Edullista majoitusta Windhoekissa?

(Luettu 5945 kertaa)

__heta__

• Aloittelija
    • Profiili
Edullista majoitusta Windhoekissa?
« : 11.02.2009, 20:50:19 »
Terve,
Olemme lähdössä ystäväni kanssa Namibiaan Windhoekkiin harjoitteluun heinäkuussa. Olisiko kellään tietoa edullisesta majoituksesta Windhoekissa? Olisi kiva kuulla hyväksi koettuja ja edullisia  majoitusvaihtoehtoja.

Terv.Heta

Talar

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - oltsuhookkan@hotmail.com
    • Profiili
Vs: Edullista majoitusta Windhoekissa?
« Vastaus #1 : 14.02.2009, 16:25:16 »
Windhoekissa on riittavasti backpakkereita halpoihin dormimajoituksiin. Ite tapasin viikko sitten suomalaisia tyttoja jotka on harjottelussa windhoekissa sairaalassa & koulussa. Ne asuu paikassa nimelta Cardboard box backpackers. Hyva mesta, voin suositella muutaman yon jalkeen. Voin myos kysya mita ne suomalaiset maksaa siita koska niilla on huone itellaan kolmeks kuukaudeks. Ja dormi on sen 80NS eli joku 6.5e nykykurssilla. Toinen vaihtoehto vois olla Chameleon Lodge backpackers. ei kokemuksia kyseisesta.
alar, täällä taas!

tane

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 17.02.2009, 16:48:04 »
Ainakin tuossa muutama vuosi sitten myös Chameleon oli perushyvä hostelli, ihan suositeltava paikka. Sielläkin oli kohtuullisesti "kantiksia", viidettä viikkoa siellä asuneita harjoittelijoita ja kahdeksatta kertaa pariksi yöksi pistäytyviä Peace Corps -tyyppejä pikkukylistä.

Noista kumpikin on (riittävän) keskustassa ja hinnatkin ovat suht samoja, joten lienee ihan makuasia minkä hostellin valitsee (jos valitsee).

Lennu81

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 20.02.2009, 23:17:24 »
Hei  :)
Asun Windhoekissa 4 huonetta+keittiö -asunnossa kämppiksen kanssa ainakin vuoden loppuun saakka. Tarjolla olisi edullinen huone/huoneita vuokralle. Hyvät kulkuyhteydet, kauppa lähellä ja edullinen vuokra. Jos kiinnostaa, laita viestiä tänne. Ilmoitus on voimassa kunnes täällä toisin ilmoitan.

mattimeikalainen

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 21.02.2009, 00:03:02 »
Joku japanilaismies sano mulle että toi Chameleon ois paras paikka, oli käyny myös cardboard boxissa ja backpackers unitedissa. ite asuin pari kuukautta tuolla backpackers unitedissa, kaikkihan noi on melko lähellä toisistaan (ja kaikki on windhoek westissa?) mut kyllä tuolta jotain vajaa 10 min käveli keskustaan (wernhill parkiin/zoo parkiin). ainakin tuolla mun mestan lähettyvillä oli tosi vaarallista, varmaan 11 turistia ryöstettiin 200m säteellä backpacker unitedista 2kk aikana.

hinnat on kai samat kaikissa, 75namibian dollaria. (ainakin bpu ja cardboard)

tietenkin aina helpottaa kun ei näytä turistilta...

mattimeikalainen

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 21.02.2009, 00:05:10 »
niin joo, ja samalla se japanilaismies epäili että toi chamelon olis ollut liian turistipaikka mun makuuni, ilmeisesti backpacker united on noista lokaalein, siellä oli aika usein suurin osa jengistä tummaihoisia.

__heta__

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 12.06.2009, 22:11:13 »
Kiitos kaikille vastauksista ja vinkeistä!
Lennu, voisitko ottaa minuun yhteyttä sähköpostilla mikäli tilanteesi on vielä sama:) [email protected]

Lennu81

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #7 : 28.07.2009, 20:21:14 »
Hei,

Huone vuokralla Windhoekissa, Pioniers Parkin asuinalueella ostoskeskuksen ja taksien välittömässä läheisyydessä. Unamille lyhyt matka. Vuokra kohtuullinen, asunnossa mukavuudet pesukone ja internetti. Kämppikset rentoja suomalaisia ja afrikkalaisia. Huone on heti vapaa. Ota yhteyttä mikäli kiinnostuit!

TuomasJ

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #8 : 23.11.2009, 22:39:09 »
Moro

Olen lähdössä opiskelemaan Windhoekiin kevätlukukaudeksi. Sattuisiko kenelläkään olemaan tämän hetkistä tietoa mahdollisuuksista halpoihin vuokrakämppiin kaupungista? Entä onko kukaan foorumilta lähdössä Namibiaan tai Windhoekiin keväällä?

