Mikä on Krabin paras paikka?

(Luettu 22650 kertaa)

Piija

• Reissaaja
    • Profiili
Mikä on Krabin paras paikka?
« : 13.12.2008, 10:41:16 »
Suunnittelemme Thaimaan reissulla Krabilla käyntiä. Nyt haluaisimme hyviä vinkkejä sieltä. Tottakai haluamme hotellin rannalta...vielläpä ihanalta sellaiselta. Saarilta löytyisi varmaan ne ihanimmat paikat, mutta kuitenkin iltaisin kaipaisimme "vähän" menoa ja tunnelmaa. Ao Nangilta olemme katsoneen Krabi Resort nimistä hotellia. Kokemuksia? Ja yleensä Ao Nangilta. Onko sen ranta minkälainen? Löytyykö iltaisin Samuin ja Sametin kaltaista rantatunnelmaa? Hyviä ruokapaikkoja? Varsinkin BBQ kalaruokia?Päivisin tietysti katselemaan lähisaaret...mitä niistä suosittelette? Entäpä muuta tekemistä  sieltä löytyy? Lähinnä nähtävyyksien ja urheilun saralta? Nyt kaikki Krabilla käyneet herätys!! Heittäkää hyviä vinkkejä, jotta mekin pääsemme kokemaan niitä. :)

Xelfer

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - xelfer@live.com
    • Profiili
    • Pakko päästä pois - Kertomuksia vapaudentunteen tavoittelusta
Vs: Mikä on Krabin paras paikka?
« Vastaus #1 : 13.12.2008, 11:49:06 »
Pakko kysyä heti aluksi: miksi juuri Krabi?  ???

Ao Nang on suoraan sanoen inhottava paikka (vain mun mielipide). Kaduilla huudellaan: "moro moro, mitä kuuluu, Tampere Helsinki!" Yöelämää toki löytyy jonkun verran, mut sekin taitaa olla lähinnä hintavia turistipubeja. Lähiympäristön saaret ja rannat ovatkin sitten ihan toinen tarina, upeaa seutua. Ehkä uskallan suositella Ko Phi Phi:tä, siellä rannat on maailmanluokkaa ja yöelämä on Ibiza-tasoa. Ei siis välttämättä kannata ottaa hotellia "keskustasta". Tosin on saattanut vähän muuttua, kävin siellä ennen tsunamia. 2-3 yötä viihdytte varmasti. Krabin ympäristössä on käsittääkseni hyviä kalliokiipeilymahdollisuuksia (en harrasta) ja snorklaus/sukellus on myös hienoa. Muuta tekemistä voisi olla vuokraskootterilla provinssiin tutustuminen. Ruokapaikoista en valitettavasti osaa kertoa mitään erityistä. Eipä ole pahaa thairuokaa tullut vastaan missään ;D

Pehri

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - Renne@jippii.fi
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 13.12.2008, 11:54:34 »
Itse olen kans suuntaamassa tuossa about 2.1.09 Krabin suuntaan ja olenkin miettiny majoittuvani Railey beachille. Mielipiteitä tästä paikasta? Tarkotus olis tutkia vedenalaista elämää paljon ja muutenkin olla vaan ja nauttia. Singhaa, aurinkoa ja kiireetöntä menoa  :D

MP

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 13.12.2008, 14:14:14 »
Pakko kysyä heti aluksi: miksi juuri Krabi?  ???

Ao Nang on suoraan sanoen inhottava paikka (vain mun mielipide). Kaduilla huudellaan: "moro moro, mitä kuuluu, Tampere Helsinki!" Yöelämää toki löytyy jonkun verran, mut sekin taitaa olla lähinnä hintavia turistipubeja. Lähiympäristön saaret ja rannat ovatkin sitten ihan toinen tarina, upeaa seutua. Ehkä uskallan suositella Ko Phi Phi:tä, siellä rannat on maailmanluokkaa ja yöelämä on Ibiza-tasoa. Ei siis välttämättä kannata ottaa hotellia "keskustasta".

Phi Phi on kyllä ihan yhtälailla turistimesta, vaikka siellä puhutaan suomen sijasta enemmän ruotsia. Kyllä mun kuppi ainakin kallistuu Krabin puolelle. Kiipeilyä kannattaa ehdottomasti testata Krabilla, kalliot on huikeita ja maisemat ylhäältä vielä huikeampia!

