Surffaus Indonesiassa

(Luettu 34742 kertaa)

Squinty

• Aloittelija
    • Profiili
Surffaus Indonesiassa
« : 05.04.2008, 13:49:07 »
Kerron nopeasti kun on kiire rannalla.Olen nyt lake maninjaolla ja haluaisin opetella surffaamaan.Missa olisi paras paikka aloitella?? Sellainen paikka missa olis muitakin lankkareita, etta voisi vuokrata laudan ja kysella neuvoi muilta reissareilta.Kavin jo pedangissa mutta siella tosiaan ei ole lankkareita surffailemassa joten ei siella ole mitaan surffilauta vuokraamoita tai en ainakaan loytanyt.Yksi suunnitelma olisi etta tasta lake toballe ja sielta lentokoneella johonkin surffi mestaa, vaikka yksikaan suunnitelma ei ole toteutunut talla matkalla piti menna laosiin pain mutta jotenkin paadyin tanne.Kaikki neuvot otetaan vastaan...ja kylla tiesin etta taalla maninjaolla ei ole surffausta mutta kehuttiin niin paljon ja oli ihan vieressa  ;D
The best is yet to come

Reppu

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Surffaus Indonesiassa
« Vastaus #1 : 06.04.2008, 18:06:28 »
Omasta mielesta Bali on paras paikka aloitella ja opetella surffaamaan.. OK, se on turisti mesta, mut sielta loytyy myos hiekkapohjaisia paikkoja, jossa saat surffata melein yksikseen..

Ympari balin saara loytyy satoja surffausmestoja, joista loytyy paikkoja niin pro surffareille kuin aloittelijoillekin.. Jos suuntaat sinne, niin voin pistaa pari vinkkia.. Olin siella viime vuonna 6 viikkoa ja tana vuonna kuukauden.. Surffauskin alkaa jo sujua  :)

xsara

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 17.04.2008, 10:37:43 »
Mä oon lähdössä lokakuussa opettelemaan surffausta Balille. En oo koskaan surffannu, mutta motivaatio on suuri. Kertokaapa hyviä surffikouluja tai spotteja, mihin mennä itsensä nolaamaan  ;)
Lennot on varattu.
Osaatteko muuten sanoa kannattaako varata majoitus etukäteen? Tarkoitus olis mennä/liikkua vähän fiiliksen mukaan... Suunnitellako kaikki etukäteen vai pamahtaa paikalle vaan  :P
iesinhän minä, että tälle
tielle tulisi lähtö. Mutta
eilen en tiennyt, että
lähtisin tänään.

mjassi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 18.04.2008, 11:51:03 »
ite oltiin syyskuun lopulta lokakuun loppuun balilla ja ainaki sillon löyty kohtuu hintaista majotusta. Tosin oltiin kutalla Hotel sayang maha merthassa melkeen koko kuukaus. voin todellaki suositella kyseistä paikkaa. 2 hengen huone aamupalalla n.7 e. hotellissa oli uima-allas, ilmanen bilispöytä, loistava henkilökunta ja paljon muita reppureissaajia. poppiesseilta löytyy varmasti halvempaaki majoituista mut toi oli vaan niin chilli paikka.

alotettiin itekki surffaan siellä. aluksi otettiin rannalta yheltä tyypiltä viikoksi laudat ja sama tyyppi sitte opetti meille ilmatteeksi alkeet. myöhemmin vuokrattiin laudat bali brasil ravintolan läheltä, mistä saatiin melkeen uudet laudat 25 000/päivä. ite en ainakaan menis mihinkään "oikeeseen" surffikouluun, sillä samanlaista opetusta saa paikallisilta paljon halvemmalla.

voin vastailla myöhemmin enemmänki mut nyt on mentävä..
Kuvia ja matkapäiväkirjaa Kaakkois-Aasian rundista osoitteessa http://markusjatoni.wordpress.com/

Reppu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 21.04.2008, 07:27:25 »
Komppaan mjassia, eli ei munkaan mielesta tarvi menna mihinkaan oikeeseen surffikouluuun.. Kyl ne paikalliset ja muut lankkarit nayttaa alkeet ja sen jalkeen se on vaan kovaa tyota opetella, mut hauskaa :)

Majoitusta loytyy aina, myos sesonki aikaan.. Hinnat liikkuu siina 5-20 euron kieppeilla, mut 7 eurolla saa tosi hyvan hotellin poppeis line 1 ja 2:selta..

