Meksikossa matkaaminen

(Luettu 144779 kertaa)

rokhelmi

• Vieras
Meksikossa matkaaminen
« Vastaus #40 : 10.01.2005, 17:46:05 »
Hei!

Auttakaahan naista mäessä.. ;) Olen siis 18-vuotias ja tarkoitus olisi lähteä ensimmäistä kertaa elämässäni yksin vähän pitemmälle reissuun.. Ja siis matkakohteeksi olen suunnitellut Meksikoa (muutamassa eri kaupungissa ajattelin kierrellä, mutta en vielä tiedä missä kaikissa..) Onko liian turvatonta lähteä yksin ensimmäistä kertaa Meksikoon reissaamaan? Ajattelin hostelleissa yöpyä..

Vai pitääkö mun tyytyä johonkin über-kalliiseen ja tylsään valmispakettiin tyyliin Aurinkomatkojen järjestämänä??   :?

Olen kyllä aikaisemminkin yksin matkustellut esim. Virossa, joka ei ole mikään maailman turvallisin paikka.. ja itse asun Itä-Helsingissä..  :twisted: joten olen kyllä tottunut pärjäämään.

Mielipiteitä??! Kiitos kaunis. -helmi

Vieras

• Vieras
Meksikossa matkaaminen
« Vastaus #41 : 10.01.2005, 18:54:07 »
Olen tässä nyt parin vuoden sisällä menossa Pohjois-Amerikkaan, ja ajattelin ostaa Greyhoundin CanAm Discovery Passin, jolla voi matkustaa Kanadan, USAn ja Meksikon alueella. Olen nyt miettimässä, mihin Meksikon kaupunkiin menisin...olisiko Monterrey millainen, onko joku käynyt siellä?? Siitä olisi paljon apua jo melkein  valmiin matkasuunnitelman viimeistelyyn. :wink:

Kiitos jo etukäteen

Lonely rider

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Matkakuvia
Meksikossa matkaaminen
« Vastaus #42 : 10.01.2005, 20:03:02 »
Lainaus käyttäjältä: "rokhelmi"
Hei!

Auttakaahan naista mäessä.. ;) Olen siis 18-vuotias ja tarkoitus olisi lähteä ensimmäistä kertaa elämässäni yksin vähän pitemmälle reissuun.. Ja siis matkakohteeksi olen suunnitellut Meksikoa (muutamassa eri kaupungissa ajattelin kierrellä, mutta en vielä tiedä missä kaikissa..) Onko liian turvatonta lähteä yksin ensimmäistä kertaa Meksikoon reissaamaan? Ajattelin hostelleissa yöpyä..

Voin kyllä suositella yksin matkustamista Meksikossa. En tuntenut itseän kertaakaan turvattomaksi.Lisäksi matkustaminen bussilla on todella helppoa ja mukavaa.

taq

• Himoreissaaja
    • ICQ Messenger - 25698252
    • MSN Messenger  - tanjakaaria@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/tanjakoti
    • Sähköposti
Meksikossa matkaaminen
« Vastaus #43 : 11.01.2005, 01:08:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Lonely rider"
Hei!

Voin kyllä suositella yksin matkustamista Meksikossa. En tuntenut itseän kertaakaan turvattomaksi.Lisäksi matkustaminen bussilla on todella helppoa ja mukavaa.

I agree! Yksin Meksikossa ja kaikki ok!
Tasainen tassuttelu vie nopeammin perille kuin väsyttävä ravi. (Meksikolainen sananlasku)

Thaly

• Himoreissaaja
    • Profiili
Meksikossa matkaaminen
« Vastaus #44 : 12.01.2005, 21:51:40 »
Kyllä! Kolmas kerta yksin Meksikossa maaliskuu-huhtikuu 2005 eikä ongelmia ollut, paitsi mitä nyt lompakko lähti Ciudad de Méxicon metrossa. Se oli omaa silkkaa tyhmyyttä se. Suosittelen Meksikoa, siellä on paljon kaikenlaista nähtävää (kuten siellä käyneet tietävät)!
Sólo es deslumbramiento pasajero.

