Tästä voisin olla jopa hivenen eri mieltä.
Niin, minäkin olen eri mieltä. Kuten painotin, ettei se maa
N I I N paljoa muutu muutamassa vuodessa. Toki, jos on ostovaiheessa saatavana uudempi versio, niin sellaisen minäkin tietenkin ostan. Silmäilin tuossa omaa LP vuoden 2000 painosta (
joka myös on myytävänä !) ja vertailin viime vuoden reissuani. Eipä ole mielestäni merkittäviä eroja havaittavissa.
Esimerkiksi tieverkosto tärkeimmillä reiteillä on tänä päivänä varmasti hiukan eri tasoisessa kunnossa kun vuonna 2004/2005. Vaikuttaa aikatauluihin ja sitä myöten siirtymisten suunnitteluun.
Tärkeimmät päätiet ovat olleet kunnossa jo 2000-luvun alussa. Suurin muutos maassa on tullut tielle Koh Kongista NR 4:lle. Tälle tielle on neljän joen ylitse tehty sillat. Vaikuttaa aikatauluun ja siirtymiseen 1½-2 tunnin verran nopeammin. Stung Trengiin on edelleen hankala mennä ja se "maailman huonoin tie" löytyy yhä Poipet-Siem Riep väliltä Sisophonin jälkeen.

Ja eiköhän hinnoissakin ole tapahtunut aikamoista muutosta 3-4 vuoden aikana ja lisäksi olettaisin usean oppaassa mainitun paikan joutuneen laittamaan lapun luukulle.
Edelleen maasta löytyy niitä 5$ halpoja majapaikkoja ja 15-25$ kohtuullisia hotelleita runsaasti. Jos paikan nimikyltti vaihtuu niin sijainti pysyy - so what? Olut maksaa kuitenkin edelleen 0,75-1$ haarukassa. Toivottavasti kenenkään lomakassa ei moiseen hintahaarukkaan kaadu?
Itse en noudata orjallisesti esim. minkään LP-oppaan paikkoja/suosituksia. Kokeilemallakin pärjää. Tulee pian mieleen joku "perusjenkkituristi", jolla on printatut kävelyohjeet ko.lomapaikasta ja neuvot mistä mitäkin saa. Toki LP:ssä on mukavasti yleistietoa tarjolla. Ja ne Angkorin temppelit ovat edelleen siellä paikoillaan...

Kambodza on varmasti yksi eniten muuttuvista kohteista Kaakkois-Aasiassa, varsinkin mitä turismiin tulee.
Olen samaa mieltä.