Pallontallaajat.net

Unohtunut I-94W:n palautus - ongelmia seuraavalla matkalla?

(Luettu 11691 kertaa)

tommii

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Unohtunut I-94W:n palautus - ongelmia seuraavalla matkalla?
« Vastaus #40 : 16.04.2009, 06:15:33 »
Reissu tehty ja maahan meneminen sujui ongelmitta. No, just sen virkailijan atk-laitteisto oli jotenkin epävireessä ja siinä sai odotella vähän extraa, mutta ei se haitannut.

Loisto homma, että ei ongelmia tullut. Ikävähän se olisi jos maahantulo evättäisiin. Muistakaa tällä kertaa varmasti antaa se paperilappunen takaisin!

nethr

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #41 : 16.04.2009, 09:49:56 »
Muistakaa tällä kertaa varmasti antaa se paperilappunen takaisin!

JFK:n lentokenttävirkailija poisti sen checkinissä <-- lienee yleinen käytäntö? Ens kerralla hieman luottavaisemmalla mielella USA:an.  8)

TVA

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #42 : 04.06.2009, 15:14:31 »

Lainaus

JFK:n lentokenttävirkailija poisti sen checkinissä <-- lienee yleinen käytäntö? Ens kerralla hieman luottavaisemmalla mielella USA:an.  8)

Vastaan tähän, kun kukaan ei ollut vielä ehtinyt. Noin se meni minullakin viime kerralla, eli se lentokenttävirkailija repäisi sen lappusen pois. Muistan kyllä ihmetelleeni, kun se heitti muistaakseni sen lapun suoraan roskiin... Toivottavasti se poistuminen kuitenkin jonnekin kirjautui, että ei tarvitse tämän kesän matkalla suuresti selitellä... :P

Lainaukset kuntoon. -Milma

konkki

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #43 : 03.08.2009, 10:51:40 »
Eli uskonette että kykenen reissaamaan jo Jenkkeihin ilman mitään kuumotuksia?
Itse ottaisin varmuuden vuoksi yhteyttä lähetystöön ja kysyisin miten on fiksuinta toimia, täällä kaikki on kuitenkin mutu tietoa, ja varsinkin jos voimasssa olevaa ESTA:aa ei ole, kukaan tuskin voi taata, että sen automaattisesti saa jos järjestelmä osoittaa yliaikaa.

Minä yritin ottaa yhteyttä lähetystöön, puhelimella ei saa ketään kiinni ja spostia lähetin, niin aina kehoitettiin lähettämään toiseen osoitteeseen, josta ei ikinä mitään kuulunut. Joop, taidan tehdä niin, että kylmän rauhallisesti otan itse vihreän niitatun lapun pois passista +plus jotain dokumentteja että olen Suomessa  ollut enkä Usassa.

stranded to

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #44 : 06.08.2009, 11:22:53 »
Mulla aika erikoinen tapaus...
Olin tulossa karibialta Puerto Ricon kautta nykiin ja eivät PR:ssa antaneet mulle ku 7pvää oleskeluaikaa normaalin 90pvän sijasta. Asiaan varmaan vaikutti osaltaan se kun olin jo kolmatta kertaa tulossa maahan 90pvän jälkeen (USA 80pvää=>Japani 3vkoa=>USA 76pvää=>Karibia 7pvää). Mut eniten ehkä se kun mulla ei ollu paluulippua ulos jenkeistä. Ei auttanu selittely et oon vaan kierroksella ja ostan paluulipun jenkeistä. No, eihän toi viikko mulle riittäny vaan olin tietoisesti pari viikkoo yliaikaa ja poistuessa ei ollu mitään ongelmaa. Asia jäi kuitenkin vaivaamaan ja rehellisenä/sinisilmäsenä soitin suurlähetystöön missä vaan kylmästi sanoivat (mistään tietoja tarkistamatta) että tarviin viisumin. No hommasin viisumin seuravalle kerralle, ei ongelmia muuta ku rajalla missä olivat ihmeissään et mix mul on viisumi ku pääsen ilmankin. Viisumi oli vuoden voimassa ja päätin kuitenkin hakee uudelleen viisumia jolloin yllättäen konsulaatin virkailijat oli mulkulla päällä ja kyselivät kaikkee lähinnä siitä johtuen et mix oon niin paljon matkustellu usassa. Selitykset ei vakuuttanu konsulaattia jote eväsivät viisumin. Täst on nyt vuosi ja aattelin seuraavax uusia passin (vanha passi ei ollu bio) ja pokkana mennä ilman viisumia niinku muutki normaalit tapaukset. Saattaa olla et joutuu taas rajalla selittelee ummet ja lammet mut tohon alkaa olla jo tottunu. Ei muute mut olis enää 12 osavaltioo jälellä :D
Ens vuoden alkupuoli olis uus ajankohta et infoilen sit miten kävi.

