Kirjoittaja Aihe: Alkuun pääsy  (Luettu 3771 kertaa)

Kiukku

• Reissaaja
    • Profiili
Alkuun pääsy
« : Marraskuu 28, 2003, 20:54:05 »
Olen innolla lukenut jo pari päivää eri matkaajien vinkkejä sekä kertomuksia. Olen itse jonkin verran matkustellu, mutta ainoastaan pakettimatkoja ja pari lyhyttä euroopan työkeikkaa (holanti 6kk). Nyt olisi mahdollisuus ja kova halu pienelle omatoimi reissulle Aasian suuntaan. Thaimaa on minulle tuttu ( tai siis Phuket ja niin tuttu kuin 4:ään vikkoon ehtii tutustua) ja siitä ajattelin aloittaa. Suunitelmissa jotain seuraavaan, matkakassa max. 2000 euroo (mukaanlukien lentoliput ja sen sellaiset) reisuun lähdössä yksin ellen saa matkaseuraa houkuteltua, matkan kesto riippuu millaisia lentolippuja on tarjolla ja kuinka pitkälle rahat riittää. Moniin kysymyksiin löytäisin kyllä täältä vastauksen jo valmiina mutta kysyn silti :) . Ilmeisesti Bangkok on suosittu aloituspaikka? Käsittääkseni melko halpoja lentoja ja hyvät jatkoyhteydet? En halua suunnitella koko matkaa valmiiksi vaan enemmän fiilis pohjalta, mutta pidän ranta elämästä,  kohteiden tulee olla hyvin halpoja ruuan juoman ja asumisen suhteen, en vaadi myöskään liikoja noilta, joten kohde vinkkejä ( Thaimaa, ja muut maat joihin pääsee halvalla :) ) Sitten pääkysymys, monet puhuvat lentolippujen hommaamisesta ruotsista, tarviaako luottokortin ja maksaako vaivan? Jos liput suomesta niin mitä suosittelette? olen 27 v. enkä opiskelija, avoin paluupäivä olisi huippu mutta ei pakollinen. Päästyäni vihdoin Bangkokiin pitäsi saada majoitus, mitä tehdä ja mitä missään nimessä ei pitäisi tehdä? Majoitukselta vaaditaan halpa hinta ja oma huone, eikä ihan älyttömän kaukana kaikesta, suositelkaa? Olisin Bangkokissa kunnes keksisin uuden paikan ja sitten eteenpäin. Kiitos jo etukäteen.

t.u.f.k.a.f.

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Re: Alkuun pääsy
« Vastaus #1 : Marraskuu 28, 2003, 21:25:41 »
 ;D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 11, 2008, 00:31:04 kirjoittanut fishbone »

Kiukku

• Reissaaja
    • Profiili
Alkuun pääsy
« Vastaus #2 : Marraskuu 28, 2003, 22:19:14 »
just se tyyppi, jonka toivoinkin vastaavan. sulla näytäis olevan kaikkein tuoreinta tietoa, oon lukenut innolla sun matkakertomuksia. Laita lisää juttua jos kehtaat, ja jos viittiit niin laittasit mihin ja miten lähit thaimaasta eteenpäin. Se Tuk-Tuk varsinkin kiinnostaa. Millos meinasit koto-Suomeen palata? Ite kattelin tossa lentojen hintoja niin halvimmat lennot Bangkokiin pöyrii tuossa 450- 500 euron korvilla, MATKAKUUME NOUSEE!

t.u.f.k.a.f.

