Mikä on Krabin paras paikka?

(Luettu 22387 kertaa)

Pehri

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - Renne@jippii.fi
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Mikä on Krabin paras paikka?
« Vastaus #20 : 15.12.2008, 21:32:54 »
Sitä ihmettelin että miksi molemmissa kartoissa on tuo Ton Sai mutta näköjään samannimiset paikat vaan kummassakin.

Roverandom

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #21 : 16.12.2008, 11:32:51 »
Sitä ihmettelin että miksi molemmissa kartoissa on tuo Ton Sai mutta näköjään samannimiset paikat vaan kummassakin.

Niin no, jos avaa vaikka Suomen peruskartaston satunnaiselta sivulta niin melko monta Haukijärveä löytää yhdellä vilkaisulla.. Tai Ahvenlahtea, tai Kiiskilampea. Noiden kahden Ton Sain välillä kuitenkin reilu 40 km merta, joten ei ne ihan vierekkäin ole. ;)

Samalla tavalla harhaanjohtava - nopeasti käytettynä - on koko Krabi-sana, kun sama nimi on koko provinssilla sekä yhdellä kaupungilla tai sitten voi merkitä näitä turistien suosimia rantoja Railaylla.

Oman havainnon mukaan paikanpäällä useimmiten (tosin ei aina) Ao Ton Sai -kirjoitusasu viittasi nimenomaan Phi Phi -saaren lahdelmaan, kun taas Ao Tonsai (yhteenkirjoitettuna, siis) tarkoitti Railayn vastaavaa.

Yhdistävänä tekijänä kuitenkin:  MMMMahtavaa kiipeilyä molemmilla Ton Sailla!

theworldismyoyster

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 21.12.2008, 17:20:00 »
Railey Beachista en tiedä ku ei tullu käytyä.. monet kyllä kehunu sitä paikkaa. :)

Tässä mietitään että kummalle beachille sitä Raileyllä menis mutta hotelli taidetaan ottaa siitä välistä eli eastin ja westin välistä niin kummatkin yhtä lähellä  :) Toivottavasti siellä on hyvät snorklauspaikat.

Kannattaa ottaa huomioon, että vaan toisella rannalla voi uida. Eli onkos se nyt sitten se east-puoli, mikä on uintikelvoton, vaikka ei se westikään kauneudellaan hurmaa. Ne on myös niin lähellä toisiaan, että sikäli aivan sama, mistä se hotelli on. West-puolella oli enemmän hienompia pakettimatkahotelleja, ja eastilla hieman vaativattomimpia. Estilla on myös paljon hurmaavampi rantakatu ja ilta-elämä, koska westin puolella ei sellaista oikein ole. Minä pidin kyllä raileysta silloin pari vuotta sitten, oli silloin vielä tosi rauhallinen ja vaatimaton tsunamin jäljiltä. 

Ainotar

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #23 : 21.12.2008, 18:36:54 »
Se on niin kaikki kiinni siitä, mistä kukin tykkää.  Itse olin sekä Railey Beachilla että Phi Phi saarilla marraskuussa, käväisin tietysti myös Ao Nangilla yhden illansuun, se riitti minulle.  Tyypillinen seuramatkakohde, lukemattomina kauppoineen, baareineen ja ravintoineen, kaikissa kaupoissa samat tavarat, suomea kuulee jatkuvasti, sisäänheittäjiin törmää jatkuvasti, iltaelämää löytyy.  Jos siitä pitää niin sinne.  Minulla oli majoitusvaraus (olin omatoimimatkalla) West Raileyllä, sinne tuskin kannattaa ilman varausta menne sesonkiaikaan.  Paikka oli minulle hyvä valinta, iltaelämästä en tällä hetkellä niin välitä.  Olen keski-ikäinen nainen, matkustan yksin.  West Railey on kalliin paikan maineessa, juttelin usean kanssa matkani aikana, nuoriso suuntaan East Raileyn puolelle, jossa ranta on mangrove -rantaa, kuten itäiset rannat yleensäkin tällä alueella, ei niin kaunis kuin West Railey.  East Raileyn puolella on iltaelämää ja majoitusten hinnat nuorisolle sopivampaa tasoa.  Monen kohteena Railey tuntui olevan juuri kalliokiipeily mahdollisuuksien takia, mutta erityisesti ihan viereinen Tonsai on juuri kiipeilijöiden suosiossa.  Melontaa voi myös harrastaa.  Snorklata voi myös, mutta paremmat snorklauspaikat löytyvät kuitenkin lähisaarilta, joille voi tehdä päiväreissuja, tarjontaa löytyy.  Tällä hetkellä Railey on vielä ok, mutta ei ehkä enää muutaman vuoden kuluttua.  Krabin alueelle aion mennä kyllä myöhemminkin, alue on laaja ja sisämaasta löytyy monenlaista tarjontaa, olin esim.  melonta-retkellä mangrove-metsä alueella.  Suomalaisiin en Raileyllä törmännyt enkä myöskään Phi Phillä, sillä alueella, jossa olin. 

