Jos vähänkään pidempään on, kannattaa lähteä Soulista ulos katsomaan muutakin Koreaa. Liikenneyhteydet on tosi hyvät. Jimjilbang ja korealainen patikointi on kokeilemisen arvoisia, samoin ruokakulttuuri on mielenkiintoinen. Ei kannata tyytyä ns. ällötyksiin (koira, silkkimadot yms. yms.) vaan oikeasti kokeilla hyviä korealaisia ruokia. Itse tykkään bibimbabista, hyviä myös shabu shabu, bulgogi, ttoppokki...
Ja englannilla täällä ei yleensä mitään tee, mutta korealaiset on todella ystävällistä porukkaa, ja parilla sanalla, hymyllä ja elekielellä pääsee kyllä pitkälle. Paitsi, ei kannata hämmentyä jos esim. metrossa tönivät, se on täällä vähäsen tapana eikä sitä katsota epäkohteliaaksi.
Soulin palatseista suosikkini on Changdeokgung, tosin kaikissa en ole vielä käynyt. N Seoul Tower kannattaa tsekata, yöllä kuulemma vielä hienompi kun päivällä. Insadong on ihan kiva, siellä tuppaa turistit käymään.
Edit: Olen täällä Koreassa ollut 1,5 kk ja ilmeisesti niin ruokaan tottunut etten edes muista mainita..

Siis, ruoka on sitten pääsääntöisesti joko tulista tai todella tulista! Bibimbabin kastike sekoitetaan yleensä ruokaan itse, jolloin pääsee vähän kontrolloimaan, mutta muuten saa vain pärjäillä joka pöydästä löytyvien nenäliinojen tuella

Yksi ei-tulinen ruoka on kotlet-tyylinen pihvi, jos chili käy tökkimään.