Kambodza

(Luettu 284527 kertaa)

Bee

• Vieras
Kambodza
« : 10.12.2003, 20:52:10 »
Hei!

Onko kellään kokemuksia Kambodzasta reissaamisesta? On kuulemma paljon maamiinoja ja sekä ulkomaalaisiin kohdistuvaa rikollisuutta. Ovatko huhut totta?

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Re: Kambodza
« Vastaus #1 : 10.12.2003, 23:27:26 »
 ;D
« Viimeksi muokattu: 11.09.2008, 00:28:29 kirjoittanut fishbone »

Orang Baru

• Vieras
Kambodza
« Vastaus #2 : 11.12.2003, 20:51:32 »
On ehkä totta että Vietnamissa rahat katoaa helpommin kuin Kambodzhassa. Osittain johtunee siitä, että Kambodzhan mopotaksiit ovat luotettavia, kun taas Vietnamissa ne ovat niitä jotka luultavammmin sinut ryöstävät. Yksi hyvä puoli on Vietnamissa: Jengi ei samalla tavalla omaa kunniakäsitystä, kunhan ne saavat rahat niin ok, mutta Phhom Pehnissä jossain Manhattan Clubilla saattaa tulla pullosta päähän jonkun mitättömän kämmäyksen takia.

X

• Vieras
Kambodza
« Vastaus #3 : 16.12.2003, 16:32:17 »
Matkustettiin viime vuonna Kamdozhaan Thaimaasta ja sielta eteenpain Vietnamiin. Ainakaan meilla ei ollut kummassakaan maassa mitaan ongelmia. Miinakenttia kylla loytyy Thaimaan rajalta Siem Reapiin kulkevan tien varrelta. Oli oikein kiinnostava maa.

Anonymous

• Vieras
Kambodza
« Vastaus #4 : 18.01.2004, 12:16:46 »
mä olin kesällä perheen kanssa kambodzassa...koska äiti ja isä on sielt kotosi.. siel oli tosi kivaa ku tajusin et mä osaan niitte kieltä ja ne puhu meiän kieltä :lol:  joo..liittyy tosi paljo aiheeseen lähettäkää mulle sähköpostii jos haluutte kysyy mult jotain. [email protected] me oltii siel kuukaus ja kirjotin jokasesta päivästä mun päiväkirjaa mut se jäi vietmanii :cry:  :cry:

*MaailmanMatkaaja*

• Reissaaja
    • Profiili
...
« Vastaus #5 : 09.07.2007, 00:41:09 »
Tän vuoden alussa matkustin Thaimaaseen/Kambodzaan.. Omien kokemusten kautta en Kambodzassa tuntenut oloani turvattomaksi. Paikallisista ihmisistä sain todella positiivisen kuvan..

Ehkä minulla vain on käyny tuuri :D

Yhtä hyvin sinut voidaan ryöstää tai pahoinpidellä omassa kotikaupungissasi Suomessa.. Sitä vaan yleensä "pelkää" kun lähtee tuntemattomaan paikkaan ja kuulee hurjia huhuja.. osa totta ja osa taas ei..

Varovaisuus on kuitenkin aina tarpeen..
ulevat sanomaan,
että olet väärällä tiellä,
jos kuljet omaasi.

- Antonio Porchia

Ez_Living

• Aloittelija
    • Profiili
Kambodza
« Vastaus #6 : 22.07.2007, 11:50:22 »
Mikä on ollut mielestänne parasta kambodzassa? Missä kannattaa käydä?

Linnunlahti

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kambodza
« Vastaus #7 : 22.07.2007, 12:33:20 »
Lainaus käyttäjältä: "Ez_Living"
Mikä on ollut mielestänne parasta kambodzassa? Missä kannattaa käydä?

Olet niitä harvoja jotka eivät aloittanut heti uutta ketjua. Hyvä ja tervetuloa foorumille! Mielestäni tietoa löytyy enemmän täältä  . Lyhyesti: suosittelen Phnom Penhin ja Siam Reapin lisäksi käymään jossain muuallakin. Itse käväsin Kampotissa ja Kepissa, mutta muitakin paikkoja on...

