Paras aurinkorasva

(Luettu 52418 kertaa)

Thomez

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Paras aurinkorasva
« : 23.12.2008, 14:26:18 »
Noniin! Elikkäs kyselläämpä nyt hieman että minkälaisia merkkejä käytätte ja kannattaako ostaa Suomesta vaiko paikanpäältä?

Ite ostin kerran Intiaan jotain Nivean 30:stä ja sehän teki musta ihan lumiukon näköisen olemalla ihan valkoista ja niin paksua ettei iho paistanut yhtään läpi ;D Ja toinen minkä ostin paikan päältä, oli joku BananaBoat tai joku sellainen ja oli 50:stä mutta laatu tuntui olevan pirun paljon huonompi kun tossa 30:sessä. Ne paikat mihin laitto 30:stä pysyi kunnossa mutta ne mihin paikallista 50:stä, kärventyi hetkessä :o

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Paras aurinkorasva
« Vastaus #1 : 23.12.2008, 14:38:49 »
Banana Boat 30 on mun suosikkini. Vaahto tuntuu kuin käyttäisi kosteusvoidetta, imeytyy ihoon tosi hyvin ja sopii vielä mun atooppiselle allergiselle iholleni. En ole tuota 50 kokeillut. Harmi ettei tuota saa Suomesta!
Soarele este galben

Thomez

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 23.12.2008, 16:06:19 »
Banana Boat 30 on mun suosikkini. Vaahto tuntuu kuin käyttäisi kosteusvoidetta, imeytyy ihoon tosi hyvin ja sopii vielä mun atooppiselle allergiselle iholleni. En ole tuota 50 kokeillut. Harmi ettei tuota saa Suomesta!

Eikö sulla kyrvenny iho tuolla?? :o

DeeDee

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 27.12.2008, 22:01:18 »
Musta AloeGator on hyvä, mutta paskamaisen kallis. Muualta en oo sitä ostanut paitsi suomalaisesta nettikaupasta ja siellä se kustantaa 40 vahvuuksisena jotain 20e. Etuna siinä on se, että jos sitä ei hankaa pyyhkeellä pois, se kestää myös suola- ja kloorivettä ja sitä tarvii levittää vain n. 1 x/päivä.

Mulla on vaalee, pisamainen iho, eli on pakko sijoittaa hyvää aurinkorasvaan. Miinusta aloegatorille vain saakelinrumasta kasarinnäköisestä tuubista :D

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4 : 28.12.2008, 19:08:15 »

Eikö sulla kyrvenny iho tuolla?? :o

Ei. Lisään riittävän usein enkä grillaa itseäni järjettömästi. Lisäksi en pala onneksi kovin herkästi. Cairns on ainoa paikka jossa tuota käyttäessäni kärähdin, ja silloin ei varmaan olisi auttanut mikään kerroin. Ja silloinkin kärähti "vain" olkapäät".
Soarele este galben

pokko

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 28.12.2008, 19:50:20 »
Oma suosikkini on Coppertone. Imeytyy nopeasti, ei tahmaa ja suojaa hyvin. Valitettavasti en ole suomessa törmännyt. Jos joku tietää, mistä löytää, niin vinkkiä tännepäin!

san-nii

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 28.12.2008, 22:28:05 »
Lumenen rasva (suojakerroin 30) oli ainakin tehokasta. En palanut, mutta enpä kyllä yhtään ruskettunutkaan (Thaimaassa). Kaikin puolin miellyttävä rasva kyllä, levittyi hyvin ja tuoksu ok aurinkorasvaksi. Ei kylläkään kaikkein halvin, mutta ei kalleinkaan. Lumenea oli muistaakseni myös suojakertoimella 15 saatavana. Vaihdoin sitten loman puolessa välissä kaverin Niveaan (suojakerroin 10) ja johan rupesi ruskettumaan - ei viitsinyt ihan vitivalkoisena Suomeen palata...

