Tonnilla kuukausi Argentiinassa?

(Luettu 5875 kertaa)

Moina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Tonnilla kuukausi Argentiinassa?
« : 08.10.2008, 15:38:59 »
Heippa kaikille Argentiinassa lähiaikoina matkustaneille tai siellä parhaillaan vaikuttaville!

Olen tulossa tammikuuksi hengailemaan Argentiinaan, vaikka lomakausi onkin, aurinkoa on saatava  ;D!

Ilmainen majapaikka Buenos Airesissa on ainakin kahdeksi viikoksi, 2 viikkoa ajattelin sitten viettää tien päällä bussilla matkustaen, hostelleissa ja HC:n kautta majoittuen, ehkä yön tai kaksi jopa vaatimattomassa hotellissa.  Mikään himoshoppailija en ole, mutta ruoka maistuu vähän liiankin hyvin!

Nyt kysyisinkin, onko tonnin touhubudjetti realistisen kuulloinen matkalleni?

Ja kyllä, käytin hakua, mutta haluaisin nimenomaan tuoreita vastauksia tämän hetkisestä hintasosta.
asta tulee varmasti hyva reissu, kun on niin paljon kamaa mukana

Tarja Halonen
presidentti

chagak

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Tonnilla kuukausi Argentiinassa?
« Vastaus #1 : 10.10.2008, 06:03:07 »
Riittaa todellakin. Viimeksi olin Argentiinassa -07 heinakuun ja hinnat on siita kuulemma kallistuneet ja varmasti onkin, mutta... Mulla meni varmaan vaan 500 euroa koko kuukauden aikana, en tosin matkustanut minnekaan mutta olin koko ajan BsAs:ssa joka on muihin paikkoihin verrattuna kallis ja tohon 500 euroon sisaltyi myos hostelli koko ajalta. =) Oon kylla aika hyva kayttamaan mahdollisimman vahan rahaa (nimim. puoltoista viikkoa Venezuelassa takana ja vain 35 euroa kaytetty  ::) ), mut en kylla usko etta sulla sita yli 1000 menee josset hirveasti shoppaile etka majoitu usein hostelleissa/hotelleissa.

Moina

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 10.10.2008, 15:06:40 »
Ok, kuullostaa hyvältä.
Mä taasen olen tunnettu siitä, etä olen tosi hyvä käyttämään paljon rahaa, joten hyvä tuollainen puskuri on olla.  ;)

Onko muilla kokemuksia?
asta tulee varmasti hyva reissu, kun on niin paljon kamaa mukana

Tarja Halonen
presidentti

kaloriina

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - kaloriina@hotmail.com
    • Profiili
    • ENIGMA
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 21.10.2008, 14:40:29 »
Hola! Oon ollu nyt vähän yli pari kuukautta täällä Argentiinassa vaihdossa. Jos ei ostele kauheasti muuta kuin ruokaa niin rahaa ei kulu paljoa. Vuokraa tänne maksan noin 150e kuussa ja Suomeen vähän enemmän. Mutta valtion suomilla rahoilla kustannan asumisen.

Reissussa ollaan oltu 2 kertaa, Puerto Madrynissa ja Uruguayssa.

Kysele jotain, jos haluat tietää lisää. Nyt ei miun pää toimi ollenkaan :D
Many people will walk in and out of your life,
But only true friends will leave footprints in your heart.
-Eleanor Roosevelt

DeeKoo

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #4 : 23.10.2008, 21:14:30 »
Moi,
kohti Argentiinaa jouluukuun alussa ja pois päin tammikuun alkupuolelle. Tarkoituksena on käydä Chilessä ja kenties Boliviassa. Miten on kannattaakos vaihtaa eurot pesoiksi vai dollareiksi? Koittanut hiukan asiaa selvitellä, mutta laihoin tuloksin ja nyt varsinkin taalan käsittämättömän vahvistumisen jälkeen hämmennys on kova...

