Hyvä ja edullinen majapaikka Dublinista?

(Luettu 77643 kertaa)

Tikka

• Vieras
Hyvä ja edullinen majapaikka Dublinista?
« : 19.12.2003, 15:45:24 »
Löytyykö helposti?

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Hyvä ja edullinen majapaikka Dublinista?
« Vastaus #1 : 21.12.2003, 01:54:10 »
Kyllä.

http://www.daft.ie

Olettaen että suostuu maksamaan hurjiakin summia (oma huoneeni Dublinin keskustassa on 600 euroa kuussa)

Tikka

• Vieras
« Vastaus #2 : 21.12.2003, 16:03:31 »
Kiitos vinkistä.

huomasin tuon foorumin itsekin. En ihan kuuttasataa halua maksaa. 400 vois olla hyvä yläraja. Voin asua kauempanakin, kunhan jotenkin  pääsee liikkumaan.

Onko joitain alueita, joita sietäs vältellä?

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 23.12.2003, 14:03:53 »
Dolphin's Barn ja Ringsend ovat paikkoja joissa en asuisi. Samoin Ballymun. Oikeasti vaarallisia alueita, joissa ei mielellään kävele.

Rathmines, Ranelagh ja Rathgar ovat kivoja, eivät ihan keskustassa tosin. Itse asun Christchurchin asueella, joka on kivan särmikästä ja keskustassa.

Esmeralda

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 31.12.2003, 13:17:51 »
Mielestäni paras on asua jossain keskustan tuntumassa, vältä niitä alueita joissa ei ole esim. katuvaloja.

Zeta

• Vieras
« Vastaus #5 : 06.01.2004, 15:08:38 »
Onko suosituksia:Hyvä ja edullinen majapaikka Dublinista maaliskuussa?

Lonely rider

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Matkakuvia
« Vastaus #6 : 06.01.2004, 17:19:46 »
Minä voin suositella The four courts hostelia.  Hostellin sivut löytyy täältä
http://www.fourcourtshostel.com. Yksi parhaista hostelleista, jossa olen öpynyt.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #7 : 06.01.2004, 22:16:12 »
 ;D
« Viimeksi muokattu: 11.09.2008, 01:11:25 kirjoittanut fiskpinne »

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #8 : 07.01.2004, 00:49:39 »
Halvimmalla pääsee tietysti hostellissa, mutta jos on enemmän käyttövaroja, kannattaa mennä B&B-paikkaan, missä on hyvä huolenpito (yleensä) ja saa nähdä vähäsen irlantilaista perhe-elämää. Hostelleihin verrattuna kyllä huomattavaan hintavaa, mutta voihan sitäkin kokeilla...

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #9 : 07.01.2004, 13:05:08 »
Itse valitsin yhden halvimmista, Jacob´s Innin aivan linja-autoaseman vieressä. Uudestaan en kyllä menisi, oli kovin meluisa paikka, kun Dart-junarata meni aivan yläpuolelta, palvelu oli vähintäänkin nuivaa jne. Malborough Hostel Malborough Streetillä, St Mary Pro Catethralin vieressä oli hiukan kalliimpi, mutta Isicillä sai alennusta. Siellä aion bunkata seuraavalla kerralla.

Taavi

• Vieras
Hostelli Dublinista
« Vastaus #10 : 17.05.2004, 12:49:15 »
Hei matkaajat

Osaatteko kertoa viihtyisiä hostelleja Dublinin keskustan alueelta. Tarkoituksena on löytää paikka, jossa voi viettää aikaa muutamasta viikosta muutamaan kuukauteen.

Lonely rider

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Matkakuvia
Hostelli Dublinista
« Vastaus #11 : 17.05.2004, 17:02:32 »
Minä voisin suositella tätä
 http://www.fourcourtshostel.com/

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
Hostelli Dublinista
« Vastaus #12 : 17.05.2004, 22:28:36 »
Jos meinaat kuukauden ylikin olla, kantsii hankita ihan huoneen vuokraamista. Kesällä hinnat ovat yleensä aika hyviä ja lyhyeksi ajaksikin löytyy huoneita. http://www.daft.ie on hyvä paikka vaania.

Hostelleista tuo Four Courts on hyvä, keskeisellä paikalla ja heillä on viikkohinta myös joten pidemmänkin aikaa saa viipyä!

matkaaja

• Vieras
Hostelli Dublinista
« Vastaus #13 : 27.07.2004, 13:52:56 »
kannattaa ehdottomasti tutustua Kinley House-ketjuun...loistava paikka!

Anonymous

• Vieras
Hostelli Dublinista
« Vastaus #14 : 29.07.2004, 14:37:19 »
Älä kuuntele muiden neuvoja. Ainoa paikka Dublinissa on Brown's Hostel. Yö alle 10 euroa. Tällä hinnalla harvoin saa huoneen idästäkään.

Brown's Hostel!

Sinipiika

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #15 : 28.06.2010, 16:10:06 »
Hmm hieman vanha keskutelu, mutta elvytetäänpä vähän.  ;D

Minäkin olen Dubliniin menossa kuukauden kuluttua, olen vain majapaikkaa vailla. Olen monta tuntia uhrannut hostellien metsästykseen, ja käteen on tarttunut muutama: Camden Place Hostel, Abigails Hostel ja Citi Hostel.

