Malagasta Agadiriin

(Luettu 8766 kertaa)

mariagirl

• Aloittelija
    • Profiili
Malagasta Agadiriin
« : 07.07.2008, 23:08:00 »
Hei. Selailin kirjoituksia Marokon matkailusta ja löysin tosi hyviä vinkkejä tulevaa matkaani varten, mutta vielä jäi muutama kysymys kaivertamaan mieltä.

Eli olen varannut lennot Malagaan elokuun alussa ja tarkoitus olisi nyt päästä sitten Malagan lentokentältä mahdollisimman edullisesti ja nopeasti julkisilla Agadiriin. Onko paras vaihtoehto mennä Malagasta bussilla Tarifaan ja sieltä laivalla Tangeriin, junalla Marrakechiin ja sieltä bussilla Agadiriin? Meneekö lentoasemalta suoria bussiyhteyksiä Tarifaan vai joudunko vaihtamaan useaan kertaan?

Osaako joku sanoa tarkkoja hintoja näille matkoille? Sain marokkolaiselta ystävältäni juna-aikataulut Tangerista ja hän tulee minua vastaan Marrakechiin, mutta ongelmana on vielä Malaga-Tanger väli. En löydä espanjan bussiaikatauluja netistä ja olisi hyvä tietää paljonko matkat maksaa. Bussiverkosto tuntuu siellä olevan aika sekalainen vyyhti. Saako espanjassa opiskelija-alennusta suomalaisella opiskelijakortilla?

Sofiina

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Malagasta Agadiriin
« Vastaus #1 : 22.04.2013, 00:24:55 »
Lentoasemalta malagasta menee useita busseja, joko malagan keskustan kautta tai suoraan satamaan tarifaan. Mä menin malagan kautta ja siellä bussit olikin varattu 4h eteenpäin. Nyt menisin suoraan bussiin jo lentoasemalta niin mahtuisi mukaan. 16 e bussilippu malagasta tarifaan. juna lentoasemalta malagan kesk. oli 1,60 automaatista.
Netistä löytyy Malagan lentokentän sivuilta bussiyhteydet, katso etukäteen, Espanjasta oli vaikeaa saada tietoa. Osa sanoi vääriä aikoja.

tarifassa on liki kymmenen yritystä jotka myy matkoja yli lautalla, maksoin menopaluun 45e. kannattaa tarkistaa miten kullakin yrityksellä on paluita ja mistä. Minusta siellä oli kovin sekavaa vaikka olen paljon matkustanut Marokossa. espanjalaiset ei usein osaa englantia eikä ole halukkaita auttamaankaan.
Minua marokkolaiset ovat aina auttaneet enemmän jopa espanjan puolella. Marokossa taas oli paluumatkalla huumehälytys(saatiin porukka kiinni) ja kaikki joutui jäämään satamaan tuntikausiksi. Eli varaa lentoa varten riittävästi aikaa. 22 jälkeen ei espanjan puolella kulje mitään busseja tms.
Tangerissa ja marokossa saat edullisia takseja läpi yön ja busseja kulkee selkeästi merkittynä ja paljon. Juhlapyhän alla kannattaa kaukobusseja( CTM, löytyy netistä tai Supratours) liput varata edellisenä päivänä. Noin 7e /150km Marokossa. Taksi on päivällä 50-80snt/5km ja illalla tuplasti. Siis tosi halpaa. Jos haluat hyvän hotellin aamupalalla niin 20-30e/yö on ihan hyvä. Mä nukuin usein talvella 8e/yö ja kesällä 16e/yö perushotellissa jossa mulla on käytävällä suihku ja wc.
Edullisinta ja vähiten väsyttävintä on Ryanair ja lennot Suomi-Saksa-Marokko (Lpr-Weeze tai Tre-Hahn).
Mukavaa lomaa !