Rinkka

(Luettu 15074 kertaa)

Piitu

• Vieras
Rinkka
« : 16.02.2004, 21:16:02 »
Onko kukaan ostanut Biltemalta rinkkaa? Kestävätkö ne kulutusta reilatessa? Itselläni olisi tarkoitus ostaa sellainen 50l rinkka Biltemalta. Kannattaako?

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Re: Rinkka
« Vastaus #1 : 17.02.2004, 00:22:15 »
 ;D
« Viimeksi muokattu: 11.09.2008, 13:51:31 kirjoittanut fiskpinne »

Minna

• Vieras
Rinkka
« Vastaus #2 : 06.03.2004, 18:48:11 »
Mikä on normaali hyvän rinkan hinta? Paljonko maksaisitte rinkasta?

arjuska

• Himoreissaaja
    • Profiili
Rinkka
« Vastaus #3 : 06.03.2004, 19:14:10 »
Hinta riippuu aika paljon merkistä ja käyttöominaisuuksista. Samalla valmistajalla voi olla rinkkoja laidasta laitaan. Itse ostin viime kesänä 85 litran rinkan, joka maksoi pirusti, mutta tarvitsen "varmaa" ja kestävää kantovehjettä pitkillä vaelluksilla. Tulevalla reilillä tämä ei luultavasti ole se paras vaihtoehto!?

Hinta laskee, jos on valmis tinkimään esim. kankaan laadusta, kantolaitteen kestävyydestä/säädettävyydestä ja yleensä putkirinkka on hintavampi vaihtoehto, mutta myös painavalla lastilla miellyttävämpi. Tosin kaikki tämä on makuasiaa!  :roll:

Mitään hintaa on vaikea lähteä sanomaan, mutta testaamalla rinkkaa kunnolla kaupassa ja kyselemällä myyjältä, pitäisi oikea rinkka löytyä! Kannattaa miettiä tarkkaan, mihinkä käyttöön ostos tulee!

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Rinkka
« Vastaus #4 : 06.03.2004, 20:18:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Minna"
Mikä on normaali hyvän rinkan hinta? Paljonko maksaisitte rinkasta?

Itse maksoin aikoinaan n. 1000 markkaa, mikä oli mielestäni sopiva hinta (ei ainakaan alle). Tuolla sai jo pätevän ja ison rinkan mitä on mukava kantaa pidempiäkin matkoja. On myös kestänyt tässä kolmen vuoden aikana mitä ihmeellisempiä matkoja ja kolhuja (kiipeilyssä ja partiossa ja matkustellessa) ja on kestänyt hyvin.

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
Rinkka
« Vastaus #5 : 07.03.2004, 16:02:33 »
Omani maksoi 200 euroa, ja mielestäni se ei ollut liikaa, sillä käytän rinkkaa toooosi paljon.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
Rinkka
« Vastaus #6 : 07.03.2004, 17:09:49 »
Ostin n. 8 vuotta sitten Saksassa 55 litran Deuterin rinkan, hintaa oli muistaakseni n. 150 DEMiä, eli siis n. 75-80 €. On lujaa tekoa, kestänyt vaikka millaisia lasteja. Paljon sitä on tullutkin käytettyä, eikä ole pahemmin kärsinyt.

Nick

• Reissaajaguru
    • Profiili
Rinkka
« Vastaus #7 : 07.03.2004, 20:26:21 »
mitä rinkkoihin tulee:
Nick: "oon jo johonkin topicciin (toivottavasti en tähän...) jo laittanu, että oon erehtyny mckinleytä useammankin kerran ostamaan, mutta en enää se on varma. Olkoon vaikka kuinka paljon halvempi, mut kun (mun kokemuksen mukaan) ne ei EDES YHTÄ MATKAA kestä niin saa olla aikamoinen alennus että otan mckinleyn tuotteen (oli mikä tahansa) matkalle mukaan..."
http://www.pallontallaajat.net/interrail/keskustelu/viewtopic.php?t=1365&start=20

Nick: "Reilin alussa: McKinley sandaalit, McKinley rinkka. Molemmat käyttöominaisuuksiltaan ihan ok, mut ku mennään kuukauden reissulle ni ois se kiva että molemmat kestäis sen kuukauden edes... oliko 7 vai 8 päivä, niin aamulla pentele molemmat hajonnu jo enemmän kun tarpeeks... toisesta sandaalista pohja puoliks irti muusta rungosta, ja rinkka vaan ilmastointiteipillä kasaan... kun ei prkle saumat kestä... Rinkka täysin käyttämätön ennen reiliä, sandaaleita käytetty vähäsen, vuoden vanhat. Molempia käsittelin (miehen) hellyydellä, eli siis en heitelly portaista enkä laahannu perässä yms =) eli siis ihan normaalissa käytössä oli. No, onneks ilmastointiteipin laatu oli rinkkaa parempi, noin viiden päivän välein vaan uutta kerrosta, niin saatiinpa sitten samalla 55 litran rinkasta 65 litran rinkka

tietenkin jokaisen oma asia mitä merkkiä ostaa, mutta tää jamppa ei enää McKinleytä huoli, mielummin sitten pari lisäeuroa kehiin niin ehkä se kestäis edes sen yhden reilin =)"
http://www.pallontallaajat.net/interrail/keskustelu/viewtopic.php?t=496

tää siis ei ollu että tää topiccina ois jo käyty läpi, mut toin vaan oman vastaukseni muista topiceista mihin olin jo kirjottanu vähän tähän liittyvää :)

