ILMAISTA majoitusta

(Luettu 10822 kertaa)

Berlin

• Reissaajaguru
    • Profiili

Pera

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: ILMAISTA majoitusta
« Vastaus #1 : 10.03.2003, 14:52:06 »
Kätsää, empä oo ennen kuullutkaan moisesta! Oishan tuo pitäny tajuta, että tuollainenkin sydeemi on keksitty...
id�tteleminen on ep�rehellisyytt�.

Yada

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - nixita@yahoo.com
    • Profiili
« Vastaus #2 : 10.03.2003, 15:10:15 »
On kyllä ollut hyvä oivallus siltä kuka sitten systeemin onkin keksinyt. Tosiaan, oisihan tuo pitänyt tajuta että tällainenkin on jo keksitty. Tosi kätevä köyhäilijöille (kuten mulle) sillä erotuksella vaan että kun noi toimii vuoroin vieraissa (*virn*) systeemillä niin itse en ainakaan kovin vieraanvaraiseksi voi ryhtyä asumalla keskellä ei-mitään joka paikkana ja yöpymismahdollisuutena kiinnostaa varmasti ei-ketään.

Mutta samapa tuo, loistavaa mikäli voi uusia ystäviä saada ja samalla majoittua heidän "siipiensä suojaan" ilman kustannuksia ja näin säästää sievoisen summan matkarahoissa.  :D
Mens sana en compore sano*

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 10.03.2003, 15:51:35 »
Kuulostaa hienolta...nyt kun oma majotus kotimaassakin on epävarma,ni ikävä kyllä ei voi vastavuorosesti tarjoo kellekää muullekaa majotusta. Mut pitää pistää muistiin, tosi hyvä tapa tutustuu porukkaan...
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

Pera

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4 : 10.03.2003, 16:45:58 »
Lainaus
Tosi kätevä köyhäilijöille (kuten mulle) sillä erotuksella vaan että kun noi toimii vuoroin vieraissa (*virn*) systeemillä niin itse en ainakaan kovin vieraanvaraiseksi voi ryhtyä asumalla keskellä ei-mitään joka paikkana ja yöpymismahdollisuutena kiinnostaa varmasti ei-ketään.

En olis ollenkaan varma, monia saattaa Suomeen tullessa kiinnostaa päästä "keskelle ei mitään". Ainakin itse olisin oikein tyytyväinen, jos jossain Unkarissa pääsisin paikallisten kyydillä muutamaksi päiväksi johonkin pustalle keskelle ei mitään tarkastelemaan paikallisen lammaspaimenen maailman menoa tms. :-)

...Jos nyt siis käsitin oikein, että asut "keskellä ei mitään".
id�tteleminen on ep�rehellisyytt�.

ilona

• Himoreissaaja
    • ICQ Messenger - 112101545
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 10.03.2003, 22:37:42 »
Tosta HospitalityClubista "tiedän" jotakin. Tai sen perustaja on yksi saksalainen afs-ihminen (yksi vaihtarijärjestö =), ja sen reissuista ympäri maailmaa olen vuosien mittaan lukenut. Käytännön kokemusta ei kyllä ole, kun mun matkailu on ollut lievästi sanottuna rajoittunutta...

No kuitenkin, ideana ei ole pelkästään metsästää ilmaista majoitusta, vaan edistää kulttuurien välistä ymmärtämistä ja muita hienoja ja yleviä arvoja. ;-) Ja tavata uusia, kiinnostavia ihmisiä.
Ei myöskään ole pakko tarjota majoitusta, vaan voi vaikka näyttää kaupunkiaan vieraalle tms.

Ja oon ihan samaa mieltä Peran kanssa siitä, että Suomeen tuleva voi tosiaankin haluta sinne keskelle ei mitään! Oikeasti, jos on jonkin verran eurooppalaisia kaupunkeja nähnyt niin esim. Helsinki ei ole kovinkaan ihmeellinen. Sen sijaan joku maaseutu, tai metsät, tai saunominen järven rannalla voi olla paljon ainutlaatuisempi kokemus. (in my humble opinion)

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #6 : 11.03.2003, 13:17:44 »
Lainaus
Oikeasti, jos on jonkin verran eurooppalaisia kaupunkeja nähnyt niin esim. Helsinki ei ole kovinkaan ihmeellinen. Sen sijaan joku maaseutu, tai metsät, tai saunominen järven rannalla voi olla paljon ainutlaatuisempi kokemus. (in my humble opinion)
Samoilla linjoilla. Ei Helsingissä oikeestaan ole mitään mitä esitellä suurella innolla. Tai noh, emmä tiä. Mutta kyllä minäkin sitä maaseutua mieluummin harrastaisin.

Pitäisi kyllä itse pitää sellainen "Päivä turistina Helsingissä" -päivä. En ole nimittäin käynyt juuri missään nähtävyyksissä täällä. Eiköhän siinä ainakin päiväksi riittäisi puuhaa...

