Olen työskennellyt täällä Uudessa-Seelannissa nyt koko kesän ilman paitaa ja ihoni, joka ei koskaan päivety on jo melko ruskea.
Kuinka ruskea olisitkaan jos käyttäisit toista merkkiä 
Jos hyvän aurinkorasvan ainoa kriteeri on palamisen estäminen niin jokaisen merkin 50 mieluiten vielä lastenmallina ajaa asiansa.
Itse katson ruskettumisen yhtenä tärkeänä rasvan ominaisuutena, tällöin Piz Buin on paras. Tähän vaikuttaa olennaisesti suojakerroin, kaikista kokeilemistani >10 yleisimmästä merkistä PB:llä pystyy käyttämään pienintä kerrointa palamatta, jopa verrattuna kehumani Ambren 4* UV-rasvaan. En käytä rasvoja joissa ei ole vähintään 3* UV-suojaa. Jos purkin kyljessä ei ole tähtimerkintää UV-suojauksesta kannattaa se jättää ostamatta. Nykyään Niveatkin ovat 3*, aikaisemmin ne olivat vain 2*.
Muut tärkeät ominaisuudet ovat imeytyminen, eli iho ei saa jäädä rasvaiseksi, vedenpitävyys johon ei pidä luottaa liikaa millään rasvalla, allergisoivuus eli ei aiheuta ihme näppyjä iholle.
Mä olen ihan pihalla noista tähtimerkinnöistä.. Eli mitä ne tarkoittaa?
Siis että mikä ero on sk25 aurinkorasvalla verrattuna sk25 neljällä tähdellä? Vai miten nuo siis menee? Eli jos olen tottunut käyttämään sk30 lasten aurinkorasvoja, niin mikä tähtiluokitus vastaa tuota?
Sori myöhäinen vastaus

Kyse on UVA suojauksen tasosta. Neljän tähden taso on paras, yleisin on kolmen tähden taso (siis niistä jotka sen ilmoittavat), Piz Buinilla on molempia joista kummastakin he käytävät superior nimeä. Huomaa että Piz Buinin kolmen tähden rasvassakin on neljä tähteä joista vain kolme on kuitenkin täytetty ja neljäs on tyhjä ( kieltämättä sekavasti sanottu, mutta kun näet purkin niin tajuat)

Kun vertaat rasvoja niin monessa purkissa lukee UVA:n yhteydessä se kolme merkkiä useinmiten tähtiä mutta voi olla palloja tms.
Tähtimerkinnallä ei ole mitään tekemistä suojakertoimen kanssa, eli sama tähtimäärä voi olla sk4 tai sk50 rasvan kyljessä, en kuitenkaan muista nähneeni alle sk8 rasvassa neljän tähden UVA-suojaa.
Useimmiten
UVA-protection good= kaksi tähteä
UVA-protection very good= kolme tähteä
UVA-protection superior= neljä tähteä
Kuten jo tuossa sanoin tämä on vain ohjearvo, sillä PB käyttää jo 3*-rasvassa superior nimeä.
4*:n rasvat ovat harvinaisia, eivätkä todellakaan ole niitä halvimpia.
edit. UVA-suojaus ei ole halpojen rasvojen pääominaisuuksia, koska UVA-säteet eivät aiheuta palamista. Mutta se aiheuttaa melanoomaa eli ihosyöpää
www.en.wikipedia.org/wiki/Sunscreen lue se viimeinen lause Contents neliön yllä