Omat eväät lennolle?

(Luettu 4978 kertaa)

Electra

• Reissaajaguru
    • Profiili
Omat eväät lennolle?
« : 12.08.2008, 16:20:11 »
Niin, juomien suhteen tuo tuskin onnistuu, mutta kuinka moni ostaa jo esim. kentältä syömiset?

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Omat eväät lennolle?
« Vastaus #1 : 12.08.2008, 17:00:07 »
Pari vuotta sitten oli äkkilähtö Teneriffalle ja ei enää saanut aterioita lennolle (TUI).Tehtiin kotona eväät matkaa varten ja oli oikeastaan ihan hyvä ja halpa vaihtoehto :)

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 12.08.2008, 17:14:49 »
Kyllä me joskus Ryanilla lähtiessä ostettiin jostain kaupasta matkan varrelta parit patongit mukaan. :) Ja kentältä limpparit.

pekkapoks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 12.08.2008, 17:17:42 »
Kyllä lennoilla suhteellisen helposti pystyy jotain pientä evästä syömään (tyyliin sämpylää etc). Ja lentokentällä ei ole kovin halpaa...

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 12.08.2008, 17:33:08 »
Ja monella lentoyhtiöllä on nykyisin niin surkeat tarjoilut, että nälkä iskee pitkillä lennoilla, joten voileipä tekee terää 10t Atlantin-ylityksellä, kun tarjoillaan vain 1 ateria
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 12.08.2008, 17:47:56 »
Pari vuotta sitten oli äkkilähtö Teneriffalle ja ei enää saanut aterioita lennolle (TUI).Tehtiin kotona eväät matkaa varten ja oli oikeastaan ihan hyvä ja halpa vaihtoehto :)

Pari kertaa kun olen TUIn lennolla mennyt äkkilähdöllä
on sanottu ettei ateriaa enää saa lainkaan kun lähtö
on ollut jo huomenna mutta siitä huolimatta koneessa
joka kerta kuitenkin sapuskaa tuotu nenän eteen  ;)

Kuinkas monet lentoyhtiöt muuten kieltää omien eväiden
syömisen koneessa? Joillakin yhtiöillä se nimittäin on kiellettyä
hygienia/siivoussyihin vedoten.

alice in wonderland

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 12.08.2008, 17:50:43 »
Itse heinäkuun lopussa raahasin sämpylän kotoa kentälle ja lisäksi tyhjän vesipullon. Siinä sitten turvatarkistuksen jälkeen ennen lentoa oli hyvä käydä täyttämässä pullo lentokentän vessasta  ;D
Ja halvaksi tuli eväät, eikä kukaan vastaan sanonut  :P

aaro

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 12.08.2008, 19:01:18 »
Ainakin aasialaisten halpalentoyhtiöiden (kuten Air Asia) sekä aiemmin Suomeen lentäneen Sterlingin ehdoissa on omat eväät kielletty.

Joskus muistan kuitenkin lukeneeni arvion, että lentoemännät eivät tulisi omien eväiden mussuttamiseen näilläkään yhtiöillä puuttumaan. Perusteluna se, että joillekin ihmisille yhtiöiden välipalatarjonta ei terveydellisistä (keliakiasta kärsivät, diabeetikot, ym.) tai uskonnollisista syistä kelpaa. Mitään varmaa tietoa asiasta minulla ei ole.
Stansted - the worlds largest homeless shelter - full of people too tight to buy a hotel room for the night.

On The Road Again

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 12.08.2008, 19:25:41 »
Pohjois-Amerikan sisaisilla lennoilla mulla on aina omat evaat ja kotoa tyhja vesipullo. Koneissa ei saa kuin kahvin/lasin limsaa ja pikkiriikkisen pussin suolaista. Yleensa ostan kentalta ja syon koneessa joko salaatin tai taytetyn patongin, en mitaan tuoksuvaa. Muutaman kerran on ollut kauhea nalka, joten olen oppinut... Pitkilla lennoilla on ylensa jotain hedelmaa mukana.