Parasta: Riippuu mistä tykkää? Itse koin Angor Watin mahtavana (niin kuin moni muukin), Tuol Slengin museon ja Killing Fieldsin käymisen arvoisena, piipahduksen maaseudulle ja potkunyrkkeily-matsin kokemuksena (vaikka en pidäkkään mistään tappelulajista).
"Lahjakkaat muumipeikot ovat usein rauhattomia. Siksi minäkin ikävöin yhä uusia paikkoja ja uusi tuttavuuksia."
-Muumipappa

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Kambodza
« Vastaus #8 : 24.07.2007, 16:49:43 »
Edellisten lisaksi suosittelisin myos Sihanoukvillea, ainakin jos paaset sinne low seasonin aikana. Myos Kratie vaikutti pikasen pysahdyksen aikana mukavalta paikalta, jossa varmasti viihtyy jonkun paivan.

Frendi kavi myos Rattanakirissa ja kehui kovasti. Kaunis ja rauhallinen paikka.

Omasta mielesta Kambodza on Kaakkois-Aasian kingein paikka, varaa aikaa mahollisimman paljon.
Better to burn out than fade away

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Kambodza
« Vastaus #9 : 24.07.2007, 21:28:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Ez_Living"
Mikä on ollut mielestänne parasta kambodzassa?

Angkor Wat ja maasta poistuminen.
i]Sapere aude![/i]

Essen

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kambodza
« Vastaus #10 : 24.07.2007, 22:12:50 »
Lainaus käyttäjältä: "sixtus"

Frendi kavi myos Rattanakirissa ja kehui kovasti. Kaunis ja rauhallinen paikka.

Ratanakirin sijasta suosittelen edelleen ikisuosikkiani Mondulkiria. Mielestäni kauniimpi kuin Ratanakiri ja harvempi matkalainen eksyy sinne... johtunee siitä, että Mondulkiriin matkustaminen on hieman suuremman työn takana kun Ratanakiri taas tuntuu olevan monelle enemmän siinä matkan varrella.
"Olen idealisti. En tiedä mihin menen, mutta olen matkalla."

pelokas

• Himoreissaaja
    • Profiili
Shihanoukville?
« Vastaus #11 : 07.09.2007, 05:20:48 »
Lainaus käyttäjältä: "sixtus"
Edellisten lisaksi suosittelisin myos Sihanoukvillea, Omasta mielesta Kambodza on Kaakkois-Aasian kingein paikka, varaa aikaa mahollisimman paljon.

Miks sä Shihanoukvilleä suosittelet? Mitä siellä on paitsi joku paskanen(?) beachi? Pääseeks sieltä suoraan Thaimaahan, vai onko kierettävä Siem Reapin kautta?

emma_fine

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - emma_fine1@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Kambodza
« Vastaus #12 : 07.09.2007, 09:40:06 »
Sihanoukvillen ranta oli kyllä kaikkea muuta kuin paskainen ainakin muutama vuosi sitten, jollei siellä sen jälkeen ole käyty sotkemassa :). Eipä siellä tosin paljon muuta ole kuin niitä biitsejä, mutta jos ei muuta kaipaa, niin upea paikkahan se oli. Thaimaahan pääsee etelästä Koh Kongista rajan yli, ei tarvitse kiertää Siam Reapin kautta.
"ja minä tiedän, että ainoa kotini
on jyrisevä asemahalli
juuri ennen pikajunan lähtöä..."
-Mika Waltari

Adevitan

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - adevitan@hotmail.com
    • Profiili
Kambodza
« Vastaus #13 : 07.09.2007, 14:02:06 »
sihanoukvillen ranta oli ihan siisti vielä helmikuussakin! ja jos parasta rantaa etsii kantsii lähteä etelään rantatietä pitkin.. kävellenkin pääsee, mopolla meni joku 5min. siellä on pitkä valkoinen hiekkaranta ja jopa high seasonilla saatiin olla ihan rauhassa. mitä nyt joku yksinäinen mehujääkaupittelija pyörähti siinä. :) siellä päärannoilla (victory, serendipity) on yleensä melko paljo väkeä mutta ihan ok meininki. suosittelen käymään bamboo islandilla! tosi rento paikka, sopii hyvin rauhoittumiseen vaikka vaan pariksi yöksi. bungalowi pitää tosin varata etukäteen bar ru nimisestä baarista.. hinta muistaakseni 10 usd/mökki. ja mökki sisältää 2 sänkyä patjoineen ja hyttysverkot. sähköt vasta iltakuuelta. :P

MakeYourOwnCake

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - miina_lehtinen@hotmail.com
    • Profiili
Viisumiasiaa
« Vastaus #14 : 03.10.2007, 11:37:52 »
Mites olette hoitaneet viisumit Thaimaan puolelta Kambodzaan mennessa?

