Reissukateus

(Luettu 71074 kertaa)

disko

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Reissukateus
« Vastaus #120 : 09.09.2008, 23:56:01 »
Siis alalla, jossa ollaan tekemisissä kriisien kanssa vai alalla, joka on kriisissä? ;)
Laukussa leipää ja...

On The Road Again

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #121 : 10.09.2008, 00:16:45 »
Niin matkustamisessa kuin muissakin elintasoasioissa minua ärsyttää keski-ikäisten "ei vaan meidän aikanamme"- mussutus. Opiskelijan kuuluu olla köyhä ja kurja, koska he olivat opiskelijoina köyhiä ja kurjia - ainakin tarinoissaan.

No mina olen kylla keski-ikainen, mutta patkiikohan jo muisti, silla mielestani matkusteltiin aika laajasti opiskeluaikoinakin. Valinta- ja asennekysymys; kun en ole koskaan ollut materiakeskeinen, niin rahat on sopivasti riittaneet. Kieltamatta sita on ollut joittenkin vaikea ymmartaa.

Kaksi lastani on reissanneet ihan vauvasta lahtien, joten ei sen siihen tarvitse loppua. Tulee valitettavasti kylla kalliimmaksi. Kaydaan "mummolassa" Suomessa vaan joka toinen vuosi jotta voitaisiin nahda muutakin maailmaa. Mummo kylla lentaa tanne joka talvi (ja ihan ummikkona), joten olen kait kasvanut aikoinaan matkustussuotuisssa ilmapiirissa kotona.

Minullakin se pakkolahjojen laitto tokkii, mutta olen aina potenut siita yksin syyllisyytta. Olipa helpottavaa huomata etten olekaan ainoa!

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #122 : 10.09.2008, 08:55:09 »
Onkohan tuolla "Asian vierestä..." -osiossa vielä "Keskustelupalstojen stereotyypit" -ketjua? Jos ei niin kipin kapin perustamaan, tässä(kin) ketjussa on jo monta loistavaa oppikirjaesimerkkiä aiheen alle :D

Mä kuulisin ainakin mielelläni syväluotaavan analyysin itsestäni.

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #123 : 10.09.2008, 16:49:09 »
Reissukateus on silloin harmillisimmillaan, kun haluaisi lahettaa tekstiviestin mika liittyy tavallaan kotopuolen sisapiirijuttuun.

Tanaan juuri tapahtui muuan juttu, mutta en viitsi asiasta mainita eraalle henkilolle, vaikka minulla oli erittain hauskaa.

Reissukateushan muuten ei yleensa ole sita, etta joku paasee jonnekin, koska yllattavan monet eivat edes halua, niin kuin tuossa mainittiinkin.

Se on liian usein sita, etta mika sina luulet olevasi, koska kayttelet rahaa miten sattuu. Miksi he eivat usko, etta monissa maissa ei saa rahojaan edes kaytettya, kun kaikki on niin paljon halvempaa. Samat ihmiset istuvat Suomessa pubissa, ajelevat taksilla ja miettivat viikko ennen palkkapaivaa miten ei ole yhtaan rahaa.

eljon

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #124 : 17.11.2008, 17:24:45 »
Huh, ihan pyörryttää näitä viestejä lukiessa, mutta niinhän se on. Ihmiset ei ymmärrä että säästämällä sitä aika useat reissaa. Töissä työkaverit ihmettelee että taasko sitä oot johonkin lähdössä? Ja asiakkaat kommentoi, jotta kyllä nyt pitää palkkoja laskea, että liikaahan tässä teille maksetaan kun maailmanympärysmatkoja suunnitellaan?!?!? Aivan ja tällä asenteella.
Kyllä sitä pääsee kunnolla säästämisen makuun kun kulkee 10km työmatkat pyörällä eessun taa eikä osta sitä autoa kovankaan miettimisen jälkeen. Sateessa vaan sateenkestävät niskaan ja seuraavaa reissua miettiessä alkaa mielikin kirkastua ;)
Ja jaksaapa touhuta reissun päällä kun on kunto kohdillaan ;)