wysig

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #45 : 23.08.2009, 21:13:21 »
I-94W palautetaan postitse jos se on jäänyt passiin.
Ohessa USA:n lähetystön sivuilta ohjeet.

Post-travel

What should I do with the I-94/I-94W from my last visit to the United States?
If you returned home with your departure record Form I-94 (white) or Form I-94W (green) in your passport, it means that your departure was not recorded properly. It is your responsibility to correct this record. You must provide U.S. Customs and Border Protection (USCBP) sufficient information so it can record your timely departure from the United States. This will close out your earlier record of arrival to this country.
If you do not validate a timely departure from the United States, or if you cannot reasonably prove otherwise when you next apply for admission to the United States, USCBP may conclude you remained in the United States beyond your authorized stay. If this happens, the next time you apply to enter the United States, your visa may be subject to cancellation or you may be returned immediately to your foreign point of origin.
In particular, visitors who remain beyond their permitted stay in the United States under the Visa Waiver Program cannot reenter the United States in the future without obtaining a visa from a United States Consulate. If this occurs and you arrive at a United States port-of-entry seeking admission under the Visa Waiver Program without a visa, United States immigration officers may order your immediate return to a foreign point of origin.
To validate departure, USCBP will consider a variety of information, including, but not limited to:
Original boarding passes you used to depart the United States;
Photocopies of entry or departure stamps in your passport indicating entry to another country after you departed the United States (you should copy all passport pages that are not completely blank, and include the biographical page containing your photograph.);
Photocopies of other supporting evidence, such as:
Dated pay slips or vouchers from your employer to indicate you worked in another country after you departed the United States;
Dated bank records showing transactions to indicate you were in another country after you left the United States;
School records showing attendance at a school outside the United States to indicate you were in another country after you left the United States;
Dated credit card receipts, showing your name, but, the credit card number deleted, for purchases made after you left the United States to indicate you were in another country after leaving the United States.
Your statement will not be acceptable without supporting evidence such as noted above.
You must mail legible copies or original materials where possible. If you send original materials, you should retain a copy. USCBP cannot return original materials after processing. To help USCBP understand the situation and correct your records quickly, please include an explanation letter in English. You must send your letter and enclosed information only to the following address:
ACS Inc.
1084 South Laurel Road
London, Kentucky 40744
USA
Do not mail your departure Form I-94 or supporting information to any United States Consulate or Embassy, to any other USCBP office in the United States, or to any address other than the one above. Only at this location are USCBP able to make the necessary corrections to USCBP records to prevent inconvenience to you in the future.
If you want to confirm that your I-94 was received by ACS, please give them 4 months to process the paperwork. Then you can write the following address to determine whether or not your departure was recorded. If you turned in the I-94 when you left the U.S. as required, please do NOT request confirmation that it is on file. This process is only for people who did not turn in the I-94 when they exited the U.S.
You will need to provide your name, date of birth, passport number, and date of departure, in addition to asking whether or not your departure was recorded.
U.S. Customs and Border Protection
Air Sea Passenger Operation
Room 5, 4D
1300 Pennsylvania Ave.
Washington D.C. 20229

emiliachi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #46 : 22.01.2011, 22:31:09 »
Löytyykö vielä joku, joka olisi lähiaikoina matkustanut USA:an unohtunut lappu passin välissä? Oliko ongelmia? T: jälleen kerran yksi, jolla I-94W on passin välissä ja uusi matka suunnitteilla... Luin jostain, että I-94W olisi poistunut/poistumassa käytöstä, joten mahtaako pitää paikkaansa, ja jos, niin kuinka paljon mahtaa olla merkitystä sillä, että lappua ei ole palauttanut edellisen matkan jälkeen? Mulla on kyllä kaikki paluumatkan boarding cardit tallessa, mutta en ehdi alkaa lähetellä mitään minnekään ennen seuraavaa matkaa, koska käsittelyssä voi mennä 4 kk.

