Kokemuksia Norwegian'ista?

(Luettu 353698 kertaa)

Mampu

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« : 03.02.2008, 23:23:21 »
Olisi kiva kuulla kokemuksia Norwegian lentoyhtiöstä? Näyttää olevan aika kattava verkosto ja esimerkiksi Pariisiin myös Tukholmasta.
Se on vapaa, joka elää niin kuin on itse valinnut.
-Epiktetos-

J-P

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Pieni blogi (uutta tekstiä tulee reissussa ollessa)
    • Sähköposti
« Vastaus #1 : 04.02.2008, 19:38:29 »
Toimii, aika paljon norjalaisia vaan kyydissä...

puolassa

• Aloittelija
    • Profiili
Kokemuksia Norwegian Air Shuttle yhtiöstä?
« Vastaus #2 : 24.05.2008, 19:05:04 »
Moikka,

Tarkoituksena olisi lentää syksyllä Varsova-Split väli ja kyselisin onko kellään kokemuksia Norwegian Air Shuttle firmasta. Kyseessä siis halpalentoyhtiö, joka tulee kaikissa hauissa edullisimmaksi tälle välille (alle puoleen hintaan kilpailijoista). Uskallanko varata reissun kyseiselle firmalle? Vai onko oletettavissa että lento perutaan, firma menee konkkaan yms.

Kiitoksia kommenteista!

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
Vs: Kokemuksia Norwegian Air Shuttle yhtiöstä?
« Vastaus #3 : 25.05.2008, 14:32:42 »
http://en.wikipedia.org/wiki/Norwegian_Air_Shuttle

Norwegian on yksi vakaimmista halpalentoyhtiöistä. Mutta kuten halpiksilla (ja näinä lentoyhtiön pyörittämisen kannalta vaikeina aikoina myös perinteisillä yhtiöillä) yleensä, kaikki on tietysti mahdollista :)
Rauha Bakersin muistolle. Sniif.

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Kokemuksia Norwegian'ista?
« Vastaus #4 : 10.12.2009, 13:32:32 »
Norwegian saattaa aloittaa ensi vuonna lennot Suomeen.
Tukholma, Köpis, Oslo?
http://www.boarding.no/art.asp?id=39419

Norwegian suunnittelee kaukolentoja jopa 20 kohteeseen.
Bangkok, New York, Miami, Peking, Shanghai, New Delhi jne jne
http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3412270.ece

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 10.12.2009, 13:36:44 »

Norwegian suunnittelee kaukolentoja jopa 20 kohteeseen.
Bangkok, New York, Miami, Peking, Shanghai, New Delhi jne jne
http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3412270.ece

Paljon puhetta, vähän tekoja. Käsittääkseni yhtiöllä ei ole yhtään moisille reiteille soveltuvaa lentokonetta eikä tilauksiakaan ole sisässä. No, hyvähän se on olla visioita näinä synkkinä aikoina.

All Blacks

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 10.12.2009, 14:55:09 »

Paljon puhetta, vähän tekoja. Käsittääkseni yhtiöllä ei ole yhtään moisille reiteille soveltuvaa lentokonetta eikä tilauksiakaan ole sisässä. No, hyvähän se on olla visioita näinä synkkinä aikoina.

Paremmat koneet niillä on ku Finskillä, Boeing 787.

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 10.12.2009, 15:23:24 »
Kuten varmaan (?) jutusta luit, aikovat vuokrata koneita.
Ja niitähän saa pitkän rivin vaikka ensi viikoksi.

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 10.12.2009, 16:48:50 »

Noo, sanotaan nyt vaikka niin että uskon kun näen :).

Paremmat koneet niillä on ku Finskillä, Boeing 787.

Millään yhtiöllä ei taida vielä olla yo. 787:ja, ensilentokin kun on jäänyt platalla rullailun asteelle.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2009, 16:55:04 kirjoittanut culture »

keitai

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 14.12.2009, 08:38:36 »
Juuh, esimerkiksi 15v ex-finnairin MD-11 purkkeja. Mutta mitään kovin uutta ja taloudellista ei saa, ainakaan halvalla ja nopeasti. Jos tavoitteena on saada niitä toisen postaajan mainitsemia 787 koneita vuokralle, kyseessä on pitkän tähtäimen suunnitelma.

Tuiskutin

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #10 : 07.02.2011, 12:22:26 »
Löytyiskö tästä tuoreempia kokemuksia?  :)

Pocahontas

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 07.02.2011, 15:56:26 »
Just pari viikkoa sitten lentelin sillä kolmeen kertaan.

Koneet oli ajallaan. Palvelu mukavaa ja ystävällistä.

