Kokemuksia Norwegian'ista?

(Luettu 388910 kertaa)

jeedi

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Kokemuksia Norwegian'ista?
« Vastaus #500 : 03.01.2016, 16:59:06 »
Hei! Olen suunnitellut reissua Thaimaahan ja vastaan tuli hyvän hintaisia lippuja Norwegianilta. Itsellä ei ole kokemusta, mutta ihan hyvää palautetta näyttää olevan saanut. Hieman lentopelkoisena ihmisenä kuitenkin kovasti kiinnostaa lentoreitti Kööpenhamina/Tukholma - Bangkok. Eli jos jollain on  siitä kokemusta olisi kiva jos sais vähän tietoa? Lähinnä kiinnostaa tuo lähi-idän alue, koska suorin reittihän kulkee juuri näiden ei niin terveellisten maiden läpi, jotka tykkäävät räjäytellä lentokoneita alas ihan muuten vaan..

W-hi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #501 : 03.01.2016, 22:41:15 »
Hei! Olen suunnitellut reissua Thaimaahan ja vastaan tuli hyvän hintaisia lippuja Norwegianilta. Itsellä ei ole kokemusta, mutta ihan hyvää palautetta näyttää olevan saanut. Hieman lentopelkoisena ihmisenä kuitenkin kovasti kiinnostaa lentoreitti Kööpenhamina/Tukholma - Bangkok. Eli jos jollain on  siitä kokemusta olisi kiva jos sais vähän tietoa? Lähinnä kiinnostaa tuo lähi-idän alue, koska suorin reittihän kulkee juuri näiden ei niin terveellisten maiden läpi, jotka tykkäävät räjäytellä lentokoneita alas ihan muuten vaan..

Jos tarkoitat sotatoimialueita niin yksikään lentoyhtiö ei niillä lennä ja mitään riskiä ei ole. Tuolta voit seurata lentoliikennettä ja hakea lentonumeron perusteella jos haluat nähdä tarkan lentoreitin: www.flightradar24.com

Ja kartalta katsoen suorimmalta näyttävä reitti ei välttämättä olekaan suorin johtuen maapallon muodosta, ja lentämiseen vaikuttavista virtauksista ja sääolosuhteista jne.
« Viimeksi muokattu: 03.01.2016, 22:43:04 kirjoittanut W-hi »

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #502 : 03.01.2016, 23:43:40 »
Lähinnä kiinnostaa tuo lähi-idän alue, koska suorin reittihän kulkee juuri näiden ei niin terveellisten maiden läpi, jotka tykkäävät räjäytellä lentokoneita alas ihan muuten vaan..

Tuossa jo kerrottiin missä voi tutkailla eri lentojen todellisia reittejä, mutta lisätään nyt vielä että kuten tämänkin palstan yhdessä osiossa sanotaan, maapallo on pyöreä ja littanilta kartoilta katsottuna se saattaa hämätä. Suorin reitti Pohjoismaista Bangkokiin ei mene läheltäkään mitään ihmeellisempiä kriisipesäkkeitä. Jos ei omista karttapalloa, gcmap.com:sta voi katsella isoympyräreittejä (suorin reitti pallin pinnalla) ja etäisyyksiä eri lentokenttien välillä, tässä esimerkkinä Kööpenhaminasta Bangkokiin: http://www.gcmap.com/mapui?P=cph-bkk

HKK

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #503 : 11.01.2016, 22:53:59 »

Itse lensin reilu kuukausi sitten Norwegianilla suoraan Oslo-Bangkok-välin ja turvallisesti pääsin perille. Kone ei toki lentänyt suorinta reittiä juurikin kai ilmavirtauksista ym. sääoloista johtuen. Oli mielenkiintoista seurata matkustamon näytöltä miten kone suuntasi ensin Turkkia kohti ja juuri ennen Turkin rajaa teki jyrkän käännöksen kirtäen lähes maiden rajaa pitkin Turkin, Syyrian ja Irakin kokonaan. Saman manööverin teki Qatar Airways paluumatkalla Doha-Tukholma-lennolla. Tiedä sitten kuinka suurelta osin kierto johtui sääolosuhteista ja kuinka taas muista levottomuuksista  ;D Paljon olen kuitenkin Norwegianilla lentänyt ja aina ollut tyytyväinen. Heillä vaikuttaa olevan uudet koneet ja hyvä palvelu.
"I haven't been everywhere, but it's on my list"
- Susan Sontag