Lauta kannattaa vuokrata myos poppeisilta kun sielta saa 20000-25000 hyvan laudan, eli alle eurolla paiva.. Maaliskuussa euro oli 25800 rupiaa.. Sit kun kyllastyt surffaamaan kutalla, niin kantsii vuokrata skootteri 25000 per paiva ja pyytaa siihen surffi rakki, niin paaset muillekin rannoille surffaamaan.. Esim. 5 min ajomatkan paassa on sellainen yokerho kuin tupla kutonen ja sen edustalla on hyvia surffi mestoja.. Hiekkapohja, mut ei niin paljon Japanilasia turisteja kuin kuta peachilla..

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : 21.04.2008, 08:16:33 »
Lauta kannattaa vuokrata myos poppeisilta kun sielta saa 20000-25000 hyvan laudan, eli alle eurolla paiva.. Maaliskuussa euro oli 25800 rupiaa..

Korjataas vähän kun nyt on aika isoa heittoo valuutoissa.
1€ = 13.500 IDR eli lauta on pyöreet 2€/pvä eli lähes ilmanen silti.
Better to burn out than fade away

Starkko

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - ugac82@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #6 : 21.04.2008, 12:08:36 »
En tiiä sit et kuinka tähdellistä se on ottaa tunteja surffikoulusta, ite treenasin balin kutalla ihan omin avuin. Vuokrasin laudan sieltä rannalta ( rannalla kalleimmat hinnat ) ja kysäsin samalla vuokraajalta pikasesti neuvoa. Sit vaan treeniä x 1000 niin kyllä se siitä. Ei vaan kannata ottaa aluksi liian pientä lautaa...

Majotus mielestäni oli parempi poppies 2;sella. Esimerkiksi Suka beach inn. siellä huone 45.000 rupiaa eli 3,30€.
« Viimeksi muokattu: 22.04.2008, 12:30:28 kirjoittanut Starkko »

Reppu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 21.04.2008, 12:51:47 »
Juu, sorry tosiaan sekotin Vietnamin valutan ja Indoneesian  :) Tarkistin juuri muistinpanoistani, maaliskuussa Indoneesiassa vaitaessani rahaa, euro oli 14800 rupiaa.. Suomessa vaihtaessa toi Sixtuksen kurssi on oikea..
« Viimeksi muokattu: 21.04.2008, 12:54:27 kirjoittanut Reppu »

xsara

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #8 : 21.04.2008, 15:30:45 »
Ok, siis kannattaa vaan omatoimisesti vuokrata lauta ja räpytellä silmäripsiä. Onnistuu  ;)

Eihän kukaan muu olisi vaan lähdössä samalle suunnalle lokakuussa?

Mites kannattaako majoitusta varata etukäteen? Olen paikalla noin 20 päivää joten olisiko fiksua varata majoitus vaikka pariksi ekaksi päiväksi ja katsoa siitä sitten eteenpäin? Ajattelin vähän kierrellä Balia, lähinnä itä rannikkoa ja käydä Nusa Lambongan saarella, mahdollisesti käydä myös Lombokilla ja Gili saarilla. Siis jos löydän luotettavaa matkaseuraa. Olen kuullut että tuolla, varsinkin pienemmillä saarilla ei todellakaan kannata liikkua yksin... ainakaan nuoren naisen. :(

Olen tehnyt jonkunlaisen reittisuunnitelman, mutta loppujen lopuksi fiiliksellä mennään!
eilen en tiennyt, että
lähtisin tänään.

Starkko

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 22.04.2008, 12:41:40 »
Ok, siis kannattaa vaan omatoimisesti vuokrata lauta ja räpytellä silmäripsiä. Onnistuu  ;)

Eihän kukaan muu olisi vaan lähdössä samalle suunnalle lokakuussa?

Mites kannattaako majoitusta varata etukäteen? Olen paikalla noin 20 päivää joten olisiko fiksua varata majoitus vaikka pariksi ekaksi päiväksi ja katsoa siitä sitten eteenpäin? Ajattelin vähän kierrellä Balia, lähinnä itä rannikkoa ja käydä Nusa Lambongan saarella, mahdollisesti käydä myös Lombokilla ja Gili saarilla. Siis jos löydän luotettavaa matkaseuraa. Olen kuullut että tuolla, varsinkin pienemmillä saarilla ei todellakaan kannata liikkua yksin... ainakaan nuoren naisen. :(

Olen tehnyt jonkunlaisen reittisuunnitelman, mutta loppujen lopuksi fiiliksellä mennään!

Joo silmien räpyttely toimii varmasti !

En tiiä onko se niin tähdellistä varata hotellia etukäteen, riippuu tietysti jos sun lento saapuu Balille yömyöhään, silloin saattaa olla viisasta. Ei tarvitse väsyneenä ruveta etsimään hotskua.

