Reppureissuun Kantoniin

(Luettu 1570 kertaa)

Cambo

• Aloittelija
    • Profiili
Reppureissuun Kantoniin
« : 02.05.2008, 14:59:08 »
Suunnitteilla lentää kuukaudeksi Kantoniin nyt heinäkuussa. Osaatteko antaa hyviä vinkkejä mahdollisista matkakohteista lähistöllä? HK:ssa olen jo käynyt ja Macao ei erityisemmin kiinnosta. Onkos tuolla suunnalla joku sopiva "backpacker's circuit", jota porukka kiertää?

Olen innostuneempi lähtemään maaseudulle kuin kökkimään noissa miljoonakaupungeissa. Hainanista on täällä joku puhunut.. Mitäs siellä on? Ja pääseekö sinne halvalla?

Mikä on hintataso tuolla e-kiinassa? Jos nyt on kuitenkin niin turisti-alueilla, että sieltä löytyisi hostellejakin? Paljonko per pv kannattaa varata? Siis niin, että syö useammin halvassa ravintolassa kuin katukeittiössä ja asuu omassa huoneessa (2 hlöä) eikä dormissa. (Eli tiedän, että joku on varmasti kiertänyt siellä 0,7€ per päivä budjetilla, mutta tätä reissua ei ole tarkoitus tehdä aivan niin minimibudjetilla, kuin mahdollista :D )

Ja millainen on sää heinäkuussa? Sadekausi päällä, mutta tarkoittaako se kuinka ikävää ja kosteaa oloa? Viime vuonna olin Laosissa sadekaudella eikä häirinny juuri yhtään..

Eli yhteenvetona.. mihin mennään? Paljonko maksaa? Ja millainen sää?  ;D
« Viimeksi muokattu: 02.05.2008, 15:03:20 kirjoittanut Cambo »

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Reppureissuun Kantoniin
« Vastaus #1 : 03.05.2008, 10:16:40 »
Kantonista paasee helposti Sanyalle Hainanin saarelle,lennot voi ostaa vaikka Baiyn terminaalista ja tunnin parin valein lentoja.
Siisti halpa kortteeri Sanyalla DadonghaiBeachilla esim BlueSky hostelli tai LamaTemple hostel,jotain 6-8e/vrk omahuone ilmastoinnilla.
Toinen reitti mita itse usein olen mennyt on lento Kunmingiin ja edelleen Jinghongiin.
Jinghong siita eksoottinen paikka ettei juuri kukaan osaa englantia,lansimaalaisten tukikohta ja infopiste "MeiMei Cafe".Siisti kaupunki jossa ei montaa lansimaista vastaan tule.Sanakirja mukaan jos et osaa kiinaa. ;)