Mennään kaikki yhdessä jonain tylsänä aurinkoisena päivänä  ::)

Yada

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 11.03.2003, 13:47:52 »
Enpä taas kovin laajasti nähtävästi jaksanut aihetta pohtia. Voipa tosiaan olla että ulkomaalainen joka ei Suomea kummemmin tunne mutta tietää Helsingin (ehkä käynytkin) tahtoisi tutustua myös tavalliseen suomalaiseen maaseutuun tai muutoinkin keskempään Suomeen. Niinpähän tuota itsekin tekisin jos en suomalainen olisi... 8)

Kiitos kun taoitte järkeä päähän... kätevää silti tuo ilmainen majoittuminen ja mikäli kaikissa ei ilonan mukaan välttämättä edes tarvitse uusia ystäviä luokseen yövyttää niin ihan vaikka esitellä paikkoja tosiaan. Vieraanvaraista ja apua siitäkin. :)

uuge

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 11.03.2003, 14:44:37 »
Lainaus
Samoilla linjoilla. Ei Helsingissä oikeestaan ole mitään mitä esitellä suurella innolla. Tai noh, emmä tiä. Mutta kyllä minäkin sitä maaseutua mieluummin harrastaisin.

Pitäisi kyllä itse pitää sellainen "Päivä turistina Helsingissä" -päivä. En ole nimittäin käynyt juuri missään nähtävyyksissä täällä. Eiköhän siinä ainakin päiväksi riittäisi puuhaa...

Mennään kaikki yhdessä jonain tylsänä aurinkoisena päivänä  ::)

Juu kyl mä suosittelen itse kullekkin tuota turistina Helsingissä päivää, tai kahta. Nähtävää on yllättävän paljon, sitä ei vaan tuu nähtyä kun se on kuitenkin se Helsinki. Moni tuntee luultavasti paremmin jonkun Euroopan pääkaupungin kun Helsingin? Viime kesänä tein parannuksen ja tutustuin Hesan nähtävyyksiin vähän enemmänkin. Eläintarha, Suomenlinna, Merimuseo, Kansallismuseo, Venebussi risteily muiden turistien kanssa... yllättävästi sitä löytyy uusia piirteitä ja positiivisia.

(meni pahasti ohi aiheesta,mutta...)

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 11.03.2003, 15:33:45 »
Jouduin, tai no sain, tutustuu helsingin nähtävyyksiin ku systerin kirjekavereille Belgiasta  esittelin kaunista pääkaupunkiamme. Joskus tuntu, et ne ties enemmän ku mä, pääkaupunkiseudul koko elämäni eläny=)
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

Yada

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 12.03.2003, 08:11:02 »
Tää nyt tosiaan lipeää aiheesta mutta itsekään en varmasti Helsinkiä niin hyvin tunne ettäkö voisin turisien kanssa paikoista alkaa keskustelemaan. Ainahan sitä visiittejä tulee tehtyä mutta taitavat syyt olla enemmänkin tapahtumia ja shoppailua kuin kulttuuriin ja nähtävyyksiin tutustumista.  *shame me  :-[*

Vaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #11 : 16.03.2003, 18:31:50 »
Tämäkin hiukan sivuaa aihetta, mutta on todella noloa, kun joku ulkomaalainen tietää sinua enemmän kotimaastasi...Itse olen ollut tilanteessa, jossa latvialainen ystäväni ystävällisesti valaisi minua, että mikä on kansallislaulumme ja mitä huippu-urheilijoita meillä on...
Ei ole oikein lähteä, mut on seurattava tähteä". -Pelle Miljoona-

riksu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 16.03.2003, 18:50:08 »
Kivat sinulle, Vaara. :D
on´t load me up with stones, load me up with gold

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #13 : 16.03.2003, 21:05:18 »
Kuulostaa hienolta. ;D Mahtaakohan vastaavia sivuja olla suomalaisia? :P

Ei sitä tiedä vaikka innostuis jonkun majottamaan vaikka ens kesänä kun ei ole itte lähdössä minnekkään ja kesä menee lomaillessa ja töitä tehdessä. ;D

laystage

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : 02.04.2003, 15:57:06 »
Wau!

Ainakin toi http://www.globalfreeloaders.com vaikutti lupaavalta. Jos ilmoittajista edes pieni osa on tosissaan ja aikataulut natsaa, niin ensi kesänä tulee varmasti yövyttyä "vieraisilla".

Kiitos vinkistä!

