Rinkan koko?

(Luettu 124568 kertaa)

maza

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Rinkan koko?
« : 01.01.2004, 19:05:46 »
Elikäs yksinkertasuudessaan: Minkäs kokoisia rinkkoja olette mahtaneet reileilänne käyttää? ja oiskos mitään suositusta täältä päin että minkäs kokoista rinkkaa sitä kannattais tollaselle kuukauden reilille ottaa messiin?

vähän jeesiä tälle juntille. kiitoksia jo valmiiksi  :roll:

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Re: Rinkan koko?
« Vastaus #1 : 01.01.2004, 19:55:32 »
 ;D
« Viimeksi muokattu: 11.09.2008, 01:13:23 kirjoittanut fiskpinne »

Markus

• Himoreissaaja
    • Profiili
Rinkan koko?
« Vastaus #2 : 01.01.2004, 20:24:07 »
No 65 litranen on ainakin tarpeeksi iso muttei liian painava. Minulle ainakin ihan sopiva matkan pituudesta riippumatta.

Lonely rider

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Matkakuvia
Rinkan koko?
« Vastaus #3 : 01.01.2004, 21:23:27 »
Itselläni on 65 litrainen, mutta pienemmälläkin pärjäisin.

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Rinkan koko?
« Vastaus #4 : 02.01.2004, 01:54:15 »
Nykyään rinkoissa (näissä anatomiceissa) alkaa olla jo niin paljon kiristysremmiä, että vaikka ostaa "varmuuden varalle" enemmän litroja kun on tarvis niin rinkan saa kiristettyä aika tiukalle ja pieneksi. Ihan käteviä. Mutta ei kannata kuitenkaan liian isoa ottaa. Itsellä oli mukana 60+15 litranen rinkka, mutta käytän sitä myös viikon-parin vaelluksilla metsässä.

Pablo

• Reissaajaguru
    • ICQ Messenger - 64924128
    • MSN Messenger  - samjeric@hotmail.com
    • Profiili
Rinkan koko?
« Vastaus #5 : 02.01.2004, 03:09:35 »
Mulla on matkassa 75+10, muistaakseni. Pienemmallakin parjaisia, mutta mielummin liian iso kuin liian pieni reppu.
ämä on minun totuuteni.

Vaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
Rinkan koko?
« Vastaus #6 : 02.01.2004, 11:57:10 »
50 l kuukauden reissuilla. Hyvin pärjää.
Ei ole oikein lähteä, mut on seurattava tähteä". -Pelle Miljoona-

Suvih

• Reissaajaguru
    • Profiili
Rinkan koko?
« Vastaus #7 : 02.01.2004, 15:33:57 »
Mulla on vanha Halti green 55 (+10l kai) ja nyt ostin Halti compactin 40l joka lähtee ens kerran mukaan :) siihen mahtuu reilusti kaikki, mä olen jo ihan rakastunut siihen  :wink:

lassej

• Reissaaja
    • Profiili
    • http://www.iki.fi/lassej
Rinkan koko?
« Vastaus #8 : 02.01.2004, 17:48:14 »
Savotta 906 - Normaali koko 90 l, lumilukot täynnä 120 l

Ehkä pienemmälläkin pärjäisi, mutta kun kerran istuu mukavasti selkään  :D
b]:: Eetu.fi - Uusi ystävällinen ja edullinen verkkokauppa ::[/b]
:: Oma sivu ::

Marie

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://metripping.blogspot.com
    • Sähköposti
Rinkan koko?
« Vastaus #9 : 02.01.2004, 18:47:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Suvih"
Mulla on vanha Halti green 55 (+10l kai) ja nyt ostin Halti compactin 40l joka lähtee ens kerran mukaan :) siihen mahtuu reilusti kaikki, mä olen jo ihan rakastunut siihen  :wink:

Paljonko kyseinen 40 l rinkka maksoi?