Khale

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 27.10.2008, 10:53:20 »
Itse olen menossa puolison kanssa argentiinaan marraskuun 20 päivä ja ollaan siellä reilu kuukausi eli lento veke 26 joulukuuta.
Ois kiva tietää jotain paikkoja mitkä ois näkemisen arvoisia?
Ainakin pingviinejä käydään katsomassa ;D kun on ne niin hienoja...
Ja sitten harrastus mahdollisuudet tai muut touhuamiset kiinnostaa. Kiipeilystä sukellukseen viinin juontiin, ja nainen ois kovasti hevoisvaelluksista kiinnostunu.
Eli vinkkejä ja kokemuksia minne nokkaansa kannattaa työntää.

nebbis

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 27.10.2008, 11:33:13 »
Kaloriina kertoisitko vähän lisää tuosta Puerto Madrynin reissusta. Millä menitte, missä kävitte ja kuinka kauan olitte? Ollaan menossa joulukuuksi Argentiinaan ja ajateltiin BsAs vierailla Puerto Madrynissa ja olis kiva kuulla kokemuksia ja vinkkejä  :) Kiitos kiitos kiitos!

Djimbo82

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://killijalilli.blogspot.com
« Vastaus #7 : 27.10.2008, 19:09:58 »
Puerto Madryniin on muistaakseni noin 18 tunnin bussimatka BsAs:sista. Me mentiin muistaakseni Andesmarilla joka on ihan kelpo yhtiö. Muitakin menee ja kai joku lentoyhteyskin on olemassa. Perillä pitää sitten ottaa retki Peninsula Valdesille, missä pääsee näkemään valaita, merileijonia, merielefantteja, guanocoja ja niitä pingviinejä. Pingviinejä ja delfiinejä näkee myös Puerto Madrynista etelään Punta Tomboon tehtävällä retkellä, joka varsinkin pingviinibongarille on suositeltava tuon perusretken lisäksi.

edit. Unohtu sanoa, että tonnilla pärjää Argentiinassa kuukauden helposti, jos hinnat eivät puolentoista vuoden aikana aivan älyttömästi ole nousseet.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2008, 19:11:51 kirjoittanut Djimbo82 »
uka on väittänyt, että uutisten on pakko olla synkkiä päivästä toiseen?

aaro

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 27.10.2008, 21:33:21 »
Andesmaria voin tosiaan suositella pitkillä bussimatkoilla. Meillä oli reittimatkalla jopa bingoarvonta kaikkien 20-vuotta täyttäneiden kesken, palkintona pullo mendozalaista punaviiniä. En voittanut  :-[. Liput voi jopa varmistaa Suomesta käsin ostamalla ne netistä etukäteen, hyväksyivät suomalaisten Mastercardin. http://www.andesmar.com/shop/default.asp Tuo nettivaraus muuten ainakin minulla paremmin Explorerilla, Firefoxin kanssa takkuaa.
Stansted - the worlds largest homeless shelter - full of people too tight to buy a hotel room for the night.

Pumbae

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 29.10.2008, 18:52:03 »
Puerto Madryniin kannattaa sitten suunnata heti joulukuun alussa jos vielä haluaa nähdä valaita. Käsittääkseni ne häipyvät maisemista juuri joulukuussa...? Itse kävin siellä noin kuukausi sitten. Andesmarilla 17 tuntia. Bussissa kyllä tarjoillaan sapuskaa, mutta kannattaa ehkä ottaa vaikka pari banskua mukaan, sillä esim. "aamiainen" oli vain suklaapatukoita yms., ehkä yks "oikea" leipä ja sekin tietty tehty peruspullamössöstä...

nebbis

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #10 : 01.11.2008, 00:06:32 »
Osaisitko Djimbo82 sanoa, montako päivää tuonne Madryniin kannattaa uhrata? Ja ymmärsinkö oikein ettei tuonne Punta Tomboon tarvitse välttämättä lähteä, jos bongaa pinguja jo Penisula Valdesin retkellä?