Oleskelen tallahetkella Thaimaassa ja mietin etta pitaako menna Bangkokkiin hakemaan viisumi vai saako sen rajalta Kambodzaan mennessa?

Miten olette siirtyneet Thaimaan puolelta Kambodzaan? Juna kuulemman menee ja rajalta eteenpain paasee bussilla. Muita ehdotuksia??

Tack Tack Tack! Nii ja terveiset Thaimaasta...  :D
itä tapahtuu tapahtuu.

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Kambodza
« Vastaus #15 : 03.10.2007, 20:45:42 »
Me mentiin siis lentäen Thaimaasta Kambozaan ja hommattaain ne visat siinä lentokentällä. Miehelle on jäänyt elinikäiset traumat kun sen piti taistelle epämääräisessä rynnäkössä paikkaa tiskille_> luovutti ja käski mun säätää jutun kuntoon. passit, kuvat ja rahat tiskiin ja vartin kuluttua sai hakea linjan toisesta päästä.)

J-P

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Pieni blogi (uutta tekstiä tulee reissussa ollessa)
    • Sähköposti
Kambodza
« Vastaus #16 : 03.10.2007, 20:59:09 »
Viisumin saa myös rajalta. Meille tuk-tuk kuski yritti kovasti tarjota matkatoimistoja vähän ennen rajaa ja väitti ettei rajalta saa viisumia. Ei uskottu ja viisumit hoitu helposti ja nopeasti.

74trip

• Aloittelija
    • Profiili
Yksin matkalla Laos - Kambodza
« Vastaus #17 : 28.10.2007, 12:31:03 »
Moi,
matka suunnitteilla loppuvuodeksi, mutta alkoi arveluttamaan turvallisuusasiat, eli onko kokemusta reissaamisesta Laosissa ja Kambodzassa yksin? Nimenomaa näin naispuolisen matkaajan kannalta ajatellen. Jostan syystä UM:n sivuilla varoitetaan yksin matkaamisesta.
Oon kyllä itse aika lailla matkustellut, ja myös yksinkin, mutta kun nuo Aasian maat ovat vielä vähän mysteeri niin olisi mukava kuulla kommentteja! Perusjuttuja kuten kännissä hoipertelun pimeillä kujilla osaan välttää...

Entä kuinka helppoa tuolla on liikkua esim. Pakse - Si Phan Don välillä ja siitä eteenpäin Kambodzahn Angkorin suuntaan? Kun ei mielellään kuitenkaan seisoskelisi yksin jossain viidakossa odottamassa jotain bussia / laivaa joka ehkä tulee parin seuraavan vuorokauden kuluessa...

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: Yksin matkalla Laos - Kambodza
« Vastaus #18 : 28.10.2007, 15:24:27 »
Lainaus käyttäjältä: "74trip"

Entä kuinka helppoa tuolla on liikkua esim. Pakse - Si Phan Don välillä ja siitä eteenpäin Kambodzahn Angkorin suuntaan? Kun ei mielellään kuitenkaan seisoskelisi yksin jossain viidakossa odottamassa jotain bussia / laivaa joka ehkä tulee parin seuraavan vuorokauden kuluessa...

Iisiä molemmat välit. Paksesta minivani+vene, tai lautta+vene. Lautat ei kulje kuivan kauden lopussa/sadekauden alussa.

Si Phan Donilta pystyt ostaa kyydin suoraan Siem Reapiin asti, eli vene+minivani+bussi. Tai jos haluu matkan varrella pysähtyä Kambodzan puolella esim. Stung Trengissä tai Kratiessa, niin kyyti vaan sinne saakka ja siitä eteenpäin sit Siem Reapiin.

Yksin matkaamisen uskon olevan erittäinkin turvallista myös naisena, jos/kun perus maalaisjärki on mukana. Paljon tuolla seudulla yksin reissaavia tyttösiä on näkynyt eikä kukaan valitellut ongelmista.
Better to burn out than fade away

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Kambodza
« Vastaus #19 : 29.10.2007, 20:24:19 »
Ma ainakin uskaltaisin lahtea yksin sinne pain kerran kaytya mieheni kera. Ei mitaan ihmeellista. Varsinkin Laos tuntui olevan ylettoman ystavallinen ja rauhallinen mesta.
i]Sapere aude![/i]