Gili saaria suosittelen ehdottomasti, varsinkin Gili travangan, sieltä löytyy rauhallista menoa ja sitten kovia bileitä. Helpoten pääsee Perama boatilla olisk ollu jotain 350.000 sisältäen kaiken kuljetuksen balilta gilille. Lomboks myös ehdottomasti käynnin arvoinen!

Ja tosta yksin matkaamisesti gilille. Kyllä siel kestää yksinki olla, mutta aina on kuitenki hyvä olla joku mukana, on meinaa ne paikalliset ahkerasti kimpussas jos yksin meet  ;)

xsara

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #10 : 23.04.2008, 11:44:06 »
apuva  :-\

no niinhän se melkein on ettei oo helppoo olla vaalea yksinäinen (tai seurassakaan) missään skandinavian ulkopuolella.

Luotan siihen et liittoudun muiden matkalaisten seuraan!

Onks mitään surffimesta, baari tai muita vuokrausmesta tai majoituspaikka suosituksia, noin niinkuin konkreettisesti? Paikkojen nimiä...  :)
eilen en tiennyt, että
lähtisin tänään.

Tapsa

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 23.04.2008, 14:17:00 »
En oo koskaan Balilla käyny, joten en välttämättä oo oikee tähän vastaamaan :D, mutta kaikki jotka on ollu sanoo että Kuta biitsi on aloittelijoille aika hyvä paikka.

Tuossa jotain lisä infoa http://www.indo.com/active/surfing.html

Mitä tollaseen kurssiin tulee niin varmaan itekkin on jees opetella ja silleenkin sen oppii, mutta jos on hyvä kurssi niin se jeesaa varmaan kans aika paljon. Oppii surffauksen lisäks ehkä vähän teoriaa, miten vedet liikkuu ees taas, sun muuta, saattaa nähdä vähän parempia spotteja ja ennen kaikkee tutustuu helposti mukaviin ihmisiin. Sillä harvemmin tollaselle kurssille eksyy mitään pipon kiristelijöitä.

mjassi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 30.07.2008, 12:42:53 »

Onks mitään surffimesta, baari tai muita vuokrausmesta tai majoituspaikka suosituksia, noin niinkuin konkreettisesti? Paikkojen nimiä...  :)

ite majailtiin sellases hotellis ku hotel sayang maha mertha. oli kyl asiallinen paikka ja todella rento meno varsinki jos oot yksin menos niin tuolta löytyy paljon muita travellereita. siitä on helppo sitte mennä kuta beachille surffille. ite vuokrattiin parista paikkaa lautoja, mut halvimmat ja parhaimmat saatiin bali brasil raflasta lähtee käveleen poppiesseja päin niin oikeella puolen katua ehkä 50m bali brasillista. jos kiinnostaa tietää tarkemmin esim yhteystietoja hotellille ym. niin laita vaikka privaa.

pari balilla tavattua kaveria on menos takas taas lokakuussa ja ihteä v****taa ku ei pääse mukaan miittiin.

kappas olinki jo joskus aikasemmin kirjottanu samaan threadiin melkeen samat asiat..  ;D
Kuvia ja matkapäiväkirjaa Kaakkois-Aasian rundista osoitteessa http://markusjatoni.wordpress.com/

7

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 03.08.2008, 19:34:47 »
alottelijalle Bali on se mesta. Ja jos suunta on just lokakuussa sinne niin suosittelen tsekkaa www.asennesurf.fi ja laittaa meiliä olisko Surf Campille vielä peruutuspaikkoja. Siel on varmasti saman henkistä jengiä.

Kurssi on vähän kakspiippunen juttu. Toisaalta jonkun oikeen surf-puljun tyyppi voi kertoa ehkä vähän enemmän "etiketistä" eli kuinka line-uppiin mennään helpoiten ja kuinka siel tulis käyttäytyä...tai sitten ei kerro. Se on kuitenkin mielestäni iha ygöshomma, koska siellä näkee niin paljon sellasia, jotka haittaa kaikkien toimintaa eikä tunnu tajuuvan et miks jengi on nyrpeitä... suosittelen siis perehtyy aiheeseen hieman.

melomisen nyt oppii kuka tahansa reenaamalla, mut joku opettamas missä kohti lautaa olla jne. oli ainaki omasta mielestä hyvä juttu.

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #14 : 05.08.2008, 09:35:41 »
Onko Kutalta tai muualta Balilta jotain vinkkiä jonku pienen ja lepposan surffikoulun suhteen?

