Inter rail muutoksia

(Luettu 11766 kertaa)

kimble

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.huugohelmi.net
    • Sähköposti
Inter rail muutoksia
« : 22.01.2004, 12:39:03 »
Kävin eilen hakemassa inter rail esitteen Helsingin asemalta ja osasivat kertoa muutoksista mitkä tulevat voimaan 1.4.04.

1. 3 vyöhykkeen lippu poistuu käytöstä
2. 2 vyöhykkeen lipusta tulee 22pv
4. Hinnat nousevat ainakin globaali on jatkossa 399 euroa..

ajattelin ilmoitella jos joku ei vielä tiennyt...
Itselle tuli ainakin ihan yllätyksenä kun olin ajatellut ottaa juuri tuon 3 vyöhykkeen lipun.
os jotain unohtui, sitä ei tarvitse...

www.huugohelmi.net

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
Inter rail muutoksia
« Vastaus #1 : 22.01.2004, 12:41:22 »
Kerpele, eli enaa ei siis voi ottaa 2 vyohykkeen kuukausilippua (mita itse juuri meinasin...)??

Perhanan perhana!

Pablo

• Reissaajaguru
    • ICQ Messenger - 64924128
    • MSN Messenger  - samjeric@hotmail.com
    • Profiili
Inter rail muutoksia
« Vastaus #2 : 22.01.2004, 14:30:31 »
Hmpf, kaikki muuttuu aina vaan kalliimmaksi  :(
ämä on minun totuuteni.

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
Inter rail muutoksia
« Vastaus #3 : 22.01.2004, 14:47:22 »
Siis MITVIT?!? 3 vyöhykettä on ihan paras!!

miumau

• Reissaajaguru
    • Profiili
Inter rail muutoksia
« Vastaus #4 : 22.01.2004, 14:51:19 »
eeeeeeeeeei!! nyt lusikka soikoon, minen ala!  :evil:  :x  :shock:
eihän tossa oo mitään järkeä; joko otat sika-kalliin globaalin tai sitten reissaat vaan 22 päivää? minen kohta osta ollenkaan ir-lippua vaan yksittäisiä junalippuja... tulee varmasti halvemmaksi... neljä sataa??!

Lonely rider

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Matkakuvia
Inter rail muutoksia
« Vastaus #5 : 22.01.2004, 15:05:44 »
Joka vuosi korottaa tota global lipun hintaa.  Kaksi ja puoli vuotta sitten se  maksoi vielä 2087 markaa eli n. 351€.  Tää ei oo reilua :evil:

Pi

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - typo@arabuusimiehet.com
    • Profiili
Inter rail muutoksia
« Vastaus #6 : 22.01.2004, 16:04:14 »
Hei tää juttu on nyt kyllä sellaista rahastusta, että minä en tätä ainakaan purematta niele! Perkele! :evil: 3 vyöhykkeen Interrail-lippu on parasta mitä VR:llä on tarjota. Jos se poistuu, niin minä lupaan... (feidaus TV-mainokseen) ...etten enää koskaan tuhlaa rahaa edes verhonipsuihin, jotka liikkuu kiskoilla (ainakaan ennen seuraavaa kertaa)! Jos multa kysyttäisiin niin minä pikemminkin laajentaisin 3 vyöhykkeen ja global-lippua niin, että voi valita joko 30 päivän, tai 60 päivän lipun.

Poistuuko ko. lippu vain Suomen VR:n valikoimista, vai aikooko jokin Interrailista vastaava ylin taho poistaa sen kokonaan? Onko sellaista edes? Miten sitä poistamista perustellaan?

Tästä pitää nostaa meteli enkä tarkoita, että pallontallaajien foorumeissa. Minä hostaan vaikka itse nettiaddressin tätä vastaan jos ei joku muu sitä tee/ole jo tehnyt! Näytetään VR:lle, ettei tollaista hyväksytä! *lipastaa sarjakirjoituskynän, naksuttelee sormet vetreiksi ja menee nurkkaan mököttämään ja kihisemään kiukusta*

.pi.
Minä poika se reilaan ja reivaan, turhat huolet mäelle heivaan.

