Kertokaa Brightonista

(Luettu 44656 kertaa)

Anonymous

• Vieras
Kertokaa Brightonista
« : 26.01.2004, 12:40:47 »
Millanen sää alkukesästä? Onko mainostetun veronen kaupunki?

heidihoo

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - heidihoo@netti.fi
    • Profiili
Ihana kaupunki!
« Vastaus #1 : 26.01.2004, 13:11:01 »
Alkukesän säistä en tiedä, itse olin heinä-elokuun vaihteessa eikä satanut kertaakaan, hienot oli ilmat.

Kaupunki on aivan ihana, on rantaa, bileitä, baareja, yökerhoja, kauppoja, puistoja, kirkkoja, huvipuistoja, kaikkea mahdollista mitä matkailija haluaa nähdä. Nuorekas meininki ja lyhyt matka muihin kivoihin paikkoihin kuten Lontooseen. Ehdottomasti suosittelen, on jo ikävä takaisin!

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
Kertokaa Brightonista
« Vastaus #2 : 26.01.2004, 14:07:57 »
Olin Brightonissa kesäkuussa 98, mutta tuskinpa säät ovat siitä muuttuneet paljoakaan  :) Ei ollut liian kuuma, tuli pieniä sadekuuroja yhtäkkiä, mutta eipä ne pitkään kestäneet. Rannalta voi keräillä simpukan kuoria etenkin laskuveden aikaan (jos harrastaa kaiken turhan keräämistä) ja etenkin iltaisin on tosi nättiä. Kaupungissa on paljon pieniä kauppoja ja muutenkin vaikutti paljon, paljon kivemmalta paikalta kuin esim. Lontoo! Kannattaa mennä ja etenkin alkukesästä, jolloin ei ole turhan kuuma.

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
Kertokaa Brightonista
« Vastaus #3 : 26.01.2004, 15:30:40 »
Lainaus käyttäjältä: "Tinja"
Rannalta voi keräillä simpukan kuoria etenkin laskuveden aikaan (jos harrastaa kaiken turhan keräämistä) ja etenkin iltaisin on tosi nättiä.

Tein virheen, kun keräsin noita simpukoita ja kiviä. Tungin ne samantien vaan reppuun ja siellä ne oli pari kk ennenku tulin Suomeen. Arvaatkaa haisiko hyvälle?

Brighton on upea paikka, kävin syyskuun lopussa. Arska paisto ja oli paljon porukkaa liikkeellä. Ihanan näköstä,  ne rannan lähellä olevat korkeet talot vois räjäyttää :evil: Jos Brightonin rauha alkaa kyllästyttää, niin junalla tai bussilla pääsee nopeesti Lontooseen.
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

Malla

• Reissaaja
    • Profiili
Kertokaa Brightonista
« Vastaus #4 : 26.01.2004, 17:48:11 »
Brighton on kiva kaupunki ja itse viihdyin hyvin siellä olessani. Alkukesän säästä en osaa sanoa, mut luulis sen olevan Suomea lämpimämpi..

Ja sitten pieni varoituksen sananen..
Olin näillä kielikurssisysteemeillä ja asuin hieman kauempana keskustasta(, jossa oli hyvin kielikurssivastainen väestö) ja siellä ei kyllä mielellään liikkunut illalla, koska vaara oli todellinen. Mutta en usko, että niin kauas keskustasta eksyt jos sinne matkaat..

Nuorekas ilmapiiri, ja kuten joku totesi paljon viihtyisämpi kuin Lontoo..

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
Kertokaa Brightonista
« Vastaus #5 : 26.01.2004, 19:28:47 »
Lainaus käyttäjältä: "hile"
Tein virheen, kun keräsin noita simpukoita ja kiviä. Tungin ne samantien vaan reppuun ja siellä ne oli pari kk ennenku tulin Suomeen. Arvaatkaa haisiko hyvälle?

