Jaanpa minakin kokemukseni

Toivottavasti on jollekkin apua.
Tulin Kanadaan 2009 turistiviisumilla. Poistuin maasta 5kk oleskelun jalkeen ja palasin takaisin 4kk jalkeen. Ei ollut ongelmaa rajalla, sain taas 6kk turistiviisumin. Menimme naimisiin mieheni kanssa taalla. Selvitin kaikki asiat yms tanne ja Suomeen. Kun kaikki "todisteet" oli kasatuu lahetin oleskelulupahakemuksen lontooseen(mieheni siis sponsoroi minut). Tata ennen mieheni kuitenkin lahetti hakemuksen Mississaugaan etta han on oikeutettu sponsoroimaan minut.
Taman jalkeen hain jatkoa vierailija viisumilleni. Muistaakseni pitaa tehda 30 paivaa ennen kun nykyinen umpeutuu. Itse tein 2kk aikaisemmin. Kun vierailijaviisumi on kasittelyssa saa maassa oleskella siihen asti ennenkun paatos tulee.
Sain vierailijaviisumi paatoksen 3kk paasta hakemuksen lahettamisesta. Ja siita 1kk sain pyynnon lahettaa passin lontooseen oleskelulupaa varten. Tassa meni noin 2vko. Sitten poistuin Nykin puolelle Niagralta ja tulin takaisin jolloin taytin paprut permanent residence korttia varten ja virkailijat toivottivat tervetulleeksi Kanadaan.
Kivuton prosessi. Pitaa muistaa etta jos hakee outland, etta on vierailijaviisumi voimassa. Jos hakee inbound ei saa poistua maasta. Itse valitsin outbound koska se on nopeampi, voi poistua maasta jos perheelle sattuu jotain suomessa seka yleensa eu passin haltijalla ei ole ongelmaa saada jatkoa tuohon vierailija viisumiin,
Mita olisin tehnyt toisin.... Muuttanut sukunimeni mieheni nimeksi ennen oleskelulupa hakemuksen lahettamista. Parhaillaan tayttelen lippulappuja siihen.
Itse koin hyodyllisena
www.canadavisa.com ja sielta vas alareunasta forum. loytyy paaaaljooon tietoa!