Kalliista rasvoista Biotherm oli tosi huonoa. Imeytyi huonosti ja rasva kuoriutui iholta pois ikävinä keltaisina kokkareina kesken päivän.  >:(

kalabaliikki

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 28.12.2008, 23:43:33 »
Vaaleana ja herkkääkin herkemmin auringossa palavana voin suositella Hawaiian Tropic-sarjaa. Itse olen käyttänyt muistaakseni suojakerrointa 45 (liilassa pullossa ja logossa joku palmun kuva tms.) "for baby faces and tender places":-D, ja hyvin on skulannut.

Snowflake9

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - scorbbari@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #8 : 29.12.2008, 03:10:01 »
BananaBoat Sport 30 suojakertoimella on suosikki uidessa/surffatessa/hikilajien parissa, pysyy hyvin kun on sen verran paksua tokottia. Taalta Ausseista oon ostanu myoskin jotain Australian Cancer Councilin aurinkorasvaa kolmenkympin suojakertoimella, levittyy, imeytyy & suojaa hyvin ja kaikenlisaksi tuoksuu hyvalle - eika hintakaan paata huimaa x)

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 29.12.2008, 14:36:36 »
Ite ostin kerran Intiaan jotain Nivean 30:stä ja sehän teki musta ihan lumiukon näköisen olemalla ihan valkoista ja niin paksua ettei iho paistanut yhtään läpi ;D
Näinhän sitä ei saisi käyttää. :) Silloin palaa varmemmin, jos rasva ei ole imeytynyt ihoon kunnolla. Siksi se pitäisi hieroa hyvin, ettei sitä jää iholle polttelemaan enempää, jolloin siitä voi olla jopa enemmän haittaa, kuin hyötyä.

Ite oon tykännyt öljyistä, tosin niitä käytän vasta parin aurinkopäivän jälkeen. :) Öljyissä mulla kerroin on usein ollut noin 8. En kyllä pala juuri koskaan. Pari ekaa päivää saatan käyttää jotain 20-50 kertoimista. Riippuu siitä, mitä sattuu löytymään jostain.

Nikitita

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #10 : 04.01.2009, 15:05:24 »
Tietääkö joku saako Australiasta Piz Buinin allergy aurinkorasvaa tai jotain muuta vastaavaa, joka ehkäsis aurinkoihottumaa?

imoT

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 07.01.2009, 00:46:30 »
Eipä juuri koskaan tuu laitettua aurinkorasvaa.

vesaila

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Reissukuvia
« Vastaus #12 : 28.01.2009, 00:51:03 »
Oma suosikkini on Coppertone. Imeytyy nopeasti, ei tahmaa ja suojaa hyvin. Valitettavasti en ole suomessa törmännyt. Jos joku tietää, mistä löytää, niin vinkkiä tännepäin!

Mitä eikö Coppertonea saa enää Suomesta  :o ? Tosiaan nyt kun sanoit, niin enpä minäkään ole tainnut sitä enää pitkään aikaan kauppojen hyllyiltä bongata. Skidinä me sitä ostettiin ihan mökkipitäjän T-kaupasta  :)

Viime vuonna ostin jenkeistä spray-Coppertonea, sininen pullo, sk 15. Oli joku urheiluun tarkoitettu ja niin jämähti iholle hiuslakkamainen kalvo, ettei meinannut suihkussa pois saada pestyä  :D
En ole vielä käynyt kaikkialla, mutta se on suunnitelmissani. -Susan Sontag-
http://kuvablogi.com/blog/5238/

softhead

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 28.01.2009, 18:35:19 »
Apteekista Louis Widmer All Day rasva on ykkönen. Imeytyy nopeasti ja suojaa jopa punaiseksi grillaantunutta ihoa(ihoa ei siis polta jos auringon säde siihen sattuu). Voi siis loppulomalla tehdä muutakin kuin juoda kaljaa huoneessa. Arskaa ei kuitenkaan kannattane tuolloin enää ottaa.

seamanjake

• Vieras
« Vastaus #14 : 05.02.2009, 21:22:49 »
Nyt auttakee aurinkorasvojen suhteen onnetonta ukkoa.
Pitäisi saada jotain paksua töhnää jossa suojis ainakin 30 ja jota ei tartte levittää kuin 2-3 kertaa/vrk, matka-alue on punainenmeri ja kesto 5vkoa. Pitäs Suomesta saada ennen matkaa jo, vaihtoehtoja siis.