Todennäkösesti ne haisi jo samana iltana, niin ainakin meillä... mutta mutta... Juu, Brighton on hieno kaupunki, tosin sitä Pieriä kannattaa välttää; pilasi meidän kaupunkireissumme... hienoja pikkuputiikkeja... sinne ku pääsis uudestaan...
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...

Shallow

• Reissaaja
    • Profiili
Kertokaa Brightonista
« Vastaus #6 : 27.01.2004, 10:40:57 »
Joo, kehunpa minäkin sitten Brightonia.

Itsekin olin siellä vuonna 1999 kesällä kielikurssilla, neljä viikkoa kesäkuussa. Ilmat oli ainakin näin pohjois-suomalaisesta näkökulmasta hyvät, aurinko paistoi, eikä siellä muistaakseni edes kamalasti satanut.. Paikalliset tosin väittivät tuon kyseisen kesän olleen kylmä, en sitten tiedä...

Mutta kaupunki oli mukava, juuri nuo rannat ja keskustan pikkuputiikit ja kapeat kadut osassa keskustaa ja niin edelleen...  Rakastuin paikkaan samantien, mutta takaisin ei vielä ole tullut lähdettyä muista (nyt kun tarkemmin ajattelen niin huonoista  :roll:  ) syistä.

Eli käymisen arvoinen paikka!
Jos enemmän vain oikeutta nähdä saan, voin verhoutua vaikka lumenvalkeaan.
Mutta jos maailma jatkaa pimeän matkan taivallusta, ylläni on surupuku, ja surupuku on musta."
- Trio Niskalaukaus

Anonymous

• Vieras
Kertokaa Brightonista
« Vastaus #7 : 29.01.2004, 20:52:22 »
joku muuki on ihastunu siihen kaupunkiin. olin siel vuoden 2001 kesä-heinäkuun vaihteessa ja tykkäsin TOSI paljon. harmittaa vaa se ku just edellisenä päivänä löydettiin sieltä Pierin läheltä sellanen paikka missä oli kaikkii kivoi pikkuputiikkeja mut sit mä en ehtiny käydä siellä ku piti lähtee Lontooseen (tai jonnekki muualle iha sama :roll: ). kuitenki. Brighton on ihana kaupunki. sellanen pikku-iso kaupunki. tosi kodikas!!!!!!! ja helppo liikkuu paikast toiseen koska ei oo kovin pitkät välimatkat!!

sinne siis!! :D

ainii ne säät..sato kahtenä päivänä ku olin siellä (olin 26 päivää).. mut silloi ku sato, silloi sato KUNNOLLA!!!!!!!! muistakaa vedenkestävät kengät ja sateenvarjo!!

Nick

• Reissaajaguru
    • Profiili
Kertokaa Brightonista
« Vastaus #8 : 21.03.2006, 10:17:34 »
ja nyt yli kahden vuoden hiljaiselon jälkeen katotaan jos tästä kaupungista olisi vielä jotain kirjoitettavaa :)

Kukaan asunut/asuu brightonissa? kaikki muukin info edelleenkin tervetullutta :)

Suke

• Reissaaja
    • Profiili
Kertokaa Brightonista
« Vastaus #9 : 21.03.2006, 13:44:15 »
Brighton oli ainakin kesällä 2000 mieleinen, kaunis ja mukava kaupunki. Busseilla helppo kulkea ja keskustan alue kiva ja selkeähkö (tai sitten muisti pätkii...). Ja se ranta.

Ainut miinuspuoli oli asukkaiden negatiivinen suhtautuminen viattomiin kielikurssilaisiin. Kerrankin niskaamme syljettiin bussin ikkunasta.  :shock:
Mutta pientähän se on.

