Wacken open air

(Luettu 36897 kertaa)

Put

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Wacken open air
« Vastaus #20 : 29.07.2008, 00:41:31 »
No niin! Päivä lähtöön.  ;D
Lennetään Raiskilla Bremeniin ja sieltä joten kuten paikanpäälle. Tällä hetkellä meillä on ainakin teoriassa yksi ylimääräinen päivä joten toivottavasti sen voisi käyttää Hampurin tutustumiseen. Katsoo nyt sitten krapulassa ja isossa porukassa liikkuvana että miten se käytänössä onnistuu.
Vain kuolleet kalat uivat virran mukana.

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #21 : 29.07.2008, 07:50:21 »
Itse lähden jo tänään kohti Turkua joten matka alkaa tuossa vajaan 7 tunnin kuluttua. Kumma juttu, mutta mulla on hieman vaikeuksia motivoitua töihin.  :o
Soarele este galben

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #22 : 07.08.2008, 08:12:46 »
Hengissä on selvitty ja oli aivan mielettömän mahtava reissu! Ensi vuonna ehdottomasti uusiksi. Säätkin suosi, mitä nyt pieniä sadekuuroja tuli, mutta ei kunnolla kastuttu kertaakaan, eikä ollut onneksi hirveä hellekään. Itse tykästyin eniten kyseisen festarin ilmapiiriin ja rentoon porukkaan. Ensi vuonna pitäisi olla oikein kunnon kinkerit kun on 20v juhlavuosi!
Soarele este galben

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #23 : 04.02.2009, 19:02:50 »
Kuinka moni ehti saamaan lipun ensi kesän festareille? Itsellä on matka varattu taas Jookoskookoksen matkalle, niitäkin paikkoja oli paljon vähemmän kuin ennen, eikä lentomatkan mahdollisuutta. Bussissa siis taas nakotetaan Ruotsin läpi...
Bändikattaus ei toistaiseksi hirveästi lupaa, kuitenkin muutama kiinnostava on jo, toivottavasti lähempänä kesää lista paranee!
Soarele este galben

tahnu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #24 : 05.04.2009, 08:52:47 »
Itse lähdössä

ja hitaille täältä löytyy vielä muutama matka

http://www.elmu.fi/node/336

ja 4.6.09 tulee iso läjä ilmoituksia uusista esiintyjäkiinnityksistä...

Wacken 2009 20 vuotisjuhlat eli luvassa tajunan räjäyttävä festari...

see ya all there

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #25 : 04.08.2009, 19:07:03 »
Hengissä selvitty taas Wackenista... porukkaa aivan sikana ja pari päivää pelto oli mutavellinä. Perusmeininkiä siis. Yöunet jäi pikkaisen vähiin *shocking* mutta oli sitäkin hauskempaa. Vankka aikomus lähteä ensi vuonnakin taas! Suosittelen bileitä kaikille rankemman musiikin ystäville, Wackenissa on ihan omanlaisensa fiilis.
Soarele este galben

Ruuhkis

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 04.08.2009, 19:42:12 »
^No voi nyt helvata! Koskahan mä saisin hilattuani persukseni johonkin tommoseen? ???

Ps. Näitkö muuten ihan jonkun bändinkin?

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #27 : 05.08.2009, 16:03:31 »
^Heaven&Hell, Airbourne, Hammerfall, Motörhead, Doro, Amon Amarth, Volbeat, Machine Head, Saxon... Jopa siis bändejäkin tuli nähtyä kaiken muun olennaisemman ohella.  ;D
Soarele este galben

Ruuhkis

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #28 : 05.08.2009, 16:53:47 »
^Saxon!  :o Se on kova! ;D

http://www.youtube.com/watch?v=RdVxQRkFy_Q&feature=related

Airborne rokkaa, Volbeat on ihan nössö mutta Doro!  :P

Ja kyllähän tuossa listassa pari muutakin on mitkä jonkinlaisia tunnereaktioita saa aikaan ja pääasiallisesti positiivisia sellaisia! ;D

Off topic, Kävitkös muuten koskaan legendaarisilla Giants of Rock kekkereillä Hämeenlinnassa?

