Kokemuksia Norwegian'ista?

(Luettu 353902 kertaa)

Tuiskutin

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Kokemuksia Norwegian'ista?
« Vastaus #40 : 27.05.2011, 11:22:00 »
Mitenkä tarkkoja Norwegianilla ollaan käsimatkatavaroiden koon kanssa? Pari senttiä on liian iso laukku joka mitalta..  ;D

Nallis03

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #41 : 28.05.2011, 09:55:52 »
Tiedoksi Norwegianilla kahvia halajaville: isäni yritti maksaa kahvinsa lennolla Osuuspankin Visa Debit/Credit-kortilla, jota Norwegianin laite ei tunnistanut credit-kortiksi, vaan väitti sen olevan pelkkä debit-kortti. Ja tietystikään debit-kortit eivät käy Norwegianille. Eivät myöskään ottaneet vastaan kolikoita eikä isällä ollut seteleitä, joten jäi kahvi maksamatta. (Antoivat sen sitten ilmaiseksi, onneksi)

JohnBlack

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #42 : 30.05.2011, 05:15:46 »
PKTn kanssa aiemmin ketjussa pohdittiin ebookersin kautta tilattuja lippuja. Lähtöselvitys tehty ja saimme 2 käsimatkatavaraa ja ruumalaukun ilman lisämaksuja. Kysyin niin olisimme toisenkin laukun saaneet ruumaan lipuilla.

kims1500

• Himoreissaaja
  • Дзержинск, Город Шахтеров!! :*
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #43 : 30.05.2011, 18:09:31 »
Mitenkä tarkkoja Norwegianilla ollaan käsimatkatavaroiden koon kanssa? Pari senttiä on liian iso laukku joka mitalta..  ;D

Riippuu lähtöselvittäjästä.. ;)
Go Shahtar!!!!!!!!!!!!

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #44 : 31.05.2011, 21:32:05 »
Siis niitä kokemuksia...

Kotiin viime yönä Lontoosta. Norskit oli taas myöhässä, liki tunnin.

Gatwickin kentällä oli kaksi ensimmäistä checkin-automaattia rikki. Voin lentää Norwegianilla toistekin, mutta en sellaisessa tapauksessa, että on joku tärkeä jatkoyhteys!

Edit: ai niin, ei siellä koneessa mitään WLANia / WiFiä ollut!
WLANia kehunuthan sanoikin, että osassa koneista on.
Kovasti näköjään myöhästelevät, mutta jos hinnat on o.k., eikä kiire jollekin jatkolle, niin voisihan tuota kokeilla.

Pacman

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #45 : 01.06.2011, 12:52:44 »
Oslo-Tromssa-Oslo ja Oslo-Bodö-Oslo veivattu, ei valittamista. Porttien muutokset tuli tekstareina, sellf check in oli mutkaton ja koneet täyttyivät ripeästi, kun putkessakin ollessa täytetään molemmista päistä.

Ainoa harmitus oli se, että kun ei halunnut maksaa paikastaan ylimääräistä, ei kertaakaan päässyt ikkunapaikalle - vaikka niitä vapaina olisi ollutkin.

9,5/10 näiden kokemusten perustella.

kims1500

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #46 : 01.06.2011, 21:59:34 »
Voit ihan kysyä sitä ikkunapaikkaa lähtöselvitystiskillä. Saat sen sieltä ihan maksutta.
Go Shahtar!!!!!!!!!!!!

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #47 : 02.06.2011, 02:08:14 »
Oslo-Tromssa-Oslo ja Oslo-Bodö-Oslo veivattu, ei valittamista. Porttien muutokset tuli tekstareina, sellf check in oli mutkaton ja koneet täyttyivät ripeästi, kun putkessakin ollessa täytetään molemmista päistä.

Ainoa harmitus oli se, että kun ei halunnut maksaa paikastaan ylimääräistä, ei kertaakaan päässyt ikkunapaikalle - vaikka niitä vapaina olisi ollutkin.

Minä olin käsittänyt, että paikan saa valita varaamattomista. Eli saako siis kentällä paikkanumeron, vai miten toimii?

kims1500

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #48 : 02.06.2011, 09:13:59 »
Toki kentällä saa paikkanumeron ja luonnollisesti jonkun varaamaa ja maksamaa paikkaa ei voi valita. Kuten sanoin, voit esittää istumapaikkatoiveen lähtöselvittäjälle. Hänestä sitten riippuu haluaako alkaa istumapaikkojen kanssa säätämään. Useimmille se on ihan ok.
Go Shahtar!!!!!!!!!!!!

jtj67

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #49 : 02.06.2011, 10:28:53 »

Eikös sen paikan voi valita itse, jos käyttää lähtöselvitysautomaattia?

Pacman

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #50 : 03.06.2011, 13:20:04 »
Eikös sen paikan voi valita itse, jos käyttää lähtöselvitysautomaattia?

Ei kysynyt kone muuta kuin koodin, onko matkatavaraa ruumaan ja sen jälkeen käteen läsähti boarding pass.

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #51 : 06.06.2011, 21:21:10 »
Ainakin Oulun kentällä olisi voinut valita lähtöselvityskoneesta jäljellä olevista paikoista sen mieluisimman. Kone ( siis se lippu aparaatti) oli Norwegianin oma. En tiedä onko se mahdollista ns. yhteiskäytössä olevissa koneissa.

JohnBlack

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #52 : 07.06.2011, 08:13:36 »
Eivät myöskään ottaneet vastaan kolikoita eikä isällä ollut seteleitä, joten jäi kahvi maksamatta.