Edit#
ai niin, on melkoisen herkästi reagoiva iho myös. Työympäristössä ei ole mahdollisuuksia levitellä rasvaa pitkin päivää, tämä se tärkeä pointti, eli se 2-3x/vrk olis tärkeä.

Edit2#
niin ja se että ostettava suomesta, kun meno on suoraan kentältä laivaan, ei ehdi mistään paikallisesta käydä ostaa.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2009, 21:26:12 kirjoittanut seamanjake »

Celia

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 31.05.2009, 11:02:53 »
^ Suosittelen Piz Buin rasvoja. Itse olen ostanut suojakertoimella 50 ihan paikallisesta Sokoksesta. Levittyvyys ei mitä parhain, mutta kyllä sillä toimeen tulee.

prina

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 01.06.2009, 00:31:47 »
Eipä juuri koskaan tuu laitettua aurinkorasvaa.

Hmm.. tämä menee kyllä aika vahvasti sarjaan "rakentavia kommentteja".

Mäkään en valitettavasti Suomesta hankittavista aurinkorasvoista pysty sanomaan mitään kunnollista, viime vuosien aikana on voinut merkkejä hävitä ja toisia ilmaantua. Itse aikoinaan taisin käyttää ensin Niveaa ja sitten Ambre Solairea, kun ne toivat markkinoille semmoisen suihkutettavan rasvan. Ja on muuten suojakertoimet kasvaneet vuosien saatossa, 5v. sitten olin muka pärjäävinäni 20-suojakertoimella, nykyään käytän ihan suosiolla viiskymppistä, vaikken etelämerillä asukaan. Aika vähän kiinnostaa hankkia itselleen ihosyöpää :(

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #17 : 04.06.2009, 09:38:25 »
Talla hetkella kaytan yleensa aurinkorasvaa suojakertoimella 15. Suomessa ja taalla Irlannissa saatan kylla kayttaa 8 tai 10. Nyt on kaytossa Bootsin Soltan -sarjan rasvat. Ihan OK. Toimii hyvin Aasian auringossakin. Niveaa myos saatan kayttaa, mielestani se imeytyy hyvin. Louis Widmer on ehka kuitenkin parasta kayttamaani rasvaa. Siita jai miellyttava tunne iholle. Australiassa parasta rasvaa (hinta-laatu) oli  mielettoman halpa Coles-marketin oma rasva. Monet muut rasvat olivat todella paksua tahnaa, joka tuntui ikavalta iholla eika levittynyt hyvin.

kekkuli

• Reissaajaguru
  • Dec 93 AUS
    • Profiili
« Vastaus #18 : 06.06.2009, 01:00:16 »
^ Suosittelen Piz Buin rasvoja. Itse olen ostanut suojakertoimella 50 ihan paikallisesta Sokoksesta. Levittyvyys ei mitä parhain, mutta kyllä sillä toimeen tulee.
Stockmannilla kanta-asiakasetuna Piz Buinin aurinkotuotteet -20% kesäkuussa.
Salud, amor y dinero - y tiempo para gozarlos.

Heebo

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - sairanen1985@luukku.com
    • Profiili
« Vastaus #19 : 08.06.2009, 15:55:24 »
Kyllä ainakii Nivean 50 toimii oikeesti. Ostin pari talvee sit jotai tanskalaista alennus litkuu Thaikun reissulle, suojakerroin 30,  ja sehä suojas yhtä hyvi ku vesi.. Eli ei kannata tinkii näis jutuis.