Tähtisumu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #125 : 17.11.2008, 17:42:10 »
Mulle on todella tuttua taasko te lähdette ja voi kun itsekin vois lähteä.
Viimeksi kommentoin että kyllä niitä lentolippuja myydään ihan jokaiselle.. ;D

Ne tietyt ihmiset ilmeisesti luulee että meidän kohdalla rahaa sataa taivaasta... hahhahaa. Säästämällä on meidänkin reissut aina tehty enkä ymmärrä miten me muka taas lähdetään kun edellisestä reissusta on kolme vuotta! ::)

Xelfer

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - xelfer@live.com
    • Profiili
    • Pakko päästä pois - Kertomuksia vapaudentunteen tavoittelusta
« Vastaus #126 : 17.11.2008, 18:31:43 »
Mulle on todella tuttua taasko te lähdette ja voi kun itsekin vois lähteä.
Viimeksi kommentoin että kyllä niitä lentolippuja myydään ihan jokaiselle.. ;D

Hahah, loistava kuittaus! ;D Taidan ottaa tuon itsekin käyttöön, olen nimittäin ihan varma et jouluna joutuu taas selittelemään sukulaisille...

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #127 : 17.11.2008, 19:34:24 »
Samat "eimullaoovaraamatkustaakunmullaonnoilapsetjakaikkee" -valittavat omistavat 2 autoa eivätkä suostu asumaan kuin 5 tähden hotelleissa (ja tupakoivatkin vielä parhaassa tapauksessa, mutta siihenhän rahaa on). Jos laskee auton arvonlaskun+käyttökulut verrattuna pyöräilyyn ja julkiseen liikenteeseen, niin taitaa sillä hinnalla matkustaa maailman ympäri joka toinen vuosi hiukan sniiduillen...
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

Tähtisumu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #128 : 17.11.2008, 21:52:45 »
"eimullaoovaraamatkustaakunmullaonnoilapsetjakaikkee"
UGH toi on just niin raivostuttavaa!! Melkein syytetään lapsia siitä ettei vois lähteä matkalle!  >:(

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #129 : 17.11.2008, 22:06:50 »
Siskollani on kolme lasta ja he alkoivat pari vuotta sitten saada koko perheenä reissukipinän (nuorin on 7-vuotias nyt). Aikaisemmin siskoni ei halunnut reissata lasten kanssa, koska on sitä mieltä ettei siitä nauti samalla tavalla pienen lapsen kanssa, vaan on mukavempi lähteä kun lapset ovat vähän isompia. Sen jälkeen ovat pari reissua tehneet ja nälkä kasvaa syödessä... Eivät kaikki lapsiperheet siis käytä lapsia tekosyynä, ja he eivät todellakaan reissaa Inglesiin pakettimatkoilla, ketään heistä ei sellaiset kiinnosta. Mutta onhan se faktaa että isomman perheen matkustaminen on myös kustannuskysymys, piti heidänkin reissua varten säästää paljon pidempään kuin mun joka reissaan yksin.

Ja heillä on ne 2 autoakin ja oma talo, kaikkialla Suomessa kun ei vain pärjää ilman autoa.

Silti siskoni ei KOSKAAN ole negatiivisessa mielessä kommentoinut mun matkustamista, ainoastaan positiivisesti että hän haluaa kans reissuun.
Soarele este galben

SyndroDome

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #130 : 18.11.2008, 00:57:37 »

