Barcelonan hostellit

(Luettu 45375 kertaa)

faloon

• Aloittelija
    • Profiili
Barcelonan hostellit
« : 11.12.2003, 19:48:20 »
Onko kellään kokemusta Bcn:n gaudi hostellista? Millainen mesta ja onko curfew-kuri tiukka? Saa myös suositella muita

Vaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
Barcelonan hostellit
« Vastaus #1 : 11.12.2003, 19:53:30 »
Ko.hostellista en osaa sanoa, mutta kuulemani mukaan sesonkiaikoina Barcelonan hostellit tuppaa olemaan täynnä, eli kannattaa olla liikkeellä jo aamupäivällä tai sitten varata etukäteen. Useampi tuttu on jäänyt yösijaa vaille.
Ei ole oikein lähteä, mut on seurattava tähteä". -Pelle Miljoona-

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
Barcelonan hostellit
« Vastaus #2 : 11.12.2003, 20:36:34 »
Itaca-hostel Barcelonan keskustassa oli aika letkeä paikka - ei curfew'ta ja tytöt ja pojat majoittuivat sulassa sovussa samoissa huoneissa. Halpa kuin mikä. Tammikuussa viime vuonna käveltiin sisään yhtenä iltana yhdeksän jälkeen ja saatiin pedit kolmeksi yöksi hintaan 12 egeä per yö per nenä.

Gaudi-hostellista en ole valitettavasti kuullut...

Anonymous

• Vieras
Barcelonan hostellit
« Vastaus #3 : 11.12.2003, 22:11:31 »
pencion palacessa on bed buggeja

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Barcelonan hostellit
« Vastaus #4 : 12.12.2003, 00:17:43 »
 ;D
« Viimeksi muokattu: 11.09.2008, 00:27:48 kirjoittanut fishbone »

Vaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
Barcelonan hostellit
« Vastaus #5 : 13.12.2003, 14:29:58 »
Lainaus käyttäjältä: "fishbone"
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
pencion palacessa on bed buggeja

Jos näin todellakin on, niin kannattaa ottaa joku toinen paikka. Kaikille tiedoksi, jotka eivät ole koskaan elämässään bed bugseihin törmänneet, että ne on VIHELIÄISIN elämänmuoto tässä maailmassa. Ekana yönä saadut puremat pilaavat helposti viikon loman, koska kutina ei sitten ihan hevillä lopukkaan. Olen saanut todistaa kuinka yksi Kanadalainen tyttö pillahti itkuun nähdessään aamulla jyrsityn kroppansa peilistä. Vielä kerran: hyi s**tana mitä otuksia! :evil:

Siis mitä ne on? Mä olen niin ötökkäkammoinen, että toi tarina jyrsitystä kropasta tekee jo vainoharhaiseksi...HYI! Matkoilla olen törmännyt vain torakoihin ja sokeritoukkiin, jotka ovat käärmeiden jälkeen kauheinta mitä tiedän.
Ei ole oikein lähteä, mut on seurattava tähteä". -Pelle Miljoona-

Berlin

• Reissaajaguru
    • Profiili
Barcelonan hostellit
« Vastaus #6 : 13.12.2003, 15:08:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Vaara"

Siis mitä ne on? Mä olen niin ötökkäkammoinen, että toi tarina jyrsitystä kropasta tekee jo vainoharhaiseksi...HYI! Matkoilla olen törmännyt vain torakoihin ja sokeritoukkiin, jotka ovat käärmeiden jälkeen kauheinta mitä tiedän.

Ne on pienia otiaisia, jotka elaa likaisissa patjoissa/lakanoissa ja joita ei aina paljain silmin helposti huomaa. Tosin ma en ole elaessani tormannyt niihin, mika vaikuttaa taysin kasittamattomalta kun ottaa huomioon, millaisissa rupuhostelleissa sita on joskus tullut asuttua. Jonkun kanssa kerran pohdittiin, voisko olla niin etta jotkut on niille allergisia ja saa siita noi kamalat kutinareaktiot, kun taas toiset ei puremia edes huomaa. Samalla lailla kun hyttysenpuremat aiheuttaa toisille pahempaa kutinaa ja toisille vahemman. Jos joku TIETAA niin kertokoon... olis helpottavaa kuulla kuuluvansa tuohon jalkimmaiseen onnekkaiden ryhmaan  :wink:

En ole muuten tormannyt torakoihinkaan reissuillani kuin ihan pari kolme kertaa. Luulin etta taalla E-AMerikassa niita sentaan joskus olis jossain, mutta ainoa torakka koko aikana on ollu costaricalaisen hotellin kylpparissa. Ai niin ja pamparetkella keittiossa oli kans yksi. No, ehka niita on sitten Brasiliassa...

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
Barcelonan hostellit
« Vastaus #7 : 13.12.2003, 19:19:43 »
Niin, bedbug = lutikka.

