turvallisuus Egyptissä

(Luettu 10165 kertaa)

Jeda

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: turvallisuus Egyptissä
« Vastaus #20 : 11.05.2008, 05:40:11 »
Milloin skinit ovat Suomessa tappaneet tummaihoisen? Aivan, eivät koskaan. Sen sijaan Egyptissä on ihan oikeasti ryhmiä, jotka ovat tappaneet kymmenittäin turisteja. On se vaan harmi jo faktat ja oma mielipide menevät ristiin. Ilmeisen huono tilanne faktojen kannalta...

Luuk

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #21 : 11.05.2008, 08:13:53 »
Milloin skinit ovat Suomessa tappaneet tummaihoisen? Aivan, eivät koskaan. Sen sijaan Egyptissä on ihan oikeasti ryhmiä, jotka ovat tappaneet kymmenittäin turisteja. On se vaan harmi jo faktat ja oma mielipide menevät ristiin. Ilmeisen huono tilanne faktojen kannalta...
Hyväpä sinun on lähteä kommentoimaan muiden faktoja, kun omasi ovat ihan täyttä diipadaapaa.
golfclap

Jeda

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #22 : 11.05.2008, 11:02:31 »
http://www.usdivetravel.com/T-EgyptTerrorism.html

Yllä hieman diipadaapaa, lähteenä Reuters.

mattimeikalainen

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 11.05.2008, 12:00:33 »
Ja juu, historia tuntee muitakin terroristeja kuin muslimit, nykyhetki ei.

FARC? Tamilisissit? ETA? Unabomber?
Noi on varmaan ton mielestä vapaustaistelijoita :p

Annakins

• Himoreissaaja
  • pisama
    • Profiili
« Vastaus #24 : 11.05.2008, 17:49:54 »
Ja juu, historia tuntee muitakin terroristeja kuin muslimit, nykyhetki ei.

FARC? Tamilisissit? ETA? Unabomber?
Noi on varmaan ton mielestä vapaustaistelijoita :p

:D

ja niin on aina jonkun mielestä myös Hamas, Hezbollah ja kumppanit :D

Yhden terroristi on toisen vapaustaistelija.

Saturnus

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Luxor-info.net
« Vastaus #25 : 16.05.2008, 03:31:05 »
En ainakaan itse sitä sano, että Egypti olisi 100% turvallinen. Eihän sitä ole missään ja onhan noita faktoja tästä maasta esillä...

Kuitenkin on hieman (ainakin omasta mielestäni) kaukaa haettua pelätä tällaisia sattumia - enemmän haluaisin ihmisten miettivän sitä, että täällä kuolee 6000 ja eräiden lähteiden mukaan 8000 ihmistä vuodessa liikenteessä sekä 35000 loukkaantuu. Jos kuolee liikenteessä ei sitä varmaan ajattele, että no olipa hyvä etten ainakaan pommiin kuollut. Liikenne on hyvin todellinen vaara, kuten uutisista taannoin näimme. Näitähän täällä sattuu, uutiskynnystä ei vain kovin näkyvästi ylitä yhden tai kahden turistin kuolema - Suomessa, jos vaikka kuollut oli britti tms. Itse en pelkää terrorismia täällä, mutta sen sijaan pelkään aika lailla liikenteessä kun on jonkun hullun kuskin kyydissä. Ja niistä muista liikenteessä olijoista ei myöskään ole mitään takeita.

Annakins

• Himoreissaaja
  • pisama
    • Profiili
« Vastaus #26 : 16.05.2008, 09:34:48 »
Kuitenkin on hieman (ainakin omasta mielestäni) kaukaa haettua pelätä tällaisia sattumia - enemmän haluaisin ihmisten miettivän sitä, että täällä kuolee 6000 ja eräiden lähteiden mukaan 8000 ihmistä vuodessa liikenteessä sekä 35000 loukkaantuu.

Tai kun miettii sitä määrää ihmisiä, jotka kuolevat saasteisiin. Muistelen nähneeni lähiaikoina lukuja, että Kairossa saasteiden aiheuttamana kuolee yli tuhat ihmistä vuodessa.

Mutta niinhän se on, suurin uhka turistillekin Lähi-idän maissa on se liikenne, kuten tässäkin topikissa on moneen kertaan todettu. Tietysti jokaisella on omat (joskus ehkä irrationaaliset) pelkonsa ja jos ei halua matkustaa Lähi-itään terrorismin takia niin sit ei matkusta. Joku toinen ei ehkä halua matkustaa lattareihin kun siellä on kidnapattu ihmisiä. Ei mikään maa ole 100% turvallinen ja jokaisessa paikassa on (valitettavasti) omat huonot puolensa.

nansikka

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 30.06.2008, 10:45:17 »
Kun nyt Egyptin turvallisuudesta keskustellaan, haluaisin esittää ehkä hieman hölmön kysymyksen. Olen lähdössä sinne nyt ekaa kertaa omatoimireissuun, ja yövyn suht halvassa hotellissa. Let's Go varoittelee että hotellitkaan ei välttämättä ole turvallisia mestoja säilyttää kamoja, tarkoitan siis hotellihuoneessa. Kannattaako suosiolla viedä kamat hotellin säilytyslokeroihin? Mitäpä suosittelisitte?
Jos sua elämä ahdistaa, siitä ei masentua saa
Voithan ryhtyä pakkaamaan
Kummasti mielikin virkistyy, kun matkaan käy
Vaikka kukkaro ohenee, elonlaatu kohenee
Kun matkustaa

[email protected] maailman y

Annakins

• Himoreissaaja
  • pisama
    • Profiili
« Vastaus #28 : 30.06.2008, 12:50:31 »
Kun nyt Egyptin turvallisuudesta keskustellaan, haluaisin esittää ehkä hieman hölmön kysymyksen. Olen lähdössä sinne nyt ekaa kertaa omatoimireissuun, ja yövyn suht halvassa hotellissa. Let's Go varoittelee että hotellitkaan ei välttämättä ole turvallisia mestoja säilyttää kamoja, tarkoitan siis hotellihuoneessa. Kannattaako suosiolla viedä kamat hotellin säilytyslokeroihin? Mitäpä suosittelisitte?