Silloin kun itseolin Krabilla majoituin Railey westin ja eastin väliseen "viidakkoon", siellä oli joku bungalowi mesta minkä nimeä en nyt kirveelläkään muista, mutta se oli kyllä todella jees. Sen löytää kun lähtee railey eastiltä käveleen kohti tonsai beachia (muistaakseni :D) Hieman eristyksissä muista paikoista ja voin sitä kyllä suositella!

http://img370.imageshack.us/img370/1584/p1080088ar3.jpg
Tuolla seassa :)

Loffus

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 13.12.2008, 22:47:27 »
Phi Phi oli omin silmin vielä pahempi. Tuo krabi oli omasta mielestä ainakin loisto paikka!!

Wappusima

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 14.12.2008, 03:48:07 »
Phi Phi on enemmän nuorison mesta.. Tai näin ainakin itse sen koin muutama viikko sitten siellä käytyäni.. Krabilla/Ao nang:ssa majoittuu enemmän vanhempia pariskuntia ja lapsi perheitä joita taas phi phillä en juurikaan havainnut.. Ja itse kun en kovinkaan paljon suomalaisia reissuilani halua tavata niitä myös löytyi Ao nangin rannalta aivan tarpeeksi.. Ao nangin ranta ei ole kovin kehuttava. tosi kovaa hiekkaa ja todella matala ranta eikä muutenkaan mikään erityisen kaunis. muista saarista krabin lähettyvillä en osaa sanoa. Itse majoituin krabi townissa josta pääs joka päivä 50 bahtilla ao nangiin jos rannalle halusi lähteä.. Oli majoittuminen siellä jonkun verran halvempaa.. mut ei hullumpi mesta 

Pehri

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 14.12.2008, 12:15:29 »
Phi Phi on enemmän nuorison mesta.. Tai näin ainakin itse sen koin muutama viikko sitten siellä käytyäni.. Krabilla/Ao nang:ssa majoittuu enemmän vanhempia pariskuntia ja lapsi perheitä joita taas phi phillä en juurikaan havainnut.. Ja itse kun en kovinkaan paljon suomalaisia reissuilani halua tavata niitä myös löytyi Ao nangin rannalta aivan tarpeeksi.. Ao nangin ranta ei ole kovin kehuttava. tosi kovaa hiekkaa ja todella matala ranta eikä muutenkaan mikään erityisen kaunis.

Osaatko sanoa Railey beachistä kokemuksia?

Wappusima

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 14.12.2008, 13:09:13 »
Railey Beachista en tiedä ku ei tullu käytyä.. monet kyllä kehunu sitä paikkaa. :)

Pehri

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 14.12.2008, 15:03:20 »
Railey Beachista en tiedä ku ei tullu käytyä.. monet kyllä kehunu sitä paikkaa. :)

Tässä mietitään että kummalle beachille sitä Raileyllä menis mutta hotelli taidetaan ottaa siitä välistä eli eastin ja westin välistä niin kummatkin yhtä lähellä  :) Toivottavasti siellä on hyvät snorklauspaikat.

Farang

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 14.12.2008, 16:21:18 »
Ikävää masentaa teitä kaikkia mutta Ao Nang ja varsinkin Railey oli vielä muutama vuosi sitten aika viehättävä ja rauhallinen paikka mutta massaturismi on nyt tehnyt tehtävänsä. Tultiin juuri Indonesiasta Raileyn kautta kotiin, viimeksi olimme käyneet tuolla kolmisen vuotta sitten ja muutos oli järkyttävä.
Varsinkin Ao Nangissa pärjää jo paremmin suomen kielellä kuin millään muulla ja ennen hyvinkin reppureissaajaystävällinenkin Railey oli rakennettu ja rakennetaan edelleen aivan liian täyteen. Myöskin hinnat oli noussut aivan käsittämättömälle tasolle. Päivällä paikka täyttyy kymmenistä ellei jopa sadoista veneistä jotka tuovat satoja pakettimatkalaisia Ao Nangista...
Phi Phitäkään ei pääse enää kehumaan yhtään enempää, saaren luonto ei ole kestänyt enää vuosiin noita valtavia turistimääriä.
Koh Lanta on tällä hetkellä ja toivottavasti myös tulevaisuudessa kuitenkin hyvin puoleensavetävä ja idyllinen lomakohde, toivottavasti liikenneyhteydet saarelle eivät parane tulevaisuudessakaan jolloin vältyttäisiin muun Krabin alueen kohtalolta.
Yli yhteenvetona Phuketilla ja Krabilla ei ole enää juuri mitään eroa.

hekto

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 14.12.2008, 20:17:45 »
Raileys oli mun makuun todellinen helvetti! Viereinen ranta Ton Sai olikin sitten jo paljon mukavampi....

