Minkä turhakkeen haluat ottaa aina reissuun mukaan omaksi iloksesi?

(Luettu 24631 kertaa)

vesaila

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Reissukuvia
Vaikka muuten ei tapana ole mukana raahata kaikkea mahdollista "jos-kumminkin-tarvii", niin yksi tietty tuikkulyhty (ja reissun iltojen määrää vastaava määrä tuikkukynttilöitä) kulkee aina mukanani joka reissussa. Ei se lyhty itsessään mikään merkillinen ole, sitä vaan ei käytetä kuin reissussa. Ihan paras tapa reissussa rauhoittua yöpuulle kun ei vielä nukuta, on istuksia parvekkeella tai sängyllä kynttilän tuikkeessa, siemailla punaviiniä ja naputella matkapäiväkirjaa. Tuikkukynttilälyhdyn tunnelma saa viihtymään ihan missä läävässä vaan  ;)

Kuvagallerioissa ihmisten reissukuvia selaillessani törmäsin pariskuntaan, joka vie joka reissuun mukaan yhdet tietyt viinilasit. Sitten ne joka reissulla nappaa kuvan niistä viinilaseista eri maisemissa  :D

Siitä tulikin mieleeni; mitäs jos minäkin ottaisin reissuun mukaan myös viinilasin, maistuu se punkku paremmalta viinilasista kuin kertismuovimukista... Joo, senpä teen!
En ole vielä käynyt kaikkialla, mutta se on suunnitelmissani. -Susan Sontag-
http://kuvablogi.com/blog/5238/

skugga

• Vieras
Eipä sellaisia turhakkeita tee oikein mieli rinkassa kantaa, mutta yleensä mulla on sentään jotain lukemista matkalla mukana. Se lienee ainoa turhake. Ja penaali, jossa on mm. kokoontaitettavat sakset ja liimaa matkapäiväkirjan pitämistä varten. Joku voisi pitää niitäkin turhina.

Tunnen muuten tyypin, jolla on aina reissussa mukana leipä/kokkiveitsi, paistinpannu ja suihkun pää.  ::)

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
Siitä tulikin mieleeni; mitäs jos minäkin ottaisin reissuun mukaan myös viinilasin, maistuu se punkku paremmalta viinilasista kuin kertismuovimukista... Joo, senpä teen!

Kun matkustamme kaksistaan, mukana on kynttilä ja erään lentoyhtiön oudosti koneesta mukaan unohtuneet  :P lasiset viinilasit (siitä on jo kauan, nykyisin ne käyttävät muovilaseja turistissa).

Tuossa juuri pakkasin tavaroitani ja ihmettelin mitä kaikkea pitääkään ihmisen raahata mukana... Onko roudariteippi turhake? Minulla on sitä aina pikkurulla mukana, 1001 käyttötarkoituksen vuoksi tietty.

Tällä kertaa mukana on oma tyyny. Yhdellä ex-duunikaverilla oli aina oma tyyny reissussa mukana, itse sellaista harvemmin otan mukaan (vaikka untuvatyyny meneekin pieneen tilaan eikä paina paljon).

Lusikka on aina mukana! Nykyisin Spork: aina joskus tulee ostettua jugurttia, jätskiä tai jotain muuta lusikalla syötävää.

Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

hik

• Reissaaja
    • Profiili
Viime reissulla oli mukana kokoontaittuvat minikajarit. Siihen kännykkä kiinni niin saatiin hotellihuoneeseen poppi soimaan. Varmasti on ensi reissullakin mukana. Mulla ei ole lämpimissä oloissa muuta kuin käsimatkatavara, joten kamat on karsittu minimiin.

pekkapoks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Viime reissulla oli mukana kokoontaittuvat minikajarit. Siihen kännykkä kiinni niin saatiin hotellihuoneeseen poppi soimaan. Varmasti on ensi reissullakin mukana.

Samanlaisia olen itsekin pari vuotta kantanut mukana jos ollaan porukalla tai kahdestaan siipan kanssa  reissussa. Vie jonkin verran tilaa, mutta tuo paljon iloa. Varsinaisia muita turhakkeita ei taida ollakaan.

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Läppäri. Tosin se ei suorastaan ole aina omaksi iloksi vaan mukana myös siksi, että käytän kaiken liikenevän loma- ja vapaa-ajan reissaamiseen ja kaikenlaista työtä jää rästiin ja sitten niitä töitä vääntää palmun alla. Mutta: jos pitää valita palmun ja räntäsateen välillä...
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

eljon

• Aloittelija
    • Profiili
hmm.. ipod shuffle on minun turhake. mukana se kulkee vaikka useimmiten on mukava vaan kuunnella ympäristön ääniä.

Roopatra

• Himoreissaaja
    • Profiili
Ääh, teidän "turhakkeilla" voi sentään vielä tehdä jotain, kuunnella musiikkia, lukea.. Minun turhakkeeni on joku pikkanen pehmolelu yms. maskotti. Täysin turhake mutta auttaa kun koti-ikävä iskee.

