Missä kaupungeissa ratikoita?

(Luettu 9552 kertaa)

kaukomatkailija

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Missä kaupungeissa ratikoita?
« Vastaus #20 : 30.07.2008, 13:44:09 »
Turussa on ratikka, vai oliko?
On varmaan useampikin. Kiskot enää puuttuvat, ellei niitä sitten jostain ole jäänyt purkamatta.
Jengi ryysää suuhun ja sieraimiin, leijuu ruumissavut yllä Gangesin, döfis tuo mieleen vanhan Folk-Fredin laulun, skene kuin Riipisen kadonnut taulu
-Pelle Miljoona

aaro

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #21 : 30.07.2008, 13:50:47 »
Eikö olisi hedelmällisempää listata kaupunkeja, joissa on matkustanut ratikalla? Kuka tahansa pystyisi internet-aikana kopioimaan Wikipediasta jonkun satoja kaupunkeja sisältävän listan tätä joukkoliikennevaihtoehtoa tarjoavista paikoista.

Oma listani päänavaukseksi (ei välttämättä täydellinen):
Helsinki
Amsterdam
Rotterdam
Brüssel
Düsseldorf
Köln
Dortmund
Wien
Krakova
Wroclaw
Budgoszcz
L'viv
Praha
Brno
Tatry Poprad (sporalta se vuorikyliin menevä kulkuneuvo vaikutti)
Zagreb
Budapest
Istanbul
Lissabon
Melbourne
New Orleans
Stansted - the worlds largest homeless shelter - full of people too tight to buy a hotel room for the night.

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #22 : 30.07.2008, 13:51:15 »
Nii, on siellä Turkkuses ratikoit, mut ei se oo tos listassa!

Electra

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #23 : 30.07.2008, 13:55:06 »

Turussa oli ratikka, muistelisin kuulleeni (nyt on vaan torilla yksi). Joskus sitä vieläkin hingutaan takaisin.

Electra

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #24 : 30.07.2008, 13:57:27 »
Eikö olisi hedelmällisempää listata kaupunkeja, joissa on matkustanut ratikalla?

Vaikka niinkin. Mutta sitten listataan vaan ratikat! Cable carit ja light railit eivät käy!

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #25 : 30.07.2008, 13:59:22 »

Turussa oli ratikka, muistelisin kuulleeni (nyt on vaan torilla yksi). Joskus sitä vieläkin hingutaan takaisin.
Nii eli on siel ratikka.

Eikö olisi hedelmällisempää listata kaupunkeja, joissa on matkustanut ratikalla?

Vaikka niinkin. Mutta sitten listataan vaan ratikat! Cable carit ja light railit eivät käy!
En oo tainnu matkustaa ku Helsingis, Tallinnas, Melbournessa ja Milanossa.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #26 : 30.07.2008, 14:07:25 »
Eikö olisi hedelmällisempää listata kaupunkeja, joissa on matkustanut ratikalla? Kuka tahansa pystyisi internet-aikana kopioimaan Wikipediasta jonkun satoja kaupunkeja sisältävän listan tätä joukkoliikennevaihtoehtoa tarjoavista paikoista.

Minua ei ainakaan henkilökohtaisesti kiinnosta sen enenpää lukea jotain netistä kaivettua listausta, kuin jonkun randomtyypinkään omakohtaistakaan listausta siitä, missä kaupungeissa sitä ollaankaan sporalla matkattu. Kohta tämä on sitten taas täynnä "^liisa^, 2 viestiä pallontallaajiin, joista toinen on se, jossa hän kertoo matkanneensa vaan Helsingissa sporalla"-juttuja. Ihan oikeasti, jaksaako joku lukea noita täysin vieraiden ihmisten millä lentoyhtiöllä olet lentänyt ja missä olet matkustanut sporalla listauksia?

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
« Vastaus #27 : 30.07.2008, 14:32:33 »
Ai niin unohdin! Romaniassa Sibiussa on ratikka joka ajelee pitkin peltoja Rasinarin (shuhuäshiä ja heittomerkkejä tuohon nimeen sopivassa suhteessa, en muista mihin kohtaan) kylään. Veikeän näköistä kun sieltä puskista tulla kolisteli :)
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #28 : 30.07.2008, 14:37:11 »
Ihan oikeasti, jaksaako joku lukea noita täysin vieraiden ihmisten millä lentoyhtiöllä olet lentänyt ja missä olet matkustanut sporalla listauksia?

