Majoitus tokiossa

(Luettu 65003 kertaa)

Jouko123

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Majoitus tokiossa
« : 18.12.2008, 18:40:53 »
Terve vaan kaikille taas...

Tässä olisi tarkoitus tammikuun alussa suuntailla Tokioon pariksi viikoksi
kolmen hengen porukassa. Tällä hetkellä ongelmana tuntuu olevan vaan majoitus.
Kellään mitään ideoita halvoista hotelleista tai hostelleista? Mielellään Shibuyasta tai siitä läheltä..mitkä olisi hyviä vaihtoehtoja. Yrittänyt löytää halpaa mutta hinnat tuntuu joka paikassa olevan vähintään 100euroa/yö, jos sekään riittää... Matkan alkuun olisi parempi olla ihan hotelli ja sit voisi mennä ihan tollaseen dormiinkin kun on päässy rytmiin mukaan :D Luulisi että 100eurolla edes jonkinlaisen loukun taas kolmelle...

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Majoitus tokiossa
« Vastaus #1 : 18.12.2008, 18:50:43 »
Tuolta majoitustietokannasta löytyi edullisia majoituksia Tokioon vaikka millä mitalla. Käyppäs tsekkaamassa sieltä.
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

Jouko123

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 20.12.2008, 13:33:59 »
Eipä tuoltakaan tunnu löytyvän mitään tuossa hintaluokassa jotenka ajattelin kysyä vaan jos jollain olisi jotain hyviä vaihtoehtoja...

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 20.12.2008, 14:15:33 »
En tiedä, missäpäin Tokiota paikat sijaitsee, mutta kyllä mielestäni hinta pätee. Kyselit max. 100 eurolla kolmelle majoitusta ja esim. näissä paikoissa se onnistuu.

Majoitustietokannasta:

Khaosan Tokyo, hostelli

4 hengen privaattihuone maksaa 75€

Andon, hotelli

2 hengen huone extra pedillä 84€
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

Jouko123

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 21.12.2008, 23:33:29 »
En tiedä, missäpäin Tokiota paikat sijaitsee, mutta kyllä mielestäni hinta pätee. Kyselit max. 100 eurolla kolmelle majoitusta ja esim. näissä paikoissa se onnistuu.

Majoitustietokannasta:

Khaosan Tokyo, hostelli

4 hengen privaattihuone maksaa 75€

Andon, hotelli

2 hengen huone extra pedillä 84€

Molemmat noista sijaitsee aika kaukana Shibyasta...:(
Ja mitä katsoin tuolta Andonin sivuilta niin tuo extra sänky on tarkoitettu 10 vuotiaalle :(

Mut kiitos kuitenkin noista...koitetaan nyt keksiä tässä jotain ... ei oikein hyvältä näytä

myu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 22.12.2008, 07:00:50 »
Tämäkin on aika kaukana Shibuyasta mutta menee haluamaasi hintaluokkaan http://kshouse.jp/tokyo-e/rates/index.html . En ole itse yöpynyt tuossa, vaan Kioton vastaavassa ja se oli ainakin ihan jees. Saavuin juuri aamulla kotiin Tokiosta ja yövyimme Oak Hotelissa Uenon asemalla. 2hh maksoi 7700 jeniä yöltä ja oli ihan ok. Yamanote-linjan junilla ja metroilla pääsee liikkumaan kätevästi, joten kannattaa harkita muita alueita jos Shibuyan hinnat ovat liian suolaiset.

Jouko123

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 29.12.2008, 16:59:12 »
Tämäkin on aika kaukana Shibuyasta mutta menee haluamaasi hintaluokkaan http://kshouse.jp/tokyo-e/rates/index.html . En ole itse yöpynyt tuossa, vaan Kioton vastaavassa ja se oli ainakin ihan jees. Saavuin juuri aamulla kotiin Tokiosta ja yövyimme Oak Hotelissa Uenon asemalla. 2hh maksoi 7700 jeniä yöltä ja oli ihan ok. Yamanote-linjan junilla ja metroilla pääsee liikkumaan kätevästi, joten kannattaa harkita muita alueita jos Shibuyan hinnat ovat liian suolaiset.

Pitää katsella sitten paikan päällä noita majoituksia...tuo Oak Hotel voisi olla ihan hyvä jos sieltä vaan löytyy majoitusmahdollisuus kolmelle ...