Anonymous

• Vieras
Meksikossa matkaaminen
« Vastaus #45 : 13.01.2005, 20:46:38 »
Kiitokset kaikille rohkaisuista! ;) Haen nyt kumminkin tuolla Matkaseuraa- foorumissa reissukaveria.. ja sellainen on ehkä jo löytynytkin. :D Mutta jos tulee jtn muutoksia, niin sitten lähden yksin.. jos se kerta on ihan fiksua. :)

rokhelmi

• Vieras
Meksikossa matkaaminen
« Vastaus #46 : 15.01.2005, 10:40:44 »
Olen tässä nyt selaillut lähes 24/7 kaikkien mahdollisten matkanjärjestäjien ja lentoyhtiöiden nettisivuja (sekä suomalaisten että ulkomaisten) ja etsinyt edullisia lentoja Cancuniin.. Ei vaan tunnu onnistuvan  :? Edullisimmat taitaa tällä hetkellä olla 900 euron luokkaa. Mexico cityyn taas tuntuu jokaisella lentoyhtiöllä olevan hyviä tarjouksia (halvimmillaan vajaa 500e), siispä mietinkin, että mitenkähän tuo väli MC-Cancun sitten taittuisi ja paljonko välille tulisi hintaa. Kenelläkään kokemusta, tietoa?? Pääseekö muulla kuin maan sisäisellä lennolla, esim. junalla? Ja minkähän hintaisia lentoliput/ junaliput mahtavat olla? Tuhannet kiitokset, jos joku osaisi jelppiä!!  :D -helmi

Anonymous

• Vieras
Meksikossa matkaaminen
« Vastaus #47 : 15.01.2005, 19:02:03 »
Olen tässä nyt selaillut lähes 24/7 kaikkien mahdollisten matkanjärjestäjien ja lentoyhtiöiden nettisivuja (sekä suomalaisten että ulkomaisten) ja etsinyt edullisia lentoja Cancuniin.. Ei vaan tunnu onnistuvan  :? Edullisimmat taitaa tällä hetkellä olla 900 euron luokkaa. Mexico cityyn taas tuntuu jokaisella lentoyhtiöllä olevan hyviä tarjouksia (halvimmillaan vajaa 500e), siispä mietinkin, että mitenkähän tuo väli MC-Cancun sitten taittuisi ja paljonko välille tulisi hintaa. Kenelläkään kokemusta, tietoa?? Pääseekö muulla kuin maan sisäisellä lennolla, esim. junalla? Ja minkähän hintaisia lentoliput/ junaliput mahtavat olla? Tuhannet kiitokset, jos joku osaisi jelppiä!!  :D -helmi

www.ticketbus.com.mx

siellä näytti olevan hintana n. 1000 pesoa/suunta...eli about 70€. Matka-aika tosin 24h

taq

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Meksikossa matkaaminen
« Vastaus #48 : 15.01.2005, 23:11:46 »
Kannattaa ottaa halpa finnairin lento nykiin ja sielta lento Cancuniin niinkuin mina tein :) maksoi menopaluu 580 e

-Mutta kuka haluaa Cancuniin? oh dear...
Tasainen tassuttelu vie nopeammin perille kuin väsyttävä ravi. (Meksikolainen sananlasku)

Anonymous

• Vieras
Mexcio
« Vastaus #49 : 16.01.2005, 11:42:47 »
Nyt alkaa olemaan jo aika "väbä"! noin 30 päivää ja reilu viikon trippi Mexico Cityyn on vihdoin totta!!! Retki Oaxacaan ja siellä auton vuokraus päiväksi! Jännitys ja matkakuume alkaa olemaan melkonen...

Lonely rider

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Matkakuvia
Meksikossa matkaaminen
« Vastaus #50 : 16.01.2005, 18:01:56 »
Lainaus käyttäjältä: "TaQ"
Ei kukaan, ellei sitten haluu nähdä kilometri kaupalla hotelleja.

rokhelmi

• Vieras
Meksikossa matkaaminen
« Vastaus #51 : 17.01.2005, 11:12:21 »
Lainaus käyttäjältä: "Lonely rider"
Ei kukaan, ellei sitten haluu nähdä kilometri kaupalla hotelleja.

Joo, siis en ole menossa Cancuniin hotelleja katselemaan..  :lol: Haluan kiertelemään Jukatanin niemimaata, niin ajattelin että kätevintä olisi lentää Cancuniin, kun sinne pääsee "suoraan" täältä Suomen perukoiltakin. Mutta jos kumminkin lennän ensin Mexico cityyn, niin voihan sieltä sitten ottaa sisäisen lennon vaikka Meridaan tai minne päin tahansa Jukatanin niemimaata, missä on lentokenttä..

TBone

• Himoreissaaja
    • Profiili
Meksikossa matkaaminen
« Vastaus #52 : 17.01.2005, 20:34:46 »

Joo, siis en ole menossa Cancuniin hotelleja katselemaan..  :lol: Haluan kiertelemään Jukatanin niemimaata, niin ajattelin että kätevintä olisi lentää Cancuniin, kun sinne pääsee "suoraan" täältä Suomen perukoiltakin. Mutta jos kumminkin lennän ensin Mexico cityyn, niin voihan sieltä sitten ottaa sisäisen lennon vaikka Meridaan tai minne päin tahansa Jukatanin niemimaata, missä on lentokenttä..