Kenyah

• Tosireissaaja
    • Profiili
Mä en myöskään niin kauheesti noista laitteista perusta. Vähemmälläkin pärjää. Mutta turhukkeeksi on haukuttu: suusuihketta. :)
Elämä laajenee tai kutistuu oman rohkeutemme mukaan.
(Anais Nin)

ironchef

• Reissaaja
    • Profiili
mp3-soitin, jos sitä nyt turhakkeeksi lasketaan. Jos nyt ei ihan pelkästään jonnekkin viidakkoon tai vuorille mennä, niin tyttöystävällä on turhakkeiden turhake mukana: matkakahvinkeitin. :)

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
Vaivaa tämä ketju, sillä en keksi mitään turhaketta, joka mukana kulkisi.

Yhdenlainen on ylimitoitettu määrä matkaopaskirjoja ja karttoja, mutta niistä on hyötyäkin.

Ehkä minun turhakkeitani ovat hankitut matkamuistot tai osa nautituista ruuista ja juomista. ;)

Kukaan ei ole vielä ehdotanut matkakumppania, vaimoa, tyttöystävää tms.? Tuohan pahimmillaan täyttää turhakkeen kriteerit ihan satasella. Onneksi ei mulla. ;D

XMurmeli

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - xmurmeli@mbnet.fi
    • Profiili
Ite diggaan kantaa kenkälankkia ja pientä kenkäharjaa mukana, adidaksen nahkapopot pitää olla aina kiiltävinä! :P

sannannaa

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - sannannaa@windowslive.com
    • Profiili
    • http://my.opera.com/sannannaa/albums/
    • Sähköposti
Tää mun turhake ei oikeestaan oo turhake, tai ainakin tosi tärkeä sellainen. Ekalle omatoimimatkalle (reilille) lähtiessäni äiti antoi pienen suojelusenkelipinssin, jonka pahvitaustassa on ihana teksti. Siitä lähtien enkeli kulkee aina mukana, kärsinytkin on jo sillee että toista siipeä ei ole. Se on varmaan ainoa asia mikä on _aina_ mukana reissussa. Äiti on ihana.  :)
Yesterday I got drunk on Jack
Lost my wallet and my back-pack

Echo De Finlande

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Backgammon/Shakkilauta. Sopivan kansainvälisiä pelejä ja samassa setissä. Works.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Vahan paremmat kengat. Ei siis valttamatta mitkaan huippukorkeat korkkarit, vaan vaikka sievat ballerinatossut. Ne on kevyetkin mukana, eika tartte haveta haisevia sporttisandaaleita jossain Buenos Airesin tai Sydneyn yokerhossa  ;)
She rides rollercoasters but never screams

On The Road Again

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vaivaa tämä ketju, sillä en keksi mitään turhaketta, joka mukana kulkisi.

No en keksi minakaan. Olen aina ollut jopa ylpea minimaalisesta pakkaustaidostani ja pikkuisista shampoo pulloistani. Ei edes matkakirjoja, printtaan kaiken (esim kartat) parille sivulle ja heitan lopulta roskiin. Lukemistakin loytaa aina paikan paalta.

Tyton kanssa on kylla aikamoista kadenvaantoa. Sanon, etta kaiken pitaa mahtua koulureppuun, jonka han kantaa itse. Poika on omaksunut sen paremmin. No, ehka ne mun turhakkeet onkin sitten pari lasta?

chilipippu

• Himoreissaaja
    • Profiili
Jonkinlainen soitin yleensä kulkee mukana, mp3 nykyään tosin lähes aina. Toki välillä esim. kännykkä tuntuu turhakkeelta mutta senhän saa aina suljettua tarpeen mukaan... Voiko matkalaukku olla turhake, siltä se välillä on tuntunut! Seuraavaan reissuun (toivottavasti) jo jonkun muun kun matkalaukun kanssa... :)

Relateam

• Aloittelija
    • Profiili
Sellainen pieni pyyhe minkä ostin Banda-acehista armeijan liikkeestä.
Siinä lukee TNI ja kooltaan käsipyyhkeen kokoinen ja on vihreä. Ilman sitä en lähde mihinkään. Siitä on muodostunut sellainen juttu  :)

TRAIN

• Reissaaja
  • And the 7 Seas
    • Profiili
    • Sähköposti
Vedettävä herätyskello. Jos ja kun puhelinta ei voi ladata, voi kuitenkin herätä kun haluaa.
Toinen 'turha' tavara on juoksukengät, mutta ne on mukana vain paikoissa, joissa ollaan pidempään, ja joissa nyt ylipäätään viitsii mennä lenkille.

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Kynsilakka. Olkoon reissu mikä tahansa niin yksi kynsilakka on ainakin oltava mukana. Enemmän tilaa vielä kynsilakanpoistoaine joka on tuon vuoksi pakko ottaa mukaan.
Soarele este galben