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Alkuun pääsy
« Vastaus #3 : Marraskuu 29, 2003, 15:34:30 »
 ;D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 11, 2008, 00:30:26 kirjoittanut fishbone »

Kiukku

• Reissaaja
    • Profiili
Alkuun pääsy
« Vastaus #4 : Marraskuu 29, 2003, 16:34:22 »
Kiitos vastauksestasi, mutta jos vielä ehdit ja kehtaat niin ois pari kysymystä. Tarviiko Malesiaan tai Indonesiaan viisumia tai onko jotain hinnakkaita rajanylitys maksuja? Onko lautta/venemaksut miten kalliita (noin suurinpiirtein) esim. Penang saarelle entäs Medaniin? Ajattelin myös käydä Phuketissa tervehtimässä paria tuttua ja käydä yhdellä pikku saarella jossa paikalliset rastafarit pitää kommuunia joten suuntaan Bangkokista etelään, ainakin näillä suunitelmilla. Mikähän kulkupeli olisi paras vaihtoehto noin hinta/laatusuhteeltaan (taas hintoja jos tiiät tai muistat)? Tuo Cameron Highlands kuulostaa mun paikalta paitsi ei oo sitä rantaa :( .  Suunitelmiin kyllä vaikuttaa sekin kun katselin lentolippujen hintoja niin kuukauden jos olisin niin halvimmillaan menopaluu n.500 mutta yli kuukauden niin hinta pompsahtaa 850-1000 euroon hemmetti. Vaikuttaako high season miten paljon elämiseen, mun nimittäin pakko pian lähteä kun lopputili polttelee taskussa enkä osaa säästätellä yhtään. Kiitti kun viitsit vastailla mun kysymyksiin, niistä paljon apua, pidä kivaa loppureissunkin ajan. Ai joo, jos tiedät Tuk-Tukin lisäksi muita pikkuisia rantapaikkoja missä kummiskin jotain peruspalveluja niin laita matkaohjeet :P

t.u.f.k.a.f.

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Alkuun pääsy
« Vastaus #5 : Marraskuu 30, 2003, 10:47:41 »
 ;D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 11, 2008, 00:29:50 kirjoittanut fishbone »

Kiukku

• Reissaaja
    • Profiili
Alkuun pääsy
« Vastaus #6 : Marraskuu 30, 2003, 17:01:11 »
Lähtöpäiväni on aika pitkälle vielä auki, riippuen aika paljon lentotarjouksista ja lähteekö yksi kaveri sinne mukaan.  Näillä näkymin aikaisintaan 19. joulukuuta, joten kun sulla on aikaa niin laita tietoa tulemaan. Ei meinaa vaan millään jaksaa oottaa, savon suunnalla ainaskin täysi räntäkeli :cry:

Kiukku

• Reissaaja
    • Profiili
Alkuun pääsy
« Vastaus #7 : Joulukuu 02, 2003, 10:56:05 »
Sen verran vielä tuosta Bangkokin majoituksesta haluaisin kysyä, että tuo Khao San Road vaikuttaa aika perhanan vilkkaalta paikalta olisko parempi etsiä majapaikkaa esim Sukhumivit Soi:ltä tai jostain muualta? Lonely planetin sivuilla (foorumissa) neuvoo etsimään hostellit muualta kuin KSR:n nurkilta? Tosin ite kyllä sanoin ettei sillä majoituksella niin väliä, mutta mielummin parempi paikka kuin huonompi paikka.

Markus

• Himoreissaaja
    • Profiili
Alkuun pääsy
« Vastaus #8 : Joulukuu 02, 2003, 14:43:06 »
Riippuu mistä tykkää. Khao Sanin vilkkaudessa on puolensa, jos haluaa tavata muita matkailijoita. Toisaalta Thanon Sukhumvitin alkupään (pääkatu) varrella olevilta Soi:lta (poikkikadut jotka numeroituja) löytyy parempia, joskin hieman kalliimpia majataloja. Tällä alueella liikkuu paljon expatteja ja ei varsinaista backpacker -kansaa ja skytrain kulkee lähellä. Khao Sanille kyllä pääsee sieltäkin helposti, jos sinne haluaa mennä hulinaa katselemaan. Muita hyviä paikkoja voisi olla päärautatieaseman lähellä ja kiinalaisessa korttelissa.

