Wacken open air

(Luettu 36887 kertaa)

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
Vs: Wacken open air
« Vastaus #40 : 09.07.2011, 21:16:23 »
Odotan jo suurella mielenkiinnolla näkeväni Eläkeläiset lavalla.  ;D

Oooo, hieno orkesteri! Olen utelias kuulemaan, mitä saksalaiset tykkäsivät! Tekisivät vielä vanhasta iskelmästä / hoilauksesta "Humpa Humpa Tätärää" oman versionsa (ks. Google), niin porukka olisi luultavasti täysin myyty!

Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #41 : 10.07.2011, 16:50:37 »
Pitänee sitten tulla kertomaan jälkikäteen miten festarit sujuivat... TJ 25, tosin lähden reissuun jo silloin maanantaina.
Ja ne on pistäneet prkl Eläkeläiset ja Children of Bodomin soittamaan samaan aikaan!!!  >:(
Pitänee siis katsoa puolet toista ja puolet toista... On niillä aika hyvä lämppäri: Motörhead!
Soarele este galben

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #42 : 09.08.2011, 16:43:16 »
Hengissä on jälleen selvitty, mitä nyt nahka kärähtänyt ja jalat tohjona ja univelkaa monta päivää, mutta eihän se muuten olisi Wacken jos ei olisi vähän rähjääntynyt. Eläkeläiset veti aivan tolkuttoman keikan! Piti mennä puolet katsomaan COB:ia, mutta katsoinkin koko keikan Eläkeläisiltä, ja raahasin vielä katsomaan saksalaisen kaverinikin joka piti bändiä hauskana. Bodom tosin soitti niin kovaa että Eläkeläisten puheesta ei kuullut juuri mitään. Paljon saksalaisia oli yleisössä, yllättävän paljon oli keikkaa katsomassa, ja siellä ne humppasivat täysillä suomalaisten (ja varmasti muidenkin) seassa. Vettä tuli kaatamalla pari kertaa keikan aikana mutta ei menoa haitannut.

Muutenkin oli taas onnistuneet festarit ja bändejä tuli nähtyä ties kuinka monta. Argon Eventsiä voin suositella, niitä jopa kiinnostaakin onko asiakkaat bussissa mukana. Aikataulu oli osittain aivan järkyttävä ja bussissa ei saanut juoda alkoholia (ei siis örveltäjille). Firma järjestää muillekin Euroopan festareille matkoja, joten kannattaa tsekata tarjonta jos kiinnostaa festarireissut! Ensi Wackeniin on buukattu jo mm. Scorpions, Hammerfall ja Gammaray. Ja mä mietin että pitäisikö sitä sitten vaan raahata persiinsä sinne taas ensi vuonnakin...  ;D
Soarele este galben

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #43 : 10.07.2012, 14:22:01 »
Ja niinhän siinä sitten kävi että viides Wacken putkeen odottaa muutaman viikon päästä.  ;D
Ehkä ensi vuonna jätän väliin, mutta saa nähdä olenko jo niin koukuttunut Wackeniin etten osaa pysyä poissa.
Olenko edelleen ainoa Wackeniin lähtijä?

Talvelle 2014 olisi haaveissa 70 000 tons of metal joten sitten ehkä ensi vuoden Wacken jää väliin jos tuonne risteilylle lähden. Aika moni kaveri on lähdössä ensi talven risteilylle joten odotan niiden kokemukset ensin!
Soarele este galben

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #44 : 09.08.2012, 13:10:24 »
Hengissä taas selvitty... Ja voi apua mitä mutavelliä se koko alue oli perjantaista lähtien! En ole sellaista mutamerta nähnyt ikinä enkä toivottavasti näe toiste! Välillä mutaa oli puoleen sääreen asti, välillä ihan vain nilkkoihin asti, mutaa mutaa mutaa silmänkantamattomiin!  :o
Ja jostain kumman syystä silti mietin vakavissani taas ensi vuonna lähteväni. Sitä ennen pitää vain hankkia kunnon kumisaappaat. Ja snorkkeli.