Minä paitsi luen niitä, olen myös tulostanut ne toimistoni seinälle.

aaro

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #29 : 30.07.2008, 14:48:18 »
Ihan oikeasti, jaksaako joku lukea noita täysin vieraiden ihmisten millä lentoyhtiöllä olet lentänyt ja missä olet matkustanut sporalla listauksia?
En nyt välttämättä jaksa, mutta eipä kiinnostaisi myöskään hirveästi muistella kaikkia maailman olemassaolevia ja aiemmin toimineita lentoyhtiöitä.
Stansted - the worlds largest homeless shelter - full of people too tight to buy a hotel room for the night.

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 30.07.2008, 15:18:55 »

Minä paitsi luen niitä, olen myös tulostanut ne toimistoni seinälle.

Itsekin aloitan ja lopetan paivani lukemalla naita listoja :). Sen sijaan patkaakaan ei kiinnosta lukea mita joku juo tai mita musiikkia kuuntelee.

Kylla kiinnostaisi kuulla lisaa tuollaisista yllattavista ratikkajutuista, esimerkiksi tuo Honkkarin double-decker on mielenkiintoinen juttu, kiitos kuvasta. Ja onhan San Fransicon ratikkakin aika yllattava. Samaten Lontoon ratikka.

Maputossa Mosambikissakin on ollut joskus ratikka. Varmaan muissakin entisissa siirtomaissa.

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #31 : 30.07.2008, 15:58:09 »
Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta lukea seuraavista aiheista:
- valitus siitä, miten aiheesta x lukeminen ei kiinnosta (jos ketjun otsikko on "moottoripyörän sisäkumit" eikä moottoripyörän sisäkumit kiinnosta, pitääkö sinne mennä kertomaan asiasta?)
- matkapäiväkirja
- matkareitti
- reissubudjetti
- saksa
- ranska
- iso-britannia
- interrail
- lentomatkustus
- vapaaehtoistyö
- muu työskentely ulkomailla
- etelä-amerikka
- naisten/miesten käytös reissussa
- eksoottiset ruokailukokemukset
- lääkkeet / rokotteet maahan x
- sopivat varusteet olosuhteisiin x
- politiikka
- seksi ja parisuhteet
- muut reissufoorumit
- viisumiasiat
- lentojen hinnat

Voisitteko siis ottaa kanssakeskustelijan huomioon ja lakata keskustelemasta näistä aiheista.

kaukomatkailija

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #32 : 30.07.2008, 16:17:46 »

Minua ei ainakaan henkilökohtaisesti kiinnosta sen enenpää lukea jotain netistä kaivettua listausta, kuin jonkun randomtyypinkään omakohtaistakaan listausta siitä, missä kaupungeissa sitä ollaankaan sporalla matkattu.
Eihän niitä tarvitsekaan lukea, jos eivät kiinnosta?

Noissa on sama pointti kuin listauksissa, missä valtioissa tai kaupungeissa kirjoittaja on käynyt. Ne kertovat kirjoittajan kokemuspohjasta. Jos esimerkiksi henkilö A on matkustanut 64 maassa ja henkilö B vain yhdessä, niin suhtaudun joissakin asioissa hieman eri tavalla ko kirjoittajien kommentteihin. (Siksi muuten "tittelin" tilalla olisi kiva olla esim. luku, kuinka kauan kirjoittaja on viettänyt ulkomailla tai kuinka monessa maassa on matkustanut. )     
Jengi ryysää suuhun ja sieraimiin, leijuu ruumissavut yllä Gangesin, döfis tuo mieleen vanhan Folk-Fredin laulun, skene kuin Riipisen kadonnut taulu
-Pelle Miljoona

iramaria

• Vieras
« Vastaus #33 : 30.07.2008, 16:42:28 »
Riosta löytyy vielä Santa Teresan linja, tosin paikalliset taitaa suosia enempi bussia. Mutta minä tykkään :)

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #34 : 30.07.2008, 16:47:51 »
Pietarissakin raitiovaunujen löytäminen vaatii kohta jo hiukan vaivannäköä, sitä tahtia on kaupunki viime aikoina lopettanut linjoja ja repinyt kiskoja. Guinnesin ennätyskirjassa Pietari taitaa silti pitää maailman laajimman raitiotiejärjestelmän ennätystä hallussa, kun sitä ei poiskaan oteta. Todellisuus on jo nyt varjo entisestä.
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #35 : 30.07.2008, 16:49:52 »
Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta lukea seuraavista aiheista:

....

Voisitteko siis ottaa kanssakeskustelijan huomioon ja lakata keskustelemasta näistä aiheista.

Emme. Koska minua ja suurinta osaa muista ei vähänpätkää kiinnosta, mikä sinua kiinnostaa. >:( Minua ei kiinnosta kaikki ajoittain päätään nostava päästötietoisuusskeidakeskustelu, mutta senkun väännätte rauhassa. Kyllä tänne tekstiä sopii.