Ah ihana topic  ;D Allekirjoitan täysin monet edellä mainitut asiat. Itse kuulen myös helvetin usein näitä "miten sulla on rahaa voiku mullakin olis" Kommentteja  :o Ja lähestulkoon aina ne saa mut hiiltymään. Vaikka en todellakaan (nykyään) malttiani enää kovin helpolla menetä. Miten mulla on rahaa? Teen vuoroduunia, en omista autoa, jaan asumiskulut (asun hyvän frendin kanssa) käytän liikkumiseen omia terveitä jalkoja = Dallaan / tsygäilen, harvoin käytän edes julkisia, olen todella hintatietoinen ja tiedän aika tarkkaan mitä kannattaa ostaa ja mistä. Varsinkin ruuan suhteen, teen aina safkani itse, en syö juuri koskaan (suomessa) ulkona, dogaan (nykyään) ehkä kerran kuukaudessa jne jne jne... Yleensä ihmiset jotka vikisee mun reissaamisesta tekee ensinnäkin samaa duunia (=samat tulot), dogaa joka viikonloppu, liikkuu omalla autolla / kännissä taksilla, hakee ruokiksella safkat mäkistä / käy raflassa syömässä jne jne jne... Niin tosiaan, miten mulla on sitä rahaa?

Vittu kun jengi ei vaan tajuu! Laitetaan ne asiat tärkeysjärjestykseen niin kyllä sitä rahaa (ja aikaa!) on. Ei se mullakaan ilmaseksi ole koskaan tullut. Ei todellakaan. Toki aina on helpompi valittaa kuin tehdä itse asioille ja omalle elämälle jotain.

Toinen juttu mitä ihmiset myös usein valittaa onkin sitten tuo aika kysymys. Kun ei oo lomaa ja kun ei ei oo varaa pitää palkatonta ja kun on noi opiskelut ja toi tyttö/poikaystävä tossa blaa blaa blaa. Vittu paskan marjat! Taas tullaan siihen tärkeysjärjestys kysymykseen. Kyllä sitä aikaa on jos oikeesti haluaa sinne reissuun. Ite oon nyt kaks kertaa jo putkeen ottanut loparit duunista (ja vieläpä sama firma) ja kolmannen kerran meinaan ottaa nyt vuoden vaihteessa, jotta pääsen taas reissuun. Mulla on muuten nyt menossa kolmas työsuhde tossa mestassa vuoden sisään :D Eli kyllä sitä aikaa järjestyy jos oikeesti haluaa. Viime reissulta kun tulin himaan mulla ei todellakaan ollut tietoa koska saan duunia jne. No sekin asia sitten järjesty taas nopeesti kun aloin järjestelemään ja pääsin siis samaan mestaan takasin mistä olin lähtenyt :) Ja mitä tulee opiskeluihin, aina voi pitää välivuoden tai pidentää lomaa. Tyttö / poikaystävän voi myös jättää himaan / ottaa mukaan. Onhan näitä vaihtoehtoja. Siis jos oikeesti haluaa.

Valintojen maailma
Niinku meikäläisellä on tapana aina sanoa.
Menestys on matka, ei määränpää

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #131 : 18.11.2008, 06:49:58 »

Valintojen maailma

Näin.

Helpointa onkin selittää omaa matkustamattomuutta taloudellisilla syillä. Harvempi kadehtija myöntää, ettei jostain syystä yksinkertaisesti uskalla matkustaa, ja peittää sen selityksiin rahan puutteesta. 

Enkä tarkoita uskalluksen puutteella lentopelkoa vaan yksinkertaisesti luuloa, ettei kykene suoriutumaan ihan arkisista tilanteista, alkaen bussin löytämisestä lentokentältä majapaikkaan tms.

