olin kotona mietin sisiliaa koko ajan. Ja niinpä lähdimme syys-lokakuun vaihteessa sinne mieheni ja meidän 3- ja 5v poikien kanssa!!! ja taas paistoi koko viikon aurinko. opas kertoi heti alkuun että etnan pitäisi purkautua sillä viikolla. jännityksellä odotimme.   pojat viihtyivät matkalla tosi hyvin. vietimme suurimman osan lomasta rannalla nauttien (2 talon rakentamisen jälkeen, rätti väsyneitä?) pojat meressä ja me ranta tuolissa. muutaman kerran  otimme hieronnat rannalla! teki tosi hyvää varsinkin ensimmäisenä päivänä pitkän matkustamisen jälkeen. hinta 15e koko roppa ja 5e niska- hartia. rannalla messina olut 0,66dl maksoi 4e (sama kaupassa 1,09e) pieni olut rannalla 2e. mielestäni messina ja moretti molemmat hyviä oluita. pizzaa saa halvimmillaan 4e. kävimme poikien kanssa myös vene retkellä. vene meni rantojen tuntumassa ja kävimme katsomassa 3 luolaa. lapsille löytyi pelastus liivitkin. Jäätelö on sisiliassa NIIIN IHANAA... Ja maisemat ja luonto aivan huumaavat!!! SUOSITTELEN KAIKILLE!!! tietysti kaikki ei tykkää samoista asioista... niin rantatuolin vuokra muuten oli 3e per tuoli ja varjo 2e. ensimmäisellä matkalla keväällä poltimme itsemme tytön kanssa itsemme pahasti. suosittelen isoja kertoimia ja asennon vaihtoa useasti. mieheni poltti jalkansa vielä sillä syys-lokakuisella reissulla. että lämmintä on. (koskaan ennen en ole siellä itseäni polttanut ja kertoimet olleet 2 tai 4) eli säteily erilaista nykyään... lasten kanssa voi siis ihan hyvin mennä naxosiin. taorminasta hankalampi kulkea rantaan. liikenne on vilkasta rantakadulla. eli oltava tarkkana pienten kanssa. nyt odottelen ensi kevättä- kesää ja syksyä... IHAN PAKKO PÄÄSTÄ NAXOSIIN takaisin.  LIDO LA ROMANTICAN rantatuoliin. olen matkustellut itse jonkin verran. ( käynyt 16 eri maassa joissakin niistä useamman kerran esim. espanjassa, israelissa. jugoslaviassa, kreikassa, itävallassa, englannissa, sveitsissä..) mutta sisilian naxos on paikka minne aina palaan. ei muuta kun hyviä lomia kaikille!!! t. anu
axos-fani sempre