Kiitos kaikille ahkerille vastailijoille :)

rikaho

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #11 : 02.11.2008, 09:42:20 »
Palasin juuri Argentiinasta, jossa matkakohteisiin kuuluivat myös Peninsula Valdes ja Punta Tombo. Me vuokrattiin auto Puerto Madrynista ja päästiin sillä kiertämään Peninsula Valdesin sorateitä ja pysähtelemään siellä, missä haluttiin milloin haluttiin. En tiedä, miten retkibussit päättävät aikataulunsa ja reittinsä. Rauhallisesti ajellen ja siellä täällä pysähdellen me kierrettiin peninsulaa päivän verran ja vielä vähän seuraavaa aamua (yövyttiin Puerto Piramidessa, jossa - sivuhuomautuksena mainittakoon - kannattaa ehdottomasti herkutella merenelävillä El Refugio -ravintolassa!).

Peninsula Valdesilla nähtiin pingviinejä jonkun verran, ehkä muutamia kymmeniä. Nyt lokakuussa oli niiden pesimäaika, joten pingviinit pysyttelivät kuoppapesissään ja niiden lähettyvillä. Peninsula Valdesilla nähtiin myös merileijonia ja -norsuja ja upeita valaita.

Punta Tombossakin kävimme, jälleen samaisella vuokra-autolla, joten en tiedä järjestetyistä retkistä. Siellä pingviinejä oli tosiaankin paljon, satoja, tuhansia. Toki Punta Tombon pingviineilläkin oli munien hautominen käynnissä, joten olivat aika rauhallisia, eikä tyypillistä kuvaa pingviinejä kuhisevasta rannasta voinut nähdä.

Yhteenvetona siis: jos muutama pingviini riittää, riittänee Peninsula Valdes, ja jos taas haluat nähdä paljon ja päästä kuljeskelemaan ihan pingviinien joukossa, kannattaa lähteä Punta Tomboon. Tämä siis lokakuisen kokemuksen perusteella, ehkä muina vuodenaikoina tilanne on toisenlainen.

Khale

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : 16.12.2008, 21:40:14 »
Kohta Argentiinan reissu ohi ja taytyy sanoa, etta kalliimpi oli, kuin kuvittelin. Veikkaus, etta rahaa tulee loppujenlopuksi meneen n.1200€ tosin olen reissussa taalla 34paivaa (hieman vaarin muistin aiemmin) ja paljon menny matkustukseen. Takana Buenos Aires-Tandil-Puerto Madryn,Puerto Piramides ja punta tombo- Bariloche-Villa la Angostura Ja nyt Mendoza ja ensviikon ma,ti,ke buenos airesissa.
Eli matkustukseen menee suurimmat kustannukset ja sitten majoitukseen. Kannattaa kattoa myos netista etukateen vahan majoituspaikkoja ettei eksy vahingossa vasyneena turhan kalliiseen.
Aikapaljon ite ollaan vasatty ruokiakin missa ollaan saastetty.

kaloriina

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - kaloriina@hotmail.com
    • Profiili
    • ENIGMA
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 28.01.2009, 09:18:55 »
Voi anteeksi, en käyny täällä lueksimassa ja multa oli ihan kysytty jotain! Mutta onneksi muilla riitti vastauksia :)

Tulin noin viikko sitten Suomeen. Etelä-Amerikasta tuli siis kierrettyä Argentiinaa, Uruguay, Bolivia ja Peru. Peruun rakastuin aivan täysin, sinne menen uudestaan.

Argentiinasta käytiin pohjoisosassa, Iguazun putoukset, Cordoba ja Salta. Sekä Saltan ympäristöön sekä etelä- että pohjoisosaan tutustuttiin vuokra-auton voimin. Mieletön reissu kokonaisuudessaan!

Voi myös yksäröidä, jos haluaa tietoa.
Many people will walk in and out of your life,
But only true friends will leave footprints in your heart.
-Eleanor Roosevelt

DeeKoo

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #14 : 13.07.2009, 21:19:09 »
Hoh.

eipä ollut häävi aloitus edellisellä kerralla.  :-[ :-[ Reissu takana ja uusi edessä tammikuussa 2010.

:)