groupie

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #132 : 18.11.2008, 09:35:31 »
Toinen juttu mitä ihmiset myös usein valittaa onkin sitten tuo aika kysymys. Kun ei oo lomaa ja kun ei ei oo varaa pitää palkatonta ja kun on noi opiskelut ja toi tyttö/poikaystävä tossa blaa blaa blaa. Vittu paskan marjat! Taas tullaan siihen tärkeysjärjestys kysymykseen. Kyllä sitä aikaa on jos oikeesti haluaa sinne reissuun. Ite oon nyt kaks kertaa jo putkeen ottanut loparit duunista (ja vieläpä sama firma) ja kolmannen kerran meinaan ottaa nyt vuoden vaihteessa, jotta pääsen taas reissuun. Mulla on muuten nyt menossa kolmas työsuhde tossa mestassa vuoden sisään :D Eli kyllä sitä aikaa järjestyy jos oikeesti haluaa. Viime reissulta kun tulin himaan mulla ei todellakaan ollut tietoa koska saan duunia jne. No sekin asia sitten järjesty taas nopeesti kun aloin järjestelemään ja pääsin siis samaan mestaan takasin mistä olin lähtenyt :) Ja mitä tulee opiskeluihin, aina voi pitää välivuoden tai pidentää lomaa. Tyttö / poikaystävän voi myös jättää himaan / ottaa mukaan. Onhan näitä vaihtoehtoja. Siis jos oikeesti haluaa.

Valintojen maailma

Kuulun kyllä itsekin niihin, jotka useinkin pistävät matkustamisen esim. muiden mielipiteitten edelle ja lähtevät reissuun, vaikka saavatkin tympeitä kommentteja lähipiiriltään. Onneksi löytyy myös liuta kannustajia ympäriltä, jotka itsekin reissaavat koko ajan.
Monet tutut kyselevät aina nähdessään "joko on seuraava reissu varattuna?" tai esim. sukulaiset perheenjäseniltäni, että "onkos se taas ulkomailla?" näihin kommentteihin saattaa usein sisältyä pieni vittuilun sävy, mutta itse saan suurinta nautintoa siitä, jos saan vastata että "joo ens viikolla lähden taas" :D kun moni odottaa, että vihdoinkin vastauksena olis jotain tyyliin "eiköhän nämä reissut ole nyt vähäksi aikaa tehty" ha hah.

Mutta tuohon aikaisempaan Syndrodomen viestiin kommentoisin vain, että ei se kaikilla ole niin yksinkertaista ja mustavalkoista kuin tekstissäsi annan ymmärtää, että reissuun vaan lähdetään ja otetaan loparit töistä. Ei reissaamista vaan voi ihan tavistallaaja laittaa KAIKEN muun edelle. Jos esimerkiksi viihdyt työpaikassasi ja oot tyytyväinen siihen, mitä teet niin ei sitä vaan lähdetä pariksi kuukaudeksi reissuun, jos halutaan jatkaa samassa firmassa. Uskallan nimittäin väittää, että kaikilla ei niin hyvä mäihä ole käynyt työpaikan suhteen, että kolmansienkin lopareitten jälkeen ottaisivat takaisin. Riippuu tietty, mistä työstä on kyse. Tässä elämäntilanteessa kun teen "vähän mitä sattuu töitä pätkittäin" voisin hyvin toimia niinkuin sinä, mutta sitten kun se unelmaduuni löytyy ja sen saa niin en ainakaan heti lähtisi sitä reissulla riskeeraamaan. Mahtavinta on tietysti, että tällaisia saa sovittua ja järjesteltyä, ja varmasti tekisin kyllä kaikkeni tuollaisten järjestelyitten eteen, mutta kaikilla se ei vaan onnistu.
On siis mielestäni tavallaan epäreilua hyökätä ihan täysin niitä vastaan, jotka sanovat, että "voi kun minäkin voisin lähteä, mutta kun on sitä ja tätä ja tuota" joskus vaan niistä muista jutuista yhdessä tulee liian suuri kynnys reissuunlähtöä ajatellen.
Älä ymmärrä väärin, ihailen kyllä asennettasi, että pystyt laittamaan reissaamisen arvoasteikolle ykköseksi. Itse reissaan (esim. vanhempieni mielestä liikaa), omasta mielestäni liian vähän, ja syynä ovat sellaset jutut kuten raha, aika, työpaikka, opiskelu. Aina kun mahdollista kuitenkin lähden! Vaatii kuitenin suurta itsekuria, että pystyy esimerkiksi ihan arjen rahankäytön suunnittelemaan ja toteuttamaan niin, että on varaa vielä siihen yhteen ns. ylimääräiseen reissuun, etenkin jos ympärillä on juuri niitä ihmisiä, jotka priorisoivat ihan muita juttuja ja ymmärrystä esimerkiksi baarireissun väliinjättämiseen ei tule.
do something crazy in your life

