Kambodza

(Luettu 105165 kertaa)

ramses

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • www.easy-rider.fi
Kambodza
« Vastaus #20 : 29.10.2007, 21:46:41 »
Lainaus
Mikä on ollut mielestänne parasta kambodzassa?

Venematka Siem Reapista Battambangiin. Kelluvia kyliä, mennyttä maailmaa, go before it's too late...

Fosse

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.world66.com/member/fosse
Kambodza
« Vastaus #21 : 31.10.2007, 16:19:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Ez_Living"
Mikä on ollut mielestänne parasta kambodzassa? Missä kannattaa käydä?

Phnom Penh&provinssit mm. Pohjois-Kambodza....

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Kambodza
« Vastaus #22 : 31.10.2007, 17:39:13 »
Phnom Penh ehdottomasti. Maailman ykköskaupunki omalla listalla.
Better to burn out than fade away

Essen

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Yksin matkalla Laos - Kambodza
« Vastaus #23 : 12.11.2007, 00:43:24 »
Lainaus käyttäjältä: "74trip"
Moi,
matka suunnitteilla loppuvuodeksi, mutta alkoi arveluttamaan turvallisuusasiat, eli onko kokemusta reissaamisesta Laosissa ja Kambodzassa yksin? Nimenomaa näin naispuolisen matkaajan kannalta ajatellen.

Yksin matkustin Kambodzhassa eikä ongelmia. Sinne vaan. En oikein ymmärrä mistä se UM:n "vältettävä yksin matkustamista" -lause on juuri Kambodzhan kohdalle tempastu...
"Olen idealisti. En tiedä mihin menen, mutta olen matkalla."

lewis

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Yksin matkalla Laos - Kambodza
« Vastaus #24 : 12.11.2007, 10:42:29 »
Lainaus käyttäjältä: "Essen"
Sinne vaan. En oikein ymmärrä mistä se UM:n "vältettävä yksin matkustamista" -lause on juuri Kambodzhan kohdalle tempastu...

eiköhän noi ministeriön tiedoitteet ole varmanpäälle lausuttuja jotta ei pääse kukaan mediassa syyttäään,että ei varoiteltu...sama varoitus on melkein joka maasta :lol:  on mut ryöstetty kotosuomessakin kerran,joten ,noh se siitä... :shock:

gummeli

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - mahokas@edu.kesalahti.fi
    • Profiili
    • Sähköposti
Kambodza
« Vastaus #25 : 13.12.2007, 18:14:11 »
no en ole jaksanu tarkistaa mita um:n sivuilla lukee hollannin kohdalla mutta jokaisen maan tiedotteen kohdalla minka olen aukaissut niin tuttu teksti hyppaa sivun loppu puolella vastaan "xxxxxssa huumausaine rikoksista langetettavat tuomiot ovat pitkia"

tai jotakin vastaavaa.

annipurna

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://nomadin.vuodatus.net
    • Sähköposti
Kambodza
« Vastaus #26 : 13.12.2007, 19:09:18 »
itselleni yksi parhaista kambodia muistoista jäi mondukirin sen monorom ja siellä nature lodge - guest house vähän "keskustan" ulkopuolella. olimme ko. paikan aivan ensimmäiset asukit aikanaan :) se oli mahtis kylä, gh ja muutenkin.

mutta kambodia kaikkinensa oli ihana paikka. phnom penh on yksi suosikki kaupunkejani aasiassa, angor wat ja siem riep muutenkin kokemisen arvoiset ja sihanoukvillekin oli ihanookoo (vaikken mikään rantaeläjä ole...ne saaret pitäis käydä kylläkin katsomassa kun viime reissulla ne jäi....se on pitkä tarina miksi :)
..asemalla kaikuivat, kuulutukset. kutsuna jota pakoon ei paase. nouset kyytiin kerran, oot kyydissa aina....om shanti.

http://nomadin.vuodatus.net

Essen

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kambodza
« Vastaus #27 : 14.12.2007, 11:21:09 »
Lainaus käyttäjältä: "annipurna"
itselleni yksi parhaista kambodia muistoista jäi mondukirin sen monorom ja siellä nature lodge - guest house vähän "keskustan" ulkopuolella. olimme ko. paikan aivan ensimmäiset asukit aikanaan :) se oli mahtis kylä, gh ja muutenkin.