Mutka

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - janne.mutikainen@mbnet.fi
    • Profiili
    • Sähköposti
Inter rail muutoksia
« Vastaus #7 : 22.01.2004, 16:41:21 »
Ääh, aina vaan hinnat nousee. Tekisivät joskus edes toisin ja laskisivat niitä.
size=9]"Eihän apinatkaan riehu koko aika, nehän syö välillä banaania." Zibbadubbadii[/size]

Anonymous

• Vieras
Inter rail muutoksia
« Vastaus #8 : 22.01.2004, 17:10:32 »
Ei helvetti! Ei yhtään kivaa! Juuri kun kesällä on tarkoitus mennä vaan kuukaudeksi pois...
En löytänyt mitään muutoksista ainakaan bahn.de sivuilta, mutta se saattaa johtua siitä, etten ymmärrä saksaa  :D Mutta tällainen sieltä löytyi koskien 31. maaliskuuta: Den 12-Tage-Pass gibt es noch bis 31. März.
*potuttaa*

Esmeralda

• Reissaaja
    • Profiili
Inter rail muutoksia
« Vastaus #9 : 22.01.2004, 17:25:24 »
Tätäkin päätöstä on olleet tekemässä ihmiset jotka ei reilaamisesta tiedä yhtään mitään. Järkevämpäähän olisi ollut kehittää tätä tuotetta (reilikorttia) vaikka silläkin uhalla, että hintaa olisi joutunut nostamaan hieman. Ideanahan tässä on pelkkä rahastus, kun ei ole kolmen vyöhykkeen korttia niin asiakas joutuu ostamaan globaalin ja maksaa itsensä kipeäksi. 2 vyöhykettä ja 22 päivää, anna mun kaikki kestää... :cry:

Nick

• Reissaajaguru
    • Profiili
Inter rail muutoksia
« Vastaus #10 : 22.01.2004, 18:15:19 »
reilaamisen kulta-ajat valittevati on jo ohi :( no, jos ne kerran luulee että kysyntää riittää ni kai sitä pitää näyttää niille (vr/tarkemminkin se kansainvälinen organisaatio joka noi hinnat päättää) kaapin paikka :) täytyypä ruveta harkitsemaan tota omalla autolla kulkemista, halpislentoja tai "bussireiliä"...

kyl ne sitä mukaa ku alkaa myynti tippuu ni rupee pistää tota reilihintoja/palveluja parempaan suuntaan.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Inter rail muutoksia
« Vastaus #11 : 22.01.2004, 18:27:52 »
Huh, eipä ole tullut katsottuakaan, että täysihintainen (26+) Global-lippu on 552 euroa ja hinta varmaankin nousee taas sitten 1.4. :shock: Muistelen kaiholla ensimmäistä reiliäni 1999, kun nuorten Global-lippu maksoi vielä 1933 mk.
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Astrosus

• Himoreissaaja
    • ICQ Messenger - 30483897
    • Profiili
Inter rail muutoksia
« Vastaus #12 : 22.01.2004, 19:14:46 »
Vai menevät -tanat byrokraatit riipimään viimeisetkin sentit. Kuvitteleeko ne, että nuorisolla kasvaa rahaa puissa? Kyllä ylimääräisen matkustelurahan saa opiskelijakin selkänahastaan repiä. Eipä sillä, ei tämä ainakaan rautateiden kilpailuasemaa halpalentoyhtiöiden rinnalla paranna. Valtion rautatiet nostavat hintoja samalla, kun muut niitä laskee.

Mutta eikös sen lipun voi käydä ostamassa ennen huhtikuuta, jos lähtee alkukesästä liikenteeseen? käsitin, että kolme kuukautta etukäteen sen voi hankkia ja vanhat hinnat ovat voimassa 31.3. saakka. Vai aikovatko ne lierot määrittää hinnankorotuksen matkan aloituspäivän mukaan?

Minä tulen barrikadeille mukaan. Het.
liquando insanire iucundum est!

kimble

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.huugohelmi.net
    • Sähköposti
Inter rail muutoksia
« Vastaus #13 : 22.01.2004, 19:40:29 »
Eli porukka ei ilmeisesti ollut kuullut näistä "mukavista" uutisista vielä.
Eiköhän järjestetä jokin mielen osoitus vr:n kansainväliselle osastolle  :twisted:

Kerätään hei se adressi ainakin. Voisi muutenkin ottaa sinne vr:lle yhteyttä ja kysellä vähän lisä infoa, että miksi näin.
os jotain unohtui, sitä ei tarvitse...

www.huugohelmi.net

Nick

• Reissaajaguru
    • Profiili
Inter rail muutoksia
« Vastaus #14 : 22.01.2004, 21:46:35 »
ongelma taitaa olla (mun käsityksen mukaan) se, että vr ei kai noita hintoja päätä... Kun nehän on samat joka maassa... eihän siitä addressista yms tilpehööristä haittaa oo, mut sitä vaan että mahdollisuudet että siit ihan oikeesti ois apua ni ois suuremmat jos vr:llä ois vaikutusvaltaa... se vaikutusvalta taitaa olla jaettu noiden kaikkien maiden "vr" vastaavien kesken, ja kukas niistä nyt hintojen korotusta vastustais ;) vr:ltä vois ehkä kysyy mikä ois paras paikka mihin se addressi pitäs lähettää... uskoisin et niil on joku kattojärjestö tms...