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #133 : 18.11.2008, 09:51:07 »
Työn pystyy hyvin sovittamaan matkailuun. Itse en ole koskaan lopareita ottanut matkustelun takia, se on järjestelykysymys! Tosin olen ollut monessa määräaikaisessa työssä ja olen tehnyt reissun työsuhteen päätyttyä. Lomat pystyy sopimaan useimmissa paikoissa, olen pitänyt 5 viikon vuosiloman keskellä talvea, siirsin sen vain kesältä talveen. Vuosilomaan jos ottaa vielä vähän palkatonta päälle niin saa jo paljon pidemmän reissun taas, ja useimmat työnantajat kyllä suostuvat tuohon kunhan itse järjestelee työnsä niin että voi lähteä. Miksi SyndroDome et ota palkatonta vaan otat loparit?

Järjestelyt eivät aina ole yksinkertaisia, mutta useimmissa paikoissa kuitenkin mahdollista. Kaikki eivät halua alkaa säätää näitä järjestelyjä. Joustamista se vaatii myös työntekijältä, fiksua on ettei väen väkisin kinaa vapaata kaikkein kiireisimpään aikaan.
Soarele este galben

zana

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #134 : 18.11.2008, 11:52:07 »
Pakko kommentoida näin mielenkiintoista ja osuvaa topicia.

Mieheni ja minä, keski-ikää lähestyen, hurahdimme matkailuun tällä vuosituhannella ja reissuun on pakko päästä. Me, varsin hyvätuloiset, mutta myös hyvämenoiset, säästämme, kulutamme huolella ja reissaamme. Toisia tämä jokavuotinen pitkäreissumme ja pari ex-tempore-reissua ärsyttävät suunnattomasti, kommentit ovat toisinaan piiloitettu niin mairean viestin taakse, että se ilkeys kolahtaa vasta seuraavalla viikolla.

Mutta onneksi useimpia matkat kiinnostavat, he kyselevät innoissaan ja haluavat nähdä valikoidun otoksen kuvista. Me reissaamme edullisesti; omatoimisesti katsastamme tarjouksia etc. Näistä ihmiset ovat kiinnostuneita ja ovat pyytäneet apua, ja pari pariskuntaa on innostunut matkustamaan enemmän kun huomaavat ettei se NIIN kallista ole!

Ja noista lahjoista; suurena lahjojen ystävänä minä ostan kaikkea reissuilta. Eksottista ja halvalla, kummalliselta tädiltä voi odottaa mitä vain. Kannattaa roudata pari tavaraa varmuuden vuoksi mukana, niiden arvo nousee Suomessa huomattavasti. Ja aloita joululahjojen osto jo tammikuussa, niin mäkin teen!

Intiaa odottaen ja joululahjoja paketoiden!

Vandit

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #135 : 18.11.2008, 12:31:40 »
Eipä nyt mitään ihmeempää kateutta ole tullut vastaan...Sukulaiset on aika kosmopoliitteja. Kaverit on sen verran juntteja etteivät halua/osaa reissata, tai ei oikeasti ole varaa. Töissä porukka kyllä tuntuu ymmärtävän että "tuo tulee bussilla töihin ja reissaa kaukomailla", että kaikki on priorisoinnista kiinni.

Aika monella suomalaisella on se tilanne, että kun on omakotitalo ja monella kesämökkikin, niin onhan se aika loogista että se kesäloma pidetään Suomessa. Ihan mistä tykkää, kaikkea ei voi saada. Aika tyypillistä tuntuu Suomessa olevan, että reissaa vain talvilomalla (lyhyeksihän se reissu jää...).