Ahhaa, se olit sitten sinä ja matkakumppanisi kenestä omistajat puhuivat. :) Kertoivat vain, että ensimmäiset asukkaat tulivat jo ennen kuin paikka oli edes kokonaisuudessaan valmis. Ja suomalaiselle kertoivat tietysti, että Suomesta olivat juu.

annipurna

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://nomadin.vuodatus.net
    • Sähköposti
Kambodza
« Vastaus #28 : 14.12.2007, 12:04:06 »
heh...jesh. mehän ne. silloin taisi olla 2 bungalowia valmiina ja ravintolasta vaan rakenteet. joogattiin omistajatytön (sheery) äidin kanssa siellä :) kovasti olisi hinku mennä katsomaan miltä paikka nyt näyttää :D ehkä vielä....piakkoinkin :)
..asemalla kaikuivat, kuulutukset. kutsuna jota pakoon ei paase. nouset kyytiin kerran, oot kyydissa aina....om shanti.

http://nomadin.vuodatus.net

Essen

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kambodza
« Vastaus #29 : 14.12.2007, 12:46:22 »
Lainaus käyttäjältä: "annipurna"
heh...jesh. mehän ne. silloin taisi olla 2 bungalowia valmiina ja ravintolasta vaan rakenteet. joogattiin omistajatytön (sheery) äidin kanssa siellä :) kovasti olisi hinku mennä katsomaan miltä paikka nyt näyttää :D ehkä vielä....piakkoinkin :)

Minäkin törmäsin omistajatytön äitiin. :) Sillä kertaa tyttö tosin tuntui vaan olevan helpottunut, kun äiti vihdoin päätti vierailunsa. :)

Puolitoista vuotta sitten pariskunta suunnitteli kovasti rakentavansa jonkinnäköistä toimintarataa läheiselle joelle tai mikä vesistö siinä olikaan lähettyvillä... mitenkähän on lie käynyt.

Roziz

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - roza-munda@hotmail.com
    • Profiili
Kambodza
« Vastaus #30 : 15.12.2007, 11:46:50 »
Hei kaipailen tietoja Kambodzan bussimeiningeistä. Joidenkin tietojen mukaan esim. bussit Phom Pehnistä ja Sihanoukvillesta lähtee vaan aamusin /aamupäivisin eli onko iltapäivä ja iltavuoroja lainkaan? Onko väljä millä bussifirmalla reissaa? Pitääkö paikkansa et jotkut bussit liikkuu vast sitte ku ne on täys?

Mitä majotusta suosittelette Sihanoukvillessä ja Siem Reapissä?
.. ja maailma on mun.

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Kambodza
« Vastaus #31 : 15.12.2007, 12:21:03 »
Pääosin dösät lähtee tosiaankin aamuisin 7-10 välillä, joitain IP-vuoroja saattoi olla, varmaksi en osaa sanoo kun en muista. Kaikki dösäfirmat mitä ite tuli käytettyy toimi yhtä hyvin/huonosti. GTS pitäs ainakin olla ihan luotettava ja hyvä.

Itse en oo kuullu et Kambodzassa nämä turistibussit lähtisivät vasta kuin bussi on kokonaan täysi, itsellä ei ainakaan koskaan ollut niin. Voi olla että on tässä tapauksessa tarkoitettu näitä shared taxi palveluja, jotka toimivat juuri näin. Ja tällöin "täysi" tarkoittaa pahimmillaan sitä, että henkilöauton kyydissä on 2 edessä ja 5 takana + kaikkien kamat:)

Majotuksista ainakin Sihanloukvillessa GTS:n oma GH oli ihan passeli valinta. Sijainti hyvä ja siistit huoneet omalla kylppärillä, fanilla ja tv:llä 4-5USD. Siem Reapin GH, jossa oon ollu, oli kans tosi kiva ja erityisesti aulabaarista sekä yläkerran loungesta tykkäsin. Vastaava huone kuin S-Villessä ja myös hyvällä sijainnilla oli 8USD. Jos oikein muistan, mestan nimi oli Number 9 GH 2.

jeppe007

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kambodza
« Vastaus #32 : 15.12.2007, 16:26:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Roziz"
Hei kaipailen tietoja Kambodzan bussimeiningeistä. Joidenkin tietojen mukaan esim. bussit Phom Pehnistä ja Sihanoukvillesta lähtee vaan aamusin /aamupäivisin eli onko iltapäivä ja iltavuoroja lainkaan?

Tossa "aikatauluja" ja osoitteita Phnom Penhistä lähdettäessä.
http://www.tourismcambodia.com/TripPlanner/Transportation/Index.asp?PID=Transportation&View=Full

Yansher

• Aloittelija
    • Profiili
Kambodza
« Vastaus #33 : 17.12.2007, 12:40:45 »
Lainaus käyttäjältä: "sixtus"
Majotuksista ainakin Sihanloukvillessa GTS:n oma GH oli ihan passeli valinta. Sijainti hyvä ja siistit huoneet omalla kylppärillä, fanilla ja tv:llä 4-5USD. Siem Reapin GH, jossa oon ollu, oli kans tosi kiva ja erityisesti aulabaarista sekä yläkerran loungesta tykkäsin. Vastaava huone kuin S-Villessä ja myös hyvällä sijainnilla oli 8USD. Jos oikein muistan, mestan nimi oli Number 9 GH 2.