Itse tein juuri niin, että lensin Kelmillä Mexico Cityyn ja sieltä Mexicanalla Meridaan. Liput kävin ostamassa Mexicanan toimistosta Mexico Cityssä.  Lento ei kylläkään ole mitenkään erikoisen halpa. Menopaluu silloin oli 250 euron haminoilla.

Hintoja voi tutkailla:

http://www.mexicana.com/main/

Anonymous

• Vieras
Meksikossa matkaaminen
« Vastaus #53 : 18.01.2005, 09:54:54 »
ADOta ei vissiin ole vielä täällä mainittukaan (www.ado.com.mx), bussit ovat mukavia ja menevät moneen paikkaan. Hinnat eivät olleet halvimpia, mutta ei myöskään kalleimpiakaan. En muista mikä sen bussifirman nimi oli, jolla oli todella hienoja busseja, joilla myös pääsi Mexico Citysta Cancuniin, matka-aika tosiaan siinäkin se vuorokausi. Jotain taukoja siinäkin matkalla taatusti pidetään.

rokhelmi

• Vieras
Meksikossa matkaaminen
« Vastaus #54 : 18.01.2005, 19:21:24 »
Tutkailin noita bussimatkoja MC-Cancun (ADO:lla) ja halvaksihan se tulisi (puolet halvempi kuin lento), mutta pikkasen kyllä pelottaa tuo matkan pituus, siis 24h  :shock: Siinä voi persus aika hyvin puutua.. :roll: Täytyy miettiä ja pähkäillä.

Anonymous

• Vieras
Meksikossa matkaaminen
« Vastaus #55 : 20.01.2005, 21:00:39 »
Kannattaa ottaa halpa finnairin lento nykiin ja sielta lento Cancuniin niinkuin mina tein :) maksoi menopaluu 580 e

Hmm.. rupesin tutkimaan tätä vaihtoehtoa, koska Finskillä tosiaan pääsis nyt 345 eurolla Nykiin (meno-paluu). Ja kattelin myös mm.Delta Airlinesin ja American Airlinesin sivuilta hintoja välille NY-Cancun ja meno-paluu näyttäisi pyörivän siinä 300 euron pintaan, joten tosiaan edulliseksi tulisi!! Mutta Suomesta käsin en ilmeisesti pysty noita lentoja Delta Airlineltä tai American Airlineltä varaamaan, niin miten sitten homma pitäisi hoitaa? Kun ei ole kauhean kiva lentää Nykiin, jos sitten ei saakaan jatkolentoa Cancuniin..  :? Miten sinä teit?? Hjelppiä!

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Meksikossa matkaaminen
« Vastaus #56 : 20.01.2005, 21:32:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
Mutta Suomesta käsin en ilmeisesti pysty noita lentoja Delta Airlineltä tai American Airlineltä varaamaan, niin miten sitten homma pitäisi hoitaa?

Eikö Deltan ja AAn lippuja muka pysty ostamaan edes netin kautta? Aika kummalliselle kuulostaa, jos näin muka olisi!

Anonymous

• Vieras
Meksikossa matkaaminen
« Vastaus #57 : 21.01.2005, 11:40:53 »
Lainaus käyttäjältä: "fisu"
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
Mutta Suomesta käsin en ilmeisesti pysty noita lentoja Delta Airlineltä tai American Airlineltä varaamaan, niin miten sitten homma pitäisi hoitaa?

Eikö Deltan ja AAn lippuja muka pysty ostamaan edes netin kautta? Aika kummalliselle kuulostaa, jos näin muka olisi!

Joo pystyy, jos on luottokortti, joka on USA:laisen pankin myöntämä.. (tällaisen vastauksen sain Orbitz.comilta, joka myy noiden em. yhtiöiden lentoja) ööö, eipä löydy sellasta luottokorttia.  :?

taq

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Meksikossa matkaaminen
« Vastaus #58 : 22.01.2005, 04:44:20 »
Ostin American Airlinesin lennon Areasta .... maksoi about 200 e

rokhelmi

• Vieras
Meksikossa matkaaminen
« Vastaus #59 : 22.01.2005, 08:52:43 »
Ostin American Airlinesin lennon Areasta .... maksoi about 200 e

Siis välille NY-Cancun?? En tiennytkään että jo Suomesta käsin voi noita AA:n lentoja ostella!! Delta Airlinesilta sainkin jo tiedon, että voi jo Suomesta ostaa, koska niillä on toimisto täällä Hesassa. Täytyy kattoo, että mistä halvimmalla saa..  :wink: