Pallontallaajat.net

Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Aihe:

Dominikaaninen tasavalta

(Luettu 16070 kertaa)

Limoo

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Dominikaaninen tasavalta
« Vastaus #40 : 14.08.2011, 15:23:50 »
Hei, nostetaan taas!
Kävin viimeksi huhtikuussa Las Terrenasissa 2vkoa pyörimässä. Paikallisessa "vuokrakämpässä" asuin ja ihan toimivia ne ovat olleet kokemukseni mukaan. Pariin otteeseen olen sellasessa ollut ja ystäväni myös. Eiväthän ne hienoja ole, mutta perus jutut on. Wc-suihku, jääkaappi, hella.

Seuraavaa reissua odottelen, eli 28.syyskuuta ois taas lennot ostettuna sinne ja hieman pidempi oleskelu tiedossa. Saa nähdä miten käy! Hintataso ei ole tosiaan super-edullinen, ja tokihan toreilla tms hintoihin lisätään helposti "turistilisä", mutta sitten vain tinkaamaan. Kaupoissa on kiinteät hinnat ja ovat ihan kothuulliset. Jauheliha voi toisinaan olla kallista, mutta sitten välillä myöskinerittäin edullista. Las Terrenasissa on Lindo-super market, jossa keskiviikkoisin on kaikki ruoka -5% :) ! Juurikaan muualla en ole vielä kulkenut, jos El Limónia ja Sanchezia ei lasketa. Nuo "paikallisbussit" eli guaguat ovat tosi käteviä, Esim. Santo Domingostakin pääsee Samanaan, Sancheziin ja Las Terrenasiin helposti. Taksilla lentokentältä "Autopistalle" (400pesoa =8e. Voivat pyytää paljo  enemmän, mutta tämä on paikallisten taksa.) ja siellä sitten odotellaan guaguaa. Itselleni ne ovat osuneet aina aika hyvin kohdalle, kyytiin vaan kun kerrot mihin menet. Sanchesiin maksoi muistaakseni 250-300pesoa (5-6e) ja vaihdoin toiseen autoon josta perille n.15km vielä.

Yöelämää on ihan kiitettävästi täällä, varsinkin jos ottaa kontaktia paikallisiin niin hew voivat näyttää bileitä muuallakin kuin ihan keskustassa. Järjenkäyttö sallittua, mutta melko railakkaasti olen itse liikkunut yksin/valkoisena naispuolisena kaikkien kanssa. Eikä yksin iltaisin ole ollut ongelmia kulkea kotiin (asuin sivukadulla eikä sinne ollu valoja kokomatkalla. Eli sokko-kävelyä tai puhelimen valossa :D

Kertoiltaa jos joku muukin on sinne tulossa tai menossa lähiaikoina :)
Kotini on siellä missä minäkin ja ovet ovat A I N A avoinna kaikkialla ystäville.

Putkola

• Aloittelija
    • Profiili
    • Reissumietteitä
« Vastaus #41 : 17.08.2011, 21:17:37 »
Hop, tää ilmoittautuu Dominikaaniseen suuntaavaksi! 7.10. olisi lento Santo Domingoon Santiago de Cubasta, suunta auki ja askel keveä. Aikeet ja aikataulut ovat epäselvät, mutta jonnekin merenrantaiseen kylään turistialueen ulkopuolelle olisi muikeata eksyytyä, aiettä.

Dominikaanisessa lienee niin ikään tämä jatko-/paluulipputositekäytäntö? Olen saanut tietoa mahtavalta internetiltä, että ihmiset ovat puljailleet itsensä pelkällä menolla maahan (onward-todistetta kaiketi harvoin edes kysytään), mutta onko kukaan pallislainen tehnyt näin? Kokemuksia?

Kävin viimeksi huhtikuussa Las Terrenasissa 2vkoa pyörimässä. Paikallisessa "vuokrakämpässä" asuin ja ihan toimivia ne ovat olleet kokemukseni mukaan. Pariin otteeseen olen sellasessa ollut ja ystäväni myös. Eiväthän ne hienoja ole, mutta perus jutut on. Wc-suihku, jääkaappi, hella.

Mitäs kautta Limoo sait tuon vuokra-asumuksen? Kustansiko maltaita? Kaksinko matkasitte vai isommalla retkueella?

Limoo

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #42 : 18.08.2011, 15:56:06 »

Mitäs kautta Limoo sait tuon vuokra-asumuksen? Kustansiko maltaita? Kaksinko matkasitte vai isommalla retkueella?
[/quote]

Hei, suosittelen hankkimaan sen paluulipun MIHIN vain, nimittäin kaverini ei päässyt maahan ilman paluulippua. Eihn sitä pakko ole käyttää, jos lähtöpäivä on epäselvä. Rahaa menee hiemna hukkaan, mutta muutamilla kympeillä voi kai saada esim Jenkkeihin tarjouslentoja. Kunhan sinulla on esittää vain lippu. Minultakin kysyttiin sitä edellisillä kerroilla (mutta olin vain 2-4vko)

Vuokra-asunto taisi edellisen kerran olla 10 000pesoa/kk (n.200e) ja silloin asuin siinä yksin. Kaverini on naimisissa paikallisen miehen kanssa, joten he asuvat toisessa asunnossa. Ja tämä samainen kaverini kyseli hieman paikoista, jossa olivat itse asuneet ja sieltä sen sitten sai helposti. Ilman vuokrasopimusta oli tämä, mutta toisissa paikoissa sekin kannattaa tehdä. Jos ei ole mitään kontakteja tai hajuakaan mistä asunnon voi saada, on se toki hankalampaa. Rohkeasti kun menee kyselemään niin varmasti löytyy monenlasta asumusta. Vierailin esim. paikallisen kaverini luona ja tämän huone oli n. 3x3m ja suihku/wc olivat hökkelikylän laidalla kaikkien asujien käytössä. Sellainen on varmasti halpa, mutta minulta voisi jäädä muuttamatta semmoiseen. Ja tokihan ne ovat "huonommalla alueellakin" heti.
Tervetuloa tai tervemenoa saarelle, miten sen nyt ottaa - Domit kutsuvat kuitenkin :)
Kotini on siellä missä minäkin ja ovet ovat A I N A avoinna kaikkialla ystäville.

Putkola

• Aloittelija
    • Profiili
    • Reissumietteitä
« Vastaus #43 : 18.08.2011, 20:54:56 »
Hei, suosittelen hankkimaan sen paluulipun MIHIN vain, nimittäin kaverini ei päässyt maahan ilman paluulippua.

Kiitos vinkistä! Juuri näin uumoilin itsekin, täytyypä alkaa metsästellä tarjouksia. Eihän se muutaman kympin menetys tunnu missään verrattuna käännyttämiseen rajalta.

Limoo

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #44 : 18.08.2011, 22:06:55 »
Eihän sitä tiedä vaikka törmättäisi vahingossa jos Las Terrenasiin päin liikuskele. (olen muuten samasta kaupungista kuin sinäkin, pisti vain silmään)..

Hyvää matkan odottelu ja vietä hauska reissu!

Putkola

• Aloittelija
    • Profiili
    • Reissumietteitä
« Vastaus #45 : 21.08.2011, 11:54:58 »
Lystit reissut ja odottelut sinulle myös! Ja ties vaikka törmättäisiin, kyllä kainuulainen kaltaisensa tunnistaa vaikka maailman ääristä!

-tanya

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #46 : 23.08.2011, 08:56:11 »
minulla myös reissu 14.11-13.12. sosua tukikohtana,muuten ajattelin kierrellä saarta ja seikkailla:)

Limoo

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #47 : 24.08.2011, 22:15:59 »
-tanya Voihan se olla että törmäillään tai voitas treffata ehkä jossain jos kiinnostaa? Omista menoista en tiedä, mutta jos vain "olen" enkä tee töitä niin kaikki on mahdollista :)

-tanya

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #48 : 25.08.2011, 00:15:36 »
Hey,treffataan ihmees!!! mulla ei myoskaan mitaan suurempia suunnitelmia.paiva kerrallaan ja ihan rennosti. ;) rantaelamaa,juhlia ja seikkailua tietysti..