Hyzenthlay

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 23.12.2008, 20:04:03 »
Maaliskuun lopuksi olis lennot varattu krabille ja majoitus neljäksi päiväksi railaylla. Railayn lisäksi Koh Lantalla olis ainakin tarkoitus käydä, mutta sen lisäksi pitäisi keksiä vielä joku muu paikka. Mitenköhän Koh Mook tai koh Ngai, onko ne mistään kotoisin? Joku käynyt ihan viimeaikoina? Tai onko lähialueella jotain saarta, joka ehdottomasti kannattaisi lisätä tällaiseen pienimuotoiseen saarikierrokseen? Phi phi oli aluksi mielessä, mutta alkoi epäillyttämään, kun niin moni on sanonut sen olevan ihan pilalla nykyään. Matka pitää varmaan sisällään ihan chillailua, tietty muutama baari/ravintola illanistumista varten ois kiva olla :)

velipekka

• Tosireissaaja
  • If u only do it once
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #25 : 25.12.2008, 21:47:12 »
ko phi phi vaikuttaa aika hyvältä. Toi hintataso kyllä vähän arveluttaa itseäkin. Helmikuussa ois tarkotus tuollakin käydä. 2kk reissu tiedossa

Piija

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 27.12.2008, 12:40:28 »
Tuo Koh Lanta on alkanut nyt kiinnostamaan....Hotellina Lanta Palace Resort&Beach club..kokemuksia ? ??? J kaikenlaisia saari reissuja sieltä..Varsinkin Morakot Cavelle uimaan  :) Näitä reissuja saa varmaan varattua siellä helposti...mutta kertokaapas hintoja esim. veneretket ja etenkin 4 saaren reissu ja kauan kestää,millaiset veneet,ruokailu ym. Muutenkin Lantalta kaikenlaiset vinkit kehiin  ;D Onko sieltä kuinka hakala käydä Krabi Townissa tai Ao Nangilla? kiitokset taas etukäteen  8)

mean08

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 27.12.2008, 13:16:46 »
Saarta kantsii itse kierrellä esim. mopolla. Saa kaikessa rauhassa katsella ja mennä huvittaa ;D Lantan lähistöllä on paljon lyhyen matkan päässä olevia muita saaria, joille kannattaa juu tehdä retkiä  - niistä sa hyvää infoa Saladanin matkamyymälöistä, joissa voi käveskellä ihan rauhassa ja kysellä hintoja ym. Itse suosittelen Koh Rok:a sekä Lantan saaren itäpuolella sijaitsevaa (mikä ihme sen nimi nyt olikaan???) olevaa pikkuruista saarta...Riippuu tietty mitä niiltä lähtee hakemaan, hyvää snorklaus/sukelluskohdetta vai mitä...mutta hyvin siellä saa infoa jopa hotelleista ja muista majoituspiakoista, don't worry! ;D

myu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #28 : 27.12.2008, 15:33:29 »
Itse suosittelen Koh Rok:a...

Minä suosittelen myös Koh Rokia. Ok sukelluspaikka, mutta erityisesti hyvä snorklauspaikka. Snorklaamalla näkee paljon sellaista mitä ei usein näe sukeltaessakaan. Siis erinomainen kohde, jos seurueessa on sekä sukeltajia että snorklaajia. Tosin kannattaa tarkistaa sääolosuhteet ennen lähtöä, me mentiin hyvin tuulisena päivänä ja menomatka oli tuskaista jyskytystä.

Piija

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #29 : 27.12.2008, 20:00:00 »
Minkälainen tuo Klong Nin Beach on?? Hiekaltaan ja syvyydeltään. Miten sieltä pääsee helpoiten "kylille" ? Entäpä saarireissuille?

yokko

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 29.12.2008, 02:37:32 »
Klong Ninh Beach on erittäin mukava ja hyvä ranta siellä ei ole niitä kiviä estämässä laskuveden aikaan uimista,eikä tungosta rannalla.Ravinteleita löytyy joka lähtöön.Näitten snorklailureissujen myynti paikkoja on myös kiitettävästi.Jos asuu jossain rannan majoituspaikoista niin pikaveneet tulevat hakemaan rannalta näille snorklailu reissuille.Kylille eli Saladaniin joko omalla vuokramopolla tai taksilla.kestää n ½ T.Läheltäkin löytyy pieni paikka jossa parit optikot,ATM:t,ruokapaikkoja,7/11,pari kauppaa ja yksi josta saa alkomaholia,hierontaa(kunnollista)pari vaatekauppa(lähinnä ranta vaatteita)toista pitää Kevin (jenkki)vaimonsa kanssa ,oikein mukava tyyppi.Tällaine tilanne oli helmikuun lopulla.Kauppojen ym. lukumäärästä ei voi olla koskaan varma koska niitä syntyy niin äkkiä kuten myös häviää.Kokonaisuudessaan suosittelen.