-TuomasJ

Metku

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #9 : 20.12.2009, 19:33:41 »
Moi Tuomas,

Itse vietin kolme kuukautta Windhoekissa harjoittelussa toissa keväänä ja päädyin myös viime jouluna kyseiseen paikkaan, kun kävin moikkaamassa kavereita=)
Mietin ensin itsekin vuokrakämpän hankkimista, mutta hinnat olivat yllättävän korkeita. Päädyin asumaan Chameleoniin, joka on mulle edelleen kun toinen koti...Suosittelen lämpimästi=)

polar78

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #10 : 05.03.2010, 11:08:33 »
Terveisiä Ambomaalta. Windhoekissa tuo chameleon on paras mesta ihan kaikilta kanteilta katottuna. Sinne kannattaa alus mennä ja jos pitempään meinaa olla niin sitte vuokrata kämppä sieltä ja niitä ilmotuksia on lehdessä (the namibian) koko ajan. Jos ambomaalle porukkaa tulossa niin miuhun varmaan saa yhteyden joko lähetystöstä tai chamelonista ja kyllä miul tyhjiä huoneita (sänkyjä ei ole huoneita vain)  on jos joku haluaa pysähtyä oshakatissa yöksi esim matkalla opuwoon tai ruaganaan epufa fallseille. Puoliso tekee tutkimusta täällä ja tarvihtee aika paljon rauhaa joten sen takia pitää vähän kahtoo raapusteleeko se vaiko mitä tekee =D.

zxcv

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #11 : 16.05.2010, 22:04:56 »
Terveisiä Ambomaalta. Windhoekissa tuo chameleon on paras mesta ihan kaikilta kanteilta katottuna. Sinne kannattaa alus mennä ja jos pitempään meinaa olla niin sitte vuokrata kämppä sieltä ja niitä ilmotuksia on lehdessä (the namibian) koko ajan. Jos ambomaalle porukkaa tulossa niin miuhun varmaan saa yhteyden joko lähetystöstä tai chamelonista ja kyllä miul tyhjiä huoneita (sänkyjä ei ole huoneita vain)  on jos joku haluaa pysähtyä oshakatissa yöksi esim matkalla opuwoon tai ruaganaan epufa fallseille. Puoliso tekee tutkimusta täällä ja tarvihtee aika paljon rauhaa joten sen takia pitää vähän kahtoo raapusteleeko se vaiko mitä tekee =D.

Ootko itse käyny Opuwossa? Saatanan hieno mesta.

Itse olen matkalla takaisin Kuneneen ihan vaan sen takia että haluan oppia puhumaan otjihereroa niin hyvin että saan pokattua himban puhumalla niiden "omaa" kieltä :D

ps. btw eikai epupa falls ole Ruaganassa vaan opuwosta pohjoiseen?

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 17.05.2010, 08:18:10 »

???? Olen ihan aimankakena. Mielestani Opuwo oli aika surkea kylapahanen. Voistikos vahan perustella.

zxcv

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #13 : 19.05.2010, 13:49:25 »

???? Olen ihan aimankakena. Mielestani Opuwo oli aika surkea kylapahanen. Voistikos vahan perustella.

Hah no eihän siellä mitään nähtävää ole mutta eläminen siellä on hauskaa, tytöt tykkäävät jakaa persettä siellä todella kiitettävästi (ja siis normaalit tytöt, ei mitkään huorat)

zxcv

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #14 : 23.06.2010, 15:04:41 »
Joku japanilaismies sano mulle että toi Chameleon ois paras paikka, oli käyny myös cardboard boxissa ja backpackers unitedissa. ite asuin pari kuukautta tuolla backpackers unitedissa, kaikkihan noi on melko lähellä toisistaan (ja kaikki on windhoek westissa?) mut kyllä tuolta jotain vajaa 10 min käveli keskustaan (wernhill parkiin/zoo parkiin). ainakin tuolla mun mestan lähettyvillä oli tosi vaarallista, varmaan 11 turistia ryöstettiin 200m säteellä backpacker unitedista 2kk aikana.

hinnat on kai samat kaikissa, 75namibian dollaria. (ainakin bpu ja cardboard)

tietenkin aina helpottaa kun ei näytä turistilta...

Hinnat on nousseet, dormitory backpackers unitedissa 80, cardboardissa 90 (sisaltaa kahvin ja surkean pannukakun) ja chameleonissa 100 (sisaltaa aamupalan mutta en tieda laadusta...)

camping on 70 cardboardboxissa ja 50 backpackers unitedissa.

itse nukun teltassa (aika saatanan kylma :D ) backpackers unitedissa viela reilun viikon, sitten muutan asumaan kolmen natin neekerityton kanssa. myos windhoek westissa ja mun osuus vuokrasta 1500/kk. kalustettu kamppa jne.

ihan hyva diili ku nyt maksan 1500/kk siita etta saan nukkua joka yo kaikki vaatteet paalla teltassa :p

hah ja btw yks backpackers unitedin kissoista on nimitetty mun mukaan, vahanko oon kuuluisa :D

zxcv

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #15 : 23.06.2010, 15:06:42 »

Hah no eihän siellä mitään nähtävää ole mutta eläminen siellä on hauskaa, tytöt tykkäävät jakaa persettä siellä todella kiitettävästi (ja siis normaalit tytöt, ei mitkään huorat)
jostain:

hah this other day i was drinkin beer at the camp site with some black dude. i told him most of the namibian girls are very easy but he didnt belive me. i wanted to prove him wrong - it took me 24 minutes when i left the campsite and i was back there with some 17 years black girl who i had never met before. i didnt bother to ask her name :D

i think its quite well considering it took like 10 minutes to walk to closest bar and back. i have to admit i bought the girl one drink - thats a bit of cheating because then you always get laid :/

just say "movanga okurara naami" to herero or himba girl and 8/10 times she comes to fuck you :D