Kannattaa käydä.
Eniten minua kiinnostaa tie
että voisin taas
rakentaa kiskoja
että pääsisi kauemmaksi
- Anni Sinnemäki

Joutsen

• Reissaaja
    • Profiili
Kertokaa Brightonista
« Vastaus #10 : 21.03.2006, 14:29:12 »
Brigton on ihana kaupunki. kesäviikonloppuisin vaan vähän turhan täynnä, kun "kaikki" Lontoolaiset lähtevät sinne rannalle.

njiina

• Vieras
Kertokaa Brightonista
« Vastaus #11 : 21.03.2006, 16:44:52 »
oijoi, on mukava kaupunki :)

itse olin brightonissa kolme ekaa kesäkuun viikkoa (2005) ja kerran tais sataa sinä aikana. ekalla viikolla sai iltasin pitää jotain kesästä takkia mut sit kuun lopulla huomas et illat oli jo lämpimämpiä kun ei tarvinnut mitään pitkähihaista.
Ehdottomasti huomas niillä helteillä että se on sellanen kesä-beach-kaupunki kun miten sitä on paljon mainostettukin, ja oli kyl hieno fiilis :)

Mulla ei ite jäänyt mitään hampaankoloon kyseisen paikan kanssa, ja vaikka aika paljon tuli käveltyä ympäriinsä ja vähän syrjemmilläkin alueilla, niin mitään vaaratilanteita ei sattunut kohdalle. (oliko sitten tuuria vai mitä, en tiiä) kerran sattu bussiin viereen joku mielenkiintonen tyyppi joka hakkas raivoissaan edessä olevaa penkkiä ja huusi jotain koreaks tai vastaavaa. joku judomies (; mut eipä tuo mitään.

niin ja portslade, minne itse majoituin, on vähän kauempana keskustasta (bussilla 35 min, saatte itse päätellä onko kaukana vai ei :)) ja se oli kyl niin rauhallista seutua että.. mut eiköhän joka puolelta löydy ne murjunsa.

Maahinen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Kertokaa Brightonista
« Vastaus #12 : 22.03.2006, 19:36:18 »
Ihanaa rantaviivaa ja kivoja pikku kauppoja. Ihastuin kaupunkiin siellä kerran käydessäni, ja aion kyllä mennä uudestaankin. Sateenkaarilippuja näkyi paljon, eli paikka taitaa miellyttää gay-matkailijoita. Jossain siellä katujen sokkeloissa on vanha kirkko, joka toimii nykyisin baarina, alttaritaulun paikalla on suuri Elviksen kuva. Oli oikein hauska kuppila.

Rannalta kannattaa etsiä kiviä, joiden keskellä on reikä! Ovat hienoja, ja niistä tehty riipus on kiva matkamuisto. Tosin niitä ei kai "saisi" kerätä liikaa, luulisin... Niitä kutsutaan nimellä hag stone, ja ne ovat syntyneet samalla periaatteella kuin hiidenkirnut Suomessa, eli joku pieni kivensiru on kaivertanut tiensä kiven läpi.

Pilvi

• Aloittelija
    • Profiili
Kertokaa Brightonista
« Vastaus #13 : 30.03.2006, 20:13:07 »
Mä oon menossa kesällä kielikurssille Brightoniin. Tietääkö kukaan millaista aluetta on East Sussex Brightonissa? Ja onko sinne hyvät bussiyhteydet ja kuinka pitkä matka keskustaan?

luzniq

• Tosireissaaja
    • Profiili
Kertokaa Brightonista
« Vastaus #14 : 30.03.2006, 22:27:22 »
Eli siis. Brighton niminen kaupunki sijaitsee alueella nimeltä East Sussex. East Sussex ei siis sinänsä ole mikään yksi ja tietty paikka, vaan vähän kuin keski-suomi täällä meillä.

Mutta siis, Brightoniin ja Brightonissa itsessään on hyvät kulkuyhteydet!
destination unknown-

seraphima

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - k.j.moilanen@gmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Kertokaa Brightonista
« Vastaus #15 : 29.04.2006, 19:16:29 »
Kuinka paljon maksaa junaliput Lontoosta Brightoniin ja toisinpäin? Noin suunnilleen?

