hyviä hostelleja madridissa ja barcelonassa

(Luettu 10413 kertaa)

caliente

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - haplaaja10@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
hyviä hostelleja madridissa ja barcelonassa
« : 19.08.2008, 00:19:28 »
Kertokaa kokemuksia  hostelleista Madridissa ja Barcelonassa ja missä kaupungissa kannattaisi käydä kun lähtee Madridista Barcelonaan aikaa minulla tuolla reissulla on 1 kuukausi.
Dormit käy eli hinta edullinen.
Lähden lokakuussa ja tulen marraskuussa  ;)
iinnostus etelä-amerikan ja espanajan yleisiin asioihin. Hinnat,asuminen,harrastukset ym.

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
Vs: hyviä hostelleja madridissa ja barcelonassa
« Vastaus #1 : 19.08.2008, 01:20:01 »
http://www.losamigoshostel.com/b/english/index.htm

Noi kaksi on sijainniltaan aika hyvät. Los Amigos Operassa olin yhden yön lokakuussa 2006. Taisin pulittaa 35 euroa niin sain kuuden hengeen huoneen yksinäni. Vessa ja suihku käytävällä, aamiainen kuului hintaan. Maksullinen netti löytyy.
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

Pitufo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 20.08.2008, 09:20:15 »
Barcelonassa olin syksyllä 2006 muutaman yön Kabulissa http://www.kabul.es/. Se on sijainniltaan keskeinen (Placa reialilla), joka voi tietysti olla huono jos yöpyy siellä viikonloppuna, sillä meteli saattaa olla aikamoinen, jos huoneessa on ikkuna ulos (sekä placa reial että ramblas täynnä väkeä mm. stag/hen partyjä viettäviä juopuneita englantilaisia). Minulle osuneessa huoneessa (4h dormi) oli ikkuna sisäpihalle ja olin viikolla, joten oli ihan rauhaisaa. Hinta oli muistaakseni kohtuullinen, ja henkilökunta oli mukavaa. Ja aamiainen oli ihan hyvä ollakseen a)hostellissa ja b)Espanjassa (muistaakseni kahvia, croissantia, jotain hedelmiä jne).

Kaverini oli aikoinaan töissä Sea Point -hostellissa, joka on osa "point-ketjua" http://www.equity-point.com/index_en.html. En ikinä itse yöpynyt siellä, mutta noiden pitäisi olla ihan ok hostelleja. Kesällä Sea Pointin sijainti on mahtava, talvella/syksyllä valitsisin ehkä Gothic Pointin. MUOK: siis Barcelonassa nämäkin, joskin ketjulla näyttää olevan hostelleja myös Madridissa ja Marrakeshissä.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2008, 09:23:21 kirjoittanut Pitufo »
Yo llevo en el cuerpo un motor
que nunca deja de rolar
llevo en el alma un camino
destinado a nunca llegar.

caliente

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - haplaaja10@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 20.08.2008, 15:19:19 »
Kiitos vinkeistä toi point ketjun paikka oli ihan ok ja ei hinnatkaan älyttömän kalliit mitä olen noista hakureista katellut.
Hyvä etu toi aamiainen jos nyt oikein muistan niin siihen sisältyy purtavaa aamuksi.
 ;)
iinnostus etelä-amerikan ja espanajan yleisiin asioihin. Hinnat,asuminen,harrastukset ym.

aulis

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 20.08.2008, 17:46:04 »
Itse yövyin juuri Mambo Tangossa Barcelonassa. Paras kokemani hostelli. Hostellia mainostettiin jossain hostelworldissa niin hyvin, joten päätin kokeilla. Eikä ollut pettymys! Hinta oli high-seasonin aikaan noin 30 euroa yöltä.

saiq

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 20.08.2008, 18:57:52 »
Point-hostellit Barcelonassa ja myös Dream-hostellit on ihan ok. www.backpackerspain.com palvelee hostellien suhteen myös. Tuolta löydät myös Madridin Cats- ja Mad-hostellitkin. Molemmat hyviä. Ehkä Mad parempi, jos kaipaat hostelliin keittiötä, jos taas et, Cats on parempi.

lämys se on paskakin elämys

El diez de Febrero

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 28.08.2008, 13:32:51 »
aihetta sivuten: miten matkatavaroiden säilytys luonnistuu näissä ns. kimppahuoneissa eli onko siellä jokin lukollinen kaappi tms johon mahtuu isokin matkalaukku? n 2kk reissulla olisi aikomus muutama yö moisessa majoittua ellei halpaa 1hh huonetta löydy.. ja kyse on siis Barcelonasta.

Pitufo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 28.08.2008, 14:40:55 »
aihetta sivuten: miten matkatavaroiden säilytys luonnistuu näissä ns. kimppahuoneissa eli onko siellä jokin lukollinen kaappi tms johon mahtuu isokin matkalaukku? n 2kk reissulla olisi aikomus muutama yö moisessa majoittua ellei halpaa 1hh huonetta löydy.. ja kyse on siis Barcelonasta.