Tridusida

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 14.04.2003, 15:51:15 »
Ajattelin sellaista kirjoitella, että kumma kun kukaan ei ole miettinyt tuollaisen systeemin turvallisuutta. Itse löysin nuo 'klubit' hieman yli vuosi sitten ja pohdin hetken aikaa uskaltaako hommaan ruveta. Voin kuitenkin todeta että kannattaa uskaltaa. Olen majoittanut kaksi tuollaisen saitin kautta löytynyttä persoonaa kotonani (täällä keskellä ei mitään). Toinen heistä on nykyään todella hyvä ystäväni (kesällä menen vuorostani sinne) ja toinen on nykyinen poikaystävä ::) Niin että tuossahan on tavallaan mahtava mahdollisuus löytää uusia naamoja kulahtaneeseen kaveriporukkaan tai tylsistyneeseen parisuhteeseen. Ja epäilen että rättiväsyneenä reilatessä on kiva asustella jonkun luona joka tietää suuremmankin kaupungin käymisen arvoiset paikat ym. Kokeilkaa ihmeessä!  ;D
Tridus
 .-"-._.-"-._.-   Aquarius-  The Water Bearer
 .-"-._.-"-._.-

Tridusida

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 14.04.2003, 15:52:38 »
Ja tuo ihana saitti joka saattoi minut ja kultani yhteen on www.travelhoo.com :D
Tridus
 .-"-._.-"-._.-   Aquarius-  The Water Bearer
 .-"-._.-"-._.-

laystage

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #17 : 14.04.2003, 16:17:27 »
Lainaus
Ajattelin sellaista kirjoitella, että kumma kun kukaan ei ole miettinyt tuollaisen systeemin turvallisuutta. Itse löysin nuo 'klubit' hieman yli vuosi sitten ja pohdin hetken aikaa uskaltaako hommaan ruveta. Voin kuitenkin todeta että kannattaa uskaltaa. Olen majoittanut kaksi tuollaisen saitin kautta löytynyttä persoonaa kotonani (täällä keskellä ei mitään). Toinen heistä on nykyään todella hyvä ystäväni (kesällä menen vuorostani sinne) ja toinen on nykyinen poikaystävä ::) Niin että tuossahan on tavallaan mahtava mahdollisuus löytää uusia naamoja kulahtaneeseen kaveriporukkaan tai tylsistyneeseen parisuhteeseen. Ja epäilen että rättiväsyneenä reilatessä on kiva asustella jonkun luona joka tietää suuremmankin kaupungin käymisen arvoiset paikat ym. Kokeilkaa ihmeessä!  ;D

Nuo "klubit" ei ymmärtääkseni anna osoite yms. tietoja yöpymääntulijalle ennen kuin majapaikanantaja suostuu siihen tai antaa ne itse. Eli tuskin kovin moni jaksaa mailailla ihmisille tullakseen sitten tekemään pahojaan heidän luokseen... Käytännön kokemusta ei vielä näistä "klubeista" ole, mutta tulevaisuudessa varmasti on.

P.s. Onnea poikaystävän johdosta :) Taas hyvä esimerkki siitä, että matkailu (ja sen tukeminen) on mukavaa  ;D

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #18 : 14.04.2003, 22:19:39 »
Kyllähän tuo hyvältä  kuulostaa, varsinkin kun matkabudjetti ensi kesälle näyttää kutistuvan odotettua pienemmäksi, niin "ilmainen" majoitus olis paikallaan  ;). Mietin kyllä asiaa toisinpäin, eli uskallanko mennä jonkun vieraan ihmisen kotiin... Ja tietysti samalla pitäis kai sitoutua ottamaan vieras ihminen kotiinsa (pitäis kai perehtyä asiaan enemmän...  8)) ? Mutta ehkä sitä uskaltaa, ei maailmassa nyt niin paljon pahoja ihmisiä ole ja ainahan sitä saa luottaa omaan maalaisjärkeensä ja kääntyä kannoillaan kynnyksellä, jos siltä tuntuu.

Onneksi kavereita mahtuu matkan varrelle niin Saksaan ja Italiaan kuin Sveitsiinkin, mutta ehkä tutustunen vielä esim. Itävallan ja Kreikan vierasmajoitusvalikoimiin...
Kiitos kummiski alkuperäiselle hyvästä vihjeestä!

Berlin

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #19 : 15.04.2003, 10:53:49 »
Niin, varovaisuudella ja vainoharhaisuudella on vielä eroa ;) Itse en ainakaan jaksa epäillä kaikista ihmisistä aina sitä pahinta, kun todennäköisesti se suurin osa ihmisistä nyt kuitenkin on suhteellisen täyspäisiä. Jos pelottaa, niin voihan sitä sitten vähän katsoa kenen luo majoittuu - esim. yksinreissaava nainen valitsee ensisijaisesti naisen tai perheen hostikseen/vieraakseen jne. Ketään ei ole pakko majoittaa vaikka noihin rekisteröityisikin, aina voi sanoa että on itse just silloin matkoilla tms, jos joku vaikuttaa epäilyttävältä...

Täytyykin käydä tsekkaamassa toi travelhoo, siitä en ole ennen kuullutkaan - tack Tridusida!