Kaikki on varmaan kuullut vanhan kansan jutut lutikoista ja luteista. Viheliäisiä otuksia, jotka ei kuole millään, ja leviää helposti paikasta toiseen. Nimim. omalla kokemuksella....  :shock:

Markus

• Himoreissaaja
    • Profiili
Barcelonan hostellit
« Vastaus #8 : 14.12.2003, 01:33:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Berlin"
En ole muuten tormannyt torakoihinkaan reissuillani kuin ihan pari kolme kertaa. Luulin etta taalla E-AMerikassa niita sentaan joskus olis jossain, mutta ainoa torakka koko aikana on ollu costaricalaisen hotellin kylpparissa. Ai niin ja pamparetkella keittiossa oli kans yksi. No, ehka niita on sitten Brasiliassa...
Kyllä niitä siellä on... Totta muuten että Argentiinassa vasta meillä tuli torakat vastaan. Andimaat oli kyllä suht torakka vapaita.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Barcelonan hostellit
« Vastaus #9 : 14.12.2003, 05:18:15 »
Torakoita on näkynyt Kyproksella ja Jordaniassa. Venäjältä tai Baltiasta en ole niitä (vielä) löytänyt huolimatta useista pelottelujutuista.  :wink:
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Barcelonan hostellit
« Vastaus #10 : 14.12.2003, 05:27:33 »
 ;D
« Viimeksi muokattu: 11.09.2008, 01:01:21 kirjoittanut fiskpinne »

Berlin

• Reissaajaguru
    • Profiili
Barcelonan hostellit
« Vastaus #11 : 15.12.2003, 14:39:34 »
Lainaus käyttäjältä: "fishbone"

Ja enkä ole vielä kuullut ihmisistä joilla ei esim. hyttysen pistot aiheuttaisia minkäänlaisia havaittavia jälkiä; itse onneksi kuulun siihen ryhmään joilla ne eivät liikoja kutise, vaikka patteja kuinka olisikin.

Ma tiedan useitakin sellaisia ihmisia, joita hyttyset joko eivat pista lainkaan tai sitten ne pistot ei nay. Ja vastaavasti sellaisia, joiden kimppuun kaikki hyttyset hyokkaa ensimmaiseksi. Kerrankin oli yhdella vaelluksella aika huvittava tilanne; paivana jona kellaan ei ollut mitaan karkoiteaineita mukana yksi oli paasta varpaisiin syoty, toisella (mina) oli jokunen kymmenen pattia siella sun taalla, ja kolmas vaan levitteli kasiaan ilman ainuttakaan pistojalkea missaan.

Ja tyyppi jonka kans tosta aiheesta puhuin sanoi myos, ettei silla ole koskaan hyttysista minkaanlaista haittaa. Juttu tais alkaa siita, kun yovyttiin molemmat yhdessa budapestilaisessa hostellissa joka on "kuuluisa" bedbugeistaan, mutta me ei ainakaan huomattu mitaan ihmeellista. Ehka ne oli just myrkyttaneet siella tai jotain, kun hostelli oli silloin lahes tyhja...

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Barcelonan hostellit
« Vastaus #12 : 15.12.2003, 23:47:11 »
 ;D
« Viimeksi muokattu: 11.09.2008, 01:06:30 kirjoittanut fiskpinne »

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Barcelonan hostellit
« Vastaus #13 : 16.12.2003, 21:27:28 »
Hyttysillä ainakin vaikuttaa se, minkälainen aineenvaihdunta ihmisellä on ja miten kaukana ihosta verisuonet on (pintalämpö). Eli siis ihminen kuka hikoilee paljon ja helposti on hyttysille otollisempi kohde kuin ihminen kuka ei hikoile juurikaan. Tietenkin kannattaa olla sitten lisäksi vielä erittäin kova nahka niin ei hyttysten letkut pääse läpi :D

Mora

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Barcelonan hostellit
« Vastaus #14 : 17.12.2003, 01:49:00 »
Suosittelen lämpimästi Hostel Fernandoa. Sijaitsee aivan Ramblasin äärellä ja on siisti ja melko rauhallinen, tuli oltua siellä 3 yötä marraskuussa. Keittiön puuttuminen oli ainoa negatiivinen asia, hinta taisi olla 16€.
http://www.bugeurope.com/reviews/Spain/Catalunya/Barcelona/es041/index.htm

Jos biletys kiinnostaa niin suosittelen Travel Barin pubiryömintää. :wink:

vieras

• Vieras
Barcelonan hostellit
« Vastaus #15 : 17.12.2003, 22:48:21 »
Hyvin onnistunut välttämään torakat jos ei ole niitä Venäjällä ja Baltiassa nähnyt.