Pablo

• Reissaajaguru
    • ICQ Messenger - 64924128
    • MSN Messenger  - samjeric@hotmail.com
    • Profiili
Alkuun pääsy
« Vastaus #9 : Joulukuu 02, 2003, 18:40:09 »
Mikä on expat? :roll:
ämä on minun totuuteni.

Markus

• Himoreissaaja
    • Profiili
Alkuun pääsy
« Vastaus #10 : Joulukuu 02, 2003, 18:54:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Pablo"
Mikä on expat? :roll:
Maassa x asuva maan y kansalainen. Lyhenne sanasta expatriot.

Kiukku

• Reissaaja
    • Profiili
Alkuun pääsy
« Vastaus #11 : Joulukuu 02, 2003, 20:41:19 »
Kiitos vastauksista, tuntuu että se Khao San Road on ehkä liian vilkas paikka minun makuun, ainakin yöpymisen osalta. Eikä hintaerot ihan älytömiltä vaikuta mitä nettista löytänyt. Suk 11 nimistä paikkaa hehkutetaan ainakin lonely planetin sivuilla paljon, onko kellään kokemuksia? Sitten vielä sellainen, vaikuttais että joulun ja uudenvuoden kieppeillä thaimaaseen pyrkiin normaalia enemmän matkustavaisia? Helpottuuko tilanne tammikuun parin ekan viikon aikana, koska mulla ei sen lähtöpäivän suhteen ole niin tarkkaa.

Markus

• Himoreissaaja
    • Profiili
Alkuun pääsy
« Vastaus #12 : Joulukuu 02, 2003, 22:25:22 »
Joo, Suk11 on tosiaan LP:n thorntreessa aika suosittu, eikä vähiten sen takia, että keskustelupalstalla usein esiintyvä Anil on paikassa töissä... Sen pitäis kyllä olla ihan jees paikka. Kyllä melkein suosittelisin majoittumaan sinne jos omaa rauhaa haluaa. KSR:lle pääsee tosiaan melkein ilmaiseksi bussilla ja sehän ei suinkaan ole ainut paikka jossa Bangkokissa tapahtuu. Itse olen Bangkokissa majoittunut vielä kauempana Sukhumvitillä (soi 24) ja ihan hyvin olen rientoihin ehtinyt...

Mä olen itse ollut siellä (Thaimaa/Malesia) joulun aikaan ja vaikutti kyllä aika vilkkaalta. Junaliput oli kiven alla suosituimmilla reiteillä ym. Uudenvuoden jälkeen kyllä rauhottui aika lailla. Ei se mikään ongelma ole, mutta lentoliput halpenee kyllä jonkun tietyn päivän jälkeen melko radikaalisti, joulu kun on sesonki aikaa. Jos tosiaan on menohaluja, niin kyllähän voi esimerkiksi lähteä ennen joulua ja etsiä jonkin kivan paikan jossa lojua pari viikkoa ja jatkaa sitten uudenvuoden jälkeen eteenpäin.

Orang baru

• Vieras
Alkuun pääsy
« Vastaus #13 : Joulukuu 03, 2003, 17:46:58 »
Voihan sitä mennä Sukhumvitillekkin mutta onhan sielläkin vilkasta menoa.

Mysteeri on se mitä Indonesian viisumivaatimuksille tulee käymään. Nyt viime tietojen mukaan suunnitelmia viisumivapauden muuttamisesta useiden maiden kohdalla olisi lykätty 2004 loppuun. No huhujahan nämä ovat.

Markus

• Himoreissaaja
    • Profiili
Alkuun pääsy
« Vastaus #14 : Joulukuu 03, 2003, 19:09:24 »
Niin Bangkok ei olisi Bangkok, jos siellä olisi jossain rauhallista... Mut kyllä minusta meno on ihan erilaista KSR:llä kuin muualla kaupungissa.