Electra

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #9 : 12.08.2008, 20:14:34 »
Minä en ole charter-lentoja käyttänyt sitten haman nuoruuteni, enkä noita halpisfirmojakaan (=Ryanair etc.) harrasta, mutta olen huomannut yhä useammin ruokapussukan ainakin tällä miltei viikottain sahaamallani reitillä Lontoseen ja takaisin. Itsekin kyllä harrastan esim. Pret-a-mangerin sushiloodia matkalla, koneen oma ruoka kun ei usein sovi tai on muuten vaan syömäkelvotonta.

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 12.08.2008, 22:32:45 »
Onhan noita omia eväitä ollut. Ei lentoemännät siinä niin usein pyöri, että ne edes huomaavat moista. Lehden takana on myös tarvittaessa hyvä mutustella.

Nuu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #11 : 12.08.2008, 22:46:20 »
Joo, ei mullekaan oo koskaan eväistä huomautettu. Kannattaa tosin kunnioittaa kanssamatkustajia ja valita evääksi jotain mikä ei tuoksu voimakkaasti. Ei siis mitään metvurstia, tonnikalaa, banaania etc. Muuten koko matkustamo löyhkää! Esim. pikkunaposteltavat kuten pähkinät ja karkit (salmiakkia lukuun ottamatta) ei yleensä haise häiritsevästi.

puustinen

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #12 : 13.08.2008, 12:18:10 »
meillä omat eväät lennolle on ihan vakio eikä ole koskaan tullut mieleen, etteikö näin voisi tehdä :o . koneessa tarjotut sapuskat eivät millään riitä, kun olemme tottuneet syömään 6-7 ateriaa päivän aikana. vähintään teemme mukaan reissarit reiluilla täytteillä ja hyvänä lisänä toimivat laadukkaat proteiinipatukat :) . oma tyhjä vesipullo on myös aina mukana, sen voi sitten kentällä täyttää ennen lähtöä.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #13 : 13.08.2008, 13:34:40 »

Sterlinki ainakin, se oli silloin ennen. Vaan pitihän Rooman lennolla syödä penkin taakse maastoutuneena joku salasämpylä.

Aina on eväät messissä, kun vähänkään pidemmälle lennän. Tunnustan olevani halpalentoyhtiöille karmean huono asiakas.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : 13.08.2008, 16:41:46 »
Ei siis mitään metvurstia, tonnikalaa, banaania etc. Muuten koko matkustamo löyhkää!

Minun banaanit eivät ainakaan löyhkää!

Banaani on aina vakioevääni koneessa. En ole koskaan ajatellutkaan, etteikö koneeseen saisi omia eväitään viedä. Lentämiseenhän menee helposti puoli päivää Euroopassakin, kun mukaan laskee kaikki odottamiset ja kenttäkuljetukset. Ei minulla ole pienintäkään aikomusta ostaa mitään ylihintaista lentokone- tai -kenttä sapuskaa. Edes sitä pakollista kolmen euron vesipulloa en suostu ostamaan.

USA:ssa tosin lentokenttäruoka ei Newarkissa ollut kalliimpaa. Kaikkialla muualla maailmassa  hinnat ovat olleet omaa luokkaansa.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2008, 17:07:48 kirjoittanut UsvaAuer »

Roopatra

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 13.08.2008, 17:03:08 »
Mulla on aina eväät mukana. Vesipullonkin täytän turvatarkastuksen jälkeen lentokentän vessasta. Pari kertaa on turvatarkastuksessa tyhjäkin vesipullo heitetty pois ja se on pistänyt ärsyttämään ku joutuu ostamaan 2-3 eurolla puoli litraa vettä kentän kanttiinista, mutta ilmankaan ei voi olla.. Omista eväistä ei ole huomautettu millään lennolla.

imoT

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 13.08.2008, 17:17:34 »
Aina mukana minne ikinä menenkin: tuoretta valkosipulia, juustoa, makkaraa ja leipää. Siinä ne tärkeimmät millä pärjää.