Mä jätän yleensä joka maassa vararahat, varaluottokortin ja passin (paitsi jos tartteet liikkumiseen, vrt. palestiinalaisalueet) hotellin säilytyslokeroon varmuuden vuoksi. Koskaan tosin ei Egyptissä, eikä muuallakaan Lähi-idässä, ole huoneestakaan lähtenyt mitään kävelemään.

mattimeikalainen

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #29 : 30.06.2008, 14:34:16 »

Mä jätän yleensä joka maassa vararahat, varaluottokortin ja passin (paitsi jos tartteet liikkumiseen, vrt. palestiinalaisalueet) hotellin säilytyslokeroon varmuuden vuoksi. Koskaan tosin ei Egyptissä, eikä muuallakaan Lähi-idässä, ole huoneestakaan lähtenyt mitään kävelemään.

Mä oon kyllä sen verta kyyninen et mä mielummin kannan rahani ja passini rahavyössä kun luottaisin hostellien työntekijöihin jotka tienaa jonkun kaks euroa päivässä :p

nansikka

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 21.07.2008, 12:20:24 »
Noniin, Egyptistä kotiuduttuani voisin sanoa että käytin rahavyötä (siitä sellaista "pussukkaa" joka kiinnitetään vyöhön ja laitetaan housujen alle). Oli kätevää.

Topicin aloittajalle: Itse matkasin periaatteessa yksin naisena Egyptiin, tosin mulla oli siellä paikallinen mies seurana kyllä melkein kokoajan. Mutta vaikka kävelin välillä Alexandriassa yksin yöllä, en kokenut itseäni mitenkään erityisen uhatuksi. Kunhan pysyt keskusta-alueilla yms, niin turistipoliiseja on aina lähettyvillä.

Itse olen siis nuori nainen, parinkympin kieppeillä, ja uskaltaisin kyllä naispuolisen kaverini kanssa kaksin lähteä. Tuollaista verbaalista häirintää saa osakseen, mutta pukeutumalla vähän peittävämmin ja kantamalla vaikka vihkisormusta sormessa saa yleensä paremmin rauhaa. Välttele katsomasta miehiä silmiin vaikka se tuntuisi vaikealta, se tulkitaan helposti kiinnostukseksi.

Itse huomasin myös Alexandriassa, että vaikka paikalliset tuijottivat todella paljon länsimaalaista naista (eivät ole siellä niin tottuneita turisteihin vielä), niin sellainen huutelu ja muu häirintä oli vähäisempää kuin vaikka Hurghadassa. Egyptiläisen miehen seurassa liikkuessani en saanut mitään kommentteja osakseni, tuijotusta vain. Yksin liikkuessani sain vähän kommentteja ja tuijotusta, mutta kuten sanottu, se ei ollut mielestäni niin ärsyttävää ja korkealukuista kuin vaikka Hurghadassa. Plus täytyy painottaa että egyptiläiset ovat hyvin ystävällisiä, ja yöpyessäni yksin hostellissa minusta tuntui että tekemisistäni ja turvallisuudestani pidettiin hyvää huolta, koska matkasin yksin naisena. En saanut edes samanlaista aamiaista kuin muut, koska työntekijät pelkäsivät minun saavan vatsataudin siitä ::) Plus egyptiläiset tytöt ovat ihania, ja heidän lähestysmisyrityksensä ovat yleensä ujoja "you are very beautiful" tyylisiä lausahduksia  ;)

Kuten Saturnus sanoi, mustakin kaikkien uhkaavin asia oli täysin sairas liikennekulttuuri. Voisin kirjoittaa siitä vaikka mitä, mutta en jaksa nyt tähän hetkeen :D

Eli matkustakaa vain. Pitäkää se kuuluisa maalaisjärki mukana, ja olkaa vain varautuneina siihen, millaisia asenteita joillain egyptiläisillä miehillä on länsimaalaisia naisia kohtaan. Lukekaa muiden vinkkejä ja muuta, ja sitten reissuun. Ja tälläinen perus taskuvarastelu yms on mielestäni Egyptissä vähäisempää kuin muualla, plus jostain taisin lukea että naisiin kohdistuva _fyysinen_ ahdistelu on jopa vähäisempää kuin Euroopassa.

Näistä terroristijutuista en kommentoi muuta kuin että riski on tietenkin suurempi kuin Suomessa matkatessa, mutta jos sellaisen aikaan sattuu olemaan Egyptissä, se on sitten jo huonoa tuuria minunkin mielestäni enemmän kuin potentiaalinen riski.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2008, 11:36:34 kirjoittanut nansikka »
Jos sua elämä ahdistaa, siitä ei masentua saa
Voithan ryhtyä pakkaamaan
Kummasti mielikin virkistyy, kun matkaan käy
Vaikka kukkaro ohenee, elonlaatu kohenee
Kun matkustaa

[email protected] maailman y