Öö, tähän on sikäli vaikea vastata, että käytäntö on täysin hostellikohtainen. Joissain on, toisissa ei. Hostellien nettisivut tietänevät kertoa, tai viimeistään hostellin respa.

Omia kokemuksia Espanjan osalta on, että useimmissa dormeissa on vähintäänkin safetyboksit, joihin saa arvotavarat lukkojen taakse (siis sellaiset pikkukaapit, joihin mahtuu passi, lompakko, kamera jne mutta ei esim. reppua), joissain paikoissa nuokin voi olla maksullisia.

Barcelonassa ainakin tuolla Kabulissa oli muistaakseni sellaiset kaapit, johon mahtuu rinkka, muistaakseni toimi huoneen avainkortilla ja oli ilmainen. Monissa hostelleissa on myös jonkunlainen matkatavarahuone, jonne voi raahata laukkunsa/rinkkansa päivän ajaksi säilöön, jos ei uskalla jättää sitä huoneeseen.
que nunca deja de rolar

maama

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - m_mikkonen@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 21.09.2008, 15:21:00 »
http://www.hihostels.com/dba/hostels-Madrid---Santa-Cruz-de-Marcenado-051007.en.htm

Tuossa hostellissa oon käyny Madridissa vuonna 2005. Sillon oli miusta ainakin ihan hyvä, ja tälläkin hetkellä halvin yöpymishinta on 8,5e/yö

alano

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 12.10.2008, 21:42:07 »
Be-Hostels-ketjuun kuuluvat on hyviä. Kannattaa kokeilla esim Hostel Paraisoa tai Barcelona del Mar -hostellia. Molemmat Ramblan lähellä (Carrer Sant Pau / Ronda de Sant Pau muistaakseni).

annnim

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #10 : 13.10.2008, 02:14:55 »
Jos haet halpaa dormia, menee oma suositukseni vähän ohi, mutta suosittelempa silti Hostal Bahia Madridia. Yövyin itse siellä viime viikon Espanjan reissullani. Olin yksin reissussa, joten privatehuone 25 eurolla kuulosti hyvältä ja oli hyvä. Hostelli oli ihan keskustassa, Puerta del Solin aukion vieressä lähellä keskustan nähtävyyksiä, ravintoloita ja baareja. Yksityishuone oli pieni, mutta toimiva, siellä oli vain sänky ja vaatekaappi sekä ihan ok peilit. Myös tv löytyi katonrajasta. Huoneen ulkopuolella oli oleskelutila, jossa oli myös jääkaappi, niin saattoi säilyttää juotavaa kylmässä. Suihkutilat oli ihan ok. Yövyin hostellissa kaksi yötä ja olin oikein tyytyväinen. Asiallinen ja ystävällinen palvelu, puhuttiin englantiakin.

http://www.hostalbahiamadrid.com/

El diez de Febrero

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #11 : 13.10.2008, 23:10:18 »
annnim: Tuo vaikuttaa tosi hyvältä  :D itse asiassa katselin noita dormeja vain halvan hinnan takia mutta tuon hintainen privaatti kyllä vaikuttaa houkuttelevammalta! Varasitko huoneen etukäteen?

annnim

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #12 : 13.10.2008, 23:39:27 »
Juu varasin hostellihuoneeni Hostelworldin kautta ja huone kannattaa kyllä varata, kun kyseessä on tosi pieni hostelli. Ilmoitin heille myös sähköpostilla saapumisaikani, niin siellä oltiin vastassa. Sain sitten avaimet käyttööni, kun hostellissa ei ollut respaa vaan sai ihan itse kulkea, miten huvitti.

Hostellin löytäminen oli itseasiassa hieman hankalaa ensin, kunnes tajusin, ettei ulkona vaan ollut iso kylttiä, jossa lukisi hostel. Oikeannumeroisesta ovesta sitten löytyi summeri ja pääsin sisään.

semimatkaaja

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 20.10.2008, 21:58:04 »
suosittelen kämpän vuokrausta! ainakin jos olet kaverin kanssa liikkeellä, tai jos yksin, niin esim. huone asunnosta. voit etsiä esim. "pisos en madrid". madrid on 1 mun suosikkipaikoista!
quot;linja-autossa ompi tunnelmaa, linja-autossa matka katkeaa"

rosanna

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : 27.10.2008, 17:26:25 »
Itse olin kesällä barcelonassa ja yövyin Ideal Youth Hostellissa. Olin itse ainakin tyytyväinen, olin 10 hengen huoneessa ja löytyi safety boxi. Aamupala sisältyi myös hintaan. Ja muistaakseni hinta oli 18€/yö. Hostelli oli ihan keskustassa, Ramblasin varrella, metro asemalle käveli minuutin. Ja vaikka se oli siinä ramblasin vierellä ja parvekekkin oli sinne päin, niin jos parvekkeen ovi oli kiinni ei sieltä mitään meluhaittoja tullut.
En kotiin paluun riemua tuntea saa, ellen saata itseäni nyt matkaan.

simoh

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #15 : 11.11.2008, 00:42:08 »
Itse olin kesällä barcelonassa ja yövyin Ideal Youth Hostellissa. Olin itse ainakin tyytyväinen, olin 10 hengen huoneessa ja löytyi safety boxi. Aamupala sisältyi myös hintaan. Ja muistaakseni hinta oli 18€/yö. Hostelli oli ihan keskustassa, Ramblasin varrella, metro asemalle käveli minuutin. Ja vaikka se oli siinä ramblasin vierellä ja parvekekkin oli sinne päin, niin jos parvekkeen ovi oli kiinni ei sieltä mitään meluhaittoja tullut.