inkjet

• Vieras
Barcelonan hostellit
« Vastaus #16 : 18.12.2003, 10:35:27 »
ns. bed buggien puremat eivät tosiaan kaikilla kutise, ja kai niihin tottuu ajan myötä, koska eihän paikallisetkaan koko ajan itseään raavi. ne eivät ole kamalinta mitä matkalla voi tapahtua, niihin on kortison-voidetta, mikä helpottaa kutinaa. ne eivät ole kovin viehättävän näköisiä, ja ikävää se kutina on, mutta loppujen lopuksi ei se kauheasti hyttysen puremista eroa, joihin luulisi suomalaisen tottuneen. kirput siis purevat melko harmittomia puremia, jotkut luteet ovat (kai) jo vaarallisempia, levittävät tauteja..? ei henk.kohtasta kokemusta, toisin kuin kirpuista. jos niitä pelkää kuollakseen voi jokaisen sängyn/patjan rohjakkeen myrkyttää tappomyrkyillä (jotka vaikeuttavat myös ihmisten hengittämistä). niiden myrkkyjen olisi sitten tarkotus olla tappavia, ei karkottavia (siis jos sängyssä kerta on jo ökkimönkiäsiä) toi myrkytys ois suotavaa tehdä omille sänkykamppeille, jos tietää olleensa tekemisissä bed buggien kanssa, muuten ne etsivät uuden kodin seuraavassa majapaikassa ja ovat seuraavien vieraiden riesa. (itse myrkytin kaikki tavarani, sillä ne kuulemma leviävät valtavan nopeasti. toisaalta jos näin on, luulisi niiden ehtineen jo junien istuimille ja siitä eteenpäin... että kyllä muutamasta kirpusta nopeasti jättiläistappajaällöhyönteisiä saa mielessä aikasiksi)

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
Barcelonan hostellit
« Vastaus #17 : 27.01.2004, 21:59:37 »
Kyllä tossa on kiva rumba kadottaa ja hävittää nuo bedbugit. Aupairäitini just kertoi, että hänellä oli aikemmassa kämpässä bedbugeja, jotka huomasi pari kuukautta ennen muuttoa. Siinä oli vajaan vuoden ikäinen lapsi ja muutto bedbugien päälle. Kaikki piti pestä moneen kertaan (ja kotona kun ei ollut pesukonetta...), sohvat, puiset huonekalut hävittää...Myrkyttäjä kävi moneen kertaan, ei ne silti kadonneet. Että ei niistä hiiristä ole enää niin väliä...
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Barcelonan hostellit
« Vastaus #18 : 27.01.2004, 23:44:29 »
 ;D
« Viimeksi muokattu: 11.09.2008, 12:38:06 kirjoittanut fiskpinne »

inkjet

• Vieras
Barcelonan hostellit
« Vastaus #19 : 29.01.2004, 10:40:01 »
no joo, oon aiemminkin tästä asiasta suorastaan tapellut, kun en 'suostunut ymmärtämään' tämän ongelman suuruutta. se on perseestä, että niitä puremia on, mutta kun on saanut myrkytettyä kamppeensa, on minusta turha jäädä itkemään loppumatkansa ajaksi surkeaa kutisevaa kohtaloaan.
(apua, nyt mä oon ihan sokea enkä osaa lainata toisten tekstejä...) mutta siis fishbone kun sanoit, että tekisit paikallisena jotain muuta kuin jäisit odottelamaan tottumista, mutta minä puhuin siis paikallisisa, joilla ei välttämättä ole varaa ryhtyä moisiin systeemeihin, jotka elävät vähemmän hygieenisissa oloissa. se oli ehkä vähän huono esimerkki, tottuhaan/sietäähän köyhissä oloissa vaikka mitä paskaa, johon en itse suostuisi (koska minulla on mahdollisuus valita)
en halua vähätellä sitä, että joku paikka voi joutua konkurssiin, jos siellä tavataan bed buggeja... mutta yksittäisenä matkailijana en haluisi omaa lomaani pilata lietsomalla kauhua ja hysteriaa suurista kutisevista punaisista kohdista (ja siis minulla on ollut niitä puremia), osittain myös siksi, että se on jo melkein loukkaus paikallisia kohtaan liikuttaessa vähemmän kehittyneillä alueilla, kun he elävät vaikka jos minkälaisten ongelmien kanssa, eivätkä he valita (jatkuvasti). mutta en myöskään kannata vastuutonta käyskentelyä 'saastuneista' sängyistä puhtaisiin, jos on tietoinen tai epäilee kantavansa bed buggeja, täytyy tavarat myrkyttää, sillä omien se on tosiaan helpompaa kuin kokonaisen rakennuksen putsaaminen.
itse kokisin sänkyyn vievän sairastumisen, väkivaltaisen ryöstön, arvotavaroiden menettämisen etc pahempana asiana kuin bed buggit.