Keni

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #15 : 05.08.2008, 10:53:51 »
Itse vietin koko maaliskuun Balilla. Hotelleissa ei etukäteisvarausta kauheasti harrasteta vaan sitä mukaan, kun porukkaa kirjautuu ulos, ni lisää asukkaita mahtuu sisään. Ite oltiin kahessa hotellissa. Eka varattiin netin kautta ja makso kolme kertaa enemmän kuin jälkimmäinen. Ja laatu tasokin oli halvemmassa parempi. Eli hotla on Tungjung Bali inn ja löytyy poppies lane 2:selta. Viihtyisä hotelli, uima-allas, 2hh, tuuletin, kylmä vesi, aamupala yht.3.20E/yö.
Ja tosissaa, ku noihin ei oteta etukäteisvarausta ni check out on siin 12 aikoihin, ni sen jälkee vaa kyselee respast tilaa. Yhen hengen huoneist ei oo tietoo...
Hauskaa matkaa!

Core

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : 05.08.2008, 15:10:34 »
Olisin kaverin kanssa menossa kuukaudeksi pyörimään indonesian suuntaan ja surffaus kiinnostaisi kovasti.Ajankohta olisi joulukuu-tammikuu.Infoa onkin jo kiitettävästi majoituksista ja hinnoista.Sademäärät on ainakin suurimmat kyseisenä ajankohtana, ja ilmeisesti kohtuu rapeet tuulet.Onko kellään kokemusta vuoden vaihteen surffi mahdollisuuksista?Onko täysin tyhjä arpa mennä silloin? kokemustahan surffaamisesta ei ole.Ajankohta olisi vaan ainut milloin matka onnistuisi.

Starkko

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 05.08.2008, 15:28:42 »
Olisin kaverin kanssa menossa kuukaudeksi pyörimään indonesian suuntaan ja surffaus kiinnostaisi kovasti.Ajankohta olisi joulukuu-tammikuu.Infoa onkin jo kiitettävästi majoituksista ja hinnoista.Sademäärät on ainakin suurimmat kyseisenä ajankohtana, ja ilmeisesti kohtuu rapeet tuulet.Onko kellään kokemusta vuoden vaihteen surffi mahdollisuuksista?Onko täysin tyhjä arpa mennä silloin? kokemustahan surffaamisesta ei ole.Ajankohta olisi vaan ainut milloin matka onnistuisi.

Itse olin tammi-helmikuun indonesiassa. Kannattaa aluksi olla vaikka siellä kutalla treenaamassa, mahdollisesti ottaa surffitunteja. Itse en ottanu. Tutustuin vain rannalla vuokraaviin jätkiin niin niiltä sai hyviä tipsejä. Huom. kannattaa vuokraa laudat vaikka jostain vähän syrjemmästä. Saa huomattavasti halvemmalta kuin itse rannalta. Sitten kun rupee oleen hanskassa, niin skootteri vuokralle ja laudan kanssa vaan mestoja! Muilta surffareilta saa hyvät tipsit mestoista!

xsara

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #18 : 10.08.2008, 01:03:48 »
Itselläni oli tarkoituksena alkuperäisen suunnitelman mukaan osallistua tuolle asennesurfin surf campille, mutta laskeskelin, että se on aika kallis?? Koska omatoimimatkailu ei sinäänsä jännitä ja sosiaalisuutta löytyy tutustua muhin matkaajiin niin kuvittelen ainakin pärjääväni. Nyt on vietetty pari  kuukautta netissä selaillen matkapäiväkirjoja yms. ja alkaa paikkojen nimetkin kuullostaa tutulta ja vähän selvitä, mihin kannattaa mennä ja hintatasokin alkaa olla suht selvillä.

Kuulemma 15e riittää päiväbudjetiksi, mutta itse kelasin sellasta ~30e/pvä. Jää sitten varaa johonkin sukellusreissuun tai vastaavaan. Muutamia kysymyksiä vielä:

- mitä valuuttaa pitää olla ostaessa viisumia saavuttaessa Balille? Dollareita?
- onko malaria lääkitys tosiaan turha?
eilen en tiennyt, että
lähtisin tänään.

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #19 : 11.08.2008, 08:22:46 »
^Toi reissu tosiaan vaikuttaa todella kalliilta, eikä muutenkaan kiinnosta tollanen järjestetty juttu.

15 e Kuulostaa ihan hyvältä minusta, ite ajattelin vetää kaikenkaikkiaan keskimäärin tällä budjetilla. 30 eurolla elänee aika herroiksi!

Eiköhän viisumin voi maksaa myös paikallisella valuutalla.

Malarialääkitys ei ole turha, mutta se on kallis, aiheuttaa paljon sivuoireita, eikä silti takaa malarian tarttumattomuutta. Paras tapa suojautua malarialta on edelleen välttyä hyttysten pistoilta pimeän aikaan.