Keltakuumerokotus!

(Luettu 4610 kertaa)

Anacon

• Himoreissaaja
    • Profiili
Keltakuumerokotus!
« : 25.04.2008, 17:46:06 »
Tietaako joku, onko siita haittaa jos ottaa keltakuumerokotuksen kahdesti?

Tarvitsen nimittain virallisen todistuksen siita Liberian viisumia varten, ja sellaista ei ole.. Tai on jossain Suomessa, mutta olen Englannissa ja pitaisi menna piakkoin se viisumi hankkimaan.. Joten tarvitsen todistuksen. Hankalaa.
Go where you want to be.

nailon

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Keltakuumerokotus!
« Vastaus #1 : 26.04.2008, 00:50:32 »
Ööh, pitäskö sun kysyä lääkäriltä?
"En tahtoisi olla yksi heistä.
Tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua.
Täällä olen kuin vanki, lähden Kuusamoon."
Danny, Kuusamo

Bassolow

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 26.04.2008, 18:30:25 »
Ainakin Laosissa vaaditaan keltakuume rokotus vain jos tulee sellaiselta alueelta, jossa esiintyy keltakuumetta. Suomi ei näihin alueisiin kuulu joten eipä ole sille rokotukselle tarvetta. Tiedä sitten muiden maiden käytännöistä.

Anacon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 27.04.2008, 20:21:55 »
Liberiaan vaaditaan kaikilta maahan tulevilta keltakuumerokotustodistus. Ilman sita ei saa viisumia. :(
Go where you want to be.

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 27.04.2008, 21:13:20 »
Soita Postitalon matkailuklinikalle ja kysy
Matkailuklinikan puhelinneuvonta:
Arkisin 8.30-15.30
puh. 0600 - 92020 (4.93 eur/puh + pvm),
maksu menee ainoastaan vastatusta puhelusta

Uuden todistuksen saa kyllä siitä yksiköstä, missä sinut on rokotettu, soitat sinne...
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

mattimeikalainen

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 30.04.2008, 20:41:22 »
ma sain kylla mun liberian viisumin ilman mitaan todistuksia mut sit rajalla ne ei veinanneet paastaa maahan ollenkaan, edes lahjomallakaan, sanovat vaan et sun pitaa palata guineaan ottaa rokotus, ma olin vaan et muuten ihan hyva idea mut ei mulla oo enaa guinean viisumia ku se oli single entry :)

sit en jaksanu enaa vaitella ton tyypin kanssa vaan menin jonkun johtajan luo ja se rupes nauramaan ja sano et se voi kylla kirjottaa mulle sen ihan ilmasiksi. vasta toinen vaarennetty rokotustodistus minka oon saanu afrikassa, ekalla kerralla kysyvat tansaniassa suoraan et haluutsa pelkastaan ton lapun vai myos rokotuksen...

mut siis tietty lentamalla noi hommat on suotavaa hommata etukateen kun niiden on helpompaa deportata sut vrt maarajojen luona.

Anacon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 30.04.2008, 21:10:03 »
Loysin pitkien etsintojen jalkeen sen laakariaseman jossa rokotuksen oon aikoinani ottanu, ja lupas lahettaa mulle todistuksen tanne... Toivottavasti ehtii nyt tulla.

Lontoon suurlahetystossa kylla selvasti sanotaan etta viisumiin vaaditaan keltakuumerokotus, ei tullut mieleen kokeilla ilman.
Go where you want to be.

starman

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #7 : 09.01.2011, 17:32:12 »

Jos on matkaamassa maahan, jossa osittain on keltakuumetta(tässä tapauksessa  Panama), mutta ei ole menossa varsinaisesti niihin osiin, jossa sitä esiintyy, niin onko silloin ole pakko ottaa rokotusta?
Enkä myöskään ole tulossa keltakuumealueilta.
Minulla ei siis tuota rokotusta ole, enkä sitä suunnitellut ottavani enää, kun lähtöönkin on niin vähän aikaa.

Tämä on monen mielestä varmaan tyhmä kysymys, mutta entä miten on paluu-lentojen kanssa Suomeen, kun kerran on tulossa keltakuume maasta, vaikka ei ole ollut itse alueilla, niin vaaditaanko todistusta???

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 09.01.2011, 18:48:00 »
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat?p_artikkeli=mat00055#s149
matkailijan terveysoppaasta löytyy yksielitteinen vastaus. Suomi ei vaadi rokotustodistusta.
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

starman

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #9 : 09.01.2011, 19:05:26 »

Ok.

Mutta entä kun välilasku on mennen tullen Alankomaissa. Tarvitaanko siellä todistus rokotuksesta, kun on tekemässä vain välilaskua Panamasta Suomeen??

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 09.01.2011, 19:42:25 »
^jos rullaat hiukan linkissä olevaa listaa kohdalle "Alankomaat",niin löydät vastauksen.

starman

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #11 : 09.01.2011, 19:48:08 »

Eli mitä ilmeisimmin tarvitaan?

Kysymys olikin, että tarvitaanko rokotus myös silloin, kun kyseessä on pelkkä välilasku?

p.s. anteeksi, kun olen aloittelija näissä asioissa, enkä kyseistä rokotusta milloinkaan vielä tarvinnut.

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 09.01.2011, 19:53:48 »
^alankomaiden kohdalla ei itse asiassa lue mitään keltakuumerokotuksesta eli ei vaadita. (Alankomaiden antillit vaatii, mutta siellä ei kait välilaskua ole?)
Tuota Matkailijan terveysopasta kannattaa käyttää muunkin tiedon pengontaan.

starman

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #13 : 09.01.2011, 20:05:26 »
Kiitos paljon asiantuntevasta avusta, jota tältä foorumilta tuntuu aina löytyvän.

Hermostuneisuuttani luin vahingossa Antillien kohdalta, jossa välilasku ei suinkaan ole vaan Amsterdamissa.

Kiitos.