Sosiaalikeskukset / Rooma-offtopic

(Luettu 4111 kertaa)

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Sosiaalikeskukset / Rooma-offtopic
« Vastaus #20 : 19.01.2009, 13:52:32 »
poliittinen keskustelu

On sitä parasta keskustelua!!!

Kuka nyt aina jaksaa keskustella ja lukea jotakin jonnin joutavaa kuten kuinka saan viisumin Thaimaaseen (!!!) ja pitääkö sieltä oikeasti lähteä käpälämäkeen määräajan umpeudettua. Tai kuinka pääsee halvalla lomalle/Amerikkaan/Kuhmoon tai taivaaseen. Tai vaikka että minkälainen sää on lomalla/Amerikassa/Kuhmossa tai tundralla nyt/huomenna/ensi viikolla/meidän lomalla/sitten joskus jos saadaan edes reissusuunnitelmia lukkoon. Tai saako rahaa Aasiassa dollareina/kadulta/pankista/automaatista/kippeinä. Tai vaikka mitä muuta. On se kovaa matkustaminen.  ;D
i]Sapere aude![/i]

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #21 : 19.01.2009, 14:38:31 »
^

Ehkä joo, mutta kun foorumin nimi ei ole Polittisen_uran tallaajat. :D

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 19.01.2009, 19:07:00 »
^

Ehkä joo, mutta kun foorumin nimi ei ole Polittisen_uran tallaajat. :D

Mutta onhan tuossa pääsivun alalaidassa osasto Aidan_Vierustalla_Tallaajat.

Ja sitä paitsi, jos saan siteerata Conrad Hiltonia:

Tourism is politics!

:D
i]Sapere aude![/i]

pekkapoks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 19.01.2009, 20:20:43 »

Sen sijaan tämä poliittinen keskustelu on lähinnä huvittavaa. Vasemmistolaiset tuskin Neuvostoliittoon haikailevat ja kapitalisti ei ole välttämättä suoralta kädeltä fasisti ja skini (ja skini ei edes välttämättä ole rasisti...). Pinetä rajaa asioiden vääntelyyn.  ::)

Skugga kiteyttää sen mihin ollaan tultu. Täällä toiset puhuvat 70 vuoden takaisista suurista poliittisista/diktatuurisista liikkeistä ja toiset nykypäivän yksilötason toiminnasta.

Jos täällä nyt joku asia on naurettavaa, niin Pekkapojan provosointiyritykset. Että ihan itkenyt olen. Osa noista jutuistasihan oli tosin kännissä kirjoitettuja, kun itse myönsit olleesi krapulassa sunnuntaiaamuna. ;D

Kännissähän mä aina tänne kirjoitan :)  Olen kyllä kuullut että kun jotkut juovat, niin vedetään ns. tappiin asti. On se joskus saattanut minullekin käydä, mutta harvemmin tänne kännissä kirjoittelen. Mutta voit toki taas pistää vähän suositusta millä voi pään sekoittaa... Älä nyt suutu siitä itkemisestä. Se oli katsos sellainen kielikuva vaan.

Expatille voin kertoa että en haikaile menneitä. Mä tyydyn ihan nykyiseen keskitien linjaani. Hyvänä keskustelijana ja korrektina ihmisena ehkä huomasit että en missään vaiheessa ole sanonut olevani mikään kovan linjan vasuri.

En nyt mainitse nimiä, mutta joku heitti tälläisen kysymyksen: "Kukaan ei muuten ole vielä oikeasti kertonut, mitä nuo sosiaalikeskukset suomeksi ovat? En harrasta aktiivisesti marginaalijuttuja, joten en todellakaan tiedä"

Siitä sitten seurasi paljon viihdyttävää keskustelua :)

Peginho

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 20.01.2009, 22:54:33 »
Vasemmistolaiset tuskin Neuvostoliittoon haikailevat...

Pientä rajaa asioiden vääntelyyn.  ::)

Eivät kaikki ehkä, mutta sieltä historiasta saa faktatietoa siitä, mihin sosialismi johtaa, eikä NL edes ollut sitä pahimmillaan.

Rikon lupaukseni päättää poliittisen debatin...... alkoi käymään mielenkiintoiseksi.

Kommunismin mustaa kirjaako olet lukenut :D ? Täyttä faktaa, mutta jossittelija voisi sanoa, että kapitalismi on tappanut yhtä paljon kuin kommunismikin. Täysin puhdasta poliittista ajattelutapaa ei ole olemassakaan, mutta fasismia ei pysty puhdistamaan mikään, sillä se on tuhoon tuomittu ideologia, joka syöksee ihmiskunnan tuhoon. Stalinin Neuvostoliittokin oli mielestäni täyttä fasismia, kuten myös esimerkiksi Pol Potin Kambodzha. Nämä eivät edusta minulle sosialismia/kommunismia.

Sosialismi tavoitteena on ihmisten välinen tasa-arvo, mitä tulee ihonväriin, sukupuoleen, tuloihin tms. Itse ainakin haluaisin elää maailmassa ilman rasismia, sotia, nälänhätää, väkivaltaa, taloudellista voimankäyttöä jne. Kukapa ei haluaisi..... päämäärään pääseminen vaatii kuitenkin todella paljon töitä. Omat ajatukseni kiteytyvät suuresti John Lennonin lauluun Imagine.   Loistavia esimerkkejä toimivasti sosialismista/kommunismista löytyy Intiasta Keralan osavaltiosta, jossa on kommunistinen hallinto ja kyseisen osavaltion elintaso on Intian korkeimpia, ellei jopa korkein. Euroopassa loistavia sosialismin edistäjiä olivat 70-luvulla eurokommunismin luoneet Espanjan, Italian ja Ranskan kommunistiset puolueet, jotka sopivat ns. uuden suunnan ottamisesta Neuvostoliittoon nähden.

Ja mitä taloudenpitoon tulee, niin halveksin yli kaiken suurten valtioiden taloudellista riistopolitiikkaa, jonka avulla maat pystyvät lähestulkoon sanelemaan kaikkien raaka-aineiden maailmanmarkkinahinnat. Pienet vikisevät ja isot vievät, ikävä kyllä. Ja mitä tulee globaaliin talouskriisiin, niin hallitsematon talouden kasvu monissa maissa on mielestäni yksi suurimmista syistä tähän koko maailmaa mullistaneeseen tapahtumaan. Äärettömyyksiin viedyt vapaat markkinat eivät takaa ihmisten hyvinvointia, vaan päinvastoin. Ne lisäävät ihmisten eriarvoisuutta ja pahoinvointia.

Edit.

Olen todella pahoillani, jos joku loukkaantui tästä. Itse en ole mikään kovan linjan vasemmistolainen, kuten Pekkapoks tuossa mainitsi itsestään. Olen kyllä kovan linjan antifasisti ja antirasisti, sitä ei käy kyllä kieltäminen.

Eustonin manifesti löytyy suomenkielisenä allaolevasta linkistä. Allekirjoittanut on lähestulkoon samaa mieltä kyseisessä asiakirjassa esilletuoduista asioista.
http://www.eustonmanifesto.org/joomla/translations/manifesto/fi/euston_manifesto.html

« Viimeksi muokattu: 20.01.2009, 23:01:51 kirjoittanut Peginho »
Chi ama il calcio, odia il razzismo.