Tuli käytyä Norwegianilla Roomassa ja takaisin, eikä kolikoilla maksamisessa ollut noilla lennoilla ainakaan mitään ongelmia. Suosittelivat muutenkin maksamaan tasarahalla tai sitten sillä luottokortilla.

Molemmat lennot menivät oikein mallikkaasti, ei mitään huonoa sanottavaa kyseisen yhtiön toiminnasta. Kymmenisen minuuttia lähdöt myöhästyivät, ensimmäinen taisi johtua Hki-Vantaan yhdellä bussilla tehtävistä maakuljetuksista ja toinen jostain muusta. Roomassa myöhästyi myös samaan aikaan lähtenyt Finnair eli vähän kaikilla oli siellä hitautta. Johtuiko sitten viime hetkillä vaihdetuista lähtöporteista vai mistä.

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #53 : 07.06.2011, 09:30:05 »
Ainakin Oulun kentällä olisi voinut valita lähtöselvityskoneesta jäljellä olevista paikoista sen mieluisimman. Kone ( siis se lippu aparaatti) oli Norwegianin oma. En tiedä onko se mahdollista ns. yhteiskäytössä olevissa koneissa.

Helsinki-Vantaan yhteiskäyttömasiinat antoivat valita paikan. En tiedä ymmärsinkö oikein, mutta ilmeisesti koneessa oli paikattomia ja paikallisia ihmisiä. Jos näin oli, niin mielestäni se on vähän epäkäytännöllistä, kun varattuja paikkoja ei mitenkään voi nähdä kun koneeseen menee.

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #54 : 07.06.2011, 09:52:55 »
Helsinki-Vantaan yhteiskäyttömasiinat antoivat valita paikan. En tiedä ymmärsinkö oikein, mutta ilmeisesti koneessa oli paikattomia ja paikallisia ihmisiä. Jos näin oli, niin mielestäni se on vähän epäkäytännöllistä, kun varattuja paikkoja ei mitenkään voi nähdä kun koneeseen menee.

Ei, kaikilla on nimetyt paikat. Jos paikkaa ei ole valinnut itse, niin sen saa arvottuna muistaakseni boarding passiin, mutta ei aikaisemmin.

Edit: muistin juuri, että sain jostain kohtaa suunnillee kauppakuitin kokoisen lippulappusen, jossa oli paikan numero. Tein chekin:in automaatilla, joka sylkäisi mulle pitkulaisen boarding passin.
« Viimeksi muokattu: 08.06.2011, 10:07:32 kirjoittanut Lianna »
Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #55 : 07.06.2011, 11:28:24 »
^No mä jo vähän ihmettelinkin. Mulle lähtöselvitysmasiina arpoi paikan, mutta mun paikalla istui joku naikkonen joka sanoi, että hänellä ei ole paikkaa. Ilmeisesti hän ei sitten ollut sitä boarding passiaan sitten katsonut tarkemmin.

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #56 : 07.06.2011, 16:25:12 »
^No mä jo vähän ihmettelinkin. Mulle lähtöselvitysmasiina arpoi paikan, mutta mun paikalla istui joku naikkonen joka sanoi, että hänellä ei ole paikkaa. Ilmeisesti hän ei sitten ollut sitä boarding passiaan sitten katsonut tarkemmin.
Tai sitten ei hoksannut, että paikkanumero on oikeasti paikkanumero. Tuleehan monilla halpiksilla joku numero korttiin, mutta oikeasti ei ole paikkanumero kyseessä. Minäkin oletin, että jos Norwegianilla ei maksa paikkaa, niin se sitten on numeroimaton. Ihmettelin juurikin tuota samaa, että kuinka tiedät ettet istu maksetulle paikalle. Saakohan "arvonnassa" sitten varmasti vierekkäiset matkakumppanin kanssa? Ei olla Norwegiania koskaan itse kokeiltu, ja tuttu joka on käyttänyt oli maksanut paikoista.

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #57 : 09.06.2011, 15:08:03 »
Saakohan "arvonnassa" sitten varmasti vierekkäiset matkakumppanin kanssa? Ei olla Norwegiania koskaan itse kokeiltu, ja tuttu joka on käyttänyt oli maksanut paikoista.

Kyllä se laittaa vierekkäin, jos vaan on tilaa laittaa.

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #58 : 09.06.2011, 15:09:41 »
Saakohan "arvonnassa" sitten varmasti vierekkäiset matkakumppanin kanssa? Ei olla Norwegiania koskaan itse kokeiltu, ja tuttu joka on käyttänyt oli maksanut paikoista.

Kyllä se laittaa vierekkäin, jos vaan on tilaa laittaa.
ELi ajoissa kannattaa tuonnekin mennä, jotta kaikki muut paikanvaraamattomat eivät ole jo käyneet automaatilla ;)

tarkkala

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #59 : 09.06.2011, 15:45:53 »
Itse lentänyt halvoilla lipuilla kuudesti eikä mitään valittamista ole aikataulujen / prosessien suhteen ollut. Uusimmat koneet joissa WiFi toimii tuntuvat jopa luksukselta. Koneisiin vain toivoisi lisää asiakkaita etteivät hylkäisi Suomen markkinoita lähivuosina.

Istumapaikan suhteen automaatti on minulle aina ensin ehdottanut peräpäätä mutta kuvaruutua ylöspäin skrollaamalla edestäkin voi itselleen paikan valita.