Taidan ostaa samankokoisen, mulla on 55 litranen ja ainakin viimeisellä viiden viikon reililläni se oli aivan liian iso, vaikkakin mukana oli sekä talvi- että kesävaatetta. Iso rinkka täyttyy vaikka kaikkea tavaraa ei tarvitsisikaan.

Berlin

• Reissaajaguru
    • Profiili
Rinkan koko?
« Vastaus #10 : 02.01.2004, 19:05:09 »
Mulla on 6,5 kk:n reissulla 50+10 litranen ja siihen mahtuu kylla kaikki peruskama, mutta annas olla jos haluat ostaa jotain ylimaarasta (vaatteita, ruokaa, whatever) - eivat mahdu enaa yhtaan minnekaan. Aiemmin totuin reissaamaan 75-litraisen kanssa ja se oli miljoona kertaa helpompaa, kaikki kamat voi vaan heittaa sinne suloisessa epajarjestyksessa sen sijaan, etta pitaa tarkkaan suunnitella mihin koloon mikakin pussukka parhaiten mahtuu, kuten nyt... suosittelen siis mieluummin isompaa (ehkei nyt ihan 75l, mutta...) kuin pienempaa rinkkaa, ainakin tammoselle sopivan huolettomalle ja epajarjestelmalliselle ihmiselle se sopii paljon paremmin :) Mukana sita kantaa kuitenkin suunnilleen saman verran roinaa, kesti matka sitten 1 tai 6 kk ja oli rinkan koko sitten 50 tai 75 litraa...

Pi

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - typo@arabuusimiehet.com
    • Profiili
Rinkan koko?
« Vastaus #11 : 02.01.2004, 19:12:50 »
65 litraa oli rinkan koko ja se olikin varsin optimaalinen: kaikki mahtui, mitä pitikin, eikä missään vaiheessa ollut fiilis, että kantaa turhaan mukanaan pelkkää ilmaa. Tulen varmasti jatkossakin käyttämään tuonkokoista rinkkaa tavallisilla kuukauden reissuilla.

.pi.
Minä poika se reilaan ja reivaan, turhat huolet mäelle heivaan.

anzut

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - anzut@hotmail.com
    • Profiili
Rinkan koko?
« Vastaus #12 : 02.01.2004, 21:37:15 »
Itselläni on 55l rinkka, joka on toiminut hyvin niin kuukauden kuin viikonkin matkoilla. Mutta tosiaan jos aikoo shoppailla, suosittelisin ehkä hieman isompaa.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Rinkan koko?
« Vastaus #13 : 03.01.2004, 00:09:33 »
 ;D
« Viimeksi muokattu: 11.09.2008, 01:12:40 kirjoittanut fiskpinne »

Berlin

• Reissaajaguru
    • Profiili
Rinkan koko?
« Vastaus #14 : 03.01.2004, 00:53:22 »
Niin ja sekin tietysti vaikuttaa etta millaisesta matkasta on kyse. Eli jos lahtee telttailureilille, tarvii varmasti enemman tilaa leirintakamoille ynna muulle. Ja senkin voi ottaa huomioon onko lahdossa yksin vai kaksin: tiettyja kamoja (ruuat, kokkausvalineet, laakkeet ym) voi jakaa kahteen rinkkaan, jolloin molemmille jaa tilaa enemman kuin jos kaikki olis tungettu samaan. Omista preferensseista puhumattakaan - joillakin pitaa olla mukana 5 kg kosmetiikkaa ja 10 kg vaatteita, kun taas joku toinen parjaa hammasharjalla, shampoopullolla ja yhdella t-paidalla :)

maza

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Rinkan koko?
« Vastaus #15 : 03.01.2004, 01:16:38 »
Ja vielä jos sais selvennystä, että mikäs tämä "55+10litraa" oikeen on? siis onko tämä plussattava kymppi jokin ylimääräinen tasku vaiko jotakin ihan muuta?  :roll:  

ja osaanpas minä olla nyt selkeä puheissani, yrittäkää ihmiset ymmärtää.