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Inter rail muutoksia
« Vastaus #15 : 22.01.2004, 23:03:26 »
Täältä löytyy vähän lisätietoa: http://www.interrailnet.com/, mutta ei oikein sitä, mihin osoitteeseen kannattaisi valittaa.
Taustalla lienee Kansainvälinen rautatieliitto UIC:

http://www.uic.asso.fr/home/home_en.html
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Hisoka

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - the_shorty86@hotmail.com
    • Profiili
Inter rail muutoksia
« Vastaus #16 : 23.01.2004, 10:39:58 »
Vähänkö ärsyttää! Mulle olis käyny toi 3 aluelippu ihan mahtavasti... Kylhän se 2 aluetta olis ehkä käyny.. JOS se olis ollu 1kk  :evil: saa ny nähä mitä reilaamisesta tulee... oli aikomus mennä ekaa kertaa nyt kesällä

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
Inter rail muutoksia
« Vastaus #17 : 23.01.2004, 13:52:57 »
Tällaisen vastauksen sain kysyessäni asiaa VR:ltä:

Hei,

Totta on. Kaikissa Interrailiin kuuluvissa maissa on 1.4.2004 alkaen
myynnissä
- globaalilippu (voimassa 1kk),
- 2 vyöhykkeen lippu (voimassa 22 pv) ja
- 1 vyöhykkeen lippu (voimassa 16 pv).
Koska Interrail-lipun voi ostaa 3 kk etukäteen, voi 31.3. vielä ostaa
esim. 3 vyöhykkeen lipun, jonka ensimmäinen voimassaolopäivä on viimeistään
30.6.2004.

Muutoksia vaativat kannattavuussyistä lähinnä Keski-Euroopan rautatiet,
joilla käy eniten Interrail-matkustajia. Monet maat, joissa käy paljon
reilaajia, katsovat saavansa liian vähän tuloja Interrailista. VR ja
muut Pohjoismaat eivät olisi halunneet luopua 3 vyöhykkeen kortista, jota
meillä on myyty globaalilipun jälkeen eniten. 2 vyöhykkeen voimassaoloaika on kompromissi: 1 kuukauden voimassaoloajalla hinta olisi noussut liikaa.

Ystävällisin terveisin,

Laila

Laila Suuronen
Sales Manager
VR Ltd
Finnish Railways
Passenger Services
P.O. Box 488 (Vilhonkatu 13)
FIN-00101 Helsinki, Finland
Phone +358 (0)307 21 444
Fax +358 (0)307 22 290
[email protected]
http://www.vr.fi

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
Inter rail muutoksia
« Vastaus #18 : 23.01.2004, 14:09:36 »
Lainaus käyttäjältä: "Tinja"

Muutoksia vaativat kannattavuussyistä lähinnä Keski-Euroopan rautatiet,
joilla käy eniten Interrail-matkustajia. Monet maat, joissa käy paljon
reilaajia, katsovat saavansa liian vähän tuloja Interrailista.

Hoh hoh. Tämän kun vielä uskoisi! Juuri tämä Keski-Euroopan alue on ollut todella ahne perimään käsittämättömiä lisämaksuja reilaajilta ja kehtaavat vielä väittää, että tulot ovat pieniä! Ehkä niitä alkoi vituttamaan, kun moni menee reilaamaan kuukaudeksi pelkästään idän suuntaan, kuten itsekin tein.
Tällä "hienolla" uudistuksella todellakin tapetaan reilauksen jalo idea.

Voi perkele, mä haluan sen kolmen vyöhykkeen lipun takaisin!!!  :evil:

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
Inter rail muutoksia
« Vastaus #19 : 23.01.2004, 16:53:20 »
Joo, kannatan sittä adressia tosiaan... voishan sitä koittaa, jos löytyy joku taitava ja aktiivinen vapaaehtonen, järkätä siitä kansainvälisen...
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...