Kaikki edullisia ja ainakin kuvien perusteella ihan miellyttäviä paikkoja. :) Olisiko kellään mistään noista tietoa tai kokemuksia? Olisiko joitain hostelleja, joita kannattaisi välttää? Kaikki vinkit ovat tervetulleita!

Sitten vielä sellainen yleispätevä kysymys, että kuinka kauan olette hostelleissa yleensä viihtyneet (riippuu toki varmaan vähän hostellistakin)? Olen tekemässä nimittäin päälle 20 päivän reissua, ja aion koko ajan majoittua yhdessä tai kahdessa hostellissa. 8)

boltsi

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : 28.06.2010, 17:08:02 »
Hmm hieman vanha keskutelu, mutta elvytetäänpä vähän.  ;D

Minäkin olen Dubliniin menossa kuukauden kuluttua, olen vain majapaikkaa vailla. Olen monta tuntia uhrannut hostellien metsästykseen, ja käteen on tarttunut muutama: Camden Place Hostel, Abigails Hostel ja Citi Hostel.

Kaikki edullisia ja ainakin kuvien perusteella ihan miellyttäviä paikkoja. :) Olisiko kellään mistään noista tietoa tai kokemuksia? Olisiko joitain hostelleja, joita kannattaisi välttää? Kaikki vinkit ovat tervetulleita!

Sitten vielä sellainen yleispätevä kysymys, että kuinka kauan olette hostelleissa yleensä viihtyneet (riippuu toki varmaan vähän hostellistakin)? Olen tekemässä nimittäin päälle 20 päivän reissua, ja aion koko ajan majoittua yhdessä tai kahdessa hostellissa. 8)

Itekkin suuntaamassa Dubliniin ja yleensä tonne Englanti/Skotlanti/Irlanti päin reilun kuukauden päästä.

Sieltä päin hostellit ei ole tuttuja (joten vinkkejä tännekkin!), mutta muutama vuosi sitten majotuttiin kaverin kanssa Dubrovnikissa, Kroatiassa, 7 päivää samassa hostellissa. Se ei tosin ihan perus kaupunkihostelli ollut, kun oli meillä dormin porukalla omat pihat, grillit ja systeemit, mutta oikein mukavasti siellä viihtyi.

Jengiä tuli ja meni lähes päivittäin ja hyvää tarinointia riitti. Osa pysyi kauemminkin aloillaan ja tuli tehtyä sitte kimpassa reissuja lähiympäristöön.

Voihan sitä varotoimena tehdä et varaa ekaks vaan yhden yön ja kattoo mikä on meininki.

Ootko suoraan menossa lennolla HKI-Dublin ja sieltä sitten "iskuja" lähiympäristöön vai mikä on suunnitelma ?

Sinipiika

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #17 : 29.06.2010, 11:27:41 »
Ootko suoraan menossa lennolla HKI-Dublin ja sieltä sitten "iskuja" lähiympäristöön vai mikä on suunnitelma ?

Joo löysin Aerlingusilta suoran lennon Helsingistä Dubliniin (...kellään muuten kokemusta kyseisestä lentoyhtiöstä?), ja ainakin ensimmäiseksi viikoksi varaan majoituksen jostain etukäteen. Muuten suunnitelmat on vähän auki, olisi kuitenkin tavoite viettää ainakin viikko myös enemmän "landella" pois keskutasta. ;D Toisaalta saattaa olla että pyörin koko ajan Dublinin ympärillä mutta teen sitten päivämatkoja kauemmas, who knows. :D

Iceage3

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 27.07.2010, 13:39:17 »
Taitaa tulla hiukan myöhään, mutta Aer Lingus on hyvä lentoyhtiö. Erehdyin luulemaan sitä halpalentoyhtiöksi ja kirosin kalliita hintoja, mutta ei se "halppis" olekaan  :) Ikävä jo entiseen kotikaupunkiin Dubliniin... *Huoh*

Zaapas

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 24.12.2010, 00:35:21 »
Itse olen ollut pari yötä The Bunkhouse -hostellissa, ihan keskustan tuntumassa tai oikeastaan keskustassa. 10,5e on näillä nyt yö halvimmillaan ja ihan ok mesta, ystävällistä porukkaa respassa ym. Mulle sattunut vaan pari vähän sottasta huonekaveria heh. Sängyt on ainakin puhtaat! Aamupalaksi on tarjolla muroja, hilloja,  paahtoleipää, teetä ja kahvia.

Nyt pitäs löytää huomisaamuksi toinen hostelli kun tää menee jouluksi kiinni prkl. En jaksaisi tuolla loskassa rämpiä massiivisen laukun kaa mutta minkäs teet. Täältä tuskin ehtii neuvoja saamaan, mutta ajattelin kokeilla yhtä mikä näyttäs olevan ihan tässä lähellä. Nimeä en nyt muista, voin kirjoittaa siitä sitten myöhemmin.