Suomi voitti läskisodan

(Luettu 4070 kertaa)

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
Suomi voitti läskisodan
« : 08.01.2004, 17:53:11 »
Finn Guildin sivuja selailessa löytyi mielenkiintoinen artikkeli koskien brittien ihmettelyä suomalaisten terveellisistä elämäntavoista. Artikkeli on ilmestynyt The Timesissä.

http://www.finn-guild.org/shared/discussion/4549.html
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Suomi voitti läskisodan
« Vastaus #1 : 08.01.2004, 17:58:17 »
Yäk! Olisikohan jo 200 kiloa kasassa, jos olisi koko koulu-uran syönyt joka päivä vain sipsejä ja suklaapatukoita ja juonut palan painikkeeksi limsaa?  :shock:
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

reissunainen

• Tosireissaaja
    • Profiili
Suomi voitti läskisodan
« Vastaus #2 : 08.01.2004, 18:34:50 »
Heh.. ja minä kun olin siinä uskossa, että suomalaiset ovat jenkkien jälkeen heti seuraavana listalla, kun maailman lihavimpia kansoja pistetään "paremmuusjärjestykseen".
llet rakenna pilvilinnoja, et rakenna mitään muitakaan linnoja (espanjalainen sananlasku)

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
Suomi voitti läskisodan
« Vastaus #3 : 08.01.2004, 19:07:54 »
Mäkin yllätyin tästä, sillä Lontoossa asuessani en törmännyt niin paljon ylipainoisiin (aikuisiin) kuin täällä Suomessa. Joka lehdessä kyllä puhuttiin lasten epäterveellisistä ruokailutottumuksista, mutta en nähnyt enempää ylipainoisia lapsia siellä kuin täälläkään. Syynä tosin saattaa olla se, että ehkä ne ylipainoiset vietti aikaa kotona eikä suinkaa puistossa tms paikoissa.
Kuten reissunainen sanoikin, olen myös jostain kuullut että Suomi kuuluisi ylipainoisten maiden top3:een.
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Suomi voitti läskisodan
« Vastaus #4 : 08.01.2004, 23:01:54 »
 ;D
« Viimeksi muokattu: 11.09.2008, 01:10:55 kirjoittanut fiskpinne »

Berlin

• Reissaajaguru
    • Profiili
Suomi voitti läskisodan
« Vastaus #5 : 09.01.2004, 00:56:37 »
Lainaus käyttäjältä: "fishbone"
Mä olen taas aikalailla varma, että viimeistään toisena "maailman läskimmät ihmiset"-kilpailussa on Israelilaiset. On muuten aikamoisen pyöreetä kansaa

TAH?! Ainakin taalla E-Amerikassa matkaavat israelilaiset on lahes poikkeuksetta kuin suoraan jostain mallitoimiston sivuilta - ollaan valilla oikein ihmetelty, etta syntyyko ne kaikki taydellisen nakoisina ja -kroppaisina vai muokkautuuko ne sellaisiksi siella armeijassa. Ainuttakaan ylipainoista israelilaista en ole viela nahnyt (...siis ainakaan niin, etta tietaisin sen olevan israelilainen). No, jos niilla on joku kansallinen valintaperiaate, etta kaikki ylipainoiset matkustaa Aasiaan ja mallimittaiset Etela-Amerikkaan, kuka niista tietaa :)

Mun arvaukseni maailman kakkossijalle: saksalaiset (tota artikkelia en nyt jaksa/ehdi lukea)

Herkku

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - miperala@paju.oulu.fi
    • Profiili
    • http://www.iki.fi/kopera
Suomi voitti läskisodan
« Vastaus #6 : 13.01.2004, 12:39:03 »
Itse tapasin kyllä huomattavan tuhteja israelilaistypyköitä e-amerikassa.

Vaikka läski vyötäröllä ei ehkä vielä olekaan täysin yleismaailmallinen ilmiö, niin läski päässä puolestaan on. Läskipäitä löytyy minne ikinä meneekään. Ei liene ainoatakaan kolkkaa, johon tämä ilmiö ei olisi levinnyt.

Mottoni kuuluukiin: "Es gibt Arschlöcher ueberall"

Esmeralda

• Reissaaja
    • Profiili
Suomi voitti läskisodan
« Vastaus #7 : 13.01.2004, 15:14:01 »
Ehkäpä Lontoossa asuu niin paljon väkeä muista maista että nämä englantilaiset "läskit" sulautuu joukkoon.

Mutta omasta mielestäni maailman lihavimmat ihmiset ovat irlantilaisia. Lapset opetetaan syömään ranskalaisia ja sipsejä heti kun vaan kiinteää ruokaa pystyvät syömään. Aborttihan kyseisessä maassa on laiton, eli teiniäitejä riittää ja normaalin terveellisen ruuan valmistus ei varmastikaan ole hanskassa. Siis helpommalla pääsee kun syöttää pikaruokaa. Monellakin lapsella joita useaan otteeseen irlannissa olen tavannut on melkoinen "uimarengas" vyötäröllä (jo siinä iässä!) vaikka muuten olisivatkin ihan normaalivartaloisia.

Tavallisen irlantilaisen lounashan on tuoppi Guinnessia ja pussi sipsejä, eli terveellinen ja kevyt on aika kaukana tästä.

Suurinosa amerikkalaisesta valkoisesta väestöstä ovat irlantilaista alkuperää ja sen kyllä huomaa.

Siispä suomalaisten liika lihavuudesta on turhaa vaahdota niin kauheasti.

