Paras aurinkorasva

(Luettu 55785 kertaa)

tonppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Paras aurinkorasva
« Vastaus #20 : 08.06.2009, 22:26:08 »
hawaiian tropic- aurinkoöljy sk6  :)

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #21 : 29.06.2009, 12:45:20 »
Nostetaanpa ketjua vähän ylös, kun ollaan koto-Suomeenkin saatu kunnon kelit.
Eli tietääkös kukaan nettikauppaa, josta voisi tilata Banana Boatin aurinkorasvoja? Itse en löytänyt pikaisella googlettamisella kuin www.rei.com:n ja heidän valikoimansa oli liian kapoinen omaan makuun (tökötit olivat liian vahvoja).
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

jempo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 01.07.2009, 22:06:19 »
En lukenut joka viestiä joten en tiedä onko joku laittanu jo samanlaisen ehdotuksen aurinkorasvoihin.

Juteltiin siskon kanssa pari päivää sitten aurinkorasvoista, kun mä oon lähdössä vähän alle 3vk päästä kroatiaan. Puhuttii, et on viisainta laittaa noita paksuja rasvoja aamulla kunnon kerros, muttei kuitenkaan lisäillä kokoajan koska niinkuin kaikki tietää, ne on inhottavia ku ne on aika paksua tavaraa. Päiväksi kannattaa ostaa jotain suihkutettavaa, esim. onks se nyt nivean ne hyvät suihkutettavat? Ne ei tahmaa. Ainoa probleema on, etten ainakaan ite oo löytäny niit hirveesti mitää yli 30 kerrointa, joten siks vois laittaa aamul kunnon kerroksen vähä kovemmil kertoimil (ja tahmaavii) aurinkorasvoja :)
Show me what it's like
To be the last one standing
And teach me wrong from right
And I'll show you what I can be
Say it to me
And I'll leave this life behind me
Say it if it's worth saving me.

Natasha

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #23 : 01.07.2009, 22:51:22 »
Läträän yleensä kerran päivässä rasvan kanssa, aamulla ennen ulos lähtöä. Hyvin on toiminut ulkomailla lomaillessa. Esim. Nivean light feeling sk20 on hyvä, kun ei tahmaa, ja saa ihan perus ruokakaupoista. Miellyttävä aurinkovoide Lumenelta  sk8, käy hyvin kasvorasvana ja uv-suojana.

Pitufo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 02.07.2009, 12:07:49 »
Nostetaanpa ketjua vähän ylös, kun ollaan koto-Suomeenkin saatu kunnon kelit.
Eli tietääkös kukaan nettikauppaa, josta voisi tilata Banana Boatin aurinkorasvoja? Itse en löytänyt pikaisella googlettamisella kuin www.rei.com:n ja heidän valikoimansa oli liian kapoinen omaan makuun (tökötit olivat liian vahvoja).

Banana Boatin omasta nettikaupasta? En ainakaan muista ko. merkkiin törmänneeni eurooppalaisissa nettikaupoissa (ainakaan suurina valikoimina), kun se ei täällä päin taida olla niin suosittu merkki. Jos postituskulut eivät ole ongelma niin kannattaa varmaan tilata jostain yhdysvaltalaisesta kosmetiikan nettipuodista, esim. drugstore.comista. Itse en tosin ole tilannut, sillä mitä joskus olen ko. merkkiä käyttänyt, en pitänyt koostumuksesta enkä oikein tuoksustakaan. Tyydyn kotimaasta saataviin aurinkotuotteisiin.
Yo llevo en el cuerpo un motor
que nunca deja de rolar
llevo en el alma un camino
destinado a nunca llegar.

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 02.07.2009, 13:03:22 »
Itse diggailen Miss Hawaian Tropicista, niillä kun on se misukisa ja kaikkee ihquu. Jokainen kohumisukka on tuon tittelin saanut.

