Itse asun ja olen tällä hetkellä töissä Kanadassa Montrealin lähellä. Asuminen on edullista verrattuna Pohjoismaihin niin myös peruskulut kuten ruoka, bensa jne. Omakotitaloja on paljon vuokralla ja varsinkin tällä hetkellä niitä on myös paljon myynnissä edullisesti. Koiran kanssa ei ainakaan täällä päin Kanadaa ole mitään ongelmia, enkä usko että muuallakaan.
Kanada on kaksikielinen maa ja itse asun Quebecin osavaltiossa, joten täällä suurin osa ihmisistä puhuu Ranskaa. Kaikki asukkaat eivät edes osaa Englantia, mutta se ei ole mikään ongelma. Sen verran kannattaa omaa kielitaitoaan prepata, että pystyy perusasiat ymmärtämään ja hoitamaan. Varsinkin paperihommia on jonkun verran, kun tänne muuttaa.
Työlupaa tänne ei saa, jos työpaikkaa ei ole tiedossa ennen kuin tulee, mutta turstiviisumin aikana työpaikkaa voi etsiä. Työtä on tarjolla laidasta laitaan, mutta kanadalainen firma ei saa palkata ulkomaalaista työntekijää jos saman työn voi hoitaa paikallinen. Niin ja jos sitten käy niin hyvä flaksi, että löytyy sopivaa duunia ja on siihen kelvollinen, niin työlupaa haetaan ja jos myöntävä vaustaus tulee, niin sitten käydään papereitten kanssa mutka Yhdysvaltojen puolella ja tullaan takaisin Kanadaan.
Lisätietoja mm.
http://www.canadavisa.com/canadian-temporary-work-visa.htmlItse voin vastailla kysymyksiin, jos jolla kulla tulee jotain mieleen. Vasta on kolmas viikko menossa elämistä ja työntekoa Kanadassa, mutta mukavasti on jo tänne kotiutunut.