Töihin Irlantiin

(Luettu 7754 kertaa)

Okoa

• Aloittelija
    • Profiili
Töihin Irlantiin
« : 16.12.2003, 15:14:11 »
Kokemuksia ja apua kaipaisin kaikilta jotka ovat Irlannissa olleet töissä...

Miten helposti työpaikan löytää? Löytääkö duunia itse vai kannattaako lähteä esim allianssin vaihdon kautta? Onko kämpän löytyminen helppoa? Mistä töitä kannattaisi kysellä (muualtakin kuin eures) ja onko tarjolla muutakin kuin hotelli tms. työtä? Koulutukseltani olen tradenomi, joten oman alan hommat tietysti kiinnostais...

Ongelmana tässä on varmaan se, että ihan mikä tahansa paikka Irlannssa ei käy, vaan töitä pitäisi löytyä Athlonesta.

Ja kokemuksia, vinkkejä, ihan mitä vaan saa kirjoitella...

Vipu

• Reissaaja
    • Profiili
Töihin Irlantiin
« Vastaus #1 : 16.12.2003, 17:32:54 »
Enpä tiedä onko tästä apua, mutta kerrotaan silti... Tuttuni haki (varmaan netin kautta) töitä Irlannista, kun ei päässyt opiskelemaan. Sai muutaman vastauksen, mutta työnantajat halusivat keskustella kasvotusten ennen palkkaamista, joten tyttö lähti. Otti mukaan rahaa paria kuukautta varten, että voi vielä tarvittaessa etsiä töitä. Nyt on jouluksi tulossa Suomeen, mutta palaa sitten takaisin siivoomaan hotellia. Asui ensin vähän aikaa siinä hotellissa (sai varmaankin jotain alennusta...?) ja sit hankki toisen töissä olevan tytön kanssa huoneiston ja asuu nyt siinä. On kuulemma ihan tyytyväinen.  :D  Työvoimatoimiston sivuilta löytyi seuraava linkki  www.fas.ie ja kun kattosin googlella ni ainakin tää osus silmiin  www.irishjobs.co.uk Ja sit tietysti, jos jossain myydään irlantilaisia sanomalehtiä, ni niist kannattaisi ehkä hakea... :wink:
A long journey begins with a single step." -Kiinalainen sananlasku-

Anonymous

• Vieras
Töihin Irlantiin
« Vastaus #2 : 17.12.2003, 15:00:43 »
Muutama viikko sitten olin Dublinissa ja tuntui, etta lahes joka toinen kuppila tai hotelli/hostelli haki tyontekijoita. Eli jos olet tyon suhteen kaikkiruokainen, niin toita paikanpaalla tuntui riittavan. Eli eikun reppu selkaan ja paikan paalle tarkastamaan tilanne. Ainahan sielta pois paasee ja viela halvalla. Kiitos Ryanair.

Esmeralda

• Reissaaja
    • Profiili
Töihin Irlantiin
« Vastaus #3 : 18.12.2003, 12:24:47 »
En tiedä Athlonesta, mutta ainakin Dublinissa on todella kallista asua ja elää, eli monet ihmiset jakavat asunnon kämppisten kanssa. Käsittääkseni sillä ei ole niin suurta merkitystä oletko tradenomi vai et jos sulla ei ole jostain alasta kokemusta. Hotelleja ja B&B-paikkoja kyllä pääsee siivoamaan ilman koulutustakin ja niihin haetaan jatkuvasti jossain työntekijöitä. Call centerejä Irlannissa on paljon, mutta niiden työpaikkojen kanssa kannattaa olla tarkkana eli mitä ottaa vastaan, koska monesti nämä paikat voivat tuntua tosi hyvältä työpaikalta, mutta kusetetuksi jotuminen ei ole harvinaista. Esim.  palkka riippuu siitä kuinka paljon saat tulosta aikaan jne eli näitä asioita joita ei välttämättä ilmoituksessa tuoda esille. Lääkäri yms maksaa Irlannissa paljon eli ei kannata sairastua =).