Dorecca

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #49 : 27.08.2011, 13:53:03 »
Onko kukaan ollut valmiilla pakettimatkalla Dominikaanisessa Tasavallassa? Onko kenelläkään hotellisuosituksia? Tai kauhukokemuksia hotelleista?

Minkälainen meno all-inclusive paikoissa mahtaa olla? Ennakkoluuloinen kun olen. Mielikuva pakettimatkaturisteista jotka ovat päissään aamusta alkaen eivät oikein houkuta mutta mikä mahtaa olla todellisuus?

Limoo

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #50 : 29.08.2011, 21:05:53 »
En ole itse pakettimatkalla ollut, mutta tiedän useamman jotka ovat olleet. Ei ainakaan näistä kukaan sanonut tuollaista negatiivista palautetta. Tottakaihan kaikki on mahdollista, mutta ei aina. Ja all-inc. ainakin El Portillossa (hotellilla on niin pitkä nimi, etten osaa kirjoittaa edes..) Gran Bahia Principe tms! on hienot ravintolat/ruokaa ainakin riittämiin buffeesta ja ranta on ihan hyvä. Lähimpään kylään (Las Terrenas) on muutamia kilsoja, sinnekin voi mennä syömään ja iltaisin tanssimaan/kuuntelemaan paikallista musiikkia mikäli kiinnostaa. Täältä pääsee helposti myös esim. vesiputoukselle ja monille erilaisille retkille. :)

Ei sepakettimatka ole huono vaihtoehto, mutta itse suosin nykyään omatoimi juttuja (kerran kun kokeilee niin jää koukkuun) :D

tararith

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #51 : 06.10.2011, 18:24:46 »
Me mietittiin myös 2 vkon pakettimatkaa Dominikaaniseen, aiemmin ollaan oltu omatoimimatkoilla, mutta nyt aikaa on vain tuo 2viikkoa, niin helppous houkuttaa. Olen kuullut (taas näitä tutuilta kuultua...), että Dominikaaninen olisi turisteille aika turvaton paikka ja elämä olisi vain hotellien muurien sisäpuolella...? Onko perää? En siis halua uima-altaalle löhöämään- sen voi tehdä kanariallakin... Minkälainen on hintataso? Ruoka?

Limoo

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #52 : 26.10.2011, 21:58:51 »
En menisi vaittamaan etta tama on erioisen turavaton paikka, taas jarki paassa niin parjaa. Kuljeskelen yksinni ja vaikka kenen kanssa iltaisin ja oisin, eika ikina ole ollut ongelmia. (nyt ollut vajaan kk, aiemmin 3krt myoskin.) Purto Platassa on kai paljolti vai hotelleissa ja siella menoa, mutta jos vahan etii nii takuulla loytyy muutakin elamaa. ") Hintataso on vahan edullisemp kuin Suomessa, mutta esim ruoka ei marketeissa ole kovin halpaa. Ravintolassa paikallistaruokaa saa n.2-3eurolla, riisia, papuja ja kanaa tai muuta lihaa. Pica Pollo on taalla oma lempparii, siis pikaruokala mista saa esim kanaa, ranskiksia, platanoita, riisia, makkaroita, lia... Oma budjetti ruuan suhteen on n. 4e pv :D

Ramses1

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #53 : 26.10.2011, 22:34:39 »
Ainoa kauhukokemus Dommareissa tammikuussa -10 oli sää.Kahden vkon aikana kolme aurinkoista päivää,pari pilvistä ja sitten vettä roiski taivaalta oikeen kunnolla muut päivät,eikä ollut mitään lyhyitä kuuroja vaan menihän siinä monta päivää pilalle  >:( Mulla siis reissu ulottui vaan kolmeen kaupunkiin,Cabarete,Rio san Juan ja Terrenas ja sitten catamaraanireissu johonkin länsipuolelle saareen,nimeä en muista.Toivottavasti muilla on parempi onni!

iidb

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #54 : 29.02.2012, 10:34:08 »
Heips, olisin kysellyt harrastusmahdollisuuksista Puerto platan alueella. Ratsastusta on näköjään suositeltu tässäkin ketjussa, golfia suositeltiin resorttimme nettisivuilla, ja sukellus näyttäisi olevan mahdollista. Mites esim. merimelonta ja vaellus?