Hei, nostetaan taas!
Kävin viimeksi huhtikuussa Las Terrenasissa 2vkoa pyörimässä. Paikallisessa "vuokrakämpässä" asuin ja ihan toimivia ne ovat olleet kokemukseni mukaan. Pariin otteeseen olen sellasessa ollut ja ystäväni myös. Eiväthän ne hienoja ole, mutta perus jutut on. Wc-suihku, jääkaappi, hella.
Seuraavaa reissua odottelen, eli 28.syyskuuta ois taas lennot ostettuna sinne ja hieman pidempi oleskelu tiedossa. Saa nähdä miten käy! Hintataso ei ole tosiaan super-edullinen, ja tokihan toreilla tms hintoihin lisätään helposti "turistilisä", mutta sitten vain tinkaamaan. Kaupoissa on kiinteät hinnat ja ovat ihan kothuulliset. Jauheliha voi toisinaan olla kallista, mutta sitten välillä myöskinerittäin edullista. Las Terrenasissa on Lindo-super market, jossa keskiviikkoisin on kaikki ruoka -5%

! Juurikaan muualla en ole vielä kulkenut, jos El Limónia ja Sanchezia ei lasketa. Nuo "paikallisbussit" eli guaguat ovat tosi käteviä, Esim. Santo Domingostakin pääsee Samanaan, Sancheziin ja Las Terrenasiin helposti. Taksilla lentokentältä "Autopistalle" (400pesoa =8e. Voivat pyytää paljo enemmän, mutta tämä on paikallisten taksa.) ja siellä sitten odotellaan guaguaa. Itselleni ne ovat osuneet aina aika hyvin kohdalle, kyytiin vaan kun kerrot mihin menet. Sanchesiin maksoi muistaakseni 250-300pesoa (5-6e) ja vaihdoin toiseen autoon josta perille n.15km vielä.
Yöelämää on ihan kiitettävästi täällä, varsinkin jos ottaa kontaktia paikallisiin niin hew voivat näyttää bileitä muuallakin kuin ihan keskustassa. Järjenkäyttö sallittua, mutta melko railakkaasti olen itse liikkunut yksin/valkoisena naispuolisena kaikkien kanssa. Eikä yksin iltaisin ole ollut ongelmia kulkea kotiin (asuin sivukadulla eikä sinne ollu valoja kokomatkalla. Eli sokko-kävelyä tai puhelimen valossa

Kertoiltaa jos joku muukin on sinne tulossa tai menossa lähiaikoina