Olin itekin Brightonissa 2002 kesällä (heinäkuun loppu) ja ei ollut ollenkaan kuuma ja välillä satelikin vähän ja iltasin oli aika viileetä. Parasta koko reissussa oli rannalle meno yöllä biletyksen jälkeen kun oli laskuvesi.. huooh.. pysty kävelemään tosi pitkälle pehmeällä hiekalla viileässä vedessä  :D  Kannattaa kuitenkin vähän varoa jos päätyy humalassa uiskentelemaan koska yheltä tyypiltä varastettiin vaatteet kun jätti ne rannalle.. se oli aika hupaisaa muttei varmaan niin kauheen mukavaa...!

Brighton on oikeesti ihan älyttömän ihana kaupunki että kannatta kyllä kokea :D Hyviä biletysmestojakin löytyy jos niitä kaipailee..

Onko sellaisia tullut uusia? Kertokaa jos tiedätte!! Itelläni on tiedossa vaan Escape ja Event...
quot;We all travel thousands of miles just to watch TV and check in to somewhere with all the comforts of home, and you gotta ask yourself, what is the point of that?"

pilke

• Reissaaja
    • Profiili
Kertokaa Brightonista
« Vastaus #16 : 15.10.2006, 11:55:35 »
Mä olin Brightonissa viime kesänä kielikurssilla kolme viikkoa. Brighton on kyllä ihana kaupunki, paljon ihania kauppoja. Erityisesti ihania kenkiä  ja yöpukuja  :lol:  Myös paljon mukavia kahviloita ja kannattaa ostaa Millies Cookies keksejä, ne on maailman parhaita  :wink:
Olin heinäkuussa reissussa ja siellä oli tosi kuuma. Välillä oli jopa 40 astetta, mutta viime kesä taisi olla joku ennätys lämmin kesä Briteissä. Se ranta on ihana ja merivesi aivan ihanaa.

Kaksikerroksiset bussit oli hauskoja, saati sitten ässäarvan näköiset bussiliput  :D Monet paikalliset tykkäävät popittaa autoissaan ja ajella ympäri kaupunkeja, paljon homo-ja lesbopareja näkyi katukuvassa.

Ikävä on kova, Brightoniin on päästävä!

Orange

• Reissaaja
    • Profiili
Kertokaa Brightonista
« Vastaus #17 : 15.10.2006, 12:34:13 »
Lainaus
kannattaa ostaa Millies Cookies keksejä, ne on maailman parhaita  

Kannatan! Ton ketjun keksejä saa muualtakin Englannista. Ihan sikahyviä!  :D

Brighton on ihana kesäkaupunki, mutta lokakuun myrskyissä ei enää yhtä miellyttävä..
"But, my dear, that's the most comforting fairytale of them all!"
Zadie Smith

pilke

• Reissaaja
    • Profiili
Kertokaa Brightonista
« Vastaus #18 : 15.10.2006, 16:52:05 »
Hitto kun tuli nyt ikävä niitä keksejä  :lol:

Mutta jos pitäisi sanoa huonoja puolia, niin lokit! Ne on röyhkeitä ja ISOJA.

usvaus

• Reissaaja
    • Profiili
Kertokaa Brightonista
« Vastaus #19 : 16.10.2006, 16:24:32 »
Yhdyn aikasempiin kommentteihin! Brighton on jees!

Pimeällä kannattaa käydä kattomassa paikallista "Taj Mahalia". Valoineen päivineen kaunis.

Kukaan ei ole tainnut vielä puhua mitään yöelämästä tai gay-kulttuurista. Brightoninhan sanotaan olevan Britannian "gay capital"! Totta se on. Muutenkin siellä on paljon erilaisia ihmisiä, aivan ihanaa. Lisäksi väitetään, että DJt jotka soittaa kesäisin Ibizalla, tulevat talveksi Brightoniin. Kannattaa ehdottomasti käydä klubeilla siellä. Jossakin tyyristä, joissakin halvempaa. Musiikkityylejä monia. Klubeilla huomaa, että lattialla ei ole lasinsiruja... :P

Brightoniin tarvitaan vain avoin mieli! :)
parasta toimia aina nopeasti viimetingassa!