Edelleen järjestelyt toimi hyvin, vessat pysyi suht siisteinä ja paperia taisi olla joka kerta. Syötävää ja juotavaa riitti ja bänditkin kuulosti hyviltä! Perjantain bändejä ei juuri katseltu musa-alueella kun kaveri oli telonut jalkansa eikä se olisi päässyt siellä syvässä mudassa kulkemaan.
Soarele este galben

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #45 : 26.09.2012, 15:55:19 »
Jatkan yksinpuheluani; ensi vuoden Wacken on jo myyty loppuun. Esiintyjinä mm. Deep Purple, Doro ja Rammstein joten ei ihme että 75 000 lippua meni näin nopsaan. Ja tietysti mulla ei ole lippua, joten luultavasti varataan taas paketti Argon Eventsiltä vaikka niiden aikataulut onkin aika syvältä. Ollaanpahan sitten sunnuntaina lähellä Night Lightia jossa on jatkobileet! Suomesta Elmu järkkää matkoja sinne, bussilla ja voi valita joko leirinnän tai hotellin lähempänä Wackenia.

Juu, hyvin vakavissani olen suuntaamassa kuudenteen Wackeniini.  ;D
Soarele este galben

kendraJoy

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #46 : 07.05.2013, 18:13:17 »
Heippa!

eka kerta Wackenia edessä tänä kesänä, ja vinkkejä liikkumiseen kaipailisin  :) Lennot otetaan Hampuriin, jossa myös hotellimajoitus. Luin Wackenin sivuilta, että paras olisi ottaa juna Itzehoeen josta shuttle noukkii Wackenin festarialueelle, onko kokemuksia tai parempia vinkkejä? Missä hintaluokassa pyöritään, ja onko juniin olemassa jotain erillistä festarispesiaali-pakettia muutamalle päivälle tms?

Muitakin vinkkejä otetaan ilomielin vastaan, ja iso kiitos etukäteen jos joku viitsii vinkkailla :)

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #47 : 08.05.2013, 14:55:06 »
Mun tietääkseni juniin ei ole mitään festaripakettia olemassa. Juna Hampurin ja Itzehoen välillä kestää 1-1,5 tuntia. Miten meinaatte sieltä yöllä takaisin Hampuriin kulkea? Eka juna esim. perjantaina näyttäisi lähtevän klo 4 Izehoesta, lauantaina 4.20 ja sunnuntaina 4.40. Tuohon pari tuntia aikaa lisää niin olette hotellilla riippuen missä päin hotellinne on. Suosittelisin että yritätte etsiä hotellin Itzehoesta jos se vielä on mahdollista. Toinen vaihtoehto on kysyä Argon Eventsiltä voitteko jotain korvausta vastaan kulkea heidän bussissaan, jolloin matka on reilu tunti Reeperbahnilta suoraan festariportille.

Ja olen siis taas menossa, kuudes peräkkäinen Wacken odottaa. Paketti varattiin Argon Eventsiltä, paras mahdollinen vaihtoehto kun myöhästyin lipun ostosta!
Soarele este galben

kendraJoy

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #48 : 26.05.2013, 20:32:33 »
Jes kiitos :) kysäsin argon eventsiltä että passaako työntyä heän bussiin, kuulemma sopii, joten majoitus hampurissa check :)

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #49 : 19.07.2013, 10:49:41 »
Suomalaisten määrä bussissa kasvaa, meitä oli ennestään jo 6 samalla matkalla  :)
Itse olen jo tiistaista lähtien Hampurissa ja viivyn 6-7 päivää, suunnitelmissa keskiviikkona ainakin Remedy Recordsilla käynti ja illalla Del Marin terassille satamaan! Sunnuntaina jatkobileet on Night Lightissa.
Soarele este galben

