Muodollisuudet USA:an lennettäessä

(Luettu 16785 kertaa)

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
Vs: Muodollisuudet USA:an lennettäessä
« Vastaus #20 : 16.01.2009, 14:04:55 »
Tuossa aiemmin puhuttiin tuosta sähköisestä matkustusluvasta ja kun katselin sitä linkkiä, pisti silmään seuraava lause, "alhaista moraalia osoittava rike".

Aviorikos, jonka perusteella puoliso on hakenut avioeroa.
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

starman

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #21 : 10.02.2009, 09:25:25 »

Ei siitä netissä täytetystä esta-lomakkeesta ollut mitään hyötyä, vaan uudelleen pitää täyttää lomake USA:han mentäessä.

viitaann

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #22 : 10.02.2009, 11:47:56 »
Maahantulotarkastuksen jälkeen sitten kootaan kamat hihnalta ja viedään ne tullin läpi, jätteän samalla sinne koneessa täytetty lappu jossa vakuutat ettei sinulla ole mitään tullattavaa (jos näin on).
Tämän jälkeen sitten heität kamat uudelle hihnalle josta ne löytävät jatkolennolle (olettaen että samalla lipulla mennään, muuten uusi lähtöselvitys)
[/quote]
Vääntäkääs nyt vielä rautalangasta: Viedäänkö matkalaukut itse tullin läpi, jos on jatkolento JFK:lta Miamiin? Mitä tarkoittaa: jos on lennot samalla lipulla? Siis samalla kertaa tilattu, vaikka ei olisikaan kahden samaan alliansiin kuuluvan yhtiön lentoja? Eli yhdistelmä Finnair - Delta.

pompidou

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 10.02.2009, 11:54:43 »

Vääntäkääs nyt vielä rautalangasta: Viedäänkö matkalaukut itse tullin läpi, jos on jatkolento JFK:lta Miamiin? Mitä tarkoittaa: jos on lennot samalla lipulla? Siis samalla kertaa tilattu, vaikka ei olisikaan kahden samaan alliansiin kuuluvan yhtiön lentoja? Eli yhdistelmä Finnair - Delta.

Kylla, tullin lapi kuljet itse omien laukkujesi kanssa, ja tama tapahtuu aina kun tulet maahan rajojen ulkopuolelta, oli maaranpaasi missa tahansa.
Jos Helsinki-NY-Miami lentosi on ostettu yhtena pakettina (=samalla lipulla, oli lentoyhtiot mitka tahansa), niin talloin mita todennakoisimmin teet Helsingissa check-innin Miamiin saakka, eli sinun ei tarvitse menna New Yorkissa lahtoselvitykseen.

artsi98

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #24 : 23.08.2016, 07:06:29 »
Itse saavuin viime viikolla tänne Yhdysvaltoihin, Philadelphian lentoasemalla virkailija kyseli juuri nuo kysymykset että kauan aiot olla ja missä majoittua, matkustatko Washingtonin osavaltioon marihuanan takia. Kun kerroin että en tullut huumeiden takia vaan olen kiinnostunut grunge-muusiikista, heitti virkailija aika pahan kysymyksen että "Who's the drummer of Soundgarden?"
No, tähän ei tietenkään ollut virkailijalle vastausta, mutta pääsin kuitenkin jatkamaan passitarkastuksesta seuraavaan tarkastukseen. Kävelin matkatavarahihnalle ja rinkan haettuani kävelin vihreää linjaa kohti lähtöporttia jatkolennolle. Toinen virkailija ohjasi minut kuitenkin uuteen tarkastukseen, uuden virkailijan luokse. Tämä huudahti iloisesti että "Aaron, I've been waiting for you!" Officer Snyder oli avannut koneelleen couchsurfing-profiilini ja kysyi että "Is that you?" Vastasin että kyllä ja kysyin samalla että onko teillä tapana etsiä kaikki mahdollinen tieto netistä. Hän vastasi että ei noilla muilla mutta minusta on kivaa kuumotella matkailijoita. Sitten seurasi kysymys että mikä on yleisin huume Suomessa nuorten keskuudessa? Olin jotenkin varautunut tähän kyssäriin ja sanoin että alkoholi on ehdottomasti ykkönen ja paja tulee hyvänä kakkosena. Pienen kuumottelun jälkeen pääsin jatkamaan matkaa.
 Jutun pointti on se että kyllä ne vissiin on ihan rentoa porukkaa siellä loppujen lopuksi.

maailmanmatkaaja94

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 23.08.2016, 07:20:29 »
Muistan kans kun lensin Miamin kautta Peruun, niin kyselivät todella epäilevästi että miksi nuori nainen on menossa sinne yksin. Eivät voineet uskoa olevani kiinnostunut kulttuurista ja historiasta. En osannut silloin espanjaakaan kuin muutaman lauseen, siitä eivät pitäneet ollenkaan :D Eivät suoraan kysyneet huumeista mitään mutta oli sanomattakin selvää mitä kuvittelivat minun siellä tekevän...
Bon voyage !

Henri

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 23.08.2016, 15:00:21 »

Ei siitä netissä täytetystä esta-lomakkeesta ollut mitään hyötyä, vaan uudelleen pitää täyttää lomake USA:han mentäessä.

What does this mean?? ?? on siitä sen verran hyötyä, että sä et pääse missään tapauksessa lennolle jos sä et oo tota täyttäny etukäteen!!!

tää etukäteen täytettävä esta on eri asia kuin koneessa täytettävä maahantulokortti.

edit: tohon maahantulokorttiin, mä ilmoitin olevani työssäkäyvä, vaikka juurikin oli työsopimus päättynyt (sovin kyllä silloisen pomoni kanssa että jos joku kyselee niin työläinen olen). kaverini jonka kanssa olin reissussa ilmoitti rehellisesti että työtön, josta johtuen hän joutui melkoiseen ristikuulusteluun siinä tiskillä, millä aiot maksaa elämisen ja poistumisen maasta jne, kysyi jopa että "miksi olet työtön?" :D toki paluuliput löytyi printattuna taskusta ja majotukset kuukauden ajalle, kovasti vaan epäili ettei 1500€ tilillä riitä kuukaudeksi Nykiin ja Miamiin. loppujen lopuksi siis kaikki meni ok, eikä missään välissä vaikuttanut siltä että maahan pääsy evättäisiin, mutta kovasti kaveria grillattiin ja kun kaverin englanninkielen taito on hmmmmm no on mitä on :D ja mä olin mennyt edellä jo läpi niin en päässyt kaveria jeesaamaankaan enää, siihen mennään siis yksitellen siihen tiskille (poislukien perheet).

ps. kaikkiin kyselyihin nuhteettomasta taustasta esitin vain puhdasta pulmusta, mulla on kymmenen vuoden takaa ganjan käyttö ja kasvatusrikos ja sit on jotain typeriä sakkoja myöskin ettei ihan nuhteeton tausta ole kuitenkaan. tämä vähän pelotti, mutta kaikella järjellä ajateltuna ne ei käytännössä voi vaan kaivaa kaikkee tietoo jokaisesta henkilöstä joka kulkee läpi tuostakin tullista.

pss. heiluin jotain kännykkäkameran kanssa ennenku päästiin maahan virallisesti niin aika äkkiä tuli joku vartija huutamaan mulle jotain? ei saa ilmeisesti kuvata edes seiniä siellä ennenku ollaan virallisesti usan maaperällä luvan kanssa. =)
« Viimeksi muokattu: 23.08.2016, 15:12:30 kirjoittanut yeman420 »