Vaikeaselkoinen hiippari

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 02.07.2009, 14:21:02 »

Itse ostin monta pulloa ja montaa eri laatua noh ainaskin kolmea
tuollaista aurinkorasvaa ja after sun rasvaa ku Natusan Kids.
Vissiin tuon Natusan Kids sarjan tekeminen lopetetaan kun sain noita puteleita niin edullisesti että ostin niitä joku kymmenen tai noin.. ;)
The true traveler is he who goes on foot, and even then, he sits down a lot of the time.

Colette, Paris From My Window, 1944
    French novelist (1873 - 1954)

Star.Fly

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - hanna@sair.as
    • Profiili
« Vastaus #27 : 02.07.2009, 23:09:07 »
Me käytetään puoliskon kanssa Niveaa, olikohan suojakerroin 40 mitä viimeks reissusta ostettiin, ku ei meille kalpeanaamoille riittäny sk 30 :P
(yhtenä pvänä tokalla reissulla laitoin sk 20 rasvaa, meni puolisen tuntia ja olin jo punertava :/)

Ny löysin yhestä tavarahelvetistä sk 50, joka lähtee seuraavalle reissulle mukaan.
Paksujahan noi on, mutta me ollaan pärjätty, en oo ongelmaa niiden käytössä huomannut. Ostin kyl lisäks Ambre Solairen suihkeen, sk 30, jos niillä pärjäis :)

Rotta_

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #28 : 09.07.2009, 10:30:44 »
ROCin minesol, sk20. Paras keksintö sitten pyörän. Spray ja imeytyy noin kolmessa sekunnissa! Ainoina huonoina puolina ovat törkeän kallis hinta (250ml maksaa jotain 20€) ja käyttökelvottomuus tuulessa.

cavallino

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #29 : 09.07.2009, 14:48:31 »
Tietääkö kukaan hyvistä naamalle sopivista voiteista jotka eivät olisi rasvaisia? Tuppaa puskemaan melkoista finniä jos erehtyy laittamaan tavallista nassuun :(
« Viimeksi muokattu: 09.07.2009, 14:50:13 kirjoittanut cavallino »

Ka

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #30 : 29.01.2011, 00:59:43 »
Mä ostin pari vuotta sitten Thaimaan reissulle sellasen spray-pullon, jossa oli suojakerroin muistaakseni 40 ja kyljessä leikkiviä apinoita :D, lapsille tarkoitettu rasva siis. En valitettavasti muista merkkiä, mutta jos joku sellaisen vielä löytää, niin kannattaa ehdottomasti ostaa! En palanut kuukauden aikana kertaakaan, ja mä palan aina, siis AINA. Koostumus oli myös miellyttävä ja helposti levittyvä. Täytyykin lähteä ettimään sitä kaupoista, kun kuukauden päästä olis taas lähtö, jee! :)
"Not all those who wander are lost." – J. R. R. Tolkien

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #31 : 29.01.2011, 11:47:08 »
Mulla myös Hawain Tropic toimii. Öljyt on ihan parhaita, mutta niitä nyt pystyy lähinnä käyttää sillo, ku on rannalla ottamassa arskaa. Muuten tuhrii aika lailla vaatteet. Mut rannalla on ykkösiä. Suihkutettavana helppo levittää ja kestää tosi hyvin myös uimista.

