Nuuskan kuljettaminen lentokoneessa

(Luettu 38990 kertaa)

ainpaand

• Aloittelija
    • Profiili
Nuuskan kuljettaminen lentokoneessa
« : 18.02.2008, 01:55:49 »
Tarkoituksena olisi matkustaa kuukauden päästä helsinki-frankfurt-abu dhabi-kuala lumpur-bali ja takaisin samaa reittiä.
 Onko teillä ollut koskaan ongelmia nuuskan kuljettamisesta/käyttämisestä lentomatkoilla? Onko parempi kuljettaa käsimatkatavaroissa vai ruumaan menevässä laukussa? Pitäisi kuitenkin kuukauden nuuskat ottaa mukaan...

Orangensaftkonzentrat

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Nuuskan kuljettaminen lentokoneessa
« Vastaus #1 : 18.02.2008, 13:09:45 »
Lainaus käyttäjältä: "ainpaand"
Tarkoituksena olisi matkustaa kuukauden päästä helsinki-frankfurt-abu dhabi-kuala lumpur-bali ja takaisin samaa reittiä.
 Onko teillä ollut koskaan ongelmia nuuskan kuljettamisesta/käyttämisestä lentomatkoilla? Onko parempi kuljettaa käsimatkatavaroissa vai ruumaan menevässä laukussa? Pitäisi kuitenkin kuukauden nuuskat ottaa mukaan...

Mä oon koittanu hommata nuuskaa kaikille yhtään pidemmille lennoille kun tällainen nikotinisti oon. Yleensä purkki on kulkenut taskussa ja turvatarkastuksessa oon laittanu siihen laatikkoon, mihin muutkin rojut taskuista tyhjennetään. Ei oo kukaan koskaan ees kysynyt mitään.

Joskus Pirkkalassa on kontrollimies penkonu takin ja ottanu nuuskapurkin pois taskusta, mutta todettuaan ettei se räjähdä sujattanu sitte takaisin. Sekä ruotsalaista että amerikkalaista evästä on mukana kulkenu.

Isomman varaston laittaisin ruumaan, onhan siellä kylmempääkin.

michelin

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Nuuskan kuljettaminen lentokoneessa
« Vastaus #2 : 13.06.2008, 23:29:42 »
Itselläni ei ole ikinä ollut mitään ongelmia ja nuuskat on kulkenut mukana aika monessakin maassa. Taskussa yks purkki, käsimatkatavaroissa on kulkenut mukana muutama purkki ja ruumaan yleensä muutama torni  ;D

Joskus olen miettinyt miten eri maitten tullit suhtautuu jos joutuu tarkastukseen, kuitenkin mukana on useimmiten yli tuon 250g tai 500g joka on monessa maassa raja. Kai sekin pvä vielä tulee eteen, ajankysymys...

Pahinta matkan aikana on kun huomaa miten nuuskat ovat loppumassa ja joutuu säännöstelemään viimeisten päivien aikana. Monessa maassa on kuitenkin löytynyt jonkunnäköistä korviketta esim jenkkiläinen Skoal taikka Redwood ajaa jotenkuten asiansa vaikka hirveetä kuraa onkin. Karibialla on joskus tullut ostettua ja myös törmännyt tupakkakaupoissa et amerikassa pitkän etsinnän jlk.

bubbletoes

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.last.fm/user/bubbletoes_/
Vs: Nuuskan kuljettaminen lentokoneessa
« Vastaus #3 : 18.06.2008, 11:16:51 »
Norjalainen kaverini toi Australiaan nuuskaa useita purkillisia tietysti, tarkastajat oli heti että mitä helvettiä sulla on mukanas, ei varmaan ennen ollut nuuskaa nähneetkään. No, kaveri selvisi siitä selittämällä paniikissa jotain pureskeltavasta tupakasta, eikä suurempia ongelmia ei sitten ikinä ilmennytkään! En tiedä sitten kuinka paljon asiaan vaikutti se, että kyseessä oli freesi skandinaavityttö, kuin jos nuuskankuskaajana olisi ollut epäilyttävämmän oloinen vanha juoppo.... :D