« Viimeksi muokattu: 05.08.2009, 18:26:18 kirjoittanut Ruuhkis »

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #29 : 05.08.2009, 18:55:43 »
Giants of Rock jäi kyllä käymättä... Wackenin viime vuoden kattaus oli vielä enemmän mun makuuni mutta kyllä tuokin kelpasi. Saxonin aikaan meinasi jo hyytyä tosin. Sen verran kermaperse kuitenkin olen että yövyn hotellissa enkä siellä teltta-alueella kun en kuitenkaan ikinä sieltä löytäisi omaa telttaani.  ;D  Se telttojen meri kun on ihan kohtalaisen kokoinen.
Soarele este galben

Ruuhkis

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 05.08.2009, 19:35:46 »
en kuitenkaan ikinä sieltä löytäisi omaa telttaani.  ;D 

Eikös se kuulu juuri tuohon festivaalielämään että nimenomaan ei löydetäkään sitä omaa telttaa vaan majoittaudutaan siihen mikä nyt lähinnä sattuu olemaan?

Kauheaahan se olisi jos pitkästä matkasta ja raikkaasta ilmasta väsyneenä pitäisi vielä alkaa omaa telttaa etsimään! :o

Ps. Kylläpä tuo Wacken muutamanakin vuotena on mielessä käynyt, tuntuu vaan niin peijakkaan kalliilta pippalolta mokoma kun yrittää säästää rahojaan noihin "oikeisiin" matkoihin. Toisaalta hevanderi on kyllä siitä hauska musiikinlaji että se ei tunne ikärasisimia, sitä yleensä jos on alkanut diggailemaan niin se jatkuu läpi elämän. Ainakin näin uskoisin asian olevan kun olen hommaa seuraillut jokusen vuoden.

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #31 : 06.08.2009, 12:40:51 »
No joo voihan siellä kellahtaa mihin sattuu... meidänkin porukasta yksi nukkui sikeästi Amon Amarthin keikalla kaijareiden edessä.  ;D ;D
Iällä ei kyllä ole merkitystä, en tunne itseäni siellä vanhaksi (38) vaikka suurin osa onkin mua nuorempia. Ei se nyt niin kallista ollut, maksoin 600e joka sisältää matkat, majoituksen, kuljetukset ja lipun. Tosin matkoilla en ollut mukana mutta se taas oli oma valintani. Jospa jo ensi vuonna pääsisin Hellfestiin! Slovenian Metal Camp myös on hieman houkutellut...
Soarele este galben

Ruuhkis

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #32 : 06.08.2009, 13:19:21 »
^Mä olen alkanut välillä tuntea itseni "vanhaksi" (38  ;D). Olin huuli pyöreenä kun duuniin paukki kaveri lippis vinossa ja alkoi toimittelemaan.

Oli ostanut samoja vinyyleitä kun minä 20 vuotta aikasemmin, eli noita rässimetalli pläjäyksiä, ikinä tullut miettineeksikään että olisivat jotenkin "hottia" mutta kyllä näin oli. Samalla tuli vanha olo.... :(

Mutta ne diggaili niistä oikesti, ei siksi että olisi joku nostalgia juttu vaan kun oli hyvää musaa niin oli hyvää musaa. Niinkun porukka kulkee Ramones paita päällä ja ole koskaan kuullutkaan bändiä, menee aina välillä tommoseksi......

Mutta on kyllä näissä uusissakin bändeissä pirusti hyviä ja jaksaa innostua että ei kait tämä peli kokonaan ole menetetty....Strapping young lad on kyllä pirun kova, ei auta.

Hmm, Tuo Slovenian Metal camp kuullostaa kyllä todella mielenkintoiselta, pitäisköhän sinne yrittää kammeta itsensä.

Nyt yritän paikallistaa löytyiskös Argentiinasta metallipirskeitä....netistä katellut bändejä ja kuullostavat aika tylyn puoleisilta...

Ps.Off topiciksi menee mutta menköön! :P

Pivo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #33 : 14.08.2009, 11:48:33 »
Paljon Wackenissa on porukkaa yleensä? Tarkennuksena, että siis ihmisten oikea määrä festarin (+lämmittelyjen) ajan, eikä päivittäisiä alueella kävijöitä yhteenlaskettuna, kuten yleensä lasketaan ainakin Suomessa. Vertailun vuoksi esim Roskilde, jossa oli reilu 65000 viikon lipun ostanutta henkilöä ja reilu 10000 yhden päivän lipun ostanutta. Niin vähän meni lippuja kaupaksi ennakkoon, että joutuivat ottamaan käyttöön yhden päivän liput, ensimmäistä kertaa. Taitaa lama näkyä festareillakin.