cenote

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #32 : 30.01.2011, 14:31:47 »
^ Suosittelen Piz Buin rasvoja. Itse olen ostanut suojakertoimella 50 ihan paikallisesta Sokoksesta. Levittyvyys ei mitä parhain, mutta kyllä sillä toimeen tulee.
Piz Buin on paras! piste :) Nivea on halvin ja huonoin :D Olen kokeillut kaikkia tässä topicissa mainittuja yleisesti tunnettuja rasvoja. Toiseksi paras on Ambre Solair jota saa myös neljän tähden UV-suojalla.
Ihmettelen käyttämiänne kertoimia (ehkä johtuu juuri huonoista rasvoista), itse pärjäsin Piz Buin 15 päiväntasaajan lähellä n.4h päivässä auringossa. Kerrointa 50 käytän palaneissa paikoissa (jos on vaikka huonosti rasvattu) ;D
Piz Buin 8 on sopiva rasva esim. taikkuihin, vastaa muiden merkkien 15 paitsi tuo Ambren 4* uv-suojattu.
Piz Buin on keltaista ja tästä ehkä johtuu se että sillä ruskettuu parhaiten, eli sitä imeytyy ihoon, lähtee pois kotona kun iho uudistuu. Mitä tulee levitettävyyteen ja imeytyvyyteen niin se on PB:llä huippuluokkaa ainakin kertoimilla 15 ja pienemmillä, isompaa kerrointa ei ole vielä tarvinnut käyttää :) Se ei myöskään jätä iholle rasvaista kerrosta.
« Viimeksi muokattu: 30.01.2011, 14:41:37 kirjoittanut cenote »

Kolmipainennaama

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #33 : 31.01.2011, 08:27:08 »
Mun mielestä Nivean light feel +30 on parasta. Imeytyy ihoon todella nopeasti, eikä tarvitse lisätä kertaakaan saman päivän aikana. Olen työskennellyt täällä Uudessa-Seelannissa nyt koko kesän ilman paitaa ja ihoni, joka ei koskaan päivety on jo melko ruskea. Enkä ole palanut kertaakaan kun sitä on iholla ollut. Kestää myös biitsi olosuhteet. Jopa Taurangassa, jossa aurinko on maailman polttavin, oltiin merellä kattomassa delfiinejä monta tuntia, eikä punaisesta ihosta ollut tietoakaan.
Kulje maisemareittiä, löydä se itse.

cenote

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #34 : 02.02.2011, 12:27:10 »
Olen työskennellyt täällä Uudessa-Seelannissa nyt koko kesän ilman paitaa ja ihoni, joka ei koskaan päivety on jo melko ruskea.
Kuinka ruskea olisitkaan jos käyttäisit toista merkkiä ;)
Jos hyvän aurinkorasvan ainoa kriteeri on palamisen estäminen niin jokaisen merkin 50 mieluiten vielä lastenmallina ajaa asiansa.
Itse katson ruskettumisen yhtenä tärkeänä rasvan ominaisuutena, tällöin Piz Buin on paras. Tähän vaikuttaa olennaisesti suojakerroin, kaikista kokeilemistani >10 yleisimmästä merkistä PB:llä pystyy käyttämään pienintä kerrointa palamatta, jopa verrattuna kehumani Ambren 4* UV-rasvaan. En käytä rasvoja joissa ei ole vähintään 3* UV-suojaa. Jos purkin kyljessä ei ole tähtimerkintää UV-suojauksesta kannattaa se jättää ostamatta. Nykyään Niveatkin ovat 3*, aikaisemmin ne olivat vain 2*.

Muut tärkeät ominaisuudet ovat imeytyminen, eli iho ei saa jäädä rasvaiseksi, vedenpitävyys johon ei pidä luottaa liikaa millään rasvalla, allergisoivuus eli ei aiheuta ihme näppyjä iholle.

Me1ian

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #35 : 04.02.2011, 12:01:53 »
EUCERIN KIDS aurinkovoide SK 25, fysikaalinen suoja, ei imeydy ihoon ( siis niin ne väittää) on jo usean Etelä-Euroopan matkan ajan suojannut kahden blondin pikkutenavan ja oman ihoni palamiselta. Aamulla kunnon rasvaus ja jossakin vaiheessa iltapäivää vähän lisää, niin hyvin menee. Apteekista. Tuotepaketissa jotakin höpinää jonkun australialaisen (iho)syöpäjärjestön hyväksymisestä/suosituksesta. Suojaa tosin niin hyvin, että itse jossakin vaiheessa vaihdan kevyempään rasvaan, että saisin edes kevyen päivetyksen:) 