SyndroDome

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #136 : 18.11.2008, 13:15:56 »
Miksi SyndroDome et ota palkatonta vaan otat loparit?

Viimeksi sitä kysyin ja se ei onnistunut, joten irtisanoin itseni. Kaikessa sovussa kuitenkin.

SyndroDome

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #137 : 18.11.2008, 13:28:58 »

Valintojen maailma

Kuulun kyllä itsekin niihin, jotka useinkin pistävät matkustamisen esim. muiden mielipiteitten edelle ja lähtevät reissuun, vaikka saavatkin tympeitä kommentteja lähipiiriltään. Onneksi löytyy myös liuta kannustajia ympäriltä, jotka itsekin reissaavat koko ajan.
Monet tutut kyselevät aina nähdessään "joko on seuraava reissu varattuna?" tai esim. sukulaiset perheenjäseniltäni, että "onkos se taas ulkomailla?" näihin kommentteihin saattaa usein sisältyä pieni vittuilun sävy, mutta itse saan suurinta nautintoa siitä, jos saan vastata että "joo ens viikolla lähden taas" :D kun moni odottaa, että vihdoinkin vastauksena olis jotain tyyliin "eiköhän nämä reissut ole nyt vähäksi aikaa tehty" ha hah.

Mutta tuohon aikaisempaan Syndrodomen viestiin kommentoisin vain, että ei se kaikilla ole niin yksinkertaista ja mustavalkoista kuin tekstissäsi annan ymmärtää, että reissuun vaan lähdetään ja otetaan loparit töistä. Ei reissaamista vaan voi ihan tavistallaaja laittaa KAIKEN muun edelle. Jos esimerkiksi viihdyt työpaikassasi ja oot tyytyväinen siihen, mitä teet niin ei sitä vaan lähdetä pariksi kuukaudeksi reissuun, jos halutaan jatkaa samassa firmassa. Uskallan nimittäin väittää, että kaikilla ei niin hyvä mäihä ole käynyt työpaikan suhteen, että kolmansienkin lopareitten jälkeen ottaisivat takaisin. Riippuu tietty, mistä työstä on kyse. Tässä elämäntilanteessa kun teen "vähän mitä sattuu töitä pätkittäin" voisin hyvin toimia niinkuin sinä, mutta sitten kun se unelmaduuni löytyy ja sen saa niin en ainakaan heti lähtisi sitä reissulla riskeeraamaan. Mahtavinta on tietysti, että tällaisia saa sovittua ja järjesteltyä, ja varmasti tekisin kyllä kaikkeni tuollaisten järjestelyitten eteen, mutta kaikilla se ei vaan onnistu.
On siis mielestäni tavallaan epäreilua hyökätä ihan täysin niitä vastaan, jotka sanovat, että "voi kun minäkin voisin lähteä, mutta kun on sitä ja tätä ja tuota" joskus vaan niistä muista jutuista yhdessä tulee liian suuri kynnys reissuunlähtöä ajatellen.
Älä ymmärrä väärin, ihailen kyllä asennettasi, että pystyt laittamaan reissaamisen arvoasteikolle ykköseksi. Itse reissaan (esim. vanhempieni mielestä liikaa), omasta mielestäni liian vähän, ja syynä ovat sellaset jutut kuten raha, aika, työpaikka, opiskelu. Aina kun mahdollista kuitenkin lähden! Vaatii kuitenin suurta itsekuria, että pystyy esimerkiksi ihan arjen rahankäytön suunnittelemaan ja toteuttamaan niin, että on varaa vielä siihen yhteen ns. ylimääräiseen reissuun, etenkin jos ympärillä on juuri niitä ihmisiä, jotka priorisoivat ihan muita juttuja ja ymmärrystä esimerkiksi baarireissun väliinjättämiseen ei tule.