Enää viikko lähtöön :)

Darchik

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 29.12.2008, 17:49:52 »
Itse varasin Tokiosta Taito Ryokanista öitä ja Khaosan Tokyo ninjasta. Kokemusta ei kummastakaan ole vielä, mutta kohta on :D Viikon päästä itselläkin lähtö o/

Jouko123

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 05.01.2009, 11:12:56 »
Itse varasin Tokiosta Taito Ryokanista öitä ja Khaosan Tokyo ninjasta. Kokemusta ei kummastakaan ole vielä, mutta kohta on :D Viikon päästä itselläkin lähtö o/

Juu... Meil on 6. päivä eli huomenna lähtö...ensin tuli mieleen et hitto oletkohan samalla lennolla...mut sit muistin et mehän lennetään piiitkän kaavan kautta ku reissu sisältää myös jenkeissä pyörimistä ni lennot on - Helsinki - NY - LA - Soul - Tokio - Soul - LA - NY - Helsinki... Päästään istuu pidemmäksi toviksi lentokoneeseen tossa  huomenna :D  ... Säästi vaan ihan kohtuullisesti kun otti meno- paluu lentoja niin.. :D

Jouko123

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 10.01.2009, 15:31:38 »
laitetaan nyt tohon viel toi linkki meidän reissu blogiin...
http://japanusa.gurgot.com

Darchik

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : 21.01.2009, 10:37:18 »
Noniin talla hetkella majoitun Taito Ryokanissa ja taytyy sanoa, etta huonoin majapaikka missa olen koskaan ollut. Vahan harmittaa kun otin 9 yota tuolta. Toivottavasti Khaosan on parempi.

Sokerikukko

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 22.01.2009, 00:37:44 »
Noniin talla hetkella majoitun Taito Ryokanissa ja taytyy sanoa, etta huonoin majapaikka missa olen koskaan ollut. Vahan harmittaa kun otin 9 yota tuolta. Toivottavasti Khaosan on parempi.

Valaise vähän missä mielessä huono. Tiukat "kotiintuloajat", surkea kunto, ikävät pitäjät, idiootit kanssamajoittujat vai?

Darchik

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : 24.01.2009, 08:43:59 »

Valaise vähän missä mielessä huono. Tiukat "kotiintuloajat", surkea kunto, ikävät pitäjät, idiootit kanssamajoittujat vai?

Huonossa kunnossa rakennus, lammitys aivan surkea... huoneessa oleva lammitin puhaltaa minuutin ja sammuu viideksi minuutiksi jne... huoneen seinat on varmaan viidesta eri materiaalista kasattu palapeli ja ikkunakin on lattianrajassa semmonen 15cm x 30cm... tatamitkin ovat hiukan eritasoilla. Suihku nayttaa kuin olisi remontti kesken (ainakin minusta ja muutamasta aussista) Lisaksi majatalon ainoa kone on vuodelta kivi josta pitaa viela maksaa kiskurimaista 10y/min... Onneksi Tokiossa on paljon huokeita hyva laatuisia nettikahviloita. Mutta itse siis sanon, etta maksoin muissa kaupungeissa parammasta majoituksesta vahemman. En tieda sitten muista, mutta itse en oikein tykkaa.

hampsteri

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #13 : 29.01.2009, 16:36:25 »
Onko kokemusta Hotel New Koyosta?

Onko siisti? Onko rauhallista vai pitääkö varautua yölliseen bilettämiseen? Pitääkö paikkansa, että suihkuja olisi käytössä vain pari-kolme? Siis sellaisia suihkuja, joissa saa olla ihan omassa rauhassa. Ilmeisesti yhteiskylpy löytyy, mutta koulun liikkatuntien ja intin jälkeen en ole kaivannut vieraita ihmisiä ympärilleni kun peseydyn.

b0ke

• Vieras
« Vastaus #14 : 22.02.2009, 12:30:30 »
Lainaus käyttäjältä: Darchik
Huonossa kunnossa rakennus, lammitys aivan surkea... huoneessa oleva lammitin puhaltaa minuutin ja sammuu viideksi minuutiksi jne... huoneen seinat on varmaan viidesta eri materiaalista kasattu palapeli ja ikkunakin on lattianrajassa semmonen 15cm x 30cm... tatamitkin ovat hiukan eritasoilla. Suihku nayttaa kuin olisi remontti kesken (ainakin minusta ja muutamasta aussista) Lisaksi majatalon ainoa kone on vuodelta kivi josta pitaa viela maksaa kiskurimaista 10y/min... Onneksi Tokiossa on paljon huokeita hyva laatuisia nettikahviloita. Mutta itse siis sanon, etta maksoin muissa kaupungeissa parammasta majoituksesta vahemman. En tieda sitten muista, mutta itse en oikein tykkaa.

Itse olen kämppinyt Tokiossa kolmessa eri hostellissa, kaikissa hinta ollut n. 1000-1500 yen (max) / yö. Kannattaa välttää noita massaturistihostelleja mikäli haluaa laatua.

Monien hyvien mestojen sivut ovat pelkästään japaniksi joten kannattaa metsästää japania puhuva tuttu jos ei itse osaa kieltä.

edit: Taiton sivuilta lainattua:
Lainaus
Taito Ryokan is not a palace hotel, but an old ryokan, appreciate your consideration and imagination from the price, JPY3,000, before you inquire = which means that it is not suitable for someone who cannot overcome gaps = ups and downs all over the house, very steep stairs and basic/authentic toilets. No perfect room temperature even there is an air-condition, no insulated silence, no high tech gadgets
« Viimeksi muokattu: 22.02.2009, 12:33:02 kirjoittanut b0ke »

Ippei

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #15 : 03.03.2009, 03:18:59 »
Onko kokemusta Hotel New Koyosta?