Rotta_

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #504 : 14.01.2016, 18:34:52 »
Norwegianin kaukolennoista.. Olen lähdössä parin viikon kuluttua San Juaniin, koneena ilmeisesti 787. Nyt olen parilta sivustolta lukenut ettei tuo paljon mainostettu wifi olisi saatavilla kaukolennoilla. Kenelläkään kokemusta tästä? Ja toinen kysymys: lento on LGW:n kautta. Pystyykö lähtöselvityksen molemmille lennoille tekemään netissä 24h ennen HEL-LGW väliä, vai kuinka tuo nyt toimii?

kilroy1

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #505 : 15.01.2016, 01:43:21 »
Siitä ei ole kokemusta eikä tietoa miten noi vaihdolliset chekkaukset menee Norskilla mutta itse en ole tosta nettilähtöselvityksestä löytänyt mitään hyötyä.. paitsi silloin kun matkustat ilman ruumatavaraoita. Helsingissä joudut joka tapauksessa tulostetaan liput ja laukkutägit automaatilta joten samalla tulee sillä automaatilla tehtyä koko lähtöselvityskin. Eikä edelleenkään taida saada istumapaikkoja varattua kuin kentältä mikä on yleensä nettilähtöselvityksen paras puoli.

Muuten Norskille taas vaihteeksi kiitokset.. Reissussa ollaan ja kaikki toimi (taas kerran) kuten pitikin. Aikataulusta oltiin n 30min myöhässä mutta se on aika pieni viivästys lumimyrkskyisestä Helsingistä lähteväksi lennnoksi :D

emmie14

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #506 : 31.01.2016, 13:46:49 »
Hei! Täysin aloittelija täällä kyselee..

Lennän Oulusta Helsinkiin norskilla, mukanani on sylilapsi. Joudun laittamaan matkalaukun ja lastenrattaan ruumaan. Miten toimin, pitääkö matkatavarajutut tehdä netissä etukäteen? Vai voinko marssia lentokentän tiskille ja sanoa, että nämä menevät ruumaan. Kiitos vastauksista, olen siis aivan ensikertalainen!

shootarz

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Twitter
« Vastaus #507 : 31.01.2016, 18:02:49 »
Monesti Norskilla on ollut itsepalvelutiski noille ruumaan meneville matkatavaroille, joten suosittelen varmuuden vuoksi hoitamaan netissä noi matkatavarat. Ei ole sitten turhaa säätöä kentällä kun ei olekaan henkilökuntaa auttamassa.
"The journey, not the destination"

manok

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Matkailua pilke silmäkulmassa http://auringonalla.pallontallaajat.net/
« Vastaus #508 : 31.01.2016, 18:46:02 »
Hei! Täysin aloittelija täällä kyselee..

Lennän Oulusta Helsinkiin norskilla, mukanani on sylilapsi. Joudun laittamaan matkalaukun ja lastenrattaan ruumaan. Miten toimin, pitääkö matkatavarajutut tehdä netissä etukäteen? Vai voinko marssia lentokentän tiskille ja sanoa, että nämä menevät ruumaan. Kiitos vastauksista, olen siis aivan ensikertalainen!

Netistä et voi tulostaa ruumaan meneviin matkatavaroihin lipukkeita, eli neuvoisin menemään kentälle ja chekkautumaan automaatilla, mistä saat myös nuo lärpäkkeet. Kyllä drop off-tiskillä yleensä on joku paikalla, joka neuvoo kyllä mielellään, jos tarvetta on. Automaatti kysyy matkatavaroista, niin siihen laitetaan niiden matkatavaroiden määrä, mitkä menevät ruumaan. Ei siis käsimatkatavaroita. Lastenrattaat voit halutessasi viedä portille asti, mistä ne hoidetaan sitten ruumaan henkilökunnan toimesta.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2016, 18:53:57 kirjoittanut manok »

emmie14

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #509 : 31.01.2016, 20:08:12 »
Kiitos vastauksista!  :)