Quaker

• Himoreissaaja
  • Goa-time.
    • MSN Messenger  - mikko@lehtojoki.fi
    • Profiili
    • Lehtojoki.fi
    • Sähköposti
« Vastaus #36 : 07.02.2011, 01:43:07 »
No kyllähän se BANANA BOAT tietenkin on. Eikai tähän ole muitakaan vaihtoehtoja? :)

Saat haluamasi rusketuksen, et tuoksu pahalta ja ihosi ei ole epämiellyttävän nihkeä.
Do I need a reason? Matkailublogia osoitteessa www.lehtojoki.fi

Zeiar

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #37 : 23.02.2011, 23:58:42 »
Itse käytän Eucerin Sun Allergy Protection -rasvaa (suojakerroin 25). Palan todella herkästi ja bonuksena kärsin vieläpä aurinkoihottumasta. Tätä rasvaa käyttäessäni nuo ongelmat ovat hävinneet täysin, pystyn olemaan tuntikausia auringossa palamatta ja ihottumakin on hävinnyt täysin. Olen käyttänyt jopa päiväntasaajan polttavassa paahteessa ja toimii!

Miinuspuolena kellertävä väri, joka sotkee vaaleat vaatteet esim. kaula-aukon ja hihansuiden kohdalta helposti. Toinen miinuspuoli on hinta, noin 20€ 150 ml purkki. Se on kuitenkin pieni murhe siitä ilosta, että saa vihdoinkin nauttia auringosta.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #38 : 24.02.2011, 12:36:22 »
Ihan kauhean kalliita aurinkorasvoja porukalla- mun puhelinkin on halvempi!
Kaikenlaisia rasvoja testattuani olen sita mielta, etta paras hinta/laatusuhde on Australian supermarketin, Colesin, omalla aurinkovoiteella. Halpaa, toimivaa, helposti leviavaa.
She rides rollercoasters but never screams

Kukajoku

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #39 : 02.03.2011, 12:38:48 »
Olen työskennellyt täällä Uudessa-Seelannissa nyt koko kesän ilman paitaa ja ihoni, joka ei koskaan päivety on jo melko ruskea.
Kuinka ruskea olisitkaan jos käyttäisit toista merkkiä ;)
Jos hyvän aurinkorasvan ainoa kriteeri on palamisen estäminen niin jokaisen merkin 50 mieluiten vielä lastenmallina ajaa asiansa.
Itse katson ruskettumisen yhtenä tärkeänä rasvan ominaisuutena, tällöin Piz Buin on paras. Tähän vaikuttaa olennaisesti suojakerroin, kaikista kokeilemistani >10 yleisimmästä merkistä PB:llä pystyy käyttämään pienintä kerrointa palamatta, jopa verrattuna kehumani Ambren 4* UV-rasvaan. En käytä rasvoja joissa ei ole vähintään 3* UV-suojaa. Jos purkin kyljessä ei ole tähtimerkintää UV-suojauksesta kannattaa se jättää ostamatta. Nykyään Niveatkin ovat 3*, aikaisemmin ne olivat vain 2*.

Muut tärkeät ominaisuudet ovat imeytyminen, eli iho ei saa jäädä rasvaiseksi, vedenpitävyys johon ei pidä luottaa liikaa millään rasvalla, allergisoivuus eli ei aiheuta ihme näppyjä iholle.

Mä olen ihan pihalla noista tähtimerkinnöistä.. Eli mitä ne tarkoittaa?
Siis että mikä ero on sk25 aurinkorasvalla verrattuna sk25 neljällä tähdellä? Vai miten nuo siis menee? Eli jos olen tottunut käyttämään sk30 lasten aurinkorasvoja, niin mikä tähtiluokitus vastaa tuota?