Kansainvälinen ajokortti

(Luettu 33333 kertaa)

ollisl

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Kansainvälinen ajokortti
« Vastaus #20 : 27.02.2011, 21:37:39 »
Eipä ole jenkeissä ihmetelleet koskaan. Ainakin lentokenttien vuokrapisteet ovat kyllä nähneet ennenkin EU ajokortteja. Ja on on kelvannut pienemmisäkin puulaakeissa.
Epäilen, että kv-ajokortti on lähempänä rahat-pois-hölmöiltä kuin oikeasti hyödyllistä... mutta voinen olla väärässäkin =)

Hyzenthlay

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #21 : 09.12.2011, 15:09:33 »
Mites Curacao? jostain löysin maininnan et olis "pakollinen"  ??? tuntuu vaan turhalta alkaa moista pahviläpyskää parin viikon takia hankkimaan. Mitäs jos lähtee ilman?

fireass.fog

• Vieras
« Vastaus #22 : 09.12.2011, 18:38:22 »
Tunteeko kukaan ketään kenellä olisi ollut autoa vuokratessa ongelmaa suomalaisella ajokortilla?

Suomalainen kortti on omalla kohdalla kelvannut ilman minkäänlaisia kulmien kurtisteluja Herzille Californiassa sekä Avikselle ja poliisille Coloradossa.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2011, 18:40:49 kirjoittanut fireass.fog »

chrissi

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #23 : 23.12.2011, 23:42:52 »
juu tota itse olen pitanyt kansainvalistaajokorttia mukana, mutta californiassa eika myoskaan uudessa seelannissa sita tarvittu, siis autoa vuokratessa (ja vaikka saatiin nopeussakotkin...) sen sijaan kaupassa suomalainen ajokortti ei kelvannut piti nayttaa passia  ;D
ps mulla on viela se ajokortti mika on vaa kaks vuotta voimassa koska en oo tehny sita ajokokeen kakkosvaihetta
mutta eihan se kansainvalinen kortti maksakaan kuin muutaman kympin eli jos haluu olla varmanpaalle...

Commander Cool

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 29.08.2012, 07:09:58 »
Kyllähän tuo kertoo USA-liitteestä jo kaiken, että on vain vuoden voimassa. Siis tuo pala paperia. Vaikka ajokortti olisi 30 vuotta.

Yazaku

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #25 : 29.08.2012, 15:29:28 »
Itselle eivät olisi suostuneet vuokraamaan autoa Miamista ilman kansainvälistä ajokorttia ja se kortti kelpasi vaikka ei ollut enään voimassakaan pariin vuoteen, mutta muuten sitä ei ole tarvittu vaikka polliisi setä pysäyttikin Key Westissä.
As cool as a cucumber.

rahi

• Reissaaja
  • Koti on siellä missä pään laskee.
    • Profiili
« Vastaus #26 : 06.09.2012, 17:25:42 »
KV-kortti on hyvä olla ja oikean mallinen niistä kahdesta. Kaakkois-Aasiassa säästyy monet tee-rahat kun ei siitäkään pääse huomauttamaan. Monesti nähnyt sivusta kun itsellä ollut oikea kortti mukana.

Ovimikko

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #27 : 22.08.2018, 09:42:18 »
Vanhan nostoa, mutta kerrotaanpa omia kokemuksia kun aiheesta näkyy olevan monta mielipidettä. En omista Autoliiton ankeaa paperinpalaa ja EU-kortti on kelvannut lentokentän vuokraamossa Miamissa ja Bostonissa sekä pienemmässä puulaakissa Chicagossa sekä Concordissa (New Hampshire).

Kannattaa muistaa sekin, jos satunnainen maantiepoliisi ei ole EU-korttia nähnyt, ei tarkoita etteikö se olisi laillinen tapa todistaa ajo-oikeutensa. Vaikka varmasti tekevät työtään tunnollisesti, maantiepoliisin pääkoppa ei välttämättä ole se objektiivisuuden viimeinen linnake, varsinkaan jos turisti kikkailee liikenteessä.

mikkosorsa

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #28 : 22.08.2018, 14:01:35 »
Itselle eivät olisi suostuneet vuokraamaan autoa Miamista ilman kansainvälistä ajokorttia ja se kortti kelpasi vaikka ei ollut enään voimassakaan pariin vuoteen, mutta muuten sitä ei ole tarvittu vaikka polliisi setä pysäyttikin Key Westissä.

Minulla onnistui autonvuokraaminen Miamissa ilman KV-ajokorttia. Poliisin pysäyttämäksi en reissun aikana joutunut niin siitä puolesta en osaa sanoa, että tuleeko sanktiota.
Hae edullista yritysluottoa helposti netistä.

Starbucks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #29 : 22.08.2018, 15:34:37 »
Autonvuokrauksia (Hertz/Avis) yli 50 kertaa USA:ssa vuodesta 2002 ja kertaakaan ei ole kansainvälistä ajokorttia kaivattu autoa noudettaessa. Poliisin kanssa en ole ollut koskaan tekemisissä maantiellä. Border patrol tiesulkuun ajanut kerran Meksikon rajan lähellä ja siellä kyselivät passia EU ajokortin lisäksi.

marika_

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 23.08.2018, 10:08:01 »
Me tarkistettiin viimeksi omalta vuokrafirmalta (Hertz) etukäteen sähköpostitse, tarvitseeko kv-korttia. Ei tarvitse kuulemma heillä missään muualla, kuin jos nouto on yhdestä tietystä osavaltiosta (taisi olla Georgia). Mutta tsekkaamallahan se oman vuokrafirman politiikka selviää. Pääsääntö lienee että ei tarvitse, mutta olen kuullut joltain joskus kysytynkin.

Poliisi on toki oma lukunsa, mutta olin itse enemmän huolissani siitä saanko autoa lainkaan  :D

Kapteeni Tunkki

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #31 : 23.08.2018, 15:41:27 »
Olen toistakymmentä kertaa vuorkannut jenkeissä autoa ja ajo-oikeuteen on riittänyt aina pelkkä EU kortti. Kieltämättä vuokraus on keskittynyt isoille toimijoille.

Ovimikko

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #32 : 17.04.2019, 07:34:32 »
Kalifornian matkalle tilasin Autoliitosta tuon 14 euron paperinpalan. Ei kysytty Long Beachin Hertzissä, Suomi-ajokortti kelpasi sellaisenaan. Samoin kun auto hyytyi sähkövian takia ja vara-auton saimme John Wayne -lentokentän toimipisteestä, suomalainen ajokortti riitti.

Kiva muistilappu autoliiton USA-liitteestä kyllä tuli, siihen kirjoitin googlesta kopsaamani osoitteet navigaattoriin lyötäväksi.