Et muista oikein. GH:n nimi Siam Reapissa oli Ivy 2 Guest House. 8)

kyllikki

• Aloittelija
    • Profiili
Kambodza
« Vastaus #34 : 18.12.2007, 18:13:00 »
Phnom Penhistä Sihanoukvilleen ja Siem Reapiin menee ainakin 12.30 lähteviä busseja, Sihanoukvilleen ilmeisesti vielä myöhemminkin. Sihanoukvillestä Phnom Penhiin päin tuli joskus klo 13 - 14 vielä busseja. Kaikki meidän kokeilemat firmat ihan jees, tosin esim. Mekong Express erottui positiivisesti (jos haluaa sijoittaa bussimatkaan pari dollaria enemmän, saa vähän mukavammat penkit ja vähän enemmän tilaa).

Mäkään en ole kuullut että bussit lähtis vasta sitten kun tulevat täyteen, eiköhän se koske niitä takseja. Bussit voivat kylläkin olla yllättävän täynnä ja niitä saatetaan myös ylibuukata, joten ei kannata rakentaa aikatauluaan liian tiukaksi! Hyvä idea on ostaa liput etukäteen, jos on pakko matkustaa johonkin tiettyyn aikaan tai tiettynä päivänä. Suuri osa guesthouseista välittää lippuja.

lssu

• Tosireissaaja
    • Profiili
Kambodza
« Vastaus #35 : 28.12.2007, 21:52:29 »
Olemme ensi elokuussa Thaimaassa ja tarkoitus olisi käydä myös pikainen lenkki Kambodzan puolella, varmaankin pääpysähdyspaikkoina Siem Reap (Angkor) - Phnom Penh - Sihanoukville. Kun lähtö on Bangkokista, niin kumpaanko suuntaan tuo lenkki kannattaa kiertää, vai onko mitään väliä? Kauanko bussimatkat kestää näiden kohteiden välillä? Ehtiikö viikossa nähdä nämä kolme paikkaa (toki tiedän, että se on tosi vähän, mutta sillä ajatuksella siis, että tällä kertaa onkin tarkoitus vain pintaraapaista ja palata myöhemmin, jos maahan ihastuu)?

Ja ai niin, onko elokuussa Kambodzassa sadekausi pahimmillaan?
uota elämään niinkuin lintu luottaa ilmaan

jeppe007

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kambodza
« Vastaus #36 : 28.12.2007, 22:53:01 »
Lainaus käyttäjältä: "lssu"
Olemme ensi elokuussa Thaimaassa ja tarkoitus olisi käydä myös pikainen lenkki Kambodzan puolella, varmaankin pääpysähdyspaikkoina Siem Reap (Angkor) - Phnom Penh - Sihanoukville. Kun lähtö on Bangkokista, niin kumpaanko suuntaan tuo lenkki kannattaa kiertää, vai onko mitään väliä? Kauanko bussimatkat kestää näiden kohteiden välillä? Ehtiikö viikossa nähdä nämä kolme paikkaa (toki tiedän, että se on tosi vähän, mutta sillä ajatuksella siis, että tällä kertaa onkin tarkoitus vain pintaraapaista ja palata myöhemmin, jos maahan ihastuu)?

Ja ai niin, onko elokuussa Kambodzassa sadekausi pahimmillaan?

Kiertosuunnalla ei mielestäni ole minkäänlaista väliä!
Bussimatkat n. 4-6 tuntia. Viikossa ehdit kiertää paikat, mutta et "nähdä". Phnom Penhissä menee helposti viikko tai enemmän. Siem Reapissa taas ei ole muuta kun Angkor Wat - joten ajankäytön siellä joudut itse pohtimaan, Sihanoukville hmm no voit jättää käymättäkin eli muutama päivä riittää, paikassa ei juuri mitään nähtävää...
Sataa suunnilleen tunnin päivässä, joten kannattaa jäädä Suomen suveen joka on tietenkin aina pelkkää auringon paistetta... :twisted:

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Kambodza
« Vastaus #37 : 29.12.2007, 12:41:48 »
Lainaus käyttäjältä: "lssu"
Kun lähtö on Bangkokista, niin kumpaanko suuntaan tuo lenkki kannattaa kiertää, vai onko mitään väliä? Kauanko bussimatkat kestää näiden kohteiden välillä? Ehtiikö viikossa nähdä nämä kolme paikkaa (toki tiedän, että se on tosi vähän, mutta sillä ajatuksella siis, että tällä kertaa onkin tarkoitus vain pintaraapaista ja palata myöhemmin, jos maahan ihastuu)?