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
Töihin Irlantiin
« Vastaus #4 : 21.12.2003, 01:52:41 »
Palkkataso on Suomea alhaisempi, asuminen puolestaan kalliimpaa. Athlonessa kävin muutama viikko takaperin, sieltä luulisi irtoavan kohtuuhintaista majoitusta.

Töitä löytyy:

http://www.monster.ie (akateemisempaa)

http://www.nixers.com (pätkätöitä ja muuta epävirallisempaakin)

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
Töihin Irlantiin
« Vastaus #5 : 10.01.2004, 17:42:06 »
Tähän aiheeseen vielä liittyen semmoinen tieto että nyt vuoden alusta Irlannin minimipalkka on noussut lukemiin 7 € per tunti...

PUhelinkeskustöillä tienaa parhaiten kun ne ovat usein komissio-perusteisia ja peruspalkan lisäksi saa vaikka mitä jos vaan myy/tms. tarpeeksi paljon.

Anonymous

• Vieras
Töihin Irlantiin
« Vastaus #6 : 23.01.2004, 20:21:57 »
Heips! Itse olen talla hetkella Corkissa toissa ja vaitan etta Irlannista loytyy todella helposti toita. Eri asia on sitten kuinka vaativa on sen tyon suhteen, ei tradenomin papereilla varmaan kannata lahtea huoneita siivoamaan...olen tehnyt sita taalla reilu kuukauden ennen kuin siirryin hotellin ravintolaan, yllattavan rankkaa hommaa loppujen lopuksi. Mut jos vaan kaipaa vahan rahaa ja roimasti lisaa kokemuksia niin eikohan melkein mika tahansa tyo sovi. Itse tulin tanne poikaystavani kanssa viime lokakuussa, vailla tietoa tyopaikasta ja asunnosta. Tyopaikka loytyi alle kahdessa viikossa (paikallinen FAS-toimisto/paikallislehdet paras tapa loytaa toita...) ja asuntokin vihdoin 5 viikon hostellissa asumisen jalkeen. Tosin viihdyin hyvin myos hostellissa, paljon mukavia ihmisia jotka oli myos taalla. Oli jopa haikeeta lahtea...
Normaalisti ei varmaan kestaisi noin kauaa etsia asuntoa, etsittiin jatkakaverin kaa double roomia talosta jossa asuu myos muita (tosi yleista taalla ja saastaa paljon rahaa!). En tieda mista johtuu mut moni ei suostunut vuokraamaan kamppaa parille...tuskin ainakaan mistaan uskonnollisista syista, puheet Irlannin hartaasta katolilaisuudesta on sen perusteella mita olen kuullut/nahnyt taysin tuulesta temmattu. Kaikki ei muutenkaan vastannu odotuksia ja koko maa tuntuu muuttuvan vauhdilla (olin taalla kolme vuotta sitten lomalla ja jo nyt tuntuu tapahtuneen muutoksia). No, kiva maa tama on joka tapaauksessa ja suosittelen kaikille lampimasti Corkia! Halvempi kuin Dublin mut pubeista loytyy taatusti yhta hyva meno ;) Jos jota kuta kiinnostaa kuulla lisaa tai jotain niin autan mielellani. -Elina

Vieras

• Vieras
Irlantiin
« Vastaus #7 : 21.06.2004, 18:55:34 »
Olen itsekkin mahdollisesti lähdössä Irlantiin töihin tyttöystäväni kanssa joksikin aikaan joten kaikki tieto olisi tervetullutta.

Vastaisitko osoitteeseen [email protected] niin voisin kysellä lisää?

Anonymous

• Vieras
Töihin Irlantiin
« Vastaus #8 : 23.06.2004, 12:27:17 »
Olen lähdössä Irlantiin vuodenpäiviksi pyörimään, tarkemmin Kerryyn.... Olisiko tietoa mikä on Irlannin vuokra-asuntotilanne tällä hetkellä! Ja mikä on Irlannin  keskimääräinen vuokrataso verrattuna Suomeen? Ajatuksena olisi vuokrata kavereiden kanssa isompi asunto. Kuinka helposti tällaisia mahtaa löytyä?