Juu en ymmärrä väärin :) Ja tietenkään asiat ei aina ole niin mustavalkoisia "otanpa loparit ja lähden" meiningillä. Toki jos oot löytäny esim just sen elämäsi työpaikan niin sieltä voi olla hankala ottaa heti lopareita. Kyllä mullakin vakituinen työ olisi tällä hetkellä jos sitä haluaisin, mutta valitsin toisin. Tuskin kuitenkaan loppu elämääni teen pätkätöitä ja matkustan näin paljoa. Reissaaminen musta ei varmasti lähde kulumallakaan. Oon sitä tehnyt jo 3viikkoa vanhasta lähtien :D Mutta toki se voi muuttaa muotoaan ajan kuluessa.

Ja mitä tulee näihin mun omiin "lähtemisiin" niin toki sitä takaisin paluuta (samaan työpaikkaan siis) on edes auttanut se, että koitan aina hoitaa hommani hyvin enkä missään nimessä lähtiessäni polta siltoja takani. Myöskin nyt kun pari kertaa oon ottanut hatkat, niin lähtiessä olen aina sopinut jo valmiiksi, että kun tulen takaisin niin otan heti yhteyttä työnantajaan ja katsotaan sitten mikä on tilanne. Itseasiassa se on aika hauskaakin lähetellä reissun päältä niitä meilejä : "reissumies taalla taas terve, onks hommia" tyyliin :)

Itse saan myös usein kuunnella näitä uteluja "joks on seuraava reissu tiedossa tyyliin" jatkuvasti, varsinkin duunissa. Yleensä ne kyllä on ihan vilpittömiä uteluja vaan. Ja välillä on suorastaan mahtavaa kuulla kun ystävät toteavat, että sä oot kyllä reissus ansainnut, koita jaksaa painaa vielä hetki <3  8)

« Viimeksi muokattu: 18.11.2008, 13:35:33 kirjoittanut SyndroDome »

groupie

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #138 : 18.11.2008, 22:18:03 »

Ja mitä tulee näihin mun omiin "lähtemisiin" niin toki sitä takaisin paluuta (samaan työpaikkaan siis) on edes auttanut se, että koitan aina hoitaa hommani hyvin enkä missään nimessä lähtiessäni polta siltoja takani. Myöskin nyt kun pari kertaa oon ottanut hatkat, niin lähtiessä olen aina sopinut jo valmiiksi, että kun tulen takaisin niin otan heti yhteyttä työnantajaan ja katsotaan sitten mikä on tilanne. Itseasiassa se on aika hauskaakin lähetellä reissun päältä niitä meilejä : "reissumies taalla taas terve, onks hommia" tyyliin :)

Hyvä juttu! :) Parhainta, kun sekä työnantaja että työntekijä saavat sovittua niin, että reissuun voi lähteä!
do something crazy in your life

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #139 : 19.11.2008, 09:47:02 »
Äitini kertoi kuulleensa bussissa vähän aikaa sitten joidenkin ilmeisesti parikymppisten keskustelua. Hän oli tietenkin vanhan kansan ihmisenä aivan kauhuissaan kuinka nuoret olivat suunnitelleet ottavansa lopputiliä reissatakseen. Itse hän on ollut sen 30+ vuotta samassa työpaikassa. Sanoi vielä, että tuli ihan minä mieleen. Olen ollut useammassa työpaikassa mitä äiti vuosia yhdessä.

Kävin aika paljon kouluja ja nyt olen oikein tyytyväinen työpaikkaani ja varsinkin firman maksamaan korvaukseen. Tavallaan minulla ei ole mitään mahdollisuuksia ottaa lopputiliä, se olisi yksinkertaisesti huono ja väärä valinta mitä en pystyisi mitenkään perustelemaan itselleni. Niin se vain menee, mutta en myöskään valita tilanteestani, parin viikon reissut riittävät aivan hyvin.

Se mistä sen sijaan salaa haaveilen olisi joku parin kuukauden lomautus. Mikäpä olisi sen hienompaa kierrellä jossain päin Aasiaa ansiosidonnaisella ja työpaikka odottamassa.