Mitä tarkoittaa "Full Fare Adult"

(Luettu 3430 kertaa)

vesaila

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Reissukuvia
Mitä tarkoittaa "Full Fare Adult"
« : 07.04.2008, 13:24:20 »
Tää termi tuli vastaan Paris-Bordeaux -juna-aikatalussa ja siinä oli, että pelkkä adult-lippu maksaa 84e, ja tämä Full Fare Adult maksaa 25e.  :o

Mä kyllä ymmärrän englantia ja tiedän mitä tarkoittaa sanat full, fare ja adult, mutta terminä en käsitä sitä, ja varsinkin kun siinä on hinta noin paljon halvempi. Lähinnä kiinnostaa, että jos yksin reissaan junalla pitkin poikin, enkä ole opiskelija, niin olenko mä just toi full fare adult.
En ole vielä käynyt kaikkialla, mutta se on suunnitelmissani. -Susan Sontag-
http://kuvablogi.com/blog/5238/

Upstate girl

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Mitä tarkoittaa "Full Fare Adult"
« Vastaus #1 : 07.04.2008, 15:26:41 »
Tää termi tuli vastaan Paris-Bordeaux -juna-aikatalussa ja siinä oli, että pelkkä adult-lippu maksaa 84e, ja tämä Full Fare Adult maksaa 25e. 

Missa yhteydessa tuo lause oli?  Esim. osta kaksi lippua tai osta lasten lippu ja aikuisten lippu, niin silloin full fare adult 25e, tai vaikka full fare adult lisamaksu on tuo 25e, jos ei ole mitaan alennuksia kuten opiskelija, seniori etc.
Muutenhan tuossa ei olisi mitaan jarkea.. arvailisin. 

"Don't tell me how educated you are, tell me how much you traveled."

jilola2

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 07.04.2008, 23:42:26 »
Enpä osaa varmaksi sanoa minäkään.
Tuo "fare" viittaa myös ruokaan, esim. "traditional Irish fare" "Perinteinen irkkusafka"

Mahtaisko tässä tapauksessa olla kyseessä ateria matkan aikana?
Sopiiko kuvioon?

tkon

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 08.04.2008, 07:12:42 »
fare ['feər] s 1 [matkalipun t. taksikyydin] hinta, [kuljetus]maksu Tube and bus ~s are likely to rise sharply in the coming years. Metro- ja bussilippujen hinnat nousevat todennäköisesti huomattavasti tulevien vuosien aikana. NETMOT

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 08.04.2008, 07:58:12 »
Kyllä mullekin ekana tulee mieleen, että toi 25€ ois sen toisen summan päälle.
Mutta otapa selvää tietämättä asiayhteyttä.

Ese

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 08.04.2008, 10:27:37 »
Eikö toi full fare ole alentamaton yksisuuntainen aikuisten lippu..? En sitten tiedä miksi toi adult on niin kallis.
Se on muuten parasta, että joutuu maistamaan omaa lääkettään. Kaverin lääkkeitten maistelu on paljon vaarallisempaa.

bluedrops

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 08.04.2008, 11:37:43 »
Tää termi tuli vastaan Paris-Bordeaux -juna-aikatalussa ja siinä oli, että pelkkä adult-lippu maksaa 84e, ja tämä Full Fare Adult maksaa 25e.  :o

Mä kyllä ymmärrän englantia ja tiedän mitä tarkoittaa sanat full, fare ja adult, mutta terminä en käsitä sitä, ja varsinkin kun siinä on hinta noin paljon halvempi. Lähinnä kiinnostaa, että jos yksin reissaan junalla pitkin poikin, enkä ole opiskelija, niin olenko mä just toi full fare adult.

Kerro, mitä siinä lukee ranskaksi niin yritetään selvittää tää sitä kautta :)

vesaila

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Reissukuvia
« Vastaus #7 : 09.04.2008, 15:01:51 »
Se oli aikataulun yhteydessä olevassa hinnastossa, toivottavasti tää linkki toimii:

http://www.alleuroperail.com/search.php?PHPSESSID=facd40920bd2393279617a212d680c11&selFrom=Paris-Bordeaux&selTrainNo=All&selType=All%20Type&frm=p&SubmitSearch=Search

Sitten klikkaat result-kentästä sinistä "One-Way - Roundtrip Fare Comparison Chart" -linkkiä, niin aukeaa se aikataulu hintoineen. 

Ranskaksi ei lue mitään. Onneks  ;D
En ole vielä käynyt kaikkialla, mutta se on suunnitelmissani. -Susan Sontag-
http://kuvablogi.com/blog/5238/

jilola2

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 09.04.2008, 21:55:36 »
Käys VRn ulkomaan tiskillä kysymässä.
Näkyvät olevan virallinen myyntipiste.

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
« Vastaus #9 : 10.04.2008, 11:04:58 »
Halvin lippu, jonka itse tilasin (tosin suoraan Ranskan rautateiden sivulta) Bordeaux-Pariisi valille oli juurikin tuo 25e. Ehtoina oli, etta pitaa joko itse printata tai hakea automaatista luottokortin kanssa. Normaalihinta oli sitten jotain 70-80e pintaan. En tieda millaiset ehdot tuolla sivustolla on lippujen kanssa.