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #34 : 14.08.2009, 12:13:28 »
Olen kuullut sellaisen luvun kuin 70 000. Liput myytiin loppuun jo viime vuoden puolella, viime vuonna se myytiin loppuun muistaakseni vasta keväällä.
Soarele este galben

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #35 : 23.12.2009, 12:55:21 »
Pakko hehkuttaa jo ensi kesän Wackenia... tähän mennessä sinne buukattu mm. Iron Maiden, WASP, Mötley Crüe, Amorphis, Alice Cooper ja Slayer! Matka on jo varattu, ties miten mahtava kattaus loppujen lopuksi tulee kun nyt jo on tuollaiset bändit. Muille ulkomaan festareille en taida ehtiä ensi kesänäkään.

Itse olen edelleen nössö ja lähden hotellimatkalle, mutta matkat bussilla.  8)
Soarele este galben

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #36 : 29.07.2010, 11:51:16 »
Onkos muita tallaajia lähdössä tänä vuonna? Enää viikko!!! Johan tuota on taas odotettukin monta kuukautta. Perjantaina Amorphis soittaa 11.45 joten hieman epäilyttää jaksaako sitä hilata itsensä paikan päälle niin aikaisin kun bussi Hampurista lähtee jo klo 10.  ;D
Soarele este galben

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #37 : 11.08.2010, 21:24:38 »
Hengissä selvitty takaisin enkä saanut hankittua flunssaa kummempaa tautia.  ::)
Tänä vuonna ei satanut yhtään joten pelto ei ollut yhtään mutaliejua, muutenkin säät suosi todellakin. Bändejä tuli nähtyä ja liikaa viinaa juotua ja liian vähän nukuttua. Perusmeininkiä siis. Kuulemani mukaan siellä oli tänä vuonna 75 000 ihmistä. Ensi vuodelle jo muutama bändi buukattu sinne ja lipunmyynti alkanut. Saa nähdä vieläkö jaksaa suunnitella neljättä Wackenia...  ???
Soarele este galben

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #38 : 07.02.2011, 17:01:59 »
Tämän vuoden festari on sitten loppuunmyyty! Eri matkanjärjestäjillä on vielä myynnissä matkapaketteja, jota kautta voi lipun vielä saada. Itsellä on lippu ostamatta mutta taidan jonkun matkapaketin kautta sinne taas lähteä... Jookoskookos ei enää oikein innosta kun heillä homma mättää joka vuosi.
Edelliseen viestiini viitaten - vielä jaksaa neljättä Wackenia suunnitella!  ;D
Soarele este galben

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #39 : 09.07.2011, 16:19:15 »
Tästä ketjusta on tullut meikäläisen yksinpuhelua  ;D
Matka on varattu Argon Eventsiltä, sisältäen lipun, hotellin Reeperbahnilla (tietysti) ja päivittäiset kuljetukset Wackeniin. Jookoskookos ei järjestä mitään tänä kesänä, ensi kesänä on viimeiset reissut ja sit firma lopettaa.
Tuolla Argon Eventsillä näytti olevan reissuja aika monellekin festarille! Sieltä sanottiin että heillä on festarireissuilla porukkaa ympäri Eurooppaa joten ei tarvitse vain känniläisiä brittihevareita katsella... Ja yhteydenpito toimii, viesteihin tulee vastaukset viimeistään seuraavana päivänä, kuukauden päästä selviää miten homma toimii. Kaverin kanssa mennään ensin pariksi päiväksi Berliiniin ja ollaan Hampurissakin pari ylimääräistä päivää, ja sitten Bremenin kautta kotiin.

Odotan jo suurella mielenkiinnolla näkeväni Eläkeläiset lavalla.  ;D

Jokohan ensi kesänä olisi sen Metalcampin vuoro vai meneekö viides perättäinen Wacken?  ???
Soarele este galben