Kilroyn seikkailumatkat

(Luettu 6117 kertaa)

*Pantai*

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kilroyn seikkailumatkat
« : 03.07.2008, 01:48:32 »
Onko kukaan osallistunut Kilroyn järjestämille seikkalumatkoille ? Ajatuksena olisi lähteä akselille Kenia tai/ja Tanzania ensi keväänä; eläimiä, luontoa, rantaa, paikallista kulttuuria ym. Mietin, olisiko ajattelemisen arvoinen idea yhdistää matkaan kilroyn tarjoama safaripaketti, hintaa sille tulee n.90e/päivä. Onkohan kuinka kallis verrattuna jos paikanpäältä ostaa? Tämä Kilroyn matka tapahtuu Keniassa ja sisältää kaiken safariin liittyvän.
Ehkä niitä ei todellakaan kiinnosta mikään "väliaikainen pysäköinti kielletty"-kyltti!

maisa112

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - maisa112@hotmail.com
    • Profiili
Vs: Kilroyn seikkailumatkat
« Vastaus #1 : 03.07.2008, 02:00:49 »
Kyllähän se niin on, että ekstraa tulee Kilroylla maksettua, toki se sitten varmasti luo jonkinlaista turvaa siitä et homma pelaa. Itse olen Serengetit ja muut safaroinu sen verta kauan sitten, että hinta vertailu ei taida päteä, mutta sinuna katselisin muita ketjuja ja sivustoja jos jollakulla sattuisi olemaan päivitettyä tietoa.

Ei siihen joka tapauksessa yli 30 euroa per pvä mene millään. Toki tässä vaiheessa aletaan miettimään nukutaanko sisätiloissa, kuuluuko safkat, millanen kuljetus ja onko se privareissu vai saako nauttia saksalaisturistien huumorista.

Itse aikoinaan olin omalla porukalla, 4 henkeä, plus kuski. Opetti jo ennen Leijonakuningasta hokemaan hakuna matataa, kun rengas puhkesi, leijona ahisteli teltan ohella tai vesi loppui kesken :D  Mutta jos sitä ny platonisen turvallista haluaa, niin uskoisin Kilroyn olevan varmempi vaihtoehto. Näin lyhyenä lopputiivisteenä :)
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you.

Pialiina

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 03.07.2008, 10:52:50 »
Hinnat on kyllä varmasti enemmän kuin 30 egee päivä. Tansaniassa Ruahan safarilla muutama vuos sitten. Mitä tahansa päätätkin, niin ÄLÄ mene Peter Pan Maailman reissulle tonne. Järjestelyt eivät toimineet ja kaikenkaikkiaan melko fiasko.
Mut toki tuli leijona nähtyä että siinä mielessä ok.

Kun sillon vertailin ja pähkäilin miten tuon reissun tekisi niin semmonen kohtuuhinta mun mielestä päivälle ois joku 50-60 egee, että saa homman toimiin.

maisa112

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - maisa112@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #3 : 03.07.2008, 13:16:52 »
Niin no, saahan sitä maksaa kyllä jos haluaa :)
Miulla ei ollut mitään intoa maksaa jonkun matkailuyrityksen logosta auton kyljessä, kyselemällä paikallisilta ja kilpailuttamalla sai halpoja ja myös toimivia paketteja.

Ja ne oppaat tiesi mistä puhuivat. Ja sai itse metsästää safkansa, jos halusi *nauraa*
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you.

Joyzen

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #4 : 03.07.2008, 14:55:02 »
Itse kävin joulukuussa 2005 Keniassa 3 päivän safarilla Tsavon kansallispuistossa. Otimme safarin suoraan hotellilta, vaikkakin paikallisilta "oppailta" olisi saanut vielä halvemmalla.. Koko safari maksoi 100$ per henki (sis. 2x yöpymistä ja 2x aamiainen+2x buffet). Jos meinaat paikallisilta kysellä, niin kannattaa tarkistaa mitä hintaan kuuluu, koska meitä huijattiin snorklausretkellä niin etteivät varusteet kuuluneetkaan hintaan vaikka näin ensin oli puhe :o Tsavo oli kyllä ihana paikka ja näimme kaikki mahdolliset eläimet (lukuunottamatta gepardia ja hyeenaa), mutta Masai Maran on kuulemma vielä eläinrikkaampi 8) Ensi kerralla sinne siis..

*Pantai*

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 03.07.2008, 23:39:47 »
Eli tohon hintaan kuuluu mm. jaettu kahden hengen safarimajoitus, kuljetukset ja oppaan palvelut sekä ruokailut. Tietysti riippuu mitä tuo Kilroyn mainostama safarimajoitus tarkoittaa; telttamajoituksena hinta on kallis. Toisaalta jos kahden päivän safarin saa 100 dollarilla niin kalliiksihan tuo kilroy tulee. Netistä löytämäni hinnat ovat 65-100 euroa, halvimmillaan. Paikan päältä varmaan saisi kaikista halvimmat, mutta kun aika on rajallinen, noin kaksi viikkoa, niin haluaisin varata valmiiksi...
Ehkä niitä ei todellakaan kiinnosta mikään "väliaikainen pysäköinti kielletty"-kyltti!

beatmasta

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 24.07.2008, 14:24:56 »
Olen lähdössä syyskuun alussa tuollaiselle "seikkailureissulle", jonka hommasin Kilroyn kautta (Dragoman on matkan järjestäjä). 5,5 viikkoa pitkin poikin afrikkaa rekkakyydillä ja telttamajoituksessa :)
Viime syksynä olin borneolla kolmisen viikkoa Intrepidin reissulla, jonka hommasin myös Kilroylta. Silloin homma toimi sen verran hyvin, että päätin myös tulevan reissun hoitaa samalla tavalla. Kalliimmaksihan se tulee kuin jos kaiken hoitaa itse paikanpäällä, mutta hyötynä on se, että paikanpäällä säätämisiin ei mene ylimääräistä aikaa. Valitsin tuollaisen valmiin reissun, koska olin lähdössä matkalle yksin ja koska mieluummin reissaan porukassa kuin yksin, niin tuollainen oli ihan hyvä vaihtoehto. Jos kaveriporukalla (varsinkin useamman hengen reissu) on lähdössä matkalle, niin sitten varmaan täysin omatoimisesti toteutettu reissu olisi parempi vaihtoehto.

Vaikka tuollakaan reissulla ei kovin kovaa kiirettä pidetä, niin en usko, että omin nokkineni pystyisin samassa ajassa järkkäilemään yhtä kattavaa määrää paikkoja käytäväksi. Ja koska en ole mikään "hc-trävelleri", niin ainakin itseäni kuumottaisi varmaan, jonkin verran niille seuduille yksin mennä.

*Pantai*

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 05.04.2011, 06:16:56 »
Näin jälkeenpäin kerrottuna kaiken voi hoitaa myös itse paikan päällä, en siis ottanut mitään paketteja  :)

jhr

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #8 : 17.06.2011, 16:57:52 »
Siis Kilroyhan ei varsinaisesti "järjestä" matkoja samaan tapaan kuin Olympia, Peter Pan ja vastaavat vaan ainoastaan myy. Ainakin näin on niissä matkoissa mitä olen itse tutkinut. Varsinainen matkanjärjestäjä on sitten joku muu, ainakin Gap Adventuresin matkat ovat Kilroyn kautta ostettuna tasan saman hintaisia (kalliita) kuin suoraan Gapin sivuilta varattuna ja kaupan päälle saa ymmärtääkseni suomalaisen kuluttajansuojan.