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #510 : 01.02.2016, 00:01:15 »
Kiitos vastauksista!  :)

Sellaista vielä, että oman kokemukseni mukaan Oulussa eikä Suomessa muutenkaan ole yleensä saanut rattaita portille vaan ne on pitänyt jo lähtöselvityksessä laittaa ruumaan. Lähtöselvitysautomaateilla puolestaan on huomioitava se, että automaattia ei ole koodattu ymmärtämään rattaita ilmaiseksi ruumatavaraksi, eli automaatti tullee ehdottamaan rattaista maksua, jos yrität tulostaa kaksi ruumalipuketta. Itse olenkin aina Suomessa joutunut hakemaan rattaille oman lipukkeen lähtöselvitystiskiltä (tai baggage drop -hihnaa hoitavalta henkilöltä). Muistaakseni Oulussa on norjalaisella lähtöselvitystiski olemassa, joten näkisin yksinkertaisimmaksi mennä old skool -tyyliin tiskille hoitamaan selvityksen. Muista myös se, että kannattaa maksaa ruumalaukku etukäteen netissä eikä vasta kentällä, sillä kentällä se on kalliimpaa. Rattaathan siis ovat ilmainen ruumatavara ja sylilapselle taitaa lisäksi norjalainen sallia veloituksettoman max. 5 kg painavan ruumalaukun. Yleensä rattaille saa myös lähtöselvitystiskiltä suojapussin, joka myös on ilmainen.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

Pacman

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #511 : 10.05.2016, 14:57:21 »
Mitenkähän kauan näiltä saa odotella todistusta lennon myöhästymisestä? Tuntuu kestävän

tunor

• Reissaaja
    • Profiili
    • Kodinvaihtoa
« Vastaus #512 : 11.05.2016, 10:06:42 »
Olimme juuri Kaliforniassa, lensimme Norwegianilla Oaklandiin. Lento oli miellyttävä, Tukholmassa vaihto huomattavasti paljon sujuvampi kuin esim. Lontoossa. Varasimme lennot hyvissä ajoin ja saimme varattua paikat varauloskäynnin kohdalle. Siitä kannatti ehdottomasti maksaa, paikat olivat muutoin normaalin pienet. Pakettiin kuuluvat ruoat sen sijaan olivat aivan onnettomia. Emme ole kovin nirsoja, mutta nyt jäi kyllä osa syömättä, onneksi oli myslipatukoita kassissa!
Oaklandissa olivat tosi tarkkoja matkalaukkujen painon suhteen. Laukut punnittiin yhdessä, mutta meidän kolme laukkua painoivat yhteensä 63 kg ja siitä olisimme joutuneet maksamaan ylipainosta. Saimme onneksi siirrettyä muutaman kirjan käsimatkatavaroihin. Turvatarkastuksessa oli hirveät jonot, mutta se saattaa johtua kentällä meneillään olevasta remontista. Turvatarkastuksen jälkeen terminaalissa ei juuri ollut muuta kuin Starbucks.
“One’s destination is never a place, but a new way of seeing things.” – Henry Miller

http://kodinvaihto.blogspot.com

a-n-n-a

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #513 : 11.05.2016, 11:33:47 »
Olisiko jollakulla lapsellisella tuoreita kokemuksia Norskilla reissaamisesta? Viime vuodet on lennetty lähinnä Vuelingilla, ja niillä (kunhan ei ole viimeisten joukossa nousemassa koneeseen) on saanut ottaa sen käsimatkapakaasin ja ranskalaiset pikkurattaat (Babyzen Yoyo) matkustamoon. Vuelingilla tosin oon nähnyt välillä porukan nousevan repun, lentolaukun ja parin ison ostoskassin kanssa koneeseen. Kuinka nipoja mahtavat olla Norskilla?