Ratikkajutut on hyviä, mutta pelkät listat ei kiinnosta.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #36 : 30.07.2008, 17:53:08 »
Eihän niitä tarvitsekaan lukea, jos eivät kiinnosta?
Ei tarvitsekaan, mutta sehän tässä juuri vituttikin, tämä mielenkiintoisen keskustelu haluttaisiin vetää heti jonkinlaiseksi listaukseksi aiheesta, missä kukakin on sitä sporaa käyttänyt. Mieluummin kertoo sitten siitä, onko jossain/missä on törmännyt johonkin kummallisuuteen näissä vehkeissä.

Noissa on sama pointti kuin listauksissa, missä valtioissa tai kaupungeissa kirjoittaja on käynyt. Ne kertovat kirjoittajan kokemuspohjasta. Jos esimerkiksi henkilö A on matkustanut 64 maassa ja henkilö B vain yhdessä, niin suhtaudun joissakin asioissa hieman eri tavalla ko kirjoittajien kommentteihin. (Siksi muuten "tittelin" tilalla olisi kiva olla esim. luku, kuinka kauan kirjoittaja on viettänyt ulkomailla tai kuinka monessa maassa on matkustanut. )
Et kai nyt ihan oikeasti väitä, että käyt aina katsomassa lentoyhtiö-, maa, spora sun kaikki muut kymmenet listaukset läpi, että miten painavana puhujan mielipidettä pidät? ;D

Ja olen samaa mieltä, että tittelin tilalle pitää ehdottomasti saada tuo ehdottasi tieto. Minä voin nyt tunnustaa, että minä olen ollut reissussa elämästäni 68 vuotta, lentänyt noin 350:llä eri lentoyhtiöllä, matkustanut 246 maassa, matkustanut maata pitkin noin 26 000 000 km ja meritse noin 19 000 000 merimailia. Kuuntelen Jason Donovania, Rick Astleytä, Sabrinaa ja A-haa. Lempiruokaani on kaurapuuro ketsupilla ja vaniljajäätelöllä. Pitääkö minun jossakin hyväksyttää listani vai onko minun sanani nyt näillä puheilla painavampi kuin kenenkään muun; tai ainakin niin kauan, että joku panee paremmaksi.

Joopa joo. ;D

kaukomatkailija

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #37 : 30.07.2008, 19:06:28 »
...
tämä mielenkiintoisen keskustelu haluttaisiin vetää heti jonkinlaiseksi listaukseksi aiheesta, missä kukakin on sitä sporaa käyttänyt. Mieluummin kertoo sitten siitä, onko jossain/missä on törmännyt johonkin kummallisuuteen näissä vehkeissä.
Kummallisuudet raitiovaunuissa ovat toki kiinnostavia, mutta raitiovaunuharrastajana minua kyllä kiinnostaa listauksetkin. Nyt tiedän keneltä kysyä esimerkiksi Tomskin raitioteistä ;)

Pitääkö minun jossakin hyväksyttää listani vai onko minun sanani nyt näillä puheilla painavampi kuin kenenkään muun; tai ainakin niin kauan, että joku panee paremmaksi.
No jos kysyn vaikkapa Ugandan ruokakulttuurista verrattuna Mauritanialaiseen, niin kyllä sinun sanaasi uskoisin. Ei ole kyse mistään kilpailusta.

-Pelle Miljoona

iramaria

• Vieras
« Vastaus #38 : 30.07.2008, 20:40:36 »
Kummallisuudet raitiovaunuissa ovat toki kiinnostavia, mutta raitiovaunuharrastajana minua kyllä kiinnostaa listauksetkin. Nyt tiedän keneltä kysyä esimerkiksi Tomskin raitioteistä ;)

Raitiovaunut on sympaattisia - Helsingissäkin haluan aina semmoisen kyytiin. Tosin sen pitää mieluiten olla vanhanmallinen. Ja kyllä raitiovaunullinen kaupunki ollessaan muuten kiinnostava saa multa kohteenvalinnassa aina vielä ratikkabonuksen ;) joten luin myös pelkät listatkin ihan mielenkiinnolla läpi.

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
« Vastaus #39 : 30.07.2008, 20:47:12 »
Tänään ekaa kertaa Helsingissä pubiraitiovaunu Spårakoffissa :) Sympaattinen tosiaan ja mukava katsella kaupunkia kerrankin raitiovaunun ikkunasta turistikierroksella juoma pöydässä. Hinta tosin oli suolainen, eli 8,5 euroa pelkkä sisäänpääsy. Juomat erikseen...

Mutta suosittelen kokeilemaan :)

Rauha Bakersin muistolle. Sniif.