Onko siisti? Onko rauhallista vai pitääkö varautua yölliseen bilettämiseen? Pitääkö paikkansa, että suihkuja olisi käytössä vain pari-kolme? Siis sellaisia suihkuja, joissa saa olla ihan omassa rauhassa. Ilmeisesti yhteiskylpy löytyy, mutta koulun liikkatuntien ja intin jälkeen en ole kaivannut vieraita ihmisiä ympärilleni kun peseydyn.

Hei!

Myöhään tulee vastaus.

New Koyo oli edullinen, siinä sen hyvä puoli. Suihkuja on kaksi, jotka ovat jostain aamukuudesta iltakymmeneen auki. Yhteiskylpyhuoneesta löytyy neljä suihkua, joita voi sitten yöllä käyttää. (Oven saa lukkoon.)

Juna- tai metroasemalle ei ole pitkä matka. Asakusan temppeli 20 minuutin päässä.
Hyvä sijainti mielestäni ja ei rajoitettuja tuloaikoja.
Hiljaisuus alkaa siinä yhdeltätoista ja en kyllä muista kärsineeni melusta tuolla
ollessani.

Huoneiden varustus vaihtelee ja on kuulemma suhteellisen suosittu.
Suosittelen varausta ajoissa. Paikan miespuolinen ylläpitäjä puhuu hyvää englantia,
josta tietysti plussaa, jos ei ole japania opetellut.

Voin suositella! Ilmastointi ei kyllä ollut parhaasta päästä, mutta ei minua niin pahasti häirinnyt.

- Ippei

Govinda

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #16 : 03.03.2009, 11:56:47 »

Tämä on Ikebukurossa, mutta oli hyvä kokemus! Pienet huoneet, mutta taitaa olla tällä budjetilla joka paikassa. Siisti ja oma kylppäri. Samalla kadulla ihana sympaattinen leipomo (hmm, tai oli vuonna 2006 ainakin...).

http://www.changtee.com/

Darchik

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #17 : 03.03.2009, 17:42:14 »
Lainaus käyttäjältä: Darchik

Itse olen kämppinyt Tokiossa kolmessa eri hostellissa, kaikissa hinta ollut n. 1000-1500 yen (max) / yö. Kannattaa välttää noita massaturistihostelleja mikäli haluaa laatua.

Monien hyvien mestojen sivut ovat pelkästään japaniksi joten kannattaa metsästää japania puhuva tuttu jos ei itse osaa kieltä.

edit: Taiton sivuilta lainattua:
Lainaus
Taito Ryokan is not a palace hotel, but an old ryokan, appreciate your consideration and imagination from the price, JPY3,000, before you inquire = which means that it is not suitable for someone who cannot overcome gaps = ups and downs all over the house, very steep stairs and basic/authentic toilets. No perfect room temperature even there is an air-condition, no insulated silence, no high tech gadgets

Jep jep. Sanotaan nyt näin etten suoranaisesti tykkää ryokaneista. Mutta se onkin vain minun mielipiteeni. Minusta ne ovat juuri niitä massaturisti majoituksia nykypäivinä. Suurin osa hostelleistakin on sitä samaa. Mutta niitä vartenhan ne on rakennettu tai kunnostettu kiinteistöön? Eipä siinä mitään. Itse tykkään noista "massaturistihostelleista" koska siellä tutustuu helposti ulkomaalaisiin. Makunsa kullakin. Toki suosittelen kokeilemaan noita ryokaneja. Taito ryokan voi olla jopa paras vaihtoehto jollekkin!

muuvaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.muuvaara.net/blog/
« Vastaus #18 : 05.03.2009, 02:52:36 »
Jep jep. Sanotaan nyt näin etten suoranaisesti tykkää ryokaneista. Mutta se onkin vain minun mielipiteeni. Minusta ne ovat juuri niitä massaturisti majoituksia nykypäivinä.

No ei, ryokanit eivät ole massaturistimajoituksia ainoastaan nykypäivinä, vaan viidettä vuosisataa putkeen :-) Harmi jos ne ahdistavat, mutta onneksi niistä pääsee poiskin?

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #19 : 02.04.2009, 15:44:04 »
Onko kukaan yöpynyt japanilaisessa kapselihotellista? Minkälaista se oli? Tuntuu siltä, että yksi yö pitäisi sellaisessa viettää ihan pelkästään kokemuksen vuoksi!  :)

Suurin osa kapselihotelleista on miehille tarkoitettuja, ainakin näin olen ymmärtänyt? Miten Tokiosta löytää naisia majoittavan paikan?

Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!