Miinuksena voisin sanoo, että koska laukun laittaminen ruumaan maksaa, käsimatkatavaroille tila oli todella kortilla.. Tulin melkein viimeisenä koneeseen, ja lentoemo sai järjestellä pakaaseja hyvän tovin, että sai mun laukun vielä mahdutettua mukaan.
Yhdellä lennolla (tai no joo, ennen lentoa ;) ) käsimatkatavarat punnittiin.. 10kg niitä saa olla. Muilla lennoilla ei suuremmin välitetty käsimatkatavaroiden koosta tai painosta.
Up Where We Belong

Mrks

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #12 : 09.02.2011, 12:21:45 »
Alla aiheeseen liittyvä blogikirjoitus. aika samanlaisia ovat kokemukseni kun olen itse lentänyt (2 menopaluuta). matkatavarajuttu välillä hieman hankalaa mutta muutoin ei pahaa sanottavaa ole.

http://halpalennotsuomesta.blogspot.com/2011/02/matkakokemuksia-norwegian.html

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 09.02.2011, 17:27:40 »
Toinen iso miinus on online lähtöselvityksen puute, etenkin Helsingin Terminaali 1:stä lähdettäessä ruuhka aikaan. Jonot voivat olla todella pitkät sekä lähtöselvitykseen että turvatarkastukseen.
Kannattaa todellakin olla ajoissa, ja pahimpaan ruuhka aikaan voi olla nopeampaa kiertää 2 terminaali check-innin kautta kuin jäädä 1 ruuhkia ihmettelemään. Ainakin viimeksi kun lensin niin portti oli jokatapauksessa T2 puolella, en tiedä onko käytäntö muuttunut.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Pocahontas

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 15.02.2011, 11:42:22 »
Norjassa kentillä on tietokoneet, joilla voi tehdä Norwegianin lähtöselvityksen. Ainakin Oslossa ja Altassa on, luulen, että muillakin Norwegianin kentillä.
Up Where We Belong

Soitin81

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 20.03.2011, 12:23:54 »
Olen varannut yhtiölle lennot kesäkuussa Roomaan. Muutama päivä varauksen jälkeen sain viestin, että lentoaikataulu on muuttunut. Jompi kumpi lennoista oli muuttunut 5 min. myöhäisemmäksi. Sen jälkeen olen saanut vielä myös kaksi uutta viestiä, että lentoaikataulu on muuttunut, mutta vertaillessani niitä tähän ensimmäiseen muutokseen, en huomaa mitään muutosta. Päivä, kuukausi ja kellonaika on sama. Olen myöskin hyväksynyt nämä kaikki muutokset, joten eivät nämä mitään muistutuksiakaan ole. Onko muilla ollut samaa aikataulusäätöä?

Aquasuite

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 20.03.2011, 13:27:37 »
Meillä on lennot heinäkuun lopulla Barceloonaan, samanlaisia aikataulumuutoksia
on ilmoitettu myös meille, eli 5 min muutoksia , jotka on pyydetty hyväksymään ja sen
jälkeen on tullut uusi vahvistus meiliin.
htäkään reissua en kadu

Bunsen

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #17 : 20.03.2011, 15:22:16 »
Lensin joulukuussa muutaman etappivälin Norwegianilla. Juuri niihin aikoihin kun ympäri Eurooppaa kentät olivat suljettuina lumentulon vuoksi.

Ilmoitettu lähtöaika Helsingistä oli jo kentälle saapuessani puolisentoista tuntia myöhässä. Koska minulla oli jatkolento Oslosta eteenpäin noin tunnin vaihtoajalla aloin samantien selvittelemään, että mitäs tässä nyt.. Check-in-tiskin tyttö ei osannut auttaa (ulkoistettu ties mihin) joten otin puhelun aspaan ja jatkolento siirrettiin myöhempään ilman maksua. Lopulta lento pääsi lähtemään sen puolitoista tuntia myöhässä. Myöhemmällekkään jatkolennolle en tosin ehtinyt :D Mutta onneksi alkuperäinen jatkolentoni oli parisen tuntia myöhässä niin pääsin pienen selvittelyn jälkeen siihen kyytiin ja perille Stavangeriin samana iltana vain parisen tuntia myöhässä.

Takaisin tullessa jumituin Osloon yöksi, koska Edinburghin lento ei lähtenyt vaikka kenttä olikin päivällä jo aukaistu. Syytä ei tarkemmin kerrottu. Norwegian tarjosi hotelliyön illallisineen ja aamupaloineen. Ainoa tappio minulle oli hostelliyö Edissä ja varmaan olisivat senkin korvanneet mutten nähnyt vaivaa periä 10e takaisin.

Mukana reissussa oli vain käsimatkatavarat. En halua kuvitella miten olisi käynyt jos mukana olisi ollut ruumaan meneviä tavaroita. Kaiken kaikkiaan palvelu oli koko ajan ystävällistä ja vaikkakin ongelmia piisasi olin tyytyväinen asiakas. Toisaalta olin lomalla ja silloinhan ei ole mihinkään kiire... :)

Pätkis

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Tarinoita Maailmalta
« Vastaus #18 : 20.03.2011, 15:27:23 »
Joku tuolla mainitsi, että matkatavaroiden ruumaan maksaa..Mä kun olin kattovinani, että koneesee saa tuoda käsimatkatavaran lisäksi 2 kappaletta 20 kilon painoisia laukkuja! Tää oli siis matkalle Edinburgh-Helsinki (tukholman kautta), mutta moneen kertaan kyllä tarkistin, että tämmöinen olisi luggage allowance heillä...Muilla kokemuksia?

Star.Fly

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - hanna@sair.as
    • Profiili
« Vastaus #19 : 20.03.2011, 16:32:18 »
Joku tuolla mainitsi, että matkatavaroiden ruumaan maksaa..Mä kun olin kattovinani, että koneesee saa tuoda käsimatkatavaran lisäksi 2 kappaletta 20 kilon painoisia laukkuja!

Ruumaan saa ottaa 2kpl max 20kg laukkuja (vai oliko yhteispaino max 20kg? no enivei..), mutta ne maksaa.
Varasin lennon Hki-Rooma, yks laukku ruumaan, 10e.