Farang

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 14.12.2008, 20:23:43 »
Raileys oli mun makuun todellinen helvetti! Viereinen ranta Ton Sai olikin sitten jo paljon mukavampi....
Totta töriset, Ton Sailta löytyy vielä hieman backbackersceneä mutta ei enää kauan...

hekto

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 14.12.2008, 20:41:15 »
Totta töriset, Ton Sailta löytyy vielä hieman backbackersceneä mutta ei enää kauan...

Ja jos tykkää kiipeillä, niin ei tuolta ihan heti lopu kalliot kesken! Mä tosin levytin hamokissa tai Chill Out baarissa sen 5-6 päivää mitä olin siellä;)

murdoc

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 14.12.2008, 21:23:29 »
http://www.laughinggeckothailand.com/ Madventuresissakin hehkutettu paikka on kyllä käymisen arvoinen paikka. Majapaikkana ehkä liian karu teille, mutta kannattaa oikeesti käydä siellä syömässä. Törkeen hyvä ruoka ja mahtavan rento ja lämmin tunnelma vie kyllä pisteet kotiin. Tuolta löytää vielä sitä "trävelleri skeneä", muuten komppaan aikasempia kirjoittajia.

Pehri

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : 15.12.2008, 07:40:38 »
Viereinen ranta Ton Sai olikin sitten jo paljon mukavampi....

Tuli tutkittua tuota Ton Saita ja hyvältä toi näyttäs. Ainoa vaan että itse löydän kaks eri Ao Ton Saita (kts. linkkien kartat). Että kummastahan tässä puhutaan? ???

KARTTA I
KARTTA II

edit: luettuani tarkkaan hokasin että kun puhutaan viereisestä rannasta niin tarkoitatte sitten varmaan tota mantereella oleva Ton Saita. Onkohan noissa kartoissa painovirhe vai onko tuolla lähekkäin kaks samannimistä paikkaa...
« Viimeksi muokattu: 15.12.2008, 07:43:10 kirjoittanut Pehri »

Fanuc

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 15.12.2008, 08:25:45 »
Tässä mietitään että kummalle beachille sitä Raileyllä menis mutta hotelli taidetaan ottaa siitä välistä eli eastin ja westin välistä niin kummatkin yhtä lähellä  :)

Ei väliä mistä hotellin otat,kun rannalta rannalle kävelet 20 minuutissa.

Pehri

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : 15.12.2008, 17:25:46 »
Eli onko todella näin että noita Ton Sai - paikkoja on kaksin kappalein?

Piija

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 15.12.2008, 17:56:51 »
Kiitoksia vinkeistä  :) Ai miksi Krabi....BKK,Pattaya,Samet,Chang,Phangan,Samui,Hua Hin ja Cha-am käyty...osassa useammankin kerran,mutta Krabista ollaan kuultu niin paljon kehuja,että pakkohan siellä on käydä  ;) Kun vain nyt osais päättää,että minne sinne  ???

Fanuc

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 15.12.2008, 19:00:12 »
Viereinen ranta Ton Sai olikin sitten jo paljon mukavampi....

Tuli tutkittua tuota Ton Saita ja hyvältä toi näyttäs. Ainoa vaan että itse löydän kaks eri Ao Ton Saita (kts. linkkien kartat). Että kummastahan tässä puhutaan? ???

KARTTA I
KARTTA II

edit: luettuani tarkkaan hokasin että kun puhutaan viereisestä rannasta niin tarkoitatte sitten varmaan tota mantereella oleva Ton Saita. Onkohan noissa kartoissa painovirhe vai onko tuolla lähekkäin kaks samannimistä paikkaa...

ylempi kartta on rayleylta mikä sijaitsee muutamanminuutin venematkanpäässä krapista,jos oikein muistan niin se on mannerta mutta siinä on sellaset kukkulat ympärillä ettei ole muutenmahdollista saapua.(korjatkaa jos olen väärässä)alempi on taas phi phi saarelta jonne on sitten useammantunnin venematka.

hekto

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 15.12.2008, 19:21:35 »
^juurikin näin...