Ouppa112

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #514 : 17.05.2016, 21:40:42 »
Minä tilasin viime viikolla lennot helsinki-praha Supersaverin kautta. Ss kysyi tilauksessa, että haluanko ruumaan meneviä laukkuja hintaan 30€. En ottanut, koska kokemuksen mukaan on halvempaa tilata ruumaan menevä laukku lentoyhtiön kautta. Menin sitten Norskin sivuille ja olin tilaamassa laukkua, mutta ei antanut ostaa kuin erikoismatkatavaran. Katsoin Norskin antamaa matkustusasiakirjaa ja siinä luki, että yksi käsimatkatavara ja kaksi ruumaan menevää.  Ja kaikilla lennoilla  ;D Ss sivuilta taas sanoi, että pelkät käsimatkatavarat, mutta Norski ja checkmytrip taas sanoo, että kaksi ruumaan kanssa. Itse menen nyt siinä toivossa, että ruumaan menevät kuuluvat  :)

Miten kävi?

marika_

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #515 : 12.01.2017, 12:38:00 »
Maaliskuussa Lontoon kautta meno Losiin Norskilla. Varattuna halvimmat mahdolliset liput, koska ei kaivattu ruokia. Ruumatavarat varattu siis erikseen.

Nyt alkoi kuitenkin mietityttään, että millä todennäkösyydellä voi käydä niin, että ei päästä neljän hengen seurueen kanssa vierekkäin / lähekkäin istumaan, jos ei makseta paikkojen ennakkovarauksista? Taitaa aika hyvällä täyttöasteella lentää noi koneet ja vajaa puolet paikoista näytti olevan jo ennakkovarattu kun tarkistin. Ei huvittais maksaa seittemääkymppiä meno-paluun paikkavarauksista, mutta ei myöskään huvittais istua 11 tuntia yksin.

Tiedän että mutuiluksi ja arvailuksi tämä varmasti menee muidenkin osalta (ellei joku ole norskilla töissä), mutta onko jollekin käynyt noin, ettei olisi päästy edes esim peräkkäisille paikoille?

kilroy1

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #516 : 20.01.2017, 16:25:12 »
Itse en ole noita pidempiä lentoja lentänyt vain euroopan sisäisiä norskilla mutta koskaan ei ole itselle käynyt niin ettei olisi saatu vierekkäisiä/lähekkäin olevia paikkoja. Helsingistä lähtiessä norskilla on helppo miettiä paikat kun on ajoissa kentällä (se 2h riittää) ja hoitaa chekkauksen heti automaatilla. Silloin pääsee rauhassa katsomaan sopivat paikat. Isoimillaan seurue on ollut 7henkeä ja tällöinkin saatiin erittäin lähekkäin olevat paikat kaikille. Itse en stressaisi noista, noi paikkavaraukset etukäteen ovat yhtiölle hyvä rahastuskeino, ei mielestäni mitään muuta.

Kokkelis

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #517 : 24.01.2017, 01:18:35 »
Mulle tuli sähköpostiin matkustusasiakirjat norskilta, pitääkö tulostaa vai riittääkö se että hki tekee varausnumerolla automaatilla tsek innin ja laukkutägit'ja siitä saa noi boarding passit? Niinko normaalit ihmiset ja lentoyhtiöt tekee? :D

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #518 : 24.01.2017, 12:16:19 »
Mulle tuli sähköpostiin matkustusasiakirjat norskilta, pitääkö tulostaa vai riittääkö se että hki tekee varausnumerolla automaatilla tsek innin ja laukkutägit'ja siitä saa noi boarding passit? Niinko normaalit ihmiset ja lentoyhtiöt tekee? :D

Ei tarvitse tulostella mitään jos ei halua. Itse kyllä yleensä tulostan jos siitä ei ole vaivaa, mutta lähinnä siksi että haluan lentojen tiedot paperille.

valosaaste

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #519 : 12.02.2017, 14:15:52 »
Mulla on lennot reilun kuukauden päästä Gatwickin kautta San Juaniin, Puerto Ricoon. Noissa Norskin sähköposteissa on lukenut ettei lennolle saa ottaa ruokaa USAn tullisäädösten takia, mutta eikö se ole vain yritys myydä enemmän lentokoneruokaa? Eikö tuo päde vasta paikan päällä, eli syötävät pitää syödä ennen kuin saavutaan perille? Ei kai laukusta aleta ruokia etsimään tuolla Gatwickissä? :D sen tiedän ettei Helsingissä ainakaan.