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #50 : 22.11.2013, 15:36:47 »
Ensi vuoden Wacken myytiin loppuun alle kahdessa päivässä, ja satuin olemaan niiden onnekkaiden joukossa joilla lippu on. Siis seitsemäs festari putkeen odottaa ensi kesänä. Sen jälkeen luultavasti riittää Wackenit ainakin joksikin aikaa, palvelut huononee mutta hinnat nousee, nyt lipun hinta oli jo 160 €. Vesimuki 0,3l maksoi 3€ eikä alueella ole vesipisteitä, marketista ostettuja vesipulloja kun ei saa viedä bändialueelle. Tuli melkoisen kalliiksi veden juominen ja yksi päivä oli niin järkyttävän kuuma että sitä oli pakko juoda paljon. Muuten bileet sujui mallikkaasti, paitsi kunnon klaustrofobia iski päälle Rammsteinin aloittaessa, itse bändistähän en mitään nähnyt. Ja olihan sitä mutaa viimeisenä päivänä!  :)
Soarele este galben

kendraJoy

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #51 : 29.11.2013, 10:28:45 »
Joo tuo veden hinta ja vesipisteiden puuttuminen oli kyllä ihan susi. Tuoremehutetran saat viedä muttet avaamatonta vesipulloa, öööö wtf??? Jospa tarpeeksi moni on palautetta antanut ja jospa se vielä ois menny jakeluun järjestäjillä... Me myöhästyttiin lippujen ostosta mutta otettiin sitte koko setti argon eventsiltä.

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #52 : 20.12.2013, 12:17:31 »
Ja litran vettä sai kyllä viedä jos se vain oli pantillisessa tuopissa, mutta tuo vesipullo, itsensä Belsebubin keksintö, oli ehdottomasti kielletty.

Me ollaan muuten lähdössä matkailuautolla, kai se leirintäalue on kerran kokeiltava  ;D

Jos jotain kiinnostaa, niin matkaa (ei majoitusta) Wackeniin, tai vain Hampuriin, olisi tarjolla koska auto on rekisteröity kuudelle! Edellytyksenä että osallistuu ajamiseen, ajetaan öisin Ruotsin läpi mennen tullen. Lähtö on Turusta aamulautalla 29.7. ja paluu 5.8. illalla. Mulle voi laittaa yksityisviestiä, jos kiinnostaa tietää tarkemmin! Itse näillä näkymin en ole menomatkalla mukana, vaan menen Hampuriin muita reittejä pari päivää aikaisemmin.
Soarele este galben

tiiahe

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #53 : 19.07.2016, 11:49:20 »
Tässä aattelin että pitäsköhän itsekin tähän keskusteluun ottaa osaa, kun tossa parin viikon päästä edessä kolmas Wacken-reissu. Ei niin että täällä mitään keskusteluja pariin vuoteen olis käyty. :D

Vieläkö matkaajanainen on käynyt Wackenissa 2014 jälkeen?

Itse kyllä rakastuin Wackeniin heti ensimmäisellä kerralla. Itse olen käynyt ainoastaan kerran Qstockissa Wacken reissujen lisäksi, joten vertailukohteita ei juuri ole, mutta kyllä tuo Wacken on ollut paljon paremmin organisoitu kuin Qstock. Ainakin 2014 oli käytössä ne full:metal:bagista saatavat juomapullot ja toimi kyllä tosi hyvin! Eli siis juotavaa sai in fieldille viedä mukanaan siinä juomapullossa ja wacken kupissa. :)

Ja leirintäalue on kyllä koettava! Mun mielestä se on ihan osa tota festarielämystä, että viettää yöt siellä teltassa sen hotellin sijaan. Ja kulkeminen helpottuu huomattavasti! En vois kuvitella meneväni Hampuri-Wacken väliä joka päivä kaks kertaa. :D

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #54 : 19.07.2016, 18:20:14 »
En ole 2014 jälkeen käynyt, seitsemän Wackenia putkeen riitti toistaiseksi! Mua taas ei sinne saisi teltalla mikään mutta saa nähdä vieläkö joku vuosi tulee tuonne lähdettyä!
Soarele este galben

tiiahe

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #55 : 19.07.2016, 19:49:21 »
No pieni breikki tekee joskus ihan hyvää, voihan sinne aina palata uudelleen!