Pi

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - typo@arabuusimiehet.com
    • Profiili
Rinkan koko?
« Vastaus #16 : 03.01.2004, 15:03:13 »
Lainaus käyttäjältä: "maza"
Ja vielä jos sais selvennystä, että mikäs tämä "55+10litraa" oikeen on? siis onko tämä plussattava kymppi jokin ylimääräinen tasku vaiko jotakin ihan muuta?  :roll:

Ylipakkausmahdollisuudesta tossa +10:ssä on kyse, eli (yleensä rinkan päällä) saat kiinnityshihnoja löysäämällä lisätilaa tavallaan rinkan ulkopuolelta (koska tavarat ovat rinkan ja sen sulkevan läpän välissä). Sopii esim. vaatteille tai vaikka makuupussille.

.pi.
Minä poika se reilaan ja reivaan, turhat huolet mäelle heivaan.

Janme

• Aloittelija
    • Profiili
Rinkan koko?
« Vastaus #17 : 03.01.2004, 16:28:42 »
Nykyään alakaa olla kyllä lähes repussa ku repussa remmiä sen verran, että saa teltan, makuualustan ja yleensä vielä säkinki ulukopuolella ihan hyvin kiinnitettyä.  Jos ei nyt shoppailemaan sinne reilille ole lähössä, niin pitäs kyllä yleisesti tuon 50-65l. minusta riittää. Mutta jos meinaa ottaa vaikka kolomet eri paarivaatteet matkaan, niin asia tietysti saattaa olla toinen. Ja sitte pakollinen hymiö  :wink:

ilona

• Himoreissaaja
    • ICQ Messenger - 112101545
    • Profiili
    • Sähköposti
Rinkan koko?
« Vastaus #18 : 03.01.2004, 19:54:39 »
Mulla on ollut myös 65litran (jos en ihan väärin muista) rinkka. Ja rinkan SISÄpuolelle on mahtunut teltta ja makuupussi.
Tosin loppuajasta on ollut vähän vaikeuksia enää pienemmän päivärepun sisältöä saada mahtumaan, kun aina jotain kirjoja sortuu ostamaan.

Niin ja kuukauden/vähän yli kesäreissuilla olen tällä varustuksella selvinnyt.

Neiti Q

• Vieras
Rinkan koko?
« Vastaus #19 : 06.01.2004, 23:30:27 »
Hei, kun et kerro kovin tarkasti minkäluonteiselle reilille olet lähdössä, joten kerronpa vain miten olen itse järkeillyt taakankannon.

Ekoilla reileillä kanniskelin noin 65-litraista rinkkaa, mikä jätti raskaat muistot. Ainakin pienen ihmisen on rankkaa etsiä väsyneenä majapaikkaa ja muita reittejä, jos lisäksi selässä painaa puoli omaisuutta. Vahingosta viisastuneena olen karsinut kannettavan tavaran määrää ja repun kokoa radikaalisti: viimeiset pari-kolmeviikkoiset reppureissut olen pärjännyt 35-litraisella Tightilla. Mukaan on mahtunut aina jopa käyttämättä jääneitä vaatteita, siis jonkin verran naisellista turhamaisuutta on ollut pakkaamisessa mukana - myös pari kiloa kosmetiikkaa on kulkenut siellä missä minäkin ;) Viimeksi oli mukana pieni makuupussikin. Matkat ovat yleensä suuntautuneet sekalaisiin kohteisiin, joten mukaan on ollut pakko pakata niin jotain vedenpitävää, jotain vaelluksen kestävää kuin jotain katu-uskottavaakin. Pienen repun kanssa ei tarvitse miettiä säilytystä ihan joka asemalla, se on yksi säästeliään pakkaamisen parhaita puolia. Toisaalta on myös havaittu, että on turhaa yrittää ottaa niin paljon vaatteita mukaan, ettei tulisi tarvetta pestä jotain matkan aikana. Pesu onnistuu yleensä helposti joko perhemajoituksessa tai (itsepalvelu)pesulassa.