Tää hostelli oli aivan erinomainen, jos ottaa oman huoneen. Dormeissa ei ilmastointia käytännössä ole, ja kesän jälkeenkin on toisinaan helvetin kuuma. Muutoin palvelu pelaa, ja sijainti aivan tajuttoman hyvä. Kadulle siirtyessä pientä varovaisuutta kuitenkin, koska sivukatu vilisee ilta-yöaikaan kaikenlaista puliveivaajaa, huumekauppiasta ja dollarinkuvat silmissä vilistävää lompakonnyysijää.

manuel pablo

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : 21.02.2009, 22:02:46 »
Madridissa
http://www.hostalcantabricomadrid.com/

sijainti paras mahdollinen (puerta del solin vieressä), lähellä euroopan suurin irkkubaari missä useita valkokankaita, alakerrassa näytetään eri matsit kuin ylhäällä, mieleen jäi river-boca, riverin fanit olivat rumpujen kanssa katsomassa peliä..Myös paikalliset käyvät siellä katsomassa Realin pelejä.

Madrid on koluttu moneen kertaan, jos jollain kysyttävää niin vastaan mielelläni.

ransu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #17 : 02.04.2009, 10:46:50 »
Kiitos majoitusvinkeistä,

kaipaisin vielä junavinkkiä tuolle välille. Olen ajatellut käydä parin pv:n reissun Barcelonassa kun muuten matka suuntautuu kurssille Madridiin. Eli kesäkuun alussa, onko junat täynnä, mitä suunnilleen maksaa ja kannattaako/onko mahdollista esim. ottaa yöjuna niin säästäis heti yhden yönmajoituksen...

En ole saanut vielä selkoa renfe:n sivuista, mutta nyt haenkin kokemuksen tuomaa tietoa...

Kiitos..
quot;ma tunnen jo tieni, se kutsuen mua viittoaa."

Pitufo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 02.04.2009, 11:28:21 »
kaipaisin vielä junavinkkiä tuolle välille. Olen ajatellut käydä parin pv:n reissun Barcelonassa kun muuten matka suuntautuu kurssille Madridiin. Eli kesäkuun alussa, onko junat täynnä, mitä suunnilleen maksaa ja kannattaako/onko mahdollista esim. ottaa yöjuna niin säästäis heti yhden yönmajoituksen...

Itse olen aina mennyt tuon välin bussilla, sillä Espanjassa junat ovat vähän hintavia. Selvittelin asiaa syksyllä, kun piti mennä Madridista Barcelonaan päin ja päädyin bussiin silloinkin. Nykyisinhän BCN:n ja Madridin väliä kulkee älyttömän nopea AVE-juna, ja muistaakseni niitä hitaampia junayhteyksiä ei ole enää kuin yksi (? jos muistan oikein, niin se on nimenomaan Costa Brava -yöjuna ja se on sitten halvempi, eli se voisi olla hyvä valinta?).

Normihinta AVE:lla on jotain 100e/suunta, mutta jos ei ole rahasta pulaa tai bongaa netistä sopivan nettihintatarjouksen, niin sitten se on kyllä näppärä ja nopea, matka kestää muistaakseni jotain 2,5h ja jos juna on enemmän kuin x minuuttia myöhässä niin rahat saa kuulemma takaisin. AVE:ja menee päivässä useita, joten niissä on varmaankin tilaa, tuosta hitaasta yhteydestä en osaa sanoa. Ainakin bussit on yleensä aika täynnä (Alsalla maksaa n. 25-30e suunta ja matka kestää seitsemisen tuntia) mutta lipun oon yleensä saanut helposti vielä samana päivänä.

Kesäkuun alkuhan on Espanjassa vielä "kevättä" eli paikalliset on vielä töissä ja koulussa, joten ajankohta tuskin hirveästi vaikuttaa. Joo.
que nunca deja de rolar

El diez de Febrero

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #19 : 10.04.2009, 14:10:49 »
Linja-auto lippu (27e) on tosissaan huomattavasti halvempi kuin juna (AVE) mutta matka kestää 8 tuntia suuntaansa. Itsellä oli Tammikuussa ensilumien aikaan lippu ostettuna aamuvuorolle Madrid-BCN mutta autoa ei kuitenkaan koskaan pysäkille kuulunut..  ::)
Avella matka maksoi 115e ja kesti 2,5h. Ostin lipun asemalta ilman mitään ennakkovarauksia ja noita junia tosiaan kulkee melkein tunnin välein joten varmasti johonkin vuoroon on tilaa. Junat ovat todella siistejä ja miellyttäviä kaikin puolin.
Yöjunista ei tälläkään ole sitten kokemusperäistä tietoa.