Muutama oma kommentti omasta suosikkimaasta, uskoisin et tuutte ihastumaan ja palaamaan uudelleen:)

Koska aikaa on noin vähän, suosittelen että lennätte aluks PP:n ja sitten ekaks joko pohjoseen tai etelään ja välissä pysähdys taas PP:ssä.

Siem Reapiin varaisin pari päivää. Toisena päivänä angkor, johon omasta mielestäni riittää ekalla kerralla se päivä, ite en ainakaan jaksais montaa päivää kiertää putkeen, mut joskus on palattava viel kuitenki. Toisin kuin Jeppe007 kirjoitti, mun mielestä tuolla on tekemistä enemmänkin. Tokaks päiväks suosittelisin käymään ainakin Aki Ran Land Mine museumissa, jossa orvot maamiinojen uhrit ovat saaneet mahdollisuuden parempaan elämään koulunkäynnin ja ylläpidon avulla. Myös itse Aki Ran tarina on vaikuttava.

PP:ssä sit varmasti S-21 ja Killing Fields kuulunee ohjelmaan ja suosittelen ehdottomasti vierailemaan jossain orpokodissa, mielellään sellaisessa jossa ei ihmeemmin turisteja vieraile. Tuolla riittäs muutakin tekemistä yllin kyllin, mutta teiän aikatululla ei hirveesti kerkee.

Sihanoukvillessä nyt ei hirveesti muuta oo ku rantoja ja rantabileitä, mut jos toi kuulostaa hyvältä, suosittelen ehdottomasti. Itse diggasin todella paljon, koska myös minä olin siellä Low season aikaan, joten väenpaljous ei hirvittänyt.

Loppukommenttina sanoisin, että varatkaa ihmeessä enemmän aikaa Kambodzaan, jos vaan suinkin on mahdollista!

tonppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
Kambodza
« Vastaus #38 : 30.12.2007, 21:07:35 »
Tuli testattua viime viikolla kyseinen maa ja kaksi päivää riitti!
Lähinnä alkoi säälittämään, kun katsoi mitä pääosa travellereista tuolla harrasti dollareillaan...eli kaikkea sitä mikä on  kotimaassa kiellettyä; huumeet, maksullinen seksi, aseilla ampuminen yms hulluttelu maksua vastaan jne.  

Noh, ei voi tietysti yleistää, mutta itse en joka tapauksessa tykännyt kyseisestä maasta... liikaa kurjuutta, vaikkakin ihmiset vaikuttivat super-ystävällisiltä.

Ankor Watille toki plussat.

jeppe007

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kambodza
« Vastaus #39 : 30.12.2007, 21:47:44 »
Lainaus käyttäjältä: "tonppa"
Tuli testattua viime viikolla kyseinen maa ja kaksi päivää riitti!
Lähinnä alkoi säälittämään, kun katsoi mitä pääosa travellereista tuolla harrasti dollareillaan...eli kaikkea sitä mikä on  kotimaassa kiellettyä; huumeet, maksullinen seksi, aseilla ampuminen yms hulluttelu maksua vastaan jne.  
Noh, ei voi tietysti yleistää, mutta itse en joka tapauksessa tykännyt kyseisestä maasta... liikaa kurjuutta, vaikkakin ihmiset vaikuttivat super-ystävällisiltä.

Olet varmasti ollut eri maassa kuin minä, itse viihdyin Kambodzassa todella hyvin. Kävitkö missään muualla kuin Siem Reapissa?
Eiköhän noita kaikkia "aktiviteettejä" ole jokaisessa maassa akselilla Burma-Thaimaa-Kambodza-Vietnam? Maksullisten naisten määrä kuitenkin Kambodzassa oli itselleni yllätys, koska en niihin juuri missään törmännyt ja mielestäni stadissa(Helsinki) on pirijyriä helvetisti enemmän kuin tuolla, jossa pääasiallisesti palaa "vain" kannabis. Ja eihän sitä tarvitse mennä kun Suomenlahden eteläpuolelle ja "aktiviteetit" ovat ihan samat!
On aika yllättävää, että olet valmis tekemään noin radikaalit johtopäätökset maasta, jossa olit vain kahden päivän vierailun ajan.