Vilnan lentokenttävero (kiireellinen!!!)

(Luettu 2758 kertaa)

zemitraveler

• Aloittelija
    • Profiili
Vilnan lentokenttävero (kiireellinen!!!)
« : 21.04.2008, 13:10:03 »
Moi,

Olen huomenna lähdössä reissuun. Vaihdan konetta Vilnassa. Oon ihan pihalla näistä lentokenttäverojutuista... koskaan en ole joutunut maksamaan kentällä mitään ylimääräistä, eihän Vilnassakaan tarvitse?? Lennän Vilnasta Chisinauhun. On tärkeää tietää, miten paljon käteistä pitäisi varata mukaan...

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Vilnan lentokenttävero (kiireellinen!!!)
« Vastaus #1 : 21.04.2008, 15:23:11 »
Ei joudu maksamaan kentällä mitään. Nuo peritään jo lippujen yhteydessä jos vain suinkin mahdollista. Joissakin kehitysmaissa niitä peritään käteisenä vasta lähtiessä. On kuitenkin hyvin harvinaista. Euroopassa en muista moiseen spedeilyyn törmänneeni.

helri

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 21.04.2008, 16:36:43 »
Jep, ei siellä tuollaisia maksuja peritä. Tammikuussa viimeksi oltiin, eikä silloin ainakaan peritty. Thaimaa taitaa olla ainoa maa, jossa olen moiseen törmännyt. Onkohan sielläkin verot jo nykyisin lipun hinnassa?

zemitraveler

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 21.04.2008, 18:15:29 »
Hyvä juttu! Kiitos paljon pikaisista vastauksisita :)

Athelas

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4 : 21.04.2008, 21:52:34 »
Poistumisveroa perii mun reissaamista maista Uusi-Seelanti ja Indonesia. Balilla autoin amerikkalaista poikaparkaa joka oli tuhlannut viimeisimmät penninsä ennen lentokentälle tuloa eikä päässyt lähtemään ennen kuin vero oli maksettu. Joten ei kun automaatille hyvää karmaa ostamaan :D.

Aquarian

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 21.04.2008, 22:40:47 »
Kahdesti erillinen entokenttävero on osunut omalle kohdalle, jälkimmäinen kerta Perun sisäisellä lennolla ja ensimmäinen kerta vuosituhannen vaihteessa - Kanadassa! Muistaakseni silloin piti rahoittaa Montrealin kentän kunnostusta tms. joten tuskin sitä siellä enää peritään.