Pablo

• Reissaajaguru
    • ICQ Messenger - 64924128
    • MSN Messenger  - samjeric@hotmail.com
    • Profiili
Suomi voitti läskisodan
« Vastaus #8 : 13.01.2004, 17:28:12 »
Offtopic, mutta menkööt.

Lainaus käyttäjältä: "Esmeralda"
Suurinosa amerikkalaisesta valkoisesta väestöstä ovat irlantilaista alkuperää ja sen kyllä huomaa.

Onko oikeasti näin? Lähtihän sinne paljon irlantilaisiakin, mutta ihan valtaosa?
ämä on minun totuuteni.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Suomi voitti läskisodan
« Vastaus #9 : 13.01.2004, 22:27:10 »
 ;D
« Viimeksi muokattu: 11.09.2008, 12:34:56 kirjoittanut fiskpinne »

Esmeralda

• Reissaaja
    • Profiili
Suomi voitti läskisodan
« Vastaus #10 : 14.01.2004, 10:18:38 »
Irlantilaisethan laittavat rasvaa kaikkeen, jopa tomaattikeitosta saavat rasvaisen...

Kokemusta on tullut mm. paikallisesta uimahallista...en tarkota että kyttäisin ja arvostelisin ihmisiä harrastuksena vaan  nää "uimarenkaat" pisti silmään aika voimakkaasti.

Aika useassa vaateliikkeessä olen myös törmännyt siihen, että myyjällä on melkoisen niukka pusero ja lantiohousut. Sanomattakin on selvää ettei se pusero peitä vyötärön seutua.
Ja näitähän riittää.

Mutta kaikesta huolimatta ihan mukavia ihmisiä.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Suomi voitti läskisodan
« Vastaus #11 : 14.01.2004, 22:56:24 »
 ;D
« Viimeksi muokattu: 11.09.2008, 12:34:19 kirjoittanut fiskpinne »

Nick

• Reissaajaguru
    • Profiili
Suomi voitti läskisodan
« Vastaus #12 : 15.01.2004, 00:03:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Esmeralda"
Aika useassa vaateliikkeessä olen myös törmännyt siihen, että myyjällä on melkoisen niukka pusero ja lantiohousut. Sanomattakin on selvää ettei se pusero peitä vyötärön seutua.
Ja näitähän riittää.

toi on ihan fakta, mut täytyy lisätä ettei mulla mitään sitä vastaan ole, päinvastoin ;) tai no tietenki jos se on miesmyyjä, niin kyllä mä toivoisin että sillä vyötärön seutu ois peitetty... =) mut mitä myyjättäriin tulee, niin mikäs siinä, asiakkaan viihtyvyyshän se ykkösprioriteetti on =)

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
Suomi voitti läskisodan
« Vastaus #13 : 15.01.2004, 18:47:28 »
Mmmmm... Tama kaikki johtunee kylla mielestani siita etta irlantilaiset saattavat olla RUUMIINRAKENTEELTAAN isompia kuin suomalaiset. Lahes kaikki irlantilaiset tytot ovat olleet minua isokokoisempia (eivat valttamatta lihavia lainkaan, mutta isompia kooltaan) enka minakaan mikaan ihan pikkuinen ole...

Rasvaa loytyy, mutta en nyt menisi sita sysaamaan teiniaitien syyksi tai muuksi (ihan samanlailla niita teiniaiteja loytyy Suomesta, mina ainakin tunnen tosi monta). Kyse on myos siita ettei taalla ole kouluilla resursseja tarjota ilmaista kouluruokaa, joten helpointa on turvautua sipseihin evaana. Niita minakin olen aina Suomessa evaanani kantanut. Ja maassa maan tavalla, ruokakulttuuri on aina hieman erilaista. Itse syon taalla aina hyvin ja terveellisesti  :)  ja uskokaa tai alkaa, ihan irlantilaisen perheen arkiruokaa!!

Berlin

• Reissaajaguru
    • Profiili
Suomi voitti läskisodan
« Vastaus #14 : 16.01.2004, 21:23:24 »
Taidanpa perua ton aiemman kommenttini saksalaisten kakkossijasta ja ehdottaa tilalle uutta: Argentiina. Taytyy sanoa, etten ole ihan hetkeen nahnyt yhta paljon kohtuuttoman lihavia ihmisia kuin mita taalla nyt parin viikon aikana. Ei siis mitaan 'ylipainoisia' tai 'pyoreita', vaan suorastaan valtavan kokoisia henkiloita tulee vastaan vahan valia. No, taallakin nakojaan ylettoman rasvainen ruoka on suosiossa, eli ei kai tuo kovin suuri ihme sitten ole...

O.b

• Vieras
Suomi voitti läskisodan
« Vastaus #15 : 16.01.2004, 23:12:12 »
Tosiaan, onpa tämä läskisota hirmuinen. Nyt sitten katsotaan mitkä kansakunnat pullistuvat ja poksahtavat pois tältä planeetalta ja ketkä ruipelot onnistuvat elonjäämispyrkimyksissään. No voi olla että tämä on täysin väärä tulkinta WHO:n raporteista.

Olen kyllä pannut merkille että Vietnamilaisetkin alkavat olla aika tuhdissa kunnossa nykyään puhumatta Thaikuista jotka tuskin edes kansallista nyrkkeilyä jaksavat harrastaa enää.
Panin tässä muuten merkille että huikeasta elintasosta huolimatta Japsit ovat aika ruikku kansa vieläkin. Eivätkö myös Spagettikansa ja Fransmannit ole fitimmässä kunnossa kuin sakemannit ja finnskit? Ruokavalioko vaikuttaa vaiko geenit?