Anonymous

• Vieras
Rinkka
« Vastaus #8 : 12.03.2004, 19:38:04 »
Tässä ois kysymys: Kannattaako (matka)pyöräilyssä käyttää rinkkaa?

Mitjo

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - Mitjo.Vaulasvirta@pp.inet.fi
    • Profiili
Rinkka
« Vastaus #9 : 12.03.2004, 21:05:45 »
Onko kokemuksia putkirinkoista? Luin että ne ovat käteviä koska ne voidaan pakata aika huolettomasti. Itse kokeilin sellaista kerran ja ihan tukevalta tuntui. Kuntaas reppurinkka oli hieman hankala.

Miksi kutsutaan reppurinkan tyyppistä rinkkaa jossa on metalliset putket jotka kartuvat repun yli molemmilta puolilta. Äitini käytti sellaista ja kokeilin sitä kerran, painoi selkää aika ikävästi.
You'll be fine long as your pretty face holds out..

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
Rinkka
« Vastaus #10 : 14.03.2004, 15:07:08 »
No tuo kuullostaisi putkirinkalta... sellaisissa reppumallisissa rinkoissa, eli rosna- tai anatomicrinkoissakin on yleensä jonkin näköinen metallituki selässä. Kahdessa omassa rinkassani tämä on ollut kaksi alumiinilistaa molemmin puolin...

Putkirinkka on huomattavasti tukevampi mm. pakata. Siihen on kätevä köyettää esim. teltta ulkopuolelle. Mutta esim. reilatessa putkirinkka on ehkä liian suuri. Sitä ei saa rosnan tavoin remmelillä pienemmäksi ja saattaa olla vaikea löytää säilytyslootaa asemilta...

tli73

• Aloittelija
    • Profiili
Stadium?
« Vastaus #11 : 19.03.2004, 00:35:12 »
Kävin katselemassa pitkin kauppoja, ja Stadiumissa oli 55 litran matkarinkka, hinta 79 egee. Siinä oli mm irrotettava pikkureppu ja suojus hihnoille.

Onko jollain kokemusta laadusta?
Muuten oon kyllä ostanu urheilukamaa Stadiumista, ja on ollu ihan laadukkaita.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Re: Stadium?
« Vastaus #12 : 19.03.2004, 02:47:47 »
Lainaus käyttäjältä: "tli73"
Onko jollain kokemusta laadusta?
Muuten oon kyllä ostanu urheilukamaa Stadiumista, ja on ollu ihan laadukkaita.

The North Face on The North Face, mistä ikinä ostatkin ja laatu on aikalailla sama. :wink: Mutta jos nyt jätettäis tää viisastelu, koska tarkoittanet ilmeisesti Stadiumin omaa merkkiä PointZeroa (PZ)? Ittellä on mun välimallin rinkka PointZero ja hyvin on kestänyt kovaakin käsittelyä; tottakai siis pitää olla vähintään kolme erilaista reppua/rinkkaa, yksi parin päivän retkille/arkikäyttöön (35l), yksi viikon-parin reissuille (45l) ja yksi pidemmille reissuille (65l). :D Niin ja ihan vakavalla naamalla yksi Forumin Stadiumin setä mulle sillon valehteli, kun kävin katsomassa sitä rinkkaa, että PZn reput tehtäisiin samassa tehtaassa kuin Haglöfsit. Tiedä sitten häntä, mutta saattaahan se totta olla, ruottalaisia kun molemmat. Mutta siis pointtinihan oli, että jos reppu muuten tuntuu hyvältä selässä etc etc... niin osta pois, olen ainakin itse tyytyväinen ollut hankintaani. Eikä kukaan sitä ainakaan sen takia varasta, että jo itsessään repun arvo olisi satojen eurojen luokkaa. :D

Anonymous

• Vieras
Rinkka
« Vastaus #13 : 01.04.2004, 15:56:10 »
laitetaanpas tännekin relaa.comiin jo lähettämäni viesti. jos vaikka löytyis enemmän asiantuntemusta täältä. eli:

mahtaako kellään olla haisua minkä laatuista kamaa tsekkiläinen corazon ja slovakialainen treksport tehtailevat? edessä on tsekin reissu kohtapuoliin ja molemmilta valmistajilta sais sieltä suhkoht edullisesti rinkan. eivät länsimerkitkään siellä ihan hurjia maksa, mutta enemmän kuitenkin kuin paikalliset. uskaltaako siis noihin puuttua, vai ostanko suosiolla deuterin sieltä? häh? kokemusperäitä tietoa kaipaisin etupäässä. kiits!

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Rinkka
« Vastaus #14 : 01.04.2004, 17:20:21 »
Joku kyseli, että kannattaako matkapyöräilyssä käyttää rinkkaa. Minä en kyllä ottaisi edes pientä reppua selkään pyöräillessä, siinä kun tuppaa muutenkin tulemaan riittävän lämmin. Makuasiat on makuasioita, mutta yrittäisin joka tapauksessa pyöräillä mahdollisimman kevyellä lastilla. Riippuu paljolti matkan pituudesta - Suomen halki ei ehkä pyöräillä kymmenen litran satula- tai tankolaukun varassa, mutta pari yötä sellaisen avulla pärjää jopa naisihminen. Eiköhän ne sivulaukut ole paras investointi, jos aikoo telttaakin kuljettaa mukanaan.

Yhden sortin kokemuksia matkapyöräilystä ja sen vaatimasta kantokapasiteetista: http://koti.welho.com/elampen/fillari.html.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

Anonymous

• Vieras
bangkokin halparinkat
« Vastaus #15 : 03.04.2004, 16:52:55 »
Lainaus käyttäjältä: "fishbone"
Saat varautua pulittamaan rinkasta siis muutamia kymppejä, joka kuitenkin on kohtuu hinta verrattuna näihin "huippumerkkeihin", esim Lowe Alpine ja The North Face, joista saat varautua sitten pulittamaan jo satasia. Paitsi jos haet nämä esim. Bangkokista tehtaan yövuorossa tehtynä, 1/10 hinnalla. :D

Niinpä. Itse ostin pari vuotta sitten Bangkokin kujilta "merkkirinkan" 30 eurolla. Taitaa olla Jack Wolfskinin noin 60 litranen menokassi. Ulospäin on kuin samanlainen kallis Intersportin malli ja hyvin on kestänyt.. ei ongelmia.

Joten "Voita lentoliput Bangkokiin"-kisaan kirjottelemaan. Siitä sitten ilmasilla lipuilla Krung Thepiin ja vaikkapa Khao San Roadille, mistä löydät varmasti halvan (ja omasta kokemuksestani myös erihyvän) rinkan. :D

Anonymous

• Vieras
Rinkka
« Vastaus #16 : 07.04.2004, 15:30:06 »
Onkos kukaan haglöfsin rinkkoja käyttänyt? Oletteko olleet tyytyväisiä? Itse juuri pohdin sellaisen hankintaa (sec 65) Hinta on kyllä kova, mutta kun se näyttää ja tuntuu niin prkleen hyvältä niin mieli tekis ostaa... Tähän mennessä olen käyttänyt kotoa lainattua halpis putkirinkkaa, mutta sitä en kyllä enää ens kesän reilille aatellut ottaa.

Eevi

• Reissaaja
    • Profiili
Haglöfs
« Vastaus #17 : 07.04.2004, 16:02:37 »
Seurueellani (perheellä) on Haglöfsin rinkkaa ja reppua.

Ainakin meidän käytössä ne on olleet todella hyviä. Hihnat pitävät kutinsa eivätkä kärsi jatkuvasta erikokoisille käyttäjille säätämisestä, muotoilu on käytännöllistä ja vetskareihin on voinut luottaa ajoittaisista ylipakkaamisista huolimatta.

Olen ollut huomaavinani, että varsinkin Haglöfsejä kannattaisi kuikuilla alennusmyynneistä - "vanhoja" malleja voi saada isollakin alella.
voir un corps, c'est la grande menace pour l'esprit.

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Rinkka
« Vastaus #18 : 07.04.2004, 16:44:33 »
samoin kuin Eevillä, mull aon hyviä kokemuksia Haglöfsistä. Olen kaikki viimeiset reissuni tehnyt sellainen selässä, ja se istuu kivasti. Kyseessä on Tight pro xl -malli. Viime kesänä vihdoin piti ostaa omaksi joku sopiva reppu, ja päädyin tähän, kun koko ja käytettävyys oli jo tullut testattua lainarepulla. Kulumista sen verran, että vetoketju saattaa usean vuoden käytön jälkeen aukeilla. Ratkaisin lainarepussa ilmenneen ongelman aikoinaan niin, että löin pienellä munalukolla väkäset yhteen. Se oli sikälikin hyvä ratkaisu, että ei tarvinnut miettiä, käykö joku repulla, ja joissakin paikoissa eivät olisi suostuneet ottamaan lukitsematonta laukkua säilytykseen.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
Rinkka
« Vastaus #19 : 07.04.2004, 21:06:12 »
Haglöfsin ShoSho on todellakin hyvä rinkka... ei taideta enää valmistaa, mutta hyvä perusmalli ja riittävästi säätöjä ym.