oxox

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #47 : 23.01.2011, 10:17:40 »
Luin jostain, että I-94W olisi poistunut/poistumassa käytöstä, joten mahtaako pitää paikkaansa, ja jos, niin kuinka paljon mahtaa olla merkitystä sillä, että lappua ei ole palauttanut edellisen matkan jälkeen?

Pari viikkoa sitten ei ainakaan tarvinnut täyttää I-94W - lomaketta, jos matkusti Visa Waiver - ohjelman alla.

emiliachi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #48 : 23.01.2011, 11:12:21 »
Pari viikkoa sitten ei ainakaan tarvinnut täyttää I-94W - lomaketta, jos matkusti Visa Waiver - ohjelman alla.

Kiitos tiedosta! Millä lentoyhtiöllä muuten menit, kun lueskelin, että saattaa riippua yhtiöstä, tarvitaanko I-94W:tä vai ei?

konkki

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #49 : 23.01.2011, 11:15:26 »
Löytyykö vielä joku, joka olisi lähiaikoina matkustanut USA:an unohtunut lappu passin välissä? Oliko ongelmia? T: jälleen kerran yksi, jolla I-94W on passin välissä ja uusi matka suunnitteilla... Luin jostain, että I-94W olisi poistunut/poistumassa käytöstä, joten mahtaako pitää paikkaansa, ja jos, niin kuinka paljon mahtaa olla merkitystä sillä, että lappua ei ole palauttanut edellisen matkan jälkeen? Mulla on kyllä kaikki paluumatkan boarding cardit tallessa, mutta en ehdi alkaa lähetellä mitään minnekään ennen seuraavaa matkaa, koska käsittelyssä voi mennä 4 kk.

Mulla samanlainen tilanne.. otat vaan tarvittavat dokumentit (joku lasku, jossa näkyy sun osoite Suomessa) + boarding passit. Ja jos poistuit maasta lentokoneella niin lentoyhtiö on ilmoittanut sähköisesti, ketkä ovat koneella poistuneet. Itse ainakin lähden luottavaisin mielin uuteen reissuun!

oxox

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #50 : 23.01.2011, 14:49:33 »

Kiitos tiedosta! Millä lentoyhtiöllä muuten menit, kun lueskelin, että saattaa riippua yhtiöstä, tarvitaanko I-94W:tä vai ei?

Lensin Lufthansalla Düsseldofista Miamiin.

emiliachi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #51 : 23.01.2011, 20:07:48 »
Kiitos molemmille :)! Ja poistuin maasta lentokoneella, eli tieto poistumisesta on varmastikin jonnekin kirjautunut.

mariapi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #52 : 08.04.2011, 00:43:00 »
Onpa mukavaa lukea, että muiltakin löytyy vastaavia vihreitä lappusia edelleen passista :) Mutta olen itse sen verran epä-huojentavassa tilanteessa, että poistuin Yhdysvalloista maitse. Kävin viime kesänä lomailemassa Niagaran putouksilla, ja tein Kanadan puolelta parin tunnin visiitin Yhdysvaltoihin. Takaisin Kanadaan tullessa tullivirkailija ei kuitenkaan kerännyt tuota vihreää lappusta takaisin. Sähköinen bussilippu samalta päivältä toki löytyy takaisin Torontoon ja samoin lentolippu Kanadasta takaisin Helsinkiin parin viikon päästä (boarding passista en kyllä mene takuuseen...). Mutta suunnittelen parhaillaan reissua Seattleen ensi kesälle, ja hieman pelottaa tuo vihreä lappunen passissa, kun omalta osalta ei tosiaan mitään lentopoistumistakaan ole rekisteröitynyt Yhdysvalloista. Tiedättekö onko tämä lappusten passiin jättäminen ihan "yleinen käytäntö" tuolla Niagaran rajalla (/muilla Kanadan ja Yhdysvaltojen välisillä maarajoilla), kun ainakin yhdelle toisellekin keskustelijalle näyttää käyneen yhtä nihkeästi? Mistään ei varmaan voi kysellä onko poistuminen rekisteröitynyt mihinkään, vaikka tuo lappunen passiin jäikin?

Pitäisi varmaan suosiolla yrittää saada tuo ESTA läpi ennen lentojen ostamista. Mikäli sen kanssa tulee ongelmaa, niin kaipa pitää sitten suunnata kesän reissu muualle ja lähettää tuo unohtunut I-94 neljän kuukauden reissulle Kentuckyn toimistoon. Samalla voisin tosiaankin kysyä, että onko kellään kokemusta tuon lappusen lähettämisestä tuonne jenkkilään? Keskustelun perusteella kaikki ovat tainneet päästä kyllä uudelleen maahan ihan ilman lappusen palauttamistakin, mutta tuo maarajan kautta poistuminen tosiaankin itseä omassa tapauksessani huolestuttaa.

« Viimeksi muokattu: 08.04.2011, 00:53:07 kirjoittanut mariapi »

mark0

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #53 : 10.04.2011, 21:37:07 »
Tiedättekö onko tämä lappusten passiin jättäminen ihan "yleinen käytäntö" tuolla Niagaran rajalla (/muilla Kanadan ja Yhdysvaltojen välisillä maarajoilla), kun ainakin yhdelle toisellekin keskustelijalle näyttää käyneen yhtä nihkeästi?

samalla rajalla se minullakin sinne passin väliin jäi.  ;D

Ei sitä kuulukaan ottaa pois, sehän on kuukauden voimassa? (vai paljonko se oli?) sinun olisi itse pitänyt antaa se, jos kerran tiedät ettet sitä enää käytä/tarvi.

omani pistin postissa menemään amerikkaan boardingpass:in ja saatekirjeen mukana. osoitteen löysin jostain netistä.. oiskohan se ollu juurikin tuo Kentuckyn osoite, joa ylempänä mainittiin?

tiina64

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #54 : 24.04.2011, 14:47:59 »
Enää ei sitä vihreää lappua tarvitse koneessa käyttää vaan saa passiin leiman josta näkyy viimeinen maastapoistumispäivä. Onneksi vihreät laput ovat jääneet unholaan, niistä oli aina vähän ylimääräistä stressiä. Nyt pääsee jo niin paljon helpommalla kun koneessa ei tarvitse täyttää kuin se tullin lomake.

konkki

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #55 : 25.04.2011, 16:11:41 »
Mullahan jäi se vihreä lappu kun kävin Miamissa 2009 ja viime kuussa kävin uudestaan. En siis tehnyt asialle yhtikäs mitään ja otin sen lapun pois ja jätin kotiin  ;D Otin ihan varmuuden vuoksi Visa laskun ja palkkakuitin mukaan, mutta mitään ongelmia ei tullut!

FinnKop

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #56 : 07.09.2011, 13:43:40 »
Tämä on hyvä tietää. Itse menossa jouluksi ja uudeksivuodeksi Floridaan.
YOU'LL NEVER WALK ALONE

emiliachi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #57 : 04.12.2011, 19:14:51 »
Voisin raportoida tänne vielä, miten kävi, kun menin nyt kesällä USA:an uudestaan. Vihreä lappu oli siis unohtunut passiin, mutta irrotimme ne kaverini kanssa itse (meillä molemmilla oli laput tallessa) ennen rajanylitystä Vancouver-Seattle-välillä. Mitään ongelmia ei koitunut. Ja ainakin maitse maahan saavuttaessa vihreä lappu oli kesällä 2011 edelleen käytössä - passin väliin nidottiin